Χίος, Κυριακή 27 Μαΐου

Μας ενδιαφέρουν οι εξελίξεις στην ακτοπλοΐα;

Τετ, 23/08/2017 - 20:48

Ανακοινώθηκε πριν λίγες ημέρες η εξαγορά του πλειοψηφικού πακέτου των 50,3%  των μετοχών της Hellenic Sea Ways (HSW) από την ανταγωνίστριά της και στη γραμμή μας Attica Group, πλοιοκτήτρια των Blue Star ferries.
 
Η εν λόγω εξαγορά θα ολοκληρωθεί με την σχετική απόφαση της Επιτροπής Προστασίας του Ανταγωνισμού. Προσωπικά θεωρώ απίθανο να την ακυρώσει. Όσον αφορά την δική μας ακτοπλοϊκή σύνδεση, δεν θα είναι παράδοξο αν μια από τις δυο εταιρείες αποσυρθεί από τη γραμμή. Μπορεί και όχι, πάντως, δεν θα συνεχιστεί ανταγωνιστικά η παρουσία τους προς όφελος των επιβατών.
 
Μου κάνει εντύπωση ότι μέχρι σήμερα κανένας τοπικός πολιτικός παράγοντας δεν σχολίασε τη σοβαρή αυτή απόφαση. Δεν πήραν χαμπάρι ή δεν αντιλαμβάνονται τις εξελίξεις;  Η νέα κατάσταση είναι βέβαιο ότι θα μας επηρεάσει, το πώς θα φανεί. Τι μπορεί να κάνει η ηγεσία του τόπου μας;
 
Πρώτον: Να δείξει ότι βλέπει, αντιλαμβάνεται και αντιδρά, ώστε η κοινωνία, οι επιχειρηματίες, όλοι εμείς να αισθανθούμε ότι «έχουν γνώσιν οι φύλακες».
 
Δεύτερον και σημαντικότερον: Να σταματήσουν τις «τακτικές υπνωτικές κορώνες» για την οσονούπω ολοκλήρωση της επέκτασης του αεροδρομίου και να ανασκουμπωθούν για να τελειώσει το συντομότερο αυτό το σημαντικό έργο ώστε να αποκαθηλωθεί η ανάπτυξη του τόπου.
 
Η ακτοπλοΐα έχει σημαντικά προβλήματα τα οποία ανά πάσα στιγμή μπορεί να καταστούν εκρηκτικά ειδικά αν αρχίσουν να ανεβαίνουν οι τιμές των καυσίμων, εξάλλου, όπως παρατήρησε και φίλος μου, δεν θα έπεφτε και άσχημα στη Fraport μια «θαλασσοταραχή» στην ακτοπλοΐα…
 
Η οικονομική και όχι μόνο ζωή μας, εξαρτάται απόλυτα από τη σύνδεσή μας με τους άλλους τόπους. Επιχειρηματικές πρωτοβουλίες όπως η συγκεκριμένη συγχώνευση δεν μπορούμε να τις επηρεάσουμε κατά πώς θέλουμε, επιβάλλεται όμως να δημιουργούμε εναλλακτικές για την οικονομική και όχι μόνο ασφάλεια και πρόοδο.
 
Σταύρος Γ. Μιχαηλίδης
Υποναύαρχος (ε.α.) Λ.Σ.    
 

Άλλες απόψεις: Του Σταύρου Γ. Μιχαηλίδη