Χίος, Παρασκευή 23 Φεβρουαρίου

Περί αφελληνισμού της ελληνικής εμπορικής ναυτιλίας

Δευ, 06/11/2017 - 16:09

Διαβάζοντας το άρθρο του εκλεκτού συμπατριώτη μας κ. Σταύρου Γ. Μιχαηλίδη (ο οποίος βέβαια είναι περισσότερο «ναυτικός» από εμένα) συμφωνώ στα περισσότερα σημεία διορθώνοντας κατ’αρχάς μία-δύο λέξεις:
Ξεκινάει με τη λέξη «ατολμία». Εγώ θα έγραφα «αδυναμία» (διότι το κόστος ανά πλοίο θα επολλαπλασιάζετο), και συνεχίζει με τον όρο «στελέχωση». Είναι γνωστό ότι στο Εμπορικό (και στο Πολεμικό) Ναυτικό υπάρχουν σήμερα και γυναίκες αξιωματικοί (κάποιοι θα γνωρίζουν την Πλοίαρχο του Ε.Ν. με το ωραίο όνομα Υακίνθη).
Για να επανέλθω όμως στο θέμα μας, η προσαρμογή (σωστός όρος;) στο σήμερα βοηθάει στην επιβίωση της Ναυτιλίας μας. Μην ξεχνάτε ότι το Γαλαξείδι έχασε τον στόλο του διότι δεν μπόρεσε να ακολουθήσει τη ροή της εποχής, που τα ιστιοφόρα τα αντικατέστησαν τα ατμόπλοια!... Θυμάμαι σε ένα από τα ταξίδια μου (με το λίμπερτι «ΑΚΤΗ» του Ν. Λιβανού με ελληνική σημαία) είχαμε μόνο έναν αλλοδαπό (Ιταλό παραμάγειρα) – δύναμη πληρώματος: 36 άτομα –, και σε ένα άλλο ταξίδι μου με το «ΕΛΠΙΣ» του Πρίντεζη μόνον έναν ναύτη(;) Αιγύπτιο. Τέλος, θυμάμαι Ελληνόπουλο ΑΜΙΣΘΟ για έναν σχεδόν χρόνο (περιμένοντας να «αδειάσει» κάποια θέση!...), ο δε τρίτος Πλοίαρχος (Ανθυποπλοίαρχος) ήταν τότε πολυτέλεια!
Για να μη νομίσει ο αναγνώστης ότι «κάνω το δικηγόρο του διαβόλου», εξηγώ ότι επειδή ζω σε ναυτιλιακούς κύκλους, το ένα μου πόδι είναι σε παρέες με εφοπλιστές και το άλλο μου πόδι σε πληρώματα (υψηλόβαθμα ή χαμηλόβαθμα), έχω να υποβάλω την εξής καλοπροαίρετη ερώτηση: Αν μεταξύ δυο εργατών δεν υπάρχουν διαφορές (βγάζουν δηλ. την ίδια δουλειά), ποιον θα προτιμούσαμε; Αυτόν με τα 100€ ή αυτόν με τα 50€; (παρακαλώ μη με… βαράτε!...).
Όσον αφορά την ανάπτυξη της ναυτιλίας μας, κατά τον κ. Σταύρο Μιχαηλίδη, για τον οποίο χάρηκα όταν διάβασα ότι υπήρξε και Β΄ Μηχανικός Ε.Ν. (όχι μόνο Λιμενικός) χρειάζονται, εκτός από το management, και τα καλά πληρώματα, και η σοβαρή πολιτεία (δηλ. κατάλληλους ανθρώπους σε κατάλληλες θέσεις).
Εύχομαι λοιπόν στο φίλο μου τον Σταύρο (τον κ. Μιχαηλίδη εννοώ), όταν (αν) θα βρεθεί στην κατάλληλη θέση την κατάλληλη χρονική περίοδο, να βοηθήσει (και είμαι σχεδόν βέβαιος γι’αυτό) τη ναυτιλία μας (ιδιαιτέρως τα κατώτερα πληρώματα) και να μην κάνει κι αυτός «κωλοτούμπα» (μοντέρνος και διεθνής όρος σήμερα – colotumba), όπως πολλοί σύγχρονοι πολιτικοί, που δεν έχουν βέβαια ιδέα το τι είναι να βρίσκεσαι στη μέση του ωκεανού αβοήθητος από τους ανθρώπους, περιμένοντας βοήθεια μόνο από το Θεό και από τον Άγιο Νικόλαο!...
Εύχομαι καλή φώτιση στους ισχυρούς (αυτούς που μας κυβερνούν και στους εφοπλιστές) αλλά και στους εκπροσώπους των πληρωμάτων, τους συνδικαλιστές, οι οποίοι (ευτυχώς λίγοι) εκπροσωπούν άλλα συμφέροντα!...
 
 
Πάντα με ΑΓΑΠΗ,
 
Αναστ. Ι. Τριπολίτης
Ιατρός και – παρ’όλίγον –
Πλοίαρχος Ε.Ν.

Άλλες απόψεις: Του Αναστάσιου Ι. Τριπολίτη