Ροή Ειδήσεων:
  • 06:33 Αλλοι 109 μετανάστες - πρόσφυγες έφτασαν τα ξημερώματα στο νησί μας, 49 από τους οποίους διέσωσε το περιπολικό του Λιμεναρχείου, καθώς η ξύλινη βάρκα στην οποία είχαν επιβιβαστεί εξώκειλε στην Παναγία Οινουσσών. Τους υπόλοιπους 60, περισυνέλεξε από την θαλάσσια περιοχή της Αγίας Ελένης, το Φιλανδικό πλοίο της frontex.
  • 06:22 Με ενός λεπτού σιγή, στην μνήμη των θυμάτων στην Μάνδρα Αττικής, ξεκίνησε η συνεδρίαση του δημοτικού σύμβουλοι Χίου, το απόγευμα της Πέμπτης, με τον πρόεδρο του σώματος Γιάννη Γεωργιάδη να ανακοινώνει την συγκέντρωση φαρμάκων και υγειονομικού υλικού , για τους πληγέντες, στο ισόγειο του Δημαρχείου με την στήριξη του κοινωνικού φαρμακείου και του Ερυθρού Σταυρού. Ανάλογη πρωτοβουλία έχει ήδη αναλάβει και η ιματιοθήκη της Μητρόπολης Χίου.
  • 06:17 Κινούνται, που κινούνται όλα με ταχύτητα ... αραμπά, τώρα η δημιουργία ΠΡΟΚΕΚΑ στο 18 "κολλάει" αν η έκταση θα είναι Δημόσια ή Δημοτική. Σύμφωνα με τον Δήμαρχο Χίου, στη χθεσινή συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, έστειλε την προηγούμενη εβδομάδα επιστολή, ζητώντας να παραχωρηθεί έκταση στην περιοχή «18» του Αίπους για την δημιουργία ΠΡΟΚΕΚΑ. Η απάντηση μας επ' αυτού είναι αρνητική, είπε ο Δήμαρχος, καθώς, όπως ανέφερε στο "18" υπάρχει αρκετή δημόσια έκταση.
  • 06:06 Ξεκάθαρος ως προς τις ενέργειες της δημοτικής αρχής στο θέμα της π. ΒΙΑΛ ήταν ο Μανώλης Βουρνούς, που τόνισε σε κριτική, που άσκησε ο Π. Λαμπρινούδης, στη χθεσινή συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, ότι έχει σταλεί εξώδικο, που ζητά σε ένα μήνα την εγκατάλειψη της π. ΒΙΑΛ από το Υπουργείο , συμπληρώνοντας ότι οι νομικές ενέργειες έχουν μια σειρά.
  • 05:59 Το ποσό των 3.200.000 ευρώ οφείλουν στην ΔΕΥΑΧ, συμπολίτες μας και επιχειρήσεις με τον Πρόεδρο της εταιρείας Παντελή Νεαμονίτη να αναφέρει ότι ούτε ένας δεν έκανε χρήση της ευνοϊκής διάταξης των 100 δόσεων , προκειμένου να ταχτοποιήσει τις οφειλές του. Το θέμα συζητήθηκε στο περιθώριο της τιμολογιακής πολιτικής τις εταιρείας που ήρθε προς ψήφιση στο Δημοτικό Συμβούλιο, στη χθεσινή του συνεδρίαση, με τον δήμαρχο Χίου να τονίζει ότι αρχικά οι οφειλές ξεπερνούσαν το ποσό των 4.000.000 ευρώ.
  • 05:49 Σήμερα Παρασκευή 24/11, καθώς και αύριο Σάββατο 25/11 στη Χίο αναμένεται ηλιοφάνεια με λίγα σύννεφα. Οι άνεμοι θα πνέουν από διάφορες διευθύνσεις,γενικά ασθενείς,ενώ η θερμοκρασία θα κυμανθεί από 9-16οC. Αργά τη νύχτα και νωρίς το πρωί τα επίπεδα υγρασίας θα είναι υψηλά.
  • 19:52 Οπως ενημερώνει το Τελωνείο, την Τετάρτη το μεσημέρι, οι υπάλληλοι του, στα πλαίσια του επιχειρησιακού σχεδίου ελέγχων για καπνικά, κατάσχεσαν σε εταιρεία ταχυμεταφορών, αμέσως μετά την παραλαβή δέμα που περιείχε 3 κιλά χύμα καπνό. Το σύνολο των διαφυγόντων δασμών και φόρων ανέρχεται στο ποσό των 1.001,92ευρώ. Ο παραλήπτης οδηγήθηκε σήμερα στον Εισαγγελέα με την διαδικασία του αυτόφωρου.
  • 19:51 Η Κινηματογραφική Λέσχη Χίου θα προβάλει στις 8.30 μ.μ. την πολυβραβευμένη λατινοαμερικάνικη ταινία "Νερούδα" του Πάμπλο Λαραίν στο Ομήρειο.
  • 13:00 Το πόσο καλοί φορολογούμενοι πολίτες είναι οι Χιώτες για το κράτος, αποδεικνύεται ακόμη και στην παρούσα, παρατεταμένη περίοδο κρίσης, με βάση τα στοιχεία που παρουσιάζονται στον προϋπολογισμό, που κατατέθηκε στη Βουλή και αφορούν τα έσοδα των κατά τόπους Δημόσιων Οικονομικών Υπηρεσιών, αφού όπως φαίνεται το "λίπος" των προηγούμενων χρόνων, που δεν είναι όμως ανεξάντλητο, βοηθάει ακόμα για να πληρώνουμε. Για το οικονομικό έτος 2016 η Δ.Ο.Υ. Χίου παρουσιάζει ένα ποσοστό εισπραξιμότητας επί των βεβαιωθέντων εσόδων (μείον τα διαγραφέντα), της τάξης του 61,57%, ενώ στη... γειτονιά μας η αντίστοιχη υπηρεσία της Μυτιλήνης έχει 42,12% και η Σάμος 53,54%.
  • 12:59 Για δεύτερη φορά, μέσα σε μια τριετία, «επαγγελματίες», όπως τους χαρακτηρίζει ο Πρόεδρος των Πατρικών, Αργύρης Ρηγάκης, έκλεψαν καλώδια ρευματοδότησης γεώτρησης της περιοχής, τα οποία είναι κατασκευασμένα με χαλκό.Την προηγούμενη φορά πήραν, όπως είπε, 2.400 μέτρα καλωδίου από τη γεώτρησης άρδευσης, τώρα έκλεψαν – κατ’ εκτίμηση – 70 μέτρα από τη γεώτρηση ύδρευσης, που σημαίνει ότι οι 70 κάτοικοι των Πατρικών θα πρέπει να πηγαίνουν σε άλλο οικισμό για να προμηθεύονται πόσιμο νερό, ενώ η λάτρα τους θα γίνεται από τη γεώτρηση άρδευσης.
  • 12:59 Τροπολογία για τη διατήρηση των μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ και το 2018 κατέθεσαν στη Βουλή οι Βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας, Νότης Μηταράκης από τη Χίο, Χ. Αθανασίου από τη Λέσβο, Εμ. Κόνσολας, από τα Δωδεκάνησα και Αν. Δημοσχάκης από τον Έβρο.
Custom Search
Τελευταία ενημέρωση: 24 Νοε 2017 - 06:42

alithia

Παρασκευή, 24 Νοέμβριος, 2017 - 09:14

Περί αφελληνισμού της ελληνικής εμπορικής ναυτιλίας

Δευ, 06/11/2017 - 16:09

Διαβάζοντας το άρθρο του εκλεκτού συμπατριώτη μας κ. Σταύρου Γ. Μιχαηλίδη (ο οποίος βέβαια είναι περισσότερο «ναυτικός» από εμένα) συμφωνώ στα περισσότερα σημεία διορθώνοντας κατ’αρχάς μία-δύο λέξεις:

Ξεκινάει με τη λέξη «ατολμία». Εγώ θα έγραφα «αδυναμία» (διότι το κόστος ανά πλοίο θα επολλαπλασιάζετο), και συνεχίζει με τον όρο «στελέχωση». Είναι γνωστό ότι στο Εμπορικό (και στο Πολεμικό) Ναυτικό υπάρχουν σήμερα και γυναίκες αξιωματικοί (κάποιοι θα γνωρίζουν την Πλοίαρχο του Ε.Ν. με το ωραίο όνομα Υακίνθη).

Για να επανέλθω όμως στο θέμα μας, η προσαρμογή (σωστός όρος;) στο σήμερα βοηθάει στην επιβίωση της Ναυτιλίας μας. Μην ξεχνάτε ότι το Γαλαξείδι έχασε τον στόλο του διότι δεν μπόρεσε να ακολουθήσει τη ροή της εποχής, που τα ιστιοφόρα τα αντικατέστησαν τα ατμόπλοια!... Θυμάμαι σε ένα από τα ταξίδια μου (με το λίμπερτι «ΑΚΤΗ» του Ν. Λιβανού με ελληνική σημαία) είχαμε μόνο έναν αλλοδαπό (Ιταλό παραμάγειρα) – δύναμη πληρώματος: 36 άτομα –, και σε ένα άλλο ταξίδι μου με το «ΕΛΠΙΣ» του Πρίντεζη μόνον έναν ναύτη(;) Αιγύπτιο. Τέλος, θυμάμαι Ελληνόπουλο ΑΜΙΣΘΟ για έναν σχεδόν χρόνο (περιμένοντας να «αδειάσει» κάποια θέση!...), ο δε τρίτος Πλοίαρχος (Ανθυποπλοίαρχος) ήταν τότε πολυτέλεια!

Για να μη νομίσει ο αναγνώστης ότι «κάνω το δικηγόρο του διαβόλου», εξηγώ ότι επειδή ζω σε ναυτιλιακούς κύκλους, το ένα μου πόδι είναι σε παρέες με εφοπλιστές και το άλλο μου πόδι σε πληρώματα (υψηλόβαθμα ή χαμηλόβαθμα), έχω να υποβάλω την εξής καλοπροαίρετη ερώτηση: Αν μεταξύ δυο εργατών δεν υπάρχουν διαφορές (βγάζουν δηλ. την ίδια δουλειά), ποιον θα προτιμούσαμε; Αυτόν με τα 100€ ή αυτόν με τα 50€; (παρακαλώ μη με… βαράτε!...).

Όσον αφορά την ανάπτυξη της ναυτιλίας μας, κατά τον κ. Σταύρο Μιχαηλίδη, για τον οποίο χάρηκα όταν διάβασα ότι υπήρξε και Β΄ Μηχανικός Ε.Ν. (όχι μόνο Λιμενικός) χρειάζονται, εκτός από το management, και τα καλά πληρώματα, και η σοβαρή πολιτεία (δηλ. κατάλληλους ανθρώπους σε κατάλληλες θέσεις).

Εύχομαι λοιπόν στο φίλο μου τον Σταύρο (τον κ. Μιχαηλίδη εννοώ), όταν (αν) θα βρεθεί στην κατάλληλη θέση την κατάλληλη χρονική περίοδο, να βοηθήσει (και είμαι σχεδόν βέβαιος γι’αυτό) τη ναυτιλία μας (ιδιαιτέρως τα κατώτερα πληρώματα) και να μην κάνει κι αυτός «κωλοτούμπα» (μοντέρνος και διεθνής όρος σήμερα – colotumba), όπως πολλοί σύγχρονοι πολιτικοί, που δεν έχουν βέβαια ιδέα το τι είναι να βρίσκεσαι στη μέση του ωκεανού αβοήθητος από τους ανθρώπους, περιμένοντας βοήθεια μόνο από το Θεό και από τον Άγιο Νικόλαο!...

Εύχομαι καλή φώτιση στους ισχυρούς (αυτούς που μας κυβερνούν και στους εφοπλιστές) αλλά και στους εκπροσώπους των πληρωμάτων, τους συνδικαλιστές, οι οποίοι (ευτυχώς λίγοι) εκπροσωπούν άλλα συμφέροντα!...

 

 

Πάντα με ΑΓΑΠΗ,

 

Αναστ. Ι. Τριπολίτης

Ιατρός και – παρ’όλίγον –

Πλοίαρχος Ε.Ν.