Σχολιάζοντας την τοπική επικαιρότητα (Νο 137/ 11-04-2024)

Πέμ, 11/04/2024 - 20:14

* Ανεξέλεγκτη έχει γίνει η κατάσταση με την τοποθέτηση δολωμάτων με δηλητήριο (φόλες) σε διάφορες γειτονιές και χωριά της Χίου. Εν όψει της θερινής περιόδου εγκυμονεί ο κίνδυνος δυσφήμησης του τόπου μας εξ αιτίας κάποιων ηλίθιων δίποδων! Τι τους φταίνε τα ζωντανά (γάτες και σκύλοι) και φέρονται κατά τον τρόπο αυτό απέναντι σε άκακα πλάσματα; Θέμα τιμής η σύλληψη των δραστών και η επιβολή προστίμου εκ ποσού 30.000 Ευρώ για κάθε θανατωμένο -συνεπεία της πράξης αυτής- ζώο, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία. Πρόστιμο που ούτε πρέπει να μειωθεί (πολύ δε περισσότερο να διαγραφεί), αλλά και να κοινοποιηθούν τα στοιχεία του δράση στην ευρύτερη κοινωνία, προς παραδειγματισμό. Όποιος δηλητηριάζει ένα ζώο, δεν θα αργήσει να έλθει η ώρα που δεν θα διστάσει να το πράξει ενδεχομένως και σε συνάνθρωπό του…!  

* Διάβαζα προχθές για το πλήθος των επιβληθέντων προστίμων σε οδηγούς λόγω αυξημένης ταχύτητας στους δρόμους των νησιών μας. Η αλήθεια είναι ότι, ο κόσμος έχει… τρελαθεί…! Εάν δείτε πως τρέχουν ορισμένοι μέρα μεσημέρι (αφήστε πια το βράδυ…) θα απορήσετε πως ακόμη ζούμε όσοι οδηγούμε και κυκλοφορούμε. Και βέβαια πολύ καλά κάνει τη δουλειά της η Τροχαία και επιβάλλει όσα πρέπει στους παρανομούντες. Άλλο ένα κοινωνικό φαινόμενο που αυξάνει την τρέχουσα περίοδο είναι οι οχλούσες εξατμίσεις δικύκλων (μηχανακιών), όταν θερμόαιμοι έφηβοι τις τοποθετούν και αποδεικνύουν την αύξηση των… ορμονών τους… που ζητούν εκτόνωση…! Κι εκεί ο πέλεκυς πρέπει να είναι… βαρύς, πρωτίστως για τη δική τους προστασία, κάτι που αδυνατούν να αντιληφθούν διαφορετικά!

* Ακόμη ένα κοινωνικό φαινόμενο, που φαίνεται να αυξάνεται ραγδαία είναι ο σχολικός εκφοβισμός (bulling) σε σχολικούς χώρους, από ανήλικους μαθητές μεταξύ των συμμαθητών τους. Πολλά ακούμε καθημερινά στα ΜΜΕ, αλλά κάποια μικρά τέτοια φαινόμενα πληροφορούμαστε ότι έχουν εμφανιστεί και στον τόπο μας. Χρειάζεται επαγρύπνηση. Απαιτείται να ληφθεί μια πρωτοβουλία και να διοργανωθούν διαλέξεις στα σχολεία (πρωί στα παιδιά και απογεύματα σε γονείς) από στελέχη των κοινωνικών Υπηρεσιών (Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς) αλλά ενδεχομένως και από στελέχη της ΕΛΑΣ. "Το προλαμβάνειν επωφελέστερον του θεραπεύειν"!

* "Από εκεί που μας χρωστούσαν, μας πήραν και το βόδι"! Αυτό θυμήθηκα διαβάζοντας, για μια ακόμη φορά, όσα ο κυβερνητικός βουλευτής απάντησε στους φορείς της Χίου, που διαμαρτύρονται για την -πέραν κάθε ορίου δικαιολογίας- καθυστέρηση στην υλοποίηση των μεγάλων έργων στο νησί, με ευθύνη των κεντρικά κυβερνόντων, αφού -ως γνωστόν- αυτά υλοποιούνται από τα κεντρικά Υπουργεία και όχι την τοπική Αυτοδιοίκηση. Βέβαια, όταν θέλεις να δικαιολογήσεις τα αδικαιολόγητα και δεν υπάρχει άλλη πίστωση χρόνου (αλλά έχεις και σε δύο μήνες Ευρωεκλογές), εύκολο είναι να "τα ρίχνεις" είτε στην τοπική Αυτοδιοίκηση (που ουδεμία σχέση έχει με τα εν λόγω έργα) είτε με τους εργολάβους. Λες και δεν κυβερνάς εσύ ή λες και τα έργα κάνουν οι Δήμοι ή οι Περιφέρειες ! Όχι, κύριοι, δεν είναι έτσι. Εάν δεν είστε σε θέση να υλοποιήσετε τα έργα, δώστε τα στην τοπική Αυτοδιοίκηση και θα δείτε πόσο σύντομα θα γίνουν ! Φτάνει, πλέον. Χορτάσαμε εξαγγελίες και (διμηνιαίες ή τριμηνιαίες) επισκέψεις σε εργοτάξια, για λόγους καθαρά δημοσίων σχέσεων και ψηφοθηρίας! Ο κόσμος ξύπνησε!

* Πολύ ορθά έπραξε η δημοτική Αρχή και ανέθεσε την εκπόνηση της μελέτης ανάπλασης του παραλιακού μετώπου από Κοντάρι μέχρι Δασκαλόπετρα στον ΑΟΤΑ (Αναπτυξιακό Οργανισμό Τοπικής Αυτοδιοίκησης Χίου). Ειδικά, με τον ορισμό ως Διευθύνοντος Συμβούλου σ΄ αυτόν του αγαπητού Στρατή Γδύση, ενός έμπειρου τεχνοκράτη του είδους, θεωρώ ότι σε λίγα χρόνια θα έχει να επιδείξει πλούσιο έργο. Τέτοιου "βεληνεκούς" μελέτες πρέπει να εκπονεί ο ΑΟΤΑ, όχι μόνο ποιοτικά αλλά και ποσοτικά. Ώστε να συνδράμει στο έργο της Διεύθυνσης Προγραμματισμού -αλλά και των Τεχνικών Υπηρεσιών- του ενιαίου Δήμου Χίου, ενός Δήμου που θα έπρεπε να έχει "σπάσει" σε τρεις, όμως ουδείς αποτολμά να κάνει το πρώτο βήμα. Σε αντίθεση με τη Σάμο, που είναι πολύ μικρότερη από εμάς και όμως έχει δύο Δήμους ή την Κέρκυρα και την Κεφαλονιά.

* Οι οποίοι δύο ή τρεις Δήμοι για κάθε νησί, αποτελούν μοχλό ανάπτυξης και παραμονής και άλλων Υπηρεσιών στην ύπαιθρο, με ότι αυτό συνεπάγεται για τη σωτηρία και τη ζωντάνια της. Επί παραδείγματι, στο πρόσφατο (προς διαβούλευση) νομοσχέδιο του Υπουργείου Δικαιοσύνης, περί κατάργησης ή συγχώνευσης Δικαστικών Υπηρεσιών, διατηρούνται τα Ειρηνοδικεία σε όσες πόλεις συνιστούν έδρα Δήμου (π.χ. Καλλονή στη Λέσβο, Καρλόβασι στη Σάμο) ως παραρτήματα Πρωτοδικείων. –Κάτι ανάλογο γίνεται ήδη σήμερα και με τα Υποθηκοφυλακεία και Κτηματολογικά γραφεία, με προγενέστερες αποφάσεις της Πολιτείας–. Ενώ σε όσα νησιά υπάρχει μόλις ένας Δήμος, αυτά καταργούνται και συγχωνεύονται με το κεντρικό Πρωτοδικείο. Εξαιρούνται τα νησιά που είχαν αυτοτελή Ειρηνοδικεία και θα συνεχίσουν να υφίστανται ως παράρτημα Πρωτοδικείου (π.χ. Ικαρία, Λήμνος, κ.α.). Βλέπετε, λοιπόν, ότι το να είμαστε όλο το νησί ένας Δήμος αποτελεί την απαρχή επερχόμενων κοινωνικών δεινών; Τα ίδια θα γίνουν μελλοντικά με τα Κέντρα Υγείας, με τα Ταχυδρομεία, Τράπεζες, Σχολεία, κλπ. Κι όμως ο κόσμος δεν αντιδρά!

* Διαπιστώνουμε, τις τελευταίες εβδομάδες, ότι υπάρχει σταθερή έλευση μεταναστών στα νησιά μας. Κάποτε υπήρχαν επίσημες ανακοινώσεις για τον αριθμό των διαμενόντων μεταναστών στη ΒΙΑΛ. Τα τελευταία χρόνια δεν υπάρχει δημόσια ενημέρωση. Κι όμως, οι πληροφορίες λένε ότι, ήδη η ΒΙΑΛ έχει γεμίσει και σε κάθε περίπτωση οι διαμένοντες έχουν υπερβεί τους 1.000 ! Ισχύει ή όχι; Και εάν ισχύει, γιατί δεν γίνεται γνωστό στο ευρύτερο κοινό;

  * Έφθασε στα χέρια μου ένα βιβλίο που αφορά στη ζωή ενός καθαιρεμένου Κληρικού. Καίτοι μου ζητήθηκε, δεν θα το σχολιάσω (βιβλιοκριτική). Για δυο λόγους: Πρώτον, διότι δεν συνάδει με τις αρχές μου να ασκώ κριτική σε πρόσωπα που αφορούν μια περίοδο μαύρη για την ιστορία της πατρίδας μας, όταν άνθρωποι έστρεψαν τα όπλα κατά συμπατριωτών τους, μόνο και μόνο επειδή τους το επέβαλε μια ξένη (κομματική) δύναμη. Και δεύτερον διότι, δεν ασκώ κριτική σε βιβλία κομματικού χαρακτήρα, που η βιβλιογραφία τους είναι συγκεκριμένη και όχι η ευρύτερη που θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί, αποκρύπτοντας πολλές πτυχές των γεγονότων της εποχής. Έτσι δεν γράφεται ιστορία, από κομματικά στελέχη και με μονομερή παρουσίαση των γεγονότων. Θα επισημάνω μόνο τρία στοιχεία: 1) Μετά από ενδελεχή μελέτη του έργου κατέγραψα είκοσι επτά (27) παρατηρήσεις, σχόλια ή ανακριβείς ισχυρισμούς (ίσως στο μέλλον παρουσιαστούν, εάν χρειαστεί). 2) Παρατήρησα ότι, ουδεμία μνεία έγινε μεταξύ των ευαρεστούμενων να διαθέσουν αρχειακό υλικό (και ταυτόχρονα ευχαριστώντας τους) σε επιφανές, πνευματικό πρόσωπο της Χίου, προφανώς για να μην δυσαρεστηθεί ο κομματικός μηχανισμός ! 3) Διερωτώμαι πως είναι δυνατόν κάποιος να υπηρετεί την ιεροσύνη όταν έχει στρέψει όπλο κατά συνανθρώπων του και θεωρεί ότι μπορεί να σώσει τον κόσμο με οτιδήποτε άλλο εκτός από το Ευαγγέλιο του Χριστού. Αυτά μέχρι στιγμής και επί του παρόντος ΤΕΛΟΣ. Ας μην συμβάλλουμε στο "ξύσιμο πληγών", που κάποιοι επιδιώκουν !

* Σε λίγες ημέρες και πάλι μαζί. Άχρι καιρού επικοινωνίας μας, υγιαίνετε κατ΄ άμφω!

Άλλες απόψεις: Του Γιώργου Φωτ. Παπαδόπουλου