Γ.Π.Σ. : ΝΑΙ στο αεροδρόμιο, αλλά με νέα δεδομένα από την ΥΠΑ, ΟΧΙ στο νέο λιμάνι

Να καταθέσουν οι δημότες τις παρατηρήσεις τους έγκαιρα προτρέπει ο Δήμαρχος Χίου
Παρ, 09/10/2015 - 16:27

Η δημόσια διαβούλευση για το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο είναι ένα βασικό εργαλείο για να εντοπιστούν προβλήματα κι αυτό που θα προκύψει στο τέλος να είναι για το δημόσιο καλό, επεσήμανε το πρωί σε δηλώσεις του στην «Α» ο Δήμαρχος Χίου, Μανώλης Βουρνούς, μετά τη συζήτηση που έγινε χθες στο Ομήρειο στα πλαίσια της συνεδρίασης της Δημοτικής Επιτροπής Δημόσιας Διαβούλευσης, κι αφού είχαν προηγηθεί τρεις ενημερωτικές εκδηλώσεις για επιμέρους θέματα, το προηγούμενο διάστημα.

Ο Δήμαρχος προέτρεψε τους δημότες, σε επίπεδο γειτονιάς να εξετάσουν τις λεπτομέρειες του γενικού πολεοδομικού σχεδίου και να γνωστοποιήσουν τις παρατηρήσεις τους μέχρι και τις 5 Δεκεμβρίου που θα είναι σε εξέλιξη η διαβούλευση, ώστε να υπάρξει καλύτερη ενημέρωση των μελετητών που εκπονούν το σχέδιο και το οποίο, όπως παραδέχθηκε, σε κάποια σημεία του χρίζει τροποποιήσεων, όπως η πρόβλεψη για το νέο λιμάνι στο Κοντάρι, το οποίο – όπως είπε - δεν είναι στις προοπτικές της 25ετίας, για να δεσμευθεί ολόκληρη περιοχή.

Αντίθετα για το αεροδρόμιο, που επίσης η μελέτη προβλέπει τη δημιουργία του με βάση το αρχικό master plan (δηλαδή με επέκταση και προς ανατολάς), ο Δήμαρχος εξέφρασε την άποψη ότι η μελέτη του ΓΠΣ θα πρέπει να προχωρήσει με βάση το αρχικό σχέδιο, ενώ με καυστικό τρόπο σχολίασε τον τρόπο λειτουργίας της υπηρεσίας, αφού παρά το ότι έχει ζητηθεί επισήμως από το Δήμο το σχέδιό της για το αεροδρόμιο της Χίου, (επέκταση διαδρόμου, διαμόρφωση κτηριακών υποδομών κ.α.) δεν υπάρχει καμία ανταπόκριση.

« Επειδή η ΥΠΑ αξιώνει την ερήμωση όλου του κομματιού της πόλεως μέχρι και περίπου το λιμάνι (λέει ότι πρέπει να είναι αδόμητη περιοχή,), αυτό δε σημαίνει ότι μπορεί να γίνει. Θα πρέπει να εξειδικεύσει τα στάνταρ της και να εξετάσει πολύ πιο σοβαρά και με ακριβή τρόπο το τι συμβαίνει όταν έχουμε αεροδρόμιο σε μια ήδη κατοικημένη περιοχή. Αυτά τα πράγματα δεν είναι ούτε στη Σαχάρα, ούτε σε μια περιοχή θα αρχίσουμε μετά να την ερημώνουμε.», σχολίασε ο Δήμαρχος.

 «Η λειτουργία του ΓΠΣ, οι όροι τους οποίους βάζει και οι στόχοι του, που είναι ο καθορισμός των χρήσεων και των βασικών λειτουργιών δεν έρχονται σε αντίθεση με το master plan του αεροδρομίου», συνέχισε ο Μ. Βουρνούς.

Αναφερόμενος σε προβλέψεις που υπάρχουν στη μελέτη, όπως π.χ. η δημιουργία κολυμβητηρίου στη δημοτική ενότητα Χίου (ενώ υπάρχει το Ιωνικό», μίλησε για χονδροειδή λάθη τα οποία μπορούν να διορθωθούν.

Υπενθυμίζεται ότι η ανάρτηση της μελέτης στο διαδίκτυο και στην ιστοσελίδα του Δήμου Χίου www.chioscity.gr έχει, ήδη, γίνει από τις 5 Ιουνίου 2015 και η διαδικασία παρατείνεται έως τις 5 Δεκεμβρίου 2015.

Σχετικά Άρθρα