Χίος, Τετάρτη 21 Φεβρουαρίου

Τι λέει για εσάς ο τρόπος που ντύνεστε;

Επιτήδευση ή άνεση; Ποιο στιλ εξασφαλίζει, τελικά, τις καλές εντυπώσεις;
Παρ, 22/07/2016 - 03:00
Είστε της κλασικής ενδυματολογικής σχολής, αυτής που υπαγορεύει κοστούμι και καλό παπούτσι - ακόμη και στον καύσωνα -, ψηλοτάκουνα και διακριτικό μακιγιάζ για τις κυρίες, ακόμη κι όταν λιώνει ο κόσμος υπό τους 40 βαθμούς Κελσίου; Ή μήπως έχετε από καιρό καταργήσει τα ενδυματολογικά κλισέ, ειδικά στον χώρο της εργασίας και είστε οπαδοί της άνεσης και της ευκολίας στις κινήσεις;
 
Ποιά σχολή περνάει καλύτερα στη δουλειά και ποιά κερδίζει τις εντυπώσεις; Ποια εμφανίζει υψηλούς δείκτες παραγωγικότητας και είναι πιο δημιουργική; Σύμφωνα με έκθεση που δημοσιεύθηκε πριν από λίγο καιρό στο πλαίσιο των δημοσιεύσεων του "Journal of Experimental Social Psychology" τα αποτελέσματα είναι μάλλον εντυπωσιακά.
 
Οι ειδικοί κατά τη διάρκεια του πειράματος διαπίστωσαν επίσης ότι εργαζόμενοι που ντύνονται πιο απλά είναι σε θέση να ακολουθήσουν οδηγίες καλύτερα από τους υπόλοιπους, είναι πιο επικοινωνιακοί και άμεσοι.
 
Ναι μεν, η σχολή του αυστηρού ενδυματολογικού κώδικα κερδίζει τις εντυπώσεις και περνά ένα πιο επαγγελματικό προφίλ, ωστόσο δεν είναι πάντα τόσο αποδοτική, κυρίως λόγω του χρόνου που χάνεται ακριβώς στις εντυπώσεις: οι σωστοί συνδυασμοί ρούχων - τόσο για άντρες, αλλά κυρίως για τις γυναίκες -, ο χρόνος που απαιτεί μία δυναμική και συνάμα κομψή έξωθεν μαρτυρία ροκανίζουν χρόνο από πιο ουσιώδη ζητήματα που αφορούν τις εργασιακές υποχρεώσεις.
 
Δεν είναι ότι η δεύτερη σχολή, αυτή της άνεσης, δεν εκτιμά την κομψότητα. Ωστόσο, εδώ τα αποτελέσματα αποθεώνουν την ευελιξία: όταν οι εργαζόμενοι ντύνονται με τρόπο που επηρεάζει τα κοινά στα οποία απευθύνεται η δουλειά τους και κυρίως ταιριάζει με τις δικές τους ενδυματολογικές επιλογές, η δουλειά αυτών των εργαζομένων είναι πιο αποτελεσματική στην πώληση, στο κλείσιμο συνεργασιών, στη συνεννόηση.
 
Στο πείραμα λήφθηκε επίσης υπ' όψιν το κατά πόσο ο εργαζόμενος αισθανόταν άνετα με το σώμα του στον εργασιακό χώρο: εκεί οι γυναίκες είχαν να παρουσιάσουν τα πιο πειστικά αποτελέσματα και φυσικά αυτό δεν είναι κάτι καινούριο. Μία υπάλληλος ή έστω μία executive, η οποία καλείται να περάσει περισσότερες από 8-10 ώρες την ημέρα πάνω σε ψηλά τακούνια και μέσα σε στενές αυστηρές γραμμές που εγκλωβίζουν τις κινήσεις της, αποκλείεται να είναι τόσο δημιουργική, όσο μία γυναίκα που αισθάνεται άνετα μέσα στα ρούχα της, μπορεί να διασχίσει έναν διάδρομο, χωρίς πόνους στα πόδια, μπορεί να δουλέψει χωρίς βαρύ μακιγιάζ σε μία ζεστή μέρα...
 
Ομοίως, ένας άντρας, ο οποίος δεν καταπιέζεται από τη γραβάτα, τα στενά παπούτσια και τις ζεστές κάλτσες και όλο το αυστηρό πλαίσιο που ίσως διέπει το εργασιακό του περιβάλλον, αντιμετωπίζει λιγότερες πιθανότητες να εκνευριστεί, να χάσει την ψυχραιμία του κατά τη διάρκεια μίας επαγγελματικής διαπραγμάτευσης, να αποδώσει καλύτερα, γενικώς, σε μία σκληρή μέρα με υποχρεώσεις από ώρα σε ώρα...
 
Οι ειδικοί κατά τη διάρκεια του πειράματος διαπίστωσαν επίσης ότι εργαζόμενοι που ντύνονται πιο απλά είναι σε θέση να ακολουθήσουν οδηγίες καλύτερα από τους υπόλοιπους, είναι πιο επικοινωνιακοί και άμεσοι, επιβεβαιώνοντας αυτό που ήδη γνωρίζουμε: ότι όταν μας επιτρέπεται να εκφραζόμαστε μέσα από τις ενδυματολογικές μας επιλογές η αυτοπεποίθηση, οι ηγετικές μας ικανότητες και η δημιουργικότητα μας, απλώς εκτοξεύονται.
 
Τι προτείνουν, λοιπόν, τέτοιου είδους πειράματα, ειδικά σε εργασιακούς χώρους που ο ενδυματολογικός κώδικας είναι κάτι παραπάνω από αυστηρός; Ακόμη και μικρές υποχωρήσεις κάνουν τη διαφορά, λένε. Δεν χρειάζεται να περάσει κανείς στο άλλο άκρο, ειδικά αν το πλαίσιο της εργασίας του, δεν το επιτρέπει. Ωστόσο, σε μια δύσκολη, ζεστή μέρα που δεν θα τελειώσει, χωρίς δεκάδες meetings και deadlines, μικρές τροποποιήσεις - όχι, σαγιονάρα ακριβώς, αλλά κάτι πιο άνετο για τα πόδια - μπορούν να συζητιούνται και φυσικά να επιτρέπονται. Ειδικά, αν υπόσχονται υψηλότερες επιδόσεις.
 
Με πληροφορίες από το Inc.com

Πηγή: www.lifo.gr

Σχετικά άρθρα