Χίος, Τετάρτη 23 Μαΐου

Bad News: Παιχνίδι που «εκπαιδεύει» το κοινό απέναντι στα fake news

Φιλόδοξο πείραμα Βρετανών και Ολλανδών ερευνητών
Παρ, 23/02/2018 - 09:01
Bad News game

Ένα νέο διαδικτυακό εκπαιδευτικό παιχνίδι που δημιούργησαν Βρετανοί και Ολλανδοί ερευνητές, είναι το πρώτο το οποίο λειτουργεί ως «εμβόλιο» κατά του «ιού» των ψευδών ειδήσεων (fake news) που εξαπλώνεται σε όλο τον κόσμο.

Το https://www.getbadnews.com βάζει τους παίκτες στη θέση ενός προπαγανδιστή και έτσι δίνει στον καθένα μια γεύση για τις τεχνικές και τα κίνητρα όσων βρίσκονται πίσω από την εξάπλωση της κάθε είδους παραπληροφόρησης, ιδίως στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Στόχος των δημιουργών του παιχνιδιού είναι να «εμβολιάσει» τους χρήστες, έτσι ώστε να αποκτήσουν ανοσία έναντι των ψευδών ειδήσεων. Οι ερευνητές του Πανεπιστημίου του Κέιμπριτζ, με επικεφαλής τον Δρ Σάντερ βαν ντερ Λίντεν, διευθυντή του Κοινωνικού Εργαστηρίου Λήψης Αποφάσεων, που συνεργάστηκαν με την ολλανδική κολεκτίβα DROG, είχαν ήδη δείξει σε προηγούμενη μελέτη τους ότι η σύντομη έκθεση των ανθρώπων στις τακτικές των δημιουργών fake news σχετικά με την κλιματική αλλαγή μπορεί να προκαλέσει ένα «ψυχολογικό εμβόλιο» ενάντια σε αυτές τις πρακτικές.

Το νέο online παιχνίδι είναι ένα πιο φιλόδοξο πείραμα που επιχειρεί να δημιουργήσει μια γενικότερη «ανοσία» ενάντια στις ψευδείς ειδήσεις. Ενθαρρύνοντας τους παίκτες να προκαλέσουν σε άλλους θυμό, έλλειψη εμπιστοσύνης, φόβο και άλλα αρνητικά συναισθήματα, αποκαλύπτει βιωματικά με ποιό τρόπο είναι δυνατό να χειραγωγηθεί το ευρύ κοινό μέσω των ψηφιακών μέσων.Οι χρήστες καλούνται να εφαρμόσουν διάφορα «κόλπα», όπως η σκόπιμη ανάρτηση μηνυμάτων με ψευδές ή πολωτικό περιεχόμενο, η δημιουργία αυτόματων προγραμμάτων λογισμικού (bots) στο Twitter, η χάλκευση φωτογραφικών πειστηρίων μέσω προγραμμάτων λογισμικού τύπου Photo-shop, η προώθηση θεωριών συνωμοσίας κ.α. - και όλα αυτά τεχνηέντως κάτω από μια μάσκα αξιοπιστίας.

«Αν γνωρίζεις τι σημαίνει να βρίσκεσαι στη θέση κάποιου που ενεργά προσπαθεί να σε εξαπατήσει, αυτό αυξάνει την ικανότητά σου να εντοπίζεις τις τεχνικές εξαπάτησης και να αντιστέκεσαι σε αυτές. Θέλουμε να βοηθήσουμε, προκειμένου να αναπτυχθούν "κοινωνικά αντισώματα" που θα παρέχουν κάποια προστασία ενάντια στην ταχεία εξάπλωση της παραπληροφόρησης», δήλωσε ο Λίντεν.  Μια πιλοτική δοκιμή του νέου παιχνιδιού σε ένα ολλανδικό σχολείο, σε 95 μαθητές με μέση ηλικία 16 ετών, άφησε θετικές εντυπώσεις. Μια προσαρμοσμένη μορφή του θα χρησιμοποιηθεί για «εμβολιασμό» ενάντια στη χειραγώγηση από εξτρεμιστικές και θρησκευτικές ομάδες, όπως οι τζιχαντιστικές. 

«Δεν προσπαθούμε να αλλάξουμε δραστικά τη συμπεριφορά, αλλά να πυροδοτήσουμε μια απλή διαδικασία σκέψεων, που θα ενισχύουν την κριτική και ενήμερη κατανάλωση των ειδήσεων. Δεν χρειάζεται να έχεις διδακτορικό στις σπουδές των μέσων ενημέρωσης για να αναγνωρίσεις και να αντισταθείς στις ψευδείς ειδήσεις», τόνισε ο ερευνητής Γιον Ρούζενμπικ του Κέιμπριτζ. Ο ίδιος διευκρίνισε ότι το νέο παιχνίδι, που χρειάζεται μόνο λίγα λεπτά για να ολοκληρωθεί, επιτρέπει στους χρήστες να κλίνουν προς τα δεξιά ή προς τα αριστερά του πολιτικού φάσματος, καθώς η έμφαση δίνεται στην εμπειρία της παραπληροφόρησης μέσω αναληθών ειδήσεων.

Πρόκειται για την Pulse and Opinion, στην οποία συμμετέχει ο Γιώργος Μελέκος και ήταν ανάμεσα σε τρεις ελληνικές εταιρείες που διακρίθηκαν σε συνέδριο τεχνολογίας στην Καλιφόρνια
Πέμ, 10/05/2018 - 10:00

Συναισθηματική ανάλυση κοινού και χάραξη στρατηγικής με βάση τις δημόσιες δηλώσεις των  χρηστών στα social media, εντοπισμός της γνησιότητας των προϊόντων με αναγνώριση DNA και μία πλατφόρμα που παρέχει υπηρεσίες μεταφορών με πολύ χαμηλό κόστος, προσέλκυσαν το ενδιαφέρον διεθνών επενδυτών από την ελληνική αποστολή στην Καλιφόρνια. Οι υπηρεσίες που παρέχουν αποκλειστικά τρεις ελληνικές εταιρείες, ανάμεσά τους και μια από τη Χίο (η Pulse and Opinion στην οποία μετέχει ο Γιώργος Μελέκος) ξεχώρισαν την προηγούμενη εβδομάδα στο Orange County της Καλιφόρνια.

Αναλυτικά στο θέμα αναφέρεται το παρακάτω ρεπορτάζ του ΑΠΕ- ΜΠΕ:

Οι τρεις εταιρείες επελέγησαν ως οι καλύτερες ανάμεσα σε 50 που δήλωσαν συμμετοχή στο πρόγραμμα επιχειρηματικής επιτάχυνσης " Accelerate Greece”.  Το πρόγραμμα διοργανώθηκε για πρώτη φορά φέτος στο Irvine του Λος Άντζελες από την αμερικανική ErgoCapital και την διεθνούς εμβέλειας μη κυβερνητική οργάνωση The Hellenic Initiative και είχε ως κύριο σκοπό να βοηθήσει ελλησνικές εταιρείες να δείξουν την εξωστρέφειά τους, να τις βάλουν στη διεθνή αγορά και να αποδείξουν πως τα ελληνικά μυαλά μπορούν να διαπρέψουν στο εξωτερικό, ακόμη και αν έχουν την έδρα τους και προσφέρουν θέσεις εργασίας στην Ελλάδα.

Οι τρεις ελληνικές εταιρείες (Pulse and Opinion, BioCos, JoinCargo) αξιολογήθηκαν από επιτροπή στην οποία μετείχαν υψηλόβαθμα στελέχη από τη Μέκκα της τεχνολογίας στην Καλιφόρνια και επελέγησαν μετά από αυστηρή αξιολόγηση με βάση τις λύσεις, τις δυνατότητες και το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα που διαθέτουν. Τα στελέχη των ελληνικών εταιρειών, είχαν την ευκαιρία ενώπιον εκατοντάδων επενδυτών και εκπροσώπων των κορυφαίων εταιρειών του κόσμου (Space X, Microsoft, FedEx, Google, Bank of America κ.λπ.) να παρουσιάσουν το έργο τους, τη δράση τους και τις υπηρεσίες που προσφέρουν καθώς και τα συγκριτικά τους πλεονεκτήματα που τους βοηθούν να στέκονται επάξια απέναντι στο διεθνή ανταγωνισμό.

Οι τρεις ελληνικές εταιρείες ήδη πέτυχαν όχι μόνο να γίνουν αντικείμενο συζήτησης για μία εβδομάδα στο χώρο των επενδύσεων και της τεχνολογίας, αλλά και να δημιουργήσουν τις κατάλληλες συνθήκες, το δίκτυο και  τις επαφές για να αναπτύξουν  άμεσα στρατηγική συνεργασία με αμερικανικές επιχειρήσεις. Επιχειρήσεις - κολοσσοί και καινοτόμα κεφάλαια (venture capital)  έδειξαν άμεσο ενδιαφέρον όχι μόνο να αξιοποιήσουν τις υπηρεσίες τους  αλλά και να επενδύσουν τα απαραίτητα κεφάλαια, ώστε να επιτύχουν διείσδυση στην απαιτητική αμερικανική αγορά.

"Φέτος καταφέραμε να βοηθήσουμε τρεις πολύ αξιόλογες ελληνικές εταιρείες να δείξουν τι αξίζουν στο κοινό που πρέπει και πραγματικά εντυπωσίασαν. Τους προσφέραμε τα εφόδια που χρειάστηκαν και τη γνώση που απαιτείται για να είναι περισσότερο έτοιμοι στις προκλήσεις της διεθνούς αγοράς. Είμαι πολύ υπερήφανος που το Accelerate Greece μπορεί να συμβάλει στην στήριξη νέων ελληνικών επιχειρήσεων και κάθε χρόνο να βοηθάμε ακόμη περισσότερους" δήλωσε ο ελληνοκαναδικής καταγωγής Peter Polydor, εμπνευστής του " Accelerate Greece” που μαζί με την Οργάνωση The Hellenic Initiative διοργάνωσαν τη φετινή πρωτοβουλία.

Οι τρεις εταιρείες που διακρίθηκαν φέτος στο " Accelerate Greece” και κατάφεραν να κάνουν την τεχνολογική διαφορά και να αναδείξουν την ελληνική καινοτόμο επιχειρηματικότητα είναι:

Pulse and Opinion (Αθήνα και Χίο): Εταιρεία που συλλέγει και αναλύει ψηφιακά δεδομένα χρησιμοποιώντας αλγόριθμους τεχνητής νοημοσύνης. Μέσω ειδικής πλατφόρμας αποτυπώνεται σε πραγματικό χρόνο το συναίσθημα του κοινού, βοηθώντας μεγάλες επιχειρήσεις και πρόσωπα να χαράξουν καλύτερα τη στρατηγική τους και να προστατεύσουν την ψηφιακή τους φήμη.

BioCos (Χανιά, Κρήτη): Eταιρεία βιοπληροφορικής για την καταπολέμηση τόσο της παραποίησης του τελικού προϊόντος όσο και της νοθείας της πρώτων υλών στις βιομηχανίες φαρμάκων, καλλυντικών και τροφίμων. Αναπτύσσει εφαρμογές σε αναδυόμενες και καινοτόμες τεχνολογίες με τη χρήση γενετικής πληροφορίας (DNA). 

JoinCargo (Αθήνα): Οnline εργαλείο αναζήτησης φορτηγών δημοσίας χρήσης μέσα από το οποίο οι εταιρίες κλείνουν χώρο για να μεταφέρουν το φορτίο τους σε ήδη προγραμματισμένα δρομολόγια, χωρίς τηλέφωνα και διαπραγματεύσεις. Στην JoinCargo, oι μικρομεσαίες επιχειρήσεις συμπληρώνουν τα στοιχεία του φορτίου που θέλουν να μεταφέρουν και βλέπουν άμεσα όλες τις επιλογές σε μεταφορείς, εξοικονομώντας έως 60% στα κόστη μεταφορών τους, καθώς οι χρεώσεις γίνονται με βάση τον όγκο του φορτίου.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ