Χίος, Παρασκευή 23 Φεβρουαρίου

Διαγωνισμό Καινοτομικής Επιχειρηματικότητας από το Πανεπιστήμιο Αιγαίου

Παρ, 10/11/2017 - 11:02

Το Πανεπιστήμιο Αιγαίου προκηρύσσει τον Διαγωνισμό Καινοτομικής Επιχειρηματικότητας  - AEGEAN Startups, για την ανάδειξη των καλύτερων επιχειρηματικών σχεδίων που σχετίζονται με τους τομείς προτεραιότητας του νησιών Αιγαίου, σε τέσσερεις θεματικές περιοχές:

1. Αγροτική Ανάπτυξη-Διατροφή-Υγεία-Εκπαίδευση

2. Ναυτιλία-Εμπόριο-Μεταφορές

3. Τουρισμός-Πολιτισμός-Περιβάλλον

4. Πληροφορική-Τηλεπικοινωνίες-Διακυβέρνηση-Κοινωνική Επιχειρηματικότητα

Στόχος του διαγωνισμού είναι να προωθήσει την έννοια της καινοτομικής επιχειρηματικότητας και να εμπνεύσει τους νέους και τις νέες με ενδιαφέρον στο επιχειρείν,  μέσα στο ιδιαίτερα αντίξοο περιβάλλον της συνεχιζόμενης κρίσης και έλλειψης προοπτικών στο Βόρειο και Νότιο Αιγαίο.

Ο διαγωνισμός περιλαμβάνει ξεχωριστές κατηγορίες προς διάκριση και βράβευση για φοιτήτριες, φοιτητές και απόφοιτους του Πανεπιστημίου Αιγαίου,  αλλά και νέες-νέους από 18 έως 35 ετών εκτός της κοινότητας του Πανεπιστημίου Αιγαίου, από όλη την Ελλάδα.

Τα καλύτερα επιχειρηματικά σχέδια, που θα πρέπει να αφορούν σε ιδέες που είναι ακόμη σε αρχικό στάδιο, θα επιλεγούν, θα βραβευτούν, θα λάβουν δημοσιότητα και περαιτέρω υποστήριξη για την υλοποίησή τους, σε συνεργασία με υποστηρικτικές δομές εντός κι εκτός του Πανεπιστημίου Αιγαίου.

Ακαδημαϊκοί δάσκαλοι και αξιόλογα στελέχη επιχειρήσεων θα μεταφέρουν την τεχνογνωσία και την εμπειρία τους στους συμμετέχοντες, και λειτουργώντας ως μέντορες-σύμβουλοι, θα δώσουν πρακτικές συμβουλές, για την κατάρτιση των ολοκληρωμένων επιχειρησιακών σχεδίων ή πρωτοτύπων.

Οι προτάσεις που θα διακριθούν θα λάβουν χρηματικά βραβεία αλλά και υποστήριξη από ένα πλαίσιο υποστηρικτικών δομών του Πανεπιστημίου Αιγαίου (κοιτίδες επιχειρηματικότητας) σε Λέσβο, Λήμνο, Ρόδο, Σάμο, Σύρο και Χίο.  Συνεργαζόμενες θερμοκοιτίδες θα υποστηρίξουν τις διακριθείσες ομάδες στις ανάλογες δομές τους σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, αλλά και σε συνεργαζόμενα πανεπιστήμια σε Ευρώπη και Αμερική.

Στην πρώτη ομάδα ανεξαρτήτως κατηγορίας θα απονεμηθεί το “Bραβείο Επιχειρηματικότητας Ιωάννη Τσαμουργκέλη”, το οποίο ανέρχεται σε 5000 ευρώ, ώστε να υποστηριχθεί η υλοποίηση του επιχειρηματικού της σχεδίου.

Οι σημαντικές ημερομηνίες για τον διαγωνισμό είναι οι εξής:

 

  • 1ο Στάδιο - Υποβολή αρχικής πρότασης (2 σελίδες)

Μέχρι 1/3/2018 στο www.aegean-startups.gr

 

  • 2ο Στάδιο: Υποβολή επιχειρηματικού σχεδίου, για όσες ομάδες επιλεγούν στο 1ο στάδιο

Μέχρι 1/6/2018 στο www.aegean-startups.gr

 

  • Παρουσίαση ομάδων που διακρίθηκαν και βραβεύσεις: Ιούλιος 2018

 

 

Ο Διαγωνισμός Καινοτομικής Επιχειρηματικότητας  - AEGEAN Startups διενεργείται υπό το συντονισμό της Μονάδας Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας (ΜΚΕ) του Πανεπιστημίου Αιγαίου, την υποστήριξη της Εταιρείας Αξιοποίησης και Διαχείρισης Περιουσίας του Πανεπιστημίου Αιγαίου και τη συνδρομή ελληνικών και ξένων πανεπιστημίων. 

 

 

Περισσότερες πληροφορίες και αναλυτικοί όροι του διαγωνισμού περιλαμβάνονται στο διαδικτυακό τόπο

www.aegean-startups.gr

 

Ειδικές ερωτήσεις σχετικά με το διαγωνισμό μπορούν να αποστέλλονται στο email:

aegean-startups@aegean.gr

 

 

Σχετικά Άρθρα

Μεθοδολογίες προσαρμογής και δυναμικής επιτάχυνσης για την εταιρεία
Πέμ, 22/02/2018 - 17:46
Στελέχη και εργαζόμενοι που συμμετείχαν στο πρώτο Program Increment Planning Event, στο Κέντρο Πολιτισμού "Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος".

H INTERAMERICAN, αναγνωρίζοντας όχι μόνο τη σημασία της τεχνολογίας αλλά και της μεθοδολογίας για την ανάπτυξη προϊόντων και εφαρμογών, προχωρεί στον μετασχηματισμό της Διεύθυνσης Πληροφορικής, σε συνδυασμό με την εταιρική στρατηγική για την υιοθέτηση ενός νέου, σύγχρονου μοντέλου εργασίας. Με τις αλλαγές στον κομβικό τομέα του ΙΤ, η εταιρεία αποκτά την απαιτούμενη ευελιξία μέσα σε ένα περιβάλλον που αλλάζει ταχύτατα, ώστε να εκμεταλλεύεται αποτελεσματικά κάθε αναδυόμενη ευκαιρία.

Συγκεκριμένα, η INTERAMERICAN δημιούργησε πριν από εννέα μήνες μια ομάδα Scrum με product owner τον γενικό διευθυντή ΙΤ & Services της εταιρείας Ξενοφώντα Λιαπάκη και μέλη από τη Διεύθυνση Πληροφορικής, τη Διεύθυνση Προσωπικού, καθώς και εξειδικευμένα στελέχη του Agile. Αποστολή της ομάδας είναι ο μετασχηματισμός της Διεύθυνσης Πληροφορικής με ενσωμάτωση των πρακτικών Lean και Αgile στον πυρήνα των λειτουργιών της.

Κατά το εν λόγω χρονικό διάστημα, εκπαιδεύτηκαν σταδιακά product owners, Scrum masters, μέλη ομάδων ανάπτυξης, οι κυριότεροι business stakeholders, καθώς και τα ανώτατα διοικητικά στελέχη της εταιρείας. Συνολικά, στην εκπαίδευση συμμετείχαν περισσότερα από 220 άτομα, εκ των οποίων 40 έχουν ήδη λάβει πιστοποίηση. Επίσης, δημιουργήθηκε μια κοινότητα με την ονομασία "Agile Studio", με εκπαίδευση της πρώτης γενιάς των agile coaches, οι οποίοι παρέχουν συνεχή υποστήριξη και εκπαίδευση για τον μετασχηματισμό του οργανισμού. Ακόμη, μετασχηματίστηκε το παραδοσιακό Project Management Office (PMO), με στόχο την αποτελεσματικότερη παρακολούθηση του εταιρικού χαρτοφυλακίου σε σχέση με τις προτεραιότητες και τη στρατηγική της INTERAMERICAN, την αξία της κάθε πρωτοβουλίας, τη διαχείριση των πιθανών κινδύνων και την ενημέρωση των ανωτάτων διοικητικών στελεχών της εταιρείας.

Η πορεία προς τον μετασχηματισμό ξεκίνησε με δύο ομάδες, στο πλαίσιο Scrum. Σήμερα, όλη η ανάπτυξη του software της εταιρείας οργανώνεται σε τρία tribes, που περιλαμβάνουν εικοσιτέσσερεις ομάδες Scrum και δύο ομάδες Nexus. Στο πλαίσιο της ανάπτυξης συστημάτων ασφαλιστικών λειτουργιών, έχουν οριστεί τρία chapters, τα εξής: software engineering, testing και business analysis. Παράλληλα, εισάγονται δύο νέα chapters με εξειδίκευση στην ανάπτυξη λύσεων digital business και DevOps. Όλοι αυτοί οι μηχανισμοί εξασφαλίζουν οικονομία κλίμακος σε επίπεδο προϊόντος, πλατφόρμας, δεξιοτήτων και εφαρμοζομένων προτύπων.

Το πιο σημαντικό στοιχείο του μετασχηματισμού του τομέα Πληροφορικής στην INTERAMERICAN είναι η οργάνωση του Program Management Circle, βασισμένου στο πλαίσιο SAFE. Στόχο του προγράμματος αποτελεί η διαχείριση του εταιρικού χαρτοφυλακίου και η προετοιμασία-υλοποίηση, σε συνεργασία με το Agile Studio, του Program Increment Planning Event, της κορυφαίας λειτουργίας για την ευθυγράμμιση και τον χρονοπρογραμματισμό των ομάδων σύμφωνα με τις προτεραιότητες και τη στρατηγική της εταιρείας.

Το πρώτο Program Increment Planning Event της INTERAMERICAN -και πρώτο αναλόγου μεγέθους στην ελληνική ασφαλιστική αγορά- οργανώθηκε με ιδιαίτερη επιτυχία στις 5 και 6 Φεβρουαρίου στο Κέντρο Πολιτισμού "Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος". Στις εργασίες, τις οποίες παρακολούθησε καθ' όλο τη διήμερο η εκτελεστική ομάδα διοίκησης, συμμετείχαν περισσότερα από 180 στελέχη και εργαζόμενοι της εταιρείας.