Χίος, Σάββατο 20 Ιανουαρίου

Ενδιάμεσες εκπτώσεις από την 1η Νοεμβρίου

Δευ, 30/10/2017 - 13:45

Σε αναθέρμανση της αγοραστικής κίνησης, η οποία, σύμφωνα με τις έως τώρα ενδείξεις, τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο ήταν μειωμένη, προσδοκά ο εμπορικός κόσμος κατά τη διάρκεια των φθινοπωρινών ενδιάμεσων εκπτώσεων. Οι ενδιάμεσες εκπτώσεις ξεκινούν στην πλειονότητα των νομών της χώρας την Τετάρτη 1η Νοεμβρίου και ολοκληρώνονται την Τετάρτη 15 Νοεμβρίου 2017.

Επιπλέον, σύμφωνα με όσα ορίζει η νομοθεσία, την Κυριακή 5 Νοεμβρίου 2017, πρώτη Κυριακή των ενδιάμεσων εκπτώσεων, τα καταστήματα επιτρέπεται να είναι ανοιχτά από τις 11 το πρωί έως τις 8 το βράδυ, όμως ο τοπικός εμπορικός σύλλογος κατά πάγια τακτική προτρέπει τα μέλη του να μην ανοίξουν τα καταστήματά τους την Κυριακή.

Υπενθυμίζεται ότι αν και μέχρι πέρυσι ο νόμος όριζε πανελλαδικά δύο περιόδους ενδιάμεσων εκπτώσεων, το πρώτο δεκαήμερο του Μαΐου και το πρώτο δεκαήμερο του Νοεμβρίου, με το άρθρο 114 του νόμου 4446/2016 αυξάνεται η διάρκεια των ενδιάμεσων εκπτώσεων σε 30 ημέρες συνολικά, από 20 που ήταν έως πέρυσι, και παρέχεται η δυνατότητα στους αντιπεριφερειάρχες να κατανέμουν διαφορετικά αυτές τις 30 ημέρες μέσα στη χρονιά.

Σχετικά Άρθρα

Ανεκδιήγητη απόφαση της Λιμενικής Επιτροπής, που ακυρώνει στην ουσία έργο 25 εκατ. ευρώ και παρατείνει την επικίνδυνη παρανομία στο Λιμάνι
Παρ, 19/01/2018 - 16:18
Λιμενική Επιτροπή

Στην αρχή υπήρξε προβληματισμός αλλά στην συνέχεια ακολουθήθηκε η πεπατημένη, αυτή που βολεύει τους πάντες, δεν βολεύει την νομιμότητα αλλά εν ανάγκη… στραβώνεται και επίσης δεν βολεύει την ανάπτυξη του νησιού, αλλά αυτή αναβάλλεται επ’ άπειρον.

Αναφερόμαστε στην απόφαση της Λιμενικής Επιτροπής όχι μόνο να παρατείνει την παρανομία εκφόρτωσης καυσίμων στο Λιμάνι, αλλά να την… μονιμοποιήσει κατά το «ουδέν μονιμότερον του προσωρινού» με απόφαση της να εκτελέσει έργο (!) εντός του βυθού, προκειμένου να εκφορτώνονται καύσιμα στο «κόκκινο φαναράκι» σε απόσταση αναπνοής δηλαδή από το Ξενοδοχείο Χανδρής και δίπλα στο μοναδικό σημείο που προσδένουν τουριστικά σκάφη!

Στην αρχή ο Πρόεδρος Αντ. Κέφης αναφέρθηκε στο ιστορικό των δυσκολιών, που υπάρχουν καθώς από την έληξε η προθεσμία εκφόρτωσης στο λιμάνι, από την άλλη σε περίπτωση, που επιλεγεί για παράδειγμα το Λιμάνι Μεστών τότε θα αντιδράσουν ναυτιλιακές εταιρείες, μεταφορείς, ιχθυοκαλλιέργειες κ.λ.π. κάτι που βεβάιωσε και ο παριστάμενος Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Π. Λεγάτος, διότι η απόσταση των Μεστών μεγιστοποιεί το κόστος.

Το θέμα των ιχθυοκαλλιεργειών ακυρώθηκε από τον Λιμενάρχη Χρ. Φραγκιά, που βεβαίωσε ότι μπορούν να εξυπηρετούνται με μεταφορά δύο φορτηγών ανά δρομολόγιο της τακτικής γραμμής. Απέμειναν όμως τα υπόλοιπα φορτία και κυρίως τα καύσιμα και εύφλεκτα προϊόντα αφού για τα πυρομαχικά (πάλι καλά) δεν τίθεται θέμα  ότι θα εκφορτώνονται στα Μεστά.

Ετσι με δεδομένο ότι τα δρομολόγια ήδη έχουν βγεί έως 31 Οκτωβρίου, προκρίθηκε η… λύση άλλης μιας παρατάσεως, στη διάρκεια της οποίας θα ειδοποιηθούν οι Εταιρείες ότι απ΄1ης Νοεμβρίου θα πηγαίνουν στα Μεστά, αλλά στο μεταξύ δημιουργείται και για την… πισινή μια ημινόμιμη θέση στο «κόκκινο φαναράκι».

Αυτό γιατί όλοι γνωρίζουν ότι οι Εταιρείες δεν θα πειθαρχήσουν και οι σημερινές αντιδράσεις στη λογική «όλα κουβάρι» σε ένα άχρηστο λιμάνι, όχι μόνο δεν θα μειωθούν αλλά και θα δυναμώσουν.

Για «κερασάκι» στην τούρτα όλοι δεσμεύτηκαν ότι θα συνεδριάσει η Λιμενική Επιτροπή ειδικά για το Λιμάνι των Μεστών, στο οποίο όμως δεν έχει απομείνει τίποτα για να ξεφορτώνεται, εκτός ίσως από… τάνκς.

Σημειώνεται επίσης ότι όπου νάναι θα πρέπει η Ελλάδα να εξηγήσει ή να επιστρέψει στην Ευρωπαϊκή Ενωση 25 εκατ. ευρώ, που έχουν «πεταχτεί» μέχρι στιγμής στα Μεστά για ένα υπερσύγχρονο λιμάνι, που χρησιμοποιείται αυτή τη στιγμή από ψαροκαϊκα και βάρκες!!!

 

Λιμενική επιτροπή