Χίος, Κυριακή 21 Ιανουαρίου

Ενημέρωση για το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο... πριν σταλεί ο λογαριασμός

Ακούστε το ηχιτικό
Παρ, 10/11/2017 - 15:19
Ηχητικό απόσπασμα: 

Αυτό επιδιώκει το Διοικητικό Συμβούλιο του «Συλλόγου Θιγομένων Ιδιοκτητών από Σχέδιο Πόλης Χίου 1988» που καλεί τα μέλη του και όλους όσοι ενδιαφέρονται να προσέλθουν την ερχόμενη Τετάρτη στις 6 μ.μ. στην αίθουσα συνεδριάσεων του «Οίκου Χίου Διδασκάλου», όπου θα πραγματοποιηθεί ενημερωτική συζήτηση σχετικά με θέματα που αφορούν στο νέο Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο της Δημοτικής Κοινότητας Χίου (οικισμός πρώην Δήμου Χίου) και στην πρόοδο των διαδικασιών έγκρισής του, εν όψει και της συζήτησης που επίκειται να γίνει στο Δημοτικό Συμβούλιο Χίου.

Το σχέδιο αφορά την καθημερινότητα των κατοίκων, την οργάνωση και ανάπτυξη της πόλης, τη δημιουργία κοινόχρηστων χώρων κ.λ.π. αλλά και τα ποσά που θα κληθούν να πληρώσουν οι πολίτες, γιατί η εφαρμογή του θα γίνει με χρέωση όλων των ιδιοκτητών και το δημοτικό συμβούλιο θα κληθεί να αποφασίσει με ποιο τρόπο θα γίνει αυτό, ανέφεραν σε συνέντευξή τους στο Ράδιο «Α»  η Αντιπρόεδρος του Δ.Σ. του συλλόγου, Ανθή Λω – Καλούδη και ο Γραμματέας, Σπύρος Κάβουρας.

Όπως εξήγησε ο κ. Κάβουρας υπάρχει όλο αυτό το διάστημα συνεργασία με το δήμο και την Πολεοδομία προκειμένου να αντιμετωπιστούν προβλήματα που εντοπίζονται στο σχεδιασμό, δεσμεύοντας π.χ. περιοχή μέσα στην πόλη για κατασκευή κολυμβητηρίου, ενώ υπάρχει άλλο περιφερειακά, όμως εξίσου σημαντική είναι και η οικονομική διάσταση, που έχει να κάνει με την εισφορά σε χρήμα από τους ιδιοκτήτες που χρήζει ιδιαίτερης προσοχής, ώστε να αποφευχθεί η επανάληψη στη Χίο προβλημάτων αντίστοιχων με εκείνα που υπήρξαν , όπως είπε ο ίδιος, στο Ηράκλειο ή στο Μαρκόπουλο Αττικής.

 

Σχετικά Άρθρα

«Μεγάλωσε» και η χωρητικότητα του ελληνικού στόλου κατά 10,26%
Σάβ, 20/01/2018 - 19:18
ελληνόκτητος στόλος

Οι συγχωνεύσεις ναυτιλιακών  εταιρειών ελληνικών συμφερόντων σημάδεψαν το 2017.  Το νόμισμα όμως  έχει δύο όψεις. Καταρχήν ο αριθμός των ελληνόκτητων εταιρειών μειώθηκε κατά 6,43%  σε  σύγκριση με το 2016 σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας της Petrofin Research. Έκλεισαν  41 εταιρείες. Την ίδια χρονιά   κατεγράφησαν  11 νέες ναυτιλιακές εταιρείες.  

Στην  εξίσωση αυτή αν προστεθεί  η αύξηση σε αριθμό πλοίων αλλά και σε χωρητικότητα του ελληνόκτητου στόλου  οδηγούμαστε στο συμπέρασμα ότι το φαινόμενο των συγχωνεύσεων εταιρειών  ήταν το 2017  πιο έντονο σε βάθος 20ετίας. Ο αριθμός των ναυτιλιακών εταιρειών  για πρώτη φορά από το 1998 έκανε αρνητικό ρεκόρ και έπεσε κάτω από το ψυχολογικό φράγμα των 600, κλείνοντας στις  597.
 

Ο ελληνόκτητος  στόλος αυξήθηκε και αριθμεί 5.281 πλοία έναντι 5.230 το 2016 ποσοστό αύξησης  1%. Επίσης αυξήθηκε η χωρητικότητά του  κατά  10,26%.

Σύμφωνα με την έρευνα της Petrofin:  

1.            Οι στόλοι με περισσότερα των 25 πλοίων  αποτελούν το 67,07%   του ελληνόκτητου στόλου τόσο σε αριθμό πλοίων όσο και σε χωρητικότητα. Ο αριθμός των ναυτιλιακών εταιρειών με στόλο άνω των 25 πλοίων αυξήθηκαν και έφθασαν μέσα στο 2017 τις 50 έναντι  46 το 2016, 24 το 2015, 22 το 2014 και 14 το 2013.

2.            Οι  μεγάλοι γίνονται μεγαλύτεροι και με νεότερους-σύγχρονους  στόλους. Τα πλοία που ανήκουν σε στόλους άνω των 25  «κομματιών» έχουν  ηλικία 0-9 έτη ενώ αυξάνει και η χωρητικότητά τους φθάνοντας τα 199,8 εκατομμύρια τόνους dw έναντι 188,4 το 2016 και 154,3 εκ. το 2015.

3.            Οι  έλληνες πλοιοκτήτες που έχουν στόλο η χωρητικότητα του οποίου ξεπερνάει το ένα εκατομμύριο τόνους είναι πλέον 75 έναντι 68 το 2016. Οι εφοπλιστές αυτοί ελέγχουν το 79,58%  του ελληνόκτητου στόλου έναντι 77,47% το 2016 , 76,7% το 2015, 74% το 2014 και  71,33% το 2013.

4.            Ο μέσος όρος στόλων με μέσο όριο ηλικίας άνω των 20 ετών μειώθηκε στους 200 από 235 απόρροια της μείωσης του αριθμού των εταιρειών.

5.            Είναι ενδιαφέρον το στατιστικό σύμφωνα με το οποίο οι εταιρείες με σύγχρονους στόλους από πλοία ηλικίας 0-9 ετών μειώθηκαν το 2017  από 187 το 2016 στις 184 το 2017.

6.            Μεγάλη η μείωση εταιρειών με 1-2 πλοία. Από 265 το 2016 έπεσαν στις 233 το 2017.

7.            Ο μέσος όρος ηλικίας του ελληνόκτητου στόλου μειώθηκε ακόμη περισσότερο. Έφθασε τα  11,8 έτη έναντι 12,9 το 2016.

 

Πηγή: Πρώτο θέμα