Χίος, Τετάρτη 25 Απριλίου

Η INTERAMERICAN κορυφαία ασφαλιστική εταιρεία Γενικών Ασφαλίσεων στην Ελλάδα, στα «Global Insurance Awards 2017»

Τετ, 28/02/2018 - 19:43
Γιάννης Καντώρος, διευθύνων σύμβουλος ομίλου INTERAMERICAN

Για μια ακόμη χρονιά -την έβδομη στη σειρά- τα διεθνούς κύρους Global Insurance Awards ανέδειξαν την INTERAMERICAN ως την «καλύτερη ασφαλιστική εταιρεία Γενικών Ασφαλίσεων στην Ελλάδα» για το 2017. Ο θεσμός, που οργανώνει σε ετήσια βάση το παγκοσμίως καταξιωμένο οικονομικό περιοδικό «World Finance», αναγνωρίζει ανά χώρα τις κορυφαίες στις χρηματοοικονομικές δραστηριότητες επιχειρήσεις ανά κλάδο μέσα από αυστηρές διαδικασίες αξιολόγησης σε δύο στάδια, με κριτήρια τη διαφοροποίηση και καινοτομία, τις αποτελεσματικές πρακτικές, την οικονομική ευρωστία και βιώσιμη ανάπτυξη.

Η INTERAMERICAN διακρίνεται για το ισχυρό brand και την ηγετική θέση της στην ελληνική αγορά των Γενικών Ασφαλίσεων. Στρατηγικά, η εταιρεία με γνώμονα την εστίαση στον πελάτη έχει επικαιροποιήσει τις προτεραιότητές της στον κλάδο ασφάλισης αυτοκινήτου αξιοποιώντας τον ψηφιακό μετασχηματισμό της, την καθετοποίηση και αυτοματοποίηση στη διαχείριση και την αυξανόμενη διείσδυση μέσω διαδικτύου, ενώ και στους λοιπούς κλάδους των Γενικών στοχεύει σε επιλεκτική και κερδοφόρο ανάπτυξη, με δραστηριοποίηση και σε νέους τομείς (γεωργικές ασφαλίσεις, αστική ευθύνη, ασφάλιση εγγυήσεων κ.ά.) πέραν των παραδοσιακών. «Βασικός στόχος της INTERAMERICAN είναι να κτίζει και στις Γενικές Ασφαλίσεις ολιστικά την εμπειρία του πελάτη: από την επικοινωνία, το underwriting και την πώληση, μέχρι την εξυπηρέτηση, την ανανέωση του συμβολαίου και την αποζημίωση, σε κάθε σημείο επαφής μαζί του. Κάθε διάκριση της εταιρείας έρχεται να επιβεβαιώσει την προσέγγιση των στόχων μας στην υλοποίηση του επιχειρησιακού σχεδιασμού και την εστίαση στον πελάτη», επισημαίνει ο Γιάννης Καντώρος, διευθύνων σύμβουλος του ομίλου. Υπενθυμίζεται ότι η εταιρεία Γενικών Ασφαλίσεων διακρίθηκε για το 2017 και στον ελληνικό θεσμό βραβεύσεων «True Leaders».

Χαρακτηριστικό δείγμα πρωτοπορίας για την Ελλάδα είναι η εφαρμογή από την INTERAMERICAN στις Γενικές Ασφαλίσεις του Μερικού Εσωτερικού Μοντέλου (Partial Internal Model) για τον υπολογισμό της κεφαλαιακής απαίτησης φερεγγυότητας, που ενεργοποιήθηκε μετά την ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία του Solvency II. Η εταιρεία, κατά το 2017, ανέπτυξε περαιτέρω τις ισχυρές συνεργασίες για πώληση ασφαλιστικών προϊόντων στις Γενικές με άλλα μεγάλα brands λιανικής, ενώ επεξέτεινε τις δραστηριότητες της στον κλάδο ασφάλισης αυτοκινήτου και στην Κύπρο με την Anytime, που αποτελεί την πρώτη direct ασφάλιση στη χώρα μας. Πέρυσι, η INTERAMERICAN στις Γενικές Ασφαλίσεις κατέγραψε εξαιρετική κερδοφορία, αυξημένη κατά 38% σε σχέση με το 2016 μετά τους φόρους, ενώ παραγωγικά, οι δραστηριότητες Γενικών απέδωσαν το 54% επί του συνόλου των μεικτών εγγεγραμμένων ασφαλίστρων του ομίλου.  

 

 Στη φωτό ο Γιάννης Καντώρος, διευθύνων σύμβουλος του ομίλου INTERAMERICAN.

Σχετικά Άρθρα

Τρί, 24/04/2018 - 15:29
Τα κεντρικά γραφεία της Interamerican

Μετά από μια μεθοδικά οργανωμένη προετοιμασία, η ΙΝΤERAMERICAN παρουσιάζεται έτοιμη για τη συμμόρφωσή της ως προς τις απαιτήσεις του Γενικού Kανονισμού (ΕΕ) 2016/679 για την Προστασία των Προσωπικών Δεδομένων (General Data Protection Regulation – GDPR), o οποίος αντικαθιστά την Οδηγία 95/46/ΕΚ και τίθεται σε εφαρμογή από τις 25 Μαϊου. Η εταιρεία έχει υλοποιήσει όλα τα απαιτούμενα βήματα συμμόρφωσης ξεκινώντας από τον Σεπτέμβριο του 2016, λίγο μετά την ανακοίνωση του νέου Κανονισμού, ενώ έως σήμερα, στο πλαίσιο ανάπτυξης της σχετικής γνώσης, στελέχη της έχουν συμμετάσχει σε σημαντικά συνέδρια και ημερίδες εργασίας παρουσιάζοντας τις εταιρικές πρακτικές, με τις οποίες η INTERAMERICAN απαντά στις προκλήσεις που σηματοδοτούνται από τη συνεχώς επιταχυνόμενη ανάπτυξη της κοινωνίας της πληροφορίας μέσω της ψηφιακής τεχνολογίας.

 

Συγκεκριμένα, η εταιρεία από το 2016 προχώρησε στη δημιουργία και στελέχωση ομάδας διαχείρισης έργου, η οποία ανέλυσε σε βάθος τα άρθρα και τις έννοιες του Κανονισμού. Η ανάλυση θεωρείται ως ένα από τα πρώτα βασικά βήματα για τη συμμόρφωση. Η νέα τάξη πραγμάτων που φέρνει ο GDPR, πρωτίστως κατανοήθηκε και εμπεδώθηκε από τη διοίκηση, που υποστήριξε την εκπαίδευση μέσω προγράμματος ενημέρωσης (awareness program) επαναληπτικού χαρακτήρα, για την εξοικείωση όλου του ανθρώπινου δυναμικού του οργανισμού και την ομαλή προσαρμογή του στο κανονιστικό πλαίσιο. Η διεξαγωγή του DPIA (Data Privacy Impact Assessment) από τον οργανισμό ανέδειξε από τις αρχές του 2017 τις ελλείψεις και τις ευπάθειες που υπήρχαν στην εταιρεία και βάσει αυτών, σχεδιάστηκε το πλάνο υλοποίησης.

 

Η INTERAMERICAN προχώρησε στον ορισμό οργανικής θέσης Data Protection Officer (DPO) και σε ανάθεση καθηκόντων, καθώς και στη δημιουργία διατμηματικής ομάδας (DPO Hub), που απαρτίζεται από στελέχη ποικίλων δεξιοτήτων, στην οποία προεδρεύει ο DPO. Σκοπό της σύστασης της ομάδας αποτελεί η κάλυψη όλου του εύρους των απαιτήσεων του Κανονισμού, καθώς και η συνεχής συνεργασία για την αντιμετώπιση σχετικών θεμάτων που ενδέχεται να ανακύπτουν. Επίσης, πραγματοποιήθηκαν βασικές ενέργειες προσανατολισμένες στη συμμόρφωση, όπως

  • η εκπόνηση διαδικασιών και δράσεων,
  • η σύνταξη Πολιτικής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων
  • η ικανοποίηση των δικαιωμάτων (πρόσβασης, διόρθωσης, διαγραφής, περιορισμού της επεξεργασίας, φορητότητας και εναντίωσης) του υποκειμένου των Δεδομένων (πελάτη)
  • η δημιουργία συγκατάθεσης (ηλεκτρονική και έγγραφη) η οποία πρέπει να είναι σαφώς διακριτή, κατανοητή, εύκολα προσβάσιμη, σαφής και απλή.

 

Παράλληλα, διαμορφώθηκε πλαίσιο ώστε να πληρούνται οι «by default και by design» προδιαγραφές στα συστήματα και τις διαδικασίες, η διαβάθμιση και κατηγοριοποίηση των Δεδομένων σύμφωνα με τον νέο Κανονισμό, η χαρτογράφηση, καταγραφή και ο έλεγχος της ροής της επεξεργασίας των Δεδομένων, η διεξαγωγή Clean Desk Assessment και η Πολιτική Διατήρησης Δεδομένων (Archiving and Retention Policy).

 

 

 

 

 

Σημαντική απαίτηση του Κανονισμού αποτελεί και ο ενδελεχής έλεγχος και η επιβολή κανόνων στους εξωτερικούς συνεργάτες που επεξεργάζονται Δεδομένα για λογαριασμό της INTERAMERICAN. Η αναθεώρηση, με την προσθήκη νέων όρων που αφορούν στην Προστασία Προσωπικών Δεδομένων, των συμβάσεων με τρίτους ήταν μια από τις ενέργειες που ενδυνάμωσε το πλαίσιο συνεργασίας.

Με την διαρκή παρακολούθηση, επικαιροποίηση αλλά και μέσω τακτικών δοκιμαστικών ελέγχων των συστημάτων και των διαδικασιών, επιβεβαιώνεται από την εταιρεία το επίπεδο ασφάλειας της επεξεργασίας των εκάστοτε Δεδομένων από κινδύνους που απορρέουν από τυχαία γεγονότα ή παράνομη καταστροφή, απώλεια, αλλοίωση ή προσπέλαση των Προσωπικών Δεδομένων που συλλέχθηκαν, διαβιβάστηκαν, αποθηκεύτηκαν ή υποβλήθηκαν με οποιοδήποτε άλλο τρόπο σε επεξεργασία. Εξάλλου, μέσω βασικών δεικτών απόδοσης (KPIs) εκτιμάται και αξιολογείται η αποτελεσματικότητα των τεχνικών και οργανωτικών μέτρων που έχουν υλοποιηθεί και ανάλογα με την εκτίμηση, πραγματοποιούνται διορθωτικές ενέργειες προκειμένου να επιτυγχάνεται ένα υψηλό επίπεδο συμμόρφωσης και ευθυγράμμισης της INTERAMERICAN με τον Κανονισμό.

 

Ένα πολύ σημαντικό μέρος του συγκεκριμένου έργου αποτελεί η ανάπτυξη διαδικασιών αναφορικά με τις γνωστοποιήσεις που πρέπει να πραγματοποιούνται στην Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα (ΑΠΔΠΧ) αναφορικά με τον σκοπό της επεξεργασίας του υποκειμένου των Δεδομένων (πελάτη), καθώς και με ενημέρωση του πελάτη που οφείλει να κάνει η εταιρεία απευθείας, σε περίπτωση παραπόνων σχετικά με την επεξεργασία των δεδομένων του. Μέσω της διαδικασίας αντιμετώπισης συμβάντων (Data Breach Incident), η INTERAMERICAN μπορεί να διασφαλίζει την έγκαιρη και πιο αποτελεσματική διαχείρισή τους.

 

Πέραν αυτών των δράσεων που απαιτούνται για τη συμμόρφωση, ο οργανισμός έχει εστιάσει από το πρώτο βήμα προσαρμογής του σε ενέργειες που, συνδυαστικά, θα αποδίδουν επιχειρησιακή αριστεία:

  • ενδυνάμωση των σχέσεων εμπιστοσύνης με τους πελάτες
  • ανταγωνιστικό πλεονέκτημα έναντι των εταιρειών της ασφαλιστικής αγοράς
  • ελαχιστοποίηση των μη αναγκαίων Δεδομένων (minimization) και βελτίωση της επιχειρησιακής καθημερινότητας.

 

Για την INTERAMERICAN, ο νέος Γενικός Κανονισμός Προστασίας Δεδομένων (GDPR), δεν είναι ένα ακόμη τυπικό κανονιστικό πλαίσιο, αλλά και μία μοναδική ευκαιρία για επιχειρησιακή αριστεία.