Χίος, Τρίτη 22 Μαΐου

Ημερίδα του Παρατηρητηρίου Οδικής Ασφάλειας ΕΜΠ για «το Μέλλον της Έρευνας Οδικής Ασφάλειας»

Πέμ, 18/05/2017 - 17:59

Ιδιαίτερο θεματικό ενδιαφέρον παρουσίασε η ημερίδα με θέμα "το Μέλλον της Έρευνας Οδικής Ασφάλειας", που οργανώθηκε στην Πολυτεχνειούπολη Ζωγράφου στις 15 Μαΐου 2017. Στόχο της ημερίδας αποτέλεσε η προβολή των κύριων ευρημάτων και των προκλήσεων που ανέδειξε το ερευνητικό έργο οδικής ασφάλειας του Εργαστηρίου Κυκλοφοριακής Τεχνικής του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, με σειρά παρουσιάσεων και με ανοιχτή συζήτηση επί των θεμάτων συστηματικής προσέγγισης της οδικής ασφάλειας μεταξύ των συμμετασχόντων. Συμμετείχαν ειδικοί τόσο από το Δημόσιο Τομέα (Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών) όσο και από τον Τομέα οδικών έργων (HELLASTRON), ενώ από την πλευρά της ασφαλιστικής αγοράς παρούσα ήταν η INTERAMERICAN, ως εταιρεία με δραστηριότητα εύρους στην ασφάλιση οχημάτων και έμπρακτο πολυετές ενδιαφέρον για τον περιορισμό των τροχαίων ατυχημάτων. Επίσης, εκπροσωπήθηκε ο τομέας της έρευνας (startup εταιρεία OSEVEN) για καινοτόμες, ψηφιακές εφαρμογές διαχείρισης δεδομένων που αφορούν στην συμπεριφορά και την ασφάλεια των οδηγών.

Όπως επισήμανε άλλωστε και ο Γ. Γιαννής, Καθηγητής στον Τομέα Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής ΕΜΠ,  οι συμπεριφορές αφορούν στον ένα από τους τρεις παράγοντες κινδύνου, τον ανθρώπινο, που είναι ο συχνότερος παράγοντας πρόκλησης τροχαίων ατυχημάτων. Οι άλλοι δύο παράγοντες, το όχημα και το οδικό περιβάλλον, αποδίδουν την τεχνική διάσταση των παραγόντων κινδύνου. Ο κ. Γιαννής, που συντόνισε την ημερίδα, έθεσε το βασικό ζητούμενο των εισηγήσεων, που ήταν η μετάβαση από το σύστημα διαπίστωσης και αναγνώρισης των κινδύνων σε ένα σύστημα υποστήριξης επιλογών και αποφάσεων, στο πλαίσιο μιας συγκροτημένης πολιτικής για την οδική ασφάλεια. Το οδικό περιβάλλον, καθώς και η διαθεσιμότητα δεδομένων αλλάζουν και απαιτείται προσαρμογή των εργαλείων ανάλυσης και σχεδιασμού για την οδική ασφάλεια, με αναγκαία τη διασύνδεση των νέων τεχνολογιών και της εμπειρίας για πιο εμπεριστατωμένες υποθέσεις κατά τον σχεδιασμό, όπως τόνισε ο Δρ Κ. Κεπαπτσόγλου, Επίκουρος Καθηγητής ΕΜΠ. 

Ο εκπρόσωπος της INTERAMERICAN Π. Κούβαλης, επικεφαλής της Anytime, οριοθέτησε τις σύγχρονες προκλήσεις που αντιμετωπίζει η ασφαλιστική αγορά σε μία ιδιαίτερα μεταβατική περίοδο για την ασφάλιση οχημάτων, η οποία πρέπει να συνδεθεί τόσο με τον έλεγχο της οδηγικής συμπεριφοράς όσο και με την ψηφιακή τεχνολογία που εξελίσσεται θεαματικά, ώστε και η ασφάλιση να έχει πιο δίκαιη τιμολόγηση αλλά και τα τροχαία ατυχήματα να περιοριστούν. Το στέλεχος της εταιρείας αναφέρθηκε και στη σύνθεση ενός νέου τοπίου στη βιομηχανία της αυτοκίνησης, που θα αλλάξει και τον χαρακτήρα της ασφαλιστικής κάλυψης και σίγουρα θα επηρεάσει και θα ανακατατάξει τους οδικούς κινδύνους. Οι τοποθετήσεις κατά την ημερίδα συνέκλιναν στην ανάγκη μιάς μεθοδικής και συστηματοποιημένης, με επαρκή τεκμηρίωση, προσέγγισης του ζητήματος της οδικής ασφάλειας, με απαραίτητη τη συνεργασία όλων των φορέων που ασχολούνται με την οδική κυκλοφορία.

 

 

 

Σχετικά Άρθρα

Την ένταξη της προμήθειας στο Ειδικό Αναπτυξιακό γνωστοποίησε ο Δήμαρχος Χίου
Τρί, 22/05/2018 - 15:09
Ηχητικό απόσπασμα:

Στην περεταίρω αναβάθμιση του Ιωνικού Κολυμβητηρίου, με την τοποθέτηση σύγχρονων μέσων, απαραίτητων για τη λειτουργία των κολυμβητηρίων του σήμερα, που συνδράμουν στην διεξαγωγή,  ακόμη και διεθνής εμβέλειας αγώνων, θα προχωρήσει το επόμενο διάστημα ο Δήμος Χίου.

Εκτός του προγράμματος ενεργειακής αναβάθμισης, από το οποίο αναμένει απάντηση, σήμερα εκδόθηκε από το Υπουργείο Ανάπτυξης η πράξη ένταξης στο Ειδικό Αναπτυξιακό Πρόγραμμα της πρότασής του Δήμου για προμήθεια αγωνιστικού και ηλεκτρονικού εξοπλισμού, καθώς και ηλεκτρονικού συστήματος χρονομέτρησης, έργο προϋπολογισμού 283.000 ευρώ.

«Πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό βήμα της αναβάθμισης που πρέπει να γίνει στο Ιωνικό Κολυμβητήριο», ανέφερε στο Ράδιο «Α» ο Δήμαρχος Χίου, Μανώλης Βουρνούς.

Η προμήθεια του αγωνιστικού εξοπλισμού θα αποτελείται από 20 αγωνιστικούς βατήρες νέας τεχνολογίας με ηλεκτρονική αναγνώριση εσφαλμένης εκκίνησης,  20 υποδομές στήριξης βατήρων ανοξείδωτης κατασκευής και 10 συστήματα εκκίνησης υπτίου.

Ο ηλεκτρονικός Εξοπλισμός Χρονομέτρησης Κολύμβησης θα αναβαθμιστεί με ηλεκτρονικό χρονόμετρο κολύμβησης, ηχητικό σύστημα εκκίνησης, 22 ηλεκτρονικές πλάκες αφής, καλωδιώσεις σύνδεσης περιφερειακού εξοπλισμού ηλεκτρονικής χρονομέτρησης με το χρονόμετρο κολύμβησης και τέσσερα χρονόμετρα ένδειξης υπολειπόμενου χρόνου επίθεσης, 2 καρότσια μεταφοράς πλακών αφής και έγχρωμο ηλεκτρονικό πίνακα αποτελεσμάτων με την απαραίτητη υποδομή στήριξης του.