Χίος, Παρασκευή 20 Απριλίου

«Κόβουν το 50% του ΕΚΑΣ από τους πιο αδύναμους συνταξιούχους»

Καταγγέλλουν από τη ΝΔ, οι Βρούτσης και Μηταράκης - Αναλυτικά τα νέα, κουτσουρεμένα, ποσά του ΕΚΑΣ
Τετ, 21/12/2016 - 15:05

Ο Τομεάρχης Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Κυκλάδων, κ. Γιάννης Βρούτσης και ο αναπληρωτής Τομεάρχης, βουλευτής Χίου, κ. Νότης Μηταράκης σε δήλωσή τους για τη δημοσίευση στο ΦΕΚ της απόφασης με την οποία περικόπτεται το ΕΚΑΣ σε χαμηλοσυνταξιούχους καυτηριάζουν ότι από τη μια η Κυβέρνηση τους δίνει την 13η σύνταξη αλλά παράλληλα του αφαιρεί μέχρι και τέσσερις συνολικά συντάξεις!

 «Αν δεν ήταν τραγωδία, θα μπορούσε να είναι ανέκδοτο!», αναφέρουν στη δήλωσή τους και συνεχίζουν:

«Με νωπό ακόμη στη μνήμη όλων το προκλητικό διάγγελμα – φιάσκο του πρωθυπουργού περί χορήγησης δήθεν της 13ης σύνταξης, δημοσιεύτηκε το Φ.Ε.Κ. (4101/20-12-2016, τεύχος Β΄) που περιλαμβάνει την οριζόντια μείωση της σύνταξης όλων των χαμηλοσυνταξιούχων.

Πρόκειται για το πρώτο βήμα που καταργεί οριστικά το 50% τους ΕΚΑΣ σε 250.000 χαμηλοσυνταξιούχους.

Η συνολική απώλεια του ΕΚΑΣ – ύψους 940.000.000 ευρώ – που συντελέστηκε με απόλυτη ευθύνη ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, αφορά κατεξοχήν την πιο αδύναμη κατηγορία των συνταξιούχων, της οποίας το μαρτύριο δεν έχει τέλος.

Η μηνιαία μεσοσταθμική απώλεια για κάθε συνταξιούχο είναι 200 ευρώ και αντιστοιχεί περίπου στο 1/3 της κύριας σύνταξής του. Αυτό σε ετήσια βάση ισοδυναμεί με την απώλεια περίπου 4 συντάξεων.

Οι μειώσεις των συντάξεων με βάση το “Νόμο Κατρούγκαλου” είναι αλλεπάλληλες. Το χειρότερο, όμως, είναι ότι, παρά τις δραματικές μειώσεις που έχουν συντελεστεί, το ασφαλιστικό παραμένει ακόμη στον αέρα».

Αναλυτικά και όσον αφορά την απόφαση που δημοσιεύθηκε στο  ΦΕΚ ορίζεται ότι από 01.01.2017 έως 31.12.2017 το ΕΚΑΣ θα καταβάλλεται αποκλειστικά σε ήδη συνταξιούχους, καθώς και σε δικαιούχους σύνταξης γήρατος, αναπηρίας και θανάτου, των εντασσομένων στον ΕΦΚΑ οργανισμών κύριας ασφάλισης, εκτός των συνταξιούχων του ΟΓΑ καθώς και της Τράπεζας της Ελλάδος, των οποίων η συνταξιοδότηση αρχίζει πριν από την έναρξη ισχύος του νέου ασφαλιστικού νόμου (ν. 4387/2016).

 

Ποσά επιδόματος ΕΚΑΣ

α. Για συνολικά ποσά εισοδήματος από συντάξεις (κύριες και επικουρικές), μισθούς, ημερομίσθια και λοιπά επιδόματα ή βοηθήματα και μέχρι 7.216,00 ευρώ ετησίως, καταβάλλεται επίδομα ποσού 115 ευρώ, μηνιαίως.

β. Για συνολικά ποσά εισοδήματος από 7.216,01 ευρώ και μέχρι του ποσού των 7.972,00 ευρώ ετησίως, καταβάλλεται ποσό μηνιαίου επιδόματος (ΕΚΑΣ), σύμφωνα με τα παρακάτω:

- Από 7.216,01 ευρώ και μέχρι του ποσού των 7.518,00 ευρώ, ποσό 86,25 ευρώ.

- Από 7.518,01 ευρώ και μέχρι του ποσού των 7.720,00 ευρώ, ποσό 57,50 ευρώ.

- Από 7.720,01 ευρώ και μέχρι του ποσού των 7.972,00 ευρώ, ποσό 28,75 ευρώ.

 

Προϋποθέσεις χορήγησης ΕΚΑΣ

1. Για την καταβολή του επιδόματος πρέπει να πληρούνται αθροιστικά οι ακόλουθες προϋποθέσεις:

α. Να έχουν συμπληρώσει το 65ο έτος της ηλικίας τους. Για τους συνταξιούχους, λόγω αναπηρίας, με ποσοστό αναπηρίας 80% και άνω, καθώς και για τα τέκνα που λαμβάνουν σύνταξη λόγω θανάτου του γονέα τους, δεν απαιτείται η συμπλήρωση ορίου ηλικίας. Σε περίπτωση συμπλήρωσης του 65ου έτους ηλικίας εντός του 2017, το επίδομα καταβάλλεται από την πρώτη του επόμενου μήνα της συμπλήρωσης του 65ου έτους της ηλικίας.

β. Το συνολικό καθαρό ετήσιο εισόδημα τους από συντάξεις (κύριες, επικουρικές και βοηθήματα καταβαλλόμενα σε χρήμα), μισθούς, ημερομίσθια και λοιπά επιδόματα, να μην υπερβαίνει το ποσό των 7.972 ευρώ. Για τον προσδιορισμό του εισοδήματος αυτού δεν λαμβάνονται υπόψη τα ποσά που αντιστοιχούν στη σύνταξη αναπήρων, θυμάτων πολεμικής περιόδου και, κατά την εκτέλεση της στρατιωτικής υπηρεσίας, θυμάτων τρομοκρατίας, καθώς και στα προνοιακά βοηθήματα.

γ. Το συνολικό ετήσιο ατομικό φορολογητέο, καθώς και το απαλλασσόμενο ή φορολογούμενο με ειδικό τρόπο εισόδημα του συνταξιούχου, να μην υπερβαίνει το ποσό των 8.884 ευρώ.

δ. Το συνολικό ετήσιο οικογενειακό φορολογητέο, καθώς και το απαλλασσόμενο ή φορολογούμενο με ειδικό τρόπο εισόδημα, να μην υπερβαίνει το ποσό των 11.000 ευρώ.

ε. Το συνολικό ακαθάριστο ποσό κύριας και επικουρικής σύνταξης που καταβάλλεται κατά το μήνα έκδοσης της παρούσας υπουργικής απόφασης, στο οποίο συμπεριλαμβάνονται και τα πάσης φύσεως επιδόματα, να μην υπερβαίνει τα 664 ευρώ.

στ. Τα παραπάνω ποσά, των περιπτώσεων β, γ και δ, αφορούν σε εισοδήματα που αποκτήθηκαν το έτος 2015 και δηλώθηκαν με τη δήλωση φορολογίας εισοδήματος του φορολογικού έτους 2016.

 

Σχετικά Άρθρα

Χάνεται η αποκλειστικότητα εμφιάλωσης ελληνικών αποσταγμάτων
Πέμ, 19/04/2018 - 10:39

Μη αναστρέψιμη φαίνεται να είναι η κατάργηση της υποχρέωσης εμφιάλωσης προϊόντων με γεωγραφική ένδειξη εντός της περιοχής της γεωγραφικής ένδειξης στο πλαίσιο της αλλαγής του ευρωπαϊκού κανονισμού για τα αλκοολούχα ποτά, εξέλιξη που εγκυμονεί σημαντικούς κινδύνους για την εγχώρια παραγωγή αποσταγμάτων (ούζο, τσίπουρο, λικέρ μαστίχα κ.λπ.), με την ερχόμενη εβδομάδα να θεωρείται κρίσιμη, αφού αναμένεται να κλειδώσει η τελική θέση του Συμβουλίου της Ε.E.

Στο θέμα αναφέρεται αναλυτικά με δημοσίευμά της η έντυπη έκδοση της «Ναυτεμπορική» (ρεπορτάζ Δανάη Αλεξάκη) στο οποίο σημειώνονται τα εξής:

«Μετά την έγκριση της πρότασης του νέου κανονισμού την 1η Μαρτίου από το Ευρωκοινοβούλιο, το θέμα βρίσκεται στην Ειδική Επιτροπή Γεωργίας (Special Committee on Agriculture -SCA) που επεξεργάζεται ένα νέο κείμενο του Συμβουλίου και εφόσον αυτό εγκριθεί (στη συνεδρίαση της 23ης/4/2018) θα αποτελεί και τη νέα θέση του Συμβουλίου για τους τριμερείς διαλόγους (Ευρωκοινοβουλίου, Συμβουλίου & Επιτροπής Ε.Ε.). Η Επιτροπή και μέλη Ευρωκοινοβουλίου εργάζονται ήδη στη βάση του ότι οι τριμερείς διάλογοι θα είναι σε θέση να ξεκινήσουν προς το τέλος του Μαΐου.

Η θέση της Κομισιόν είναι ότι η υποχρέωση εμφιάλωσης εντός της οικείας γεωγραφικής περιοχής συνιστά περιορισμό του ελεύθερου εμπορίου στην Ε.E.

Από πλευράς Ευρωκοινοβουλίου στο κείμενο που υιοθετήθηκε κατά τη ψηφοφορία της 1ης Μαρτίου αναφέρεται ότι «τα μέλη θεωρούν ότι οι υπάρχουσες γεωγραφικές ενδείξεις για τις οποίες έχει ήδη υποβληθεί αντίστοιχος τεχνικός φάκελος πρέπει αυτομάτως να προστατευθούν ως γεωγραφικές ενδείξεις από τον νέο κανονισμό και δεν θα πρέπει να χάσουν την προστασία τους μετά την εφαρμογή της νέας ρύθμισης».

Αυτή η θέση δημιουργεί συγκρατημένη αισιοδοξία στις ελληνικές επιχειρήσεις παραγωγής αποσταγμάτων, καθώς οι τεχνικοί φάκελοι γεωγραφικής ένδειξης που κατέθεσε η Ελλάδα, στους οποίους προβλέπεται η εμφιάλωση των αποσταγμάτων εντός της γεωγραφικής ζώνης, έγιναν αποδεκτοί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Ωστόσο, στις απαντήσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την εξέταση των ελληνικών τεχνικών φακέλων αναφέρεται ότι «η παρούσα εξέταση έχει περιοριστεί στον ορισμό μιας ΓΕ, όπως αναφέρεται στο άρθρο 15 παράγραφος 1 του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 110/2008, άλλα θέματα όπως η αραίωση και/ή η εμφιάλωση μπορεί να εξεταστούν χωριστά», ενώ επίσης σημειώνεται ότι «οι αρνητικές οικονομικές συνέπειες που ενδέχεται να έχουν τέτοιου είδους περιορισμοί στους παραγωγούς, ιδίως στους μικρούς παραγωγούς, και στις επιχειρήσεις σε άλλα κράτη-μέλη, θα πρέπει να εξεταστούν προσεκτικά από τις αρχές της χώρας σας, ιδίως ελλείψει διαδικασίας ένστασης. Σημειωτέον ότι αυτό δεν αποκλείει την εξέταση και τις ενδεχόμενες παρατηρήσεις από άλλες υπηρεσίες της Επιτροπής και ότι θα χρειαστεί η έγκριση του Σώματος των Επιτρόπων στο τέλος της διαδικασίας εξέτασης».

Από πλευράς ελληνικής πολιτείας, στην κοινή θέση της ειδικής διαρκούς επιτροπής ευρωπαϊκών υποθέσεων και της διαρκούς επιτροπής οικονομικών υποθέσεων, που υιοθετήθηκε μετά τη σχετική συνεδρίαση τον περσινό Μάρτιο, αναφέρεται μεταξύ άλλων ότι «το εθνικό δίκαιο κρίνει ότι λόγω της ιδιαίτερης φύσεως των αλκοολούχων ποτών, ενυπάρχει ο κίνδυνος υποβάθμισης των ποιοτικών χαρακτηριστικών ή δόλιας επέμβασης στο προϊόν (νόθευση, υποκατάσταση) κατά τη μεταφορά τους “χύμα” προς εμφιάλωση, ενώ είναι γνωστό ότι για πολλά τέτοια προϊόντα δεν είναι δυνατόν ο εκ των υστέρων αναλυτικός έλεγχος να αποδείξει τη νοθεία ή την παραποίησή τους. Η νομολογία του Δικαστηρίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης έχει πολλάκις δικαιώσει αυτήν την άποψη, δίνοντας ιδιαίτερο βάρος στη διασφάλιση της προστασίας προϊόντων γεωγραφικής ένδειξης, καθόσον μάλιστα πρόκειται για προϊόντα με υψηλή φήμη, αναγνωρισιμότητα και αξία. Επιπλέον, θα πρέπει να συνεκτιμηθεί ότι στη συνείδηση του καταναλωτή των αλκοολούχων ποτών γεωγραφικής ένδειξης η εμφιάλωση αποτελεί μέρος αναπόσπαστο της διαδικασίας παραγωγής του προϊόντος».

Την ίδια ώρα, η ελεύθερη εμφιάλωση μπορεί να ανοίξει τον δρόμο για εξ ολοκλήρου παραγωγή ούζου/τσίπουρου σε οποιοδήποτε περιοχή. Σύμφωνα με εκτιμήσεις, με ένα κεφάλαιο της τάξεως των 300 -500 χιλ. ευρώ μπορεί να δημιουργηθεί αποστακτήριο το οποίο θα έχει τη δυνατότητα να παράγει 600-700 κιβώτια ημερησίως. Σε επίπεδο Ε.Ε. υπάρχουν μεγάλα εμφιαλωτήρια που με την ενεργοποίηση του νέου κανονισμού έχουν τη δυνατότητα να προσθέσουν στις γραμμές τους εμφιάλωση ενός ελληνικού αποστάγματος και θα μπορούσαν να πράξουν το ίδιο και σε ένα «ελληνικού τύπου» απόσταγμα που θα παράγεται στη δική τους περιοχή. Το ενδεχόμενο αυτό μάλιστα ενισχύεται με γνώμονα ότι τα ελληνικά αποστάγματα εμφανίζουν υψηλές εξαγωγικές αποδόσεις, με το 70% των εσόδων της εγχώριας αποσταγματοποιίας να αφορά τις εξαγωγές.»