Χίος, Τρίτη 20 Φεβρουαρίου

Ο ελληνόκτητος στόλος αυξήθηκε στα 5.281 πλοία

«Μεγάλωσε» και η χωρητικότητα του ελληνικού στόλου κατά 10,26%
Σάβ, 20/01/2018 - 19:13
ελληνόκτητος στόλος

Οι συγχωνεύσεις ναυτιλιακών  εταιρειών ελληνικών συμφερόντων σημάδεψαν το 2017.  Το νόμισμα όμως  έχει δύο όψεις. Καταρχήν ο αριθμός των ελληνόκτητων εταιρειών μειώθηκε κατά 6,43%  σε  σύγκριση με το 2016 σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας της Petrofin Research. Έκλεισαν  41 εταιρείες. Την ίδια χρονιά   κατεγράφησαν  11 νέες ναυτιλιακές εταιρείες.  

Στην  εξίσωση αυτή αν προστεθεί  η αύξηση σε αριθμό πλοίων αλλά και σε χωρητικότητα του ελληνόκτητου στόλου  οδηγούμαστε στο συμπέρασμα ότι το φαινόμενο των συγχωνεύσεων εταιρειών  ήταν το 2017  πιο έντονο σε βάθος 20ετίας. Ο αριθμός των ναυτιλιακών εταιρειών  για πρώτη φορά από το 1998 έκανε αρνητικό ρεκόρ και έπεσε κάτω από το ψυχολογικό φράγμα των 600, κλείνοντας στις  597.
 

Ο ελληνόκτητος  στόλος αυξήθηκε και αριθμεί 5.281 πλοία έναντι 5.230 το 2016 ποσοστό αύξησης  1%. Επίσης αυξήθηκε η χωρητικότητά του  κατά  10,26%.

Σύμφωνα με την έρευνα της Petrofin:  

1.            Οι στόλοι με περισσότερα των 25 πλοίων  αποτελούν το 67,07%   του ελληνόκτητου στόλου τόσο σε αριθμό πλοίων όσο και σε χωρητικότητα. Ο αριθμός των ναυτιλιακών εταιρειών με στόλο άνω των 25 πλοίων αυξήθηκαν και έφθασαν μέσα στο 2017 τις 50 έναντι  46 το 2016, 24 το 2015, 22 το 2014 και 14 το 2013.

2.            Οι  μεγάλοι γίνονται μεγαλύτεροι και με νεότερους-σύγχρονους  στόλους. Τα πλοία που ανήκουν σε στόλους άνω των 25  «κομματιών» έχουν  ηλικία 0-9 έτη ενώ αυξάνει και η χωρητικότητά τους φθάνοντας τα 199,8 εκατομμύρια τόνους dw έναντι 188,4 το 2016 και 154,3 εκ. το 2015.

3.            Οι  έλληνες πλοιοκτήτες που έχουν στόλο η χωρητικότητα του οποίου ξεπερνάει το ένα εκατομμύριο τόνους είναι πλέον 75 έναντι 68 το 2016. Οι εφοπλιστές αυτοί ελέγχουν το 79,58%  του ελληνόκτητου στόλου έναντι 77,47% το 2016 , 76,7% το 2015, 74% το 2014 και  71,33% το 2013.

4.            Ο μέσος όρος στόλων με μέσο όριο ηλικίας άνω των 20 ετών μειώθηκε στους 200 από 235 απόρροια της μείωσης του αριθμού των εταιρειών.

5.            Είναι ενδιαφέρον το στατιστικό σύμφωνα με το οποίο οι εταιρείες με σύγχρονους στόλους από πλοία ηλικίας 0-9 ετών μειώθηκαν το 2017  από 187 το 2016 στις 184 το 2017.

6.            Μεγάλη η μείωση εταιρειών με 1-2 πλοία. Από 265 το 2016 έπεσαν στις 233 το 2017.

7.            Ο μέσος όρος ηλικίας του ελληνόκτητου στόλου μειώθηκε ακόμη περισσότερο. Έφθασε τα  11,8 έτη έναντι 12,9 το 2016.

 

Πηγή: Πρώτο θέμα

 

 

 

 

 

Σχετικά Άρθρα

Εστίαση στον πελάτη στην πράξη, με διαχείριση 2.229 περιπτώσεων ημερησίως
Τρί, 20/02/2018 - 18:52
Γιάννης Καντώρος, διευθύνων σύμβουλος ομίλου INTERAMERICAN

Η αποστολή της INTERAMERICAN να συμβάλλει διαρκώς στη βελτίωση της ποιότητας ζωής των πελατών της με σύγχρονους όρους επαληθεύεται, κατά κύριο λόγο, με την εκπλήρωση των υποχρεώσεών της σε αποζημιώσεις και πληρωμές. Η εταιρεία, κατά το 2017, κατέβαλε σε ασφαλισμένους και λοιπούς δικαιούχους συνολικά 213,8 εκατ. ευρώ σε 373.760 περιπτώσεις, που αντιστοιχούν σε μέσο όρο 1.024 πληρωμών ημερησίως.

Είναι χαρακτηριστικό ότι οι περιπτώσεις που διαχειρίστηκε η INTERAMERICAN  πέρυσι με καταβολή ποσού και υπηρεσία βοήθειας -οδικής και άμεσης ιατρικής- αθροιστικά ανέρχονται σε 813.604. Δηλαδή, η εταιρεία αντιμετώπισε με ολοκληρωμένη εξυπηρέτηση 2.229 περιπτώσεις ημερησίως, κατά μέσο όρο, αυξημένες κατά 3,7% σε σχέση με το 2016, γεγονός που συνδέεται και με την αύξηση του πελατολογίου της κατά το 2017. Η συνολική ικανοποίηση των πελατών, που σύμφωνα με τα στοιχεία έρευνας της INTERAMERICAN για το 2017 φθάνει στο 88,4%, αυξημένη κατά 4,8% σε ετήσια βάση, αποτελεί αναγνώριση της αξίας που η εταιρεία αποδίδει στους ασφαλισμένους της. Για την Anytime, ειδικά στον κλάδο αυτοκινήτου, η ικανοποίηση των πελατών ανέρχεται στο 90%.

Αναλυτικά, στον κλάδο ασφαλίσεων ζωής, η INTERAMERICAN κατέβαλε για θανάτους, λήξεις συμβολαίων και συντάξεις, ανικανότητες και εξαγορές συνολικά 69,3 εκατ. ευρώ σε 20.964 περιπτώσεις. Είναι αξιοσημείωτο, ως λύση-απάντηση στις φθίνουσες συντάξεις της κοινωνικής ασφάλισης, ότι η εταιρεία πλήρωσε πέρυσι σε συντάξεις 34,5 εκατ. σε 6.462 δικαιούχους.  Στην ασφάλιση υγείας, τομέα προτεραιότητας στην εταιρική στρατηγική, οι αποζημιώσεις έφθασαν στα 52,1 εκατ. για υπηρεσίες πρωτοβάθμιας φροντίδας, χειρουργικές επεμβάσεις, νοσηλείες και επιδόματα σε σύνολο 208.378 περιπτώσεων.

Στους κλάδους ασφαλίσεων κατά ζημιών, αποζημιώθηκαν με 75 εκατ. ευρώ 60.226 δικαιούχοι για ζημιές στην περιουσία τους (κατοικία, επιχείρηση, αυτοκίνητο), αστική ευθύνη, νομική προστασία και άλλες καλύψεις κινδύνων, με τις αποζημιώσεις του κλάδου αυτοκινήτου να κατέχουν το μεγαλύτερο μερίδιο (55,4 εκατ.). Ωστόσο, σημειώθηκε μείωση ποσού αποζημιώσεων κατά 2,6% έναντι του 2016, καθώς και μείωση κατά 3,1% της μέσης αποζημίωσης στα 1.025 ευρώ, λόγω της συνεχούς βελτίωσης στην καθετοποιημένη διαχείριση των ζημιών. Εξάλλου, πέρυσι πληρώθηκαν απευθείας από την εταιρεία 20.081 πελάτες της που ήταν αναίτιοι σε τροχαία ατυχήματα (μέσω του φιλικού διακανονισμού), ενώ για 12.228 πελάτες που αποκατέστησαν ζημιές των αυτοκινήτων τους σε συνεργαζόμενα συνεργεία, η εταιρεία πλήρωσε απευθείας χωρίς την εμπλοκή τους σε συναλλαγή. Επισημαίνεται ότι οι υποθέσεις που οδηγούνται στα δικαστήρια για την INTERAMERICAN, στον κλάδο αυτοκινήτου, είναι ελάχιστες και υπολογίζονται κάτω του 2%. Αμελητέο είναι και το ποσοστό παραπόνων στους κλάδους των γενικών ασφαλίσεων, με έναν παραπονούμενο ανά 1.255 περιπτώσεις στον κλάδο αυτοκινήτου και έναν ανά 788 περιπτώσεις στους εκτός αυτοκινήτου κλάδους.

Στις ομαδικές ασφαλίσεις, που σημείωσαν εντυπωσιακή αύξηση κύκλου εργασιών πέρυσι, η εταιρεία κατέβαλε 17,4 εκατ. ευρώ σε 84.192 ασφαλισμένους με ομαδικά συμβόλαια ζωής-υγείας και ζημιών, συνταξιοδοτικά και υγείας τύπου Medisystem.

«Είμαστε υπερήφανοι για την ακέραια εκπλήρωση των προσδοκιών των πελατών μας, όσον αφορά στην αποτελεσματική αντιμετώπιση των ασφαλιστικών αναγκών τους και την απόδοση αποζημιώσεων» τονίζει σχετικά ο Γιάννης Καντώρος, διευθύνων σύμβουλος της INTERAMERICAN, υπογραμμίζοντας: «Εξελίσσουμε και βελτιώνουμε συνεχώς τις διαδικασίες και τους χρόνους εξυπηρέτησης των ασφαλισμένων αξιοποιώντας, στο πλαίσιο του ψηφιακού μετασχηματισμού του οργανισμού, τους αυτοματισμούς νέων εφαρμογών, καθώς και τη λειτουργία εξειδικευμένων συστημάτων, όπως είναι το Customer Relationship Management. Ο συνολικός σχεδιασμός μας για την εστίαση στον πελάτη αποσκοπεί στην περαιτέρω ενίσχυση και μακρόχρονη σταθερότητα της σχέσης εμπιστοσύνης μαζί του. Επιζητούμε, με τη συνέπεια, την αμεσότητα και αντικειμενικότητα, να αποδεικνύουμε καθημερινά αυτή την αποστολή μας και στις οικονομικές υποχρεώσεις μας προς τους δικαιούχους».

Καταβολές και Αποζημιώσεις τριετίας σε εκατ. €

Ασφαλίσεις

2015

2016

2017

Ζωής

75,0

73,0

69,3

Υγείας

53,7

57,9

52,1

Ζημιών

68,0

65,5

75,0

Ομαδικές

19,6

15,4

17,4

Σύνολο

216,3

211,8

213,8