Χίος, Κυριακή 21 Ιανουαρίου

Σε εφαρμογή ο νέος νόμος για την ασφάλιση αυτοκινήτων

Τρί, 01/07/2014 - 11:18

Σε εφαρμογή τίθεται από σήμερα Τρίτη απο όλες τις ασφαλιστικές εταιρείες ο πρόσφατα ψηφισμένος νόμος που καθορίζει το νέο πλαίσιο που θα διέπει την ασφάλιση των αυτοκινήτων.
Ο νόμος, προβλέπει την υποχρέωση του ασφαλισμένου να πληρώσει το κόστος του ασφαλίστρου έως τη λήξη του, χωρίς να έχει πλέον τη δυνατότητα της αποπληρωμής του έως και 30 ημέρες μετά.
Σε διαφορετική περίπτωση το όχημά του θα θεωρείται ανασφάλιστο, κάτι που επισύρει αυστηρότατες ποινές.
Πλέον η έναντι τρίτων ασφαλιστική κάλυψη αστικής ευθύνης του κυρίου ή κατόχου αυτοκινήτου για ατυχήματα, από την κυκλοφορία αυτού αρχίζει μόνον με την καταβολή ολόκληρου του οφειλομένου ασφαλίστρου στον ασφαλιστή, πριν από την οποία απαγορεύεται η παράδοση του ασφαλιστηρίου στον ασφαλισμένο ή τον λήπτη της ασφάλισης.
Η ασφαλιστική
εταιρεία μπορεί να αντιτάξει τη λήξη της ασφαλιστικής σύμβασης, έναντι του ζημιωθέντος τρίτου μετά την πάροδο 16 ημερών από την επομένη της ημερομηνίας που ορίζεται με το ασφαλιστήριο ότι λήγει η ισχύς της, χωρίς να απαιτείται οποιαδήποτε άλλη ενέργεια ή ενημέρωση του λήπτη της ασφάλισης ή/και του ασφαλισμένου.
Παράλληλα, ο νέος νόμος για τα ανασφάλιστα οχήματα προβλέπει αυστηρές διοικητικές και ποινικές κυρώσεις για τους ιδιοκτήτες που δεν θα φροντίσουν να ανανεώσουν ή να ασφαλίσουν έγκαιρα το αυτοκίνητό τους.

Αναλυτικά οι κυρώσεις:

• Αφαίρεση πινακίδων, διπλώματος και άδειας κυκλοφορίας για δέκα ημέρες
• Αφαίρεση πινακίδων και άδειας κυκλοφορίας για δύο χρόνια σε περίπτωση ατυχήματος ή για τρία χρόνια σε περίπτωση υποτροπής
• Χρηματικό πρόστιμο υπέρ του Επικουρικού Κεφαλαίου, με πράξη της Αστυνομικής Αρχής, 500 ευρώ για τα επιβατικά και 250 ευρώ για τα δίκυκλα.
• Φυλάκιση από 2 μήνες μέχρι 1 χρόνο και χρηματική ποινή μέχρι 3.000 ευρώ σε περίπτωση εμπλοκής σε ατύχημα.
Πριν από την επιβολή του προστίμου η διαδικασία προβλέπει την αποστολή από τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων σε κάθε ιδιοκτήτη ανασφάλιστου ειδοποιητηρίου, βάσει του οποίου θα τον καλεί να ασφαλιστεί μέσα σε 8 μέρες και να πληρώσει παράβολο 250 ευρώ. Αν ο κάτοχος του αυτοκινήτου δε συμμορφωθεί, ο νόμος προβλέπει την επιβολή νέου προστίμου 500 ευρώ σε συνδυασμό με τις διοικητικές και ποινικές κυρώσεις.

Πηγή: http://www.skai.gr 

Σχετικά Άρθρα

«Μεγάλωσε» και η χωρητικότητα του ελληνικού στόλου κατά 10,26%
Σάβ, 20/01/2018 - 19:18
ελληνόκτητος στόλος

Οι συγχωνεύσεις ναυτιλιακών  εταιρειών ελληνικών συμφερόντων σημάδεψαν το 2017.  Το νόμισμα όμως  έχει δύο όψεις. Καταρχήν ο αριθμός των ελληνόκτητων εταιρειών μειώθηκε κατά 6,43%  σε  σύγκριση με το 2016 σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας της Petrofin Research. Έκλεισαν  41 εταιρείες. Την ίδια χρονιά   κατεγράφησαν  11 νέες ναυτιλιακές εταιρείες.  

Στην  εξίσωση αυτή αν προστεθεί  η αύξηση σε αριθμό πλοίων αλλά και σε χωρητικότητα του ελληνόκτητου στόλου  οδηγούμαστε στο συμπέρασμα ότι το φαινόμενο των συγχωνεύσεων εταιρειών  ήταν το 2017  πιο έντονο σε βάθος 20ετίας. Ο αριθμός των ναυτιλιακών εταιρειών  για πρώτη φορά από το 1998 έκανε αρνητικό ρεκόρ και έπεσε κάτω από το ψυχολογικό φράγμα των 600, κλείνοντας στις  597.
 

Ο ελληνόκτητος  στόλος αυξήθηκε και αριθμεί 5.281 πλοία έναντι 5.230 το 2016 ποσοστό αύξησης  1%. Επίσης αυξήθηκε η χωρητικότητά του  κατά  10,26%.

Σύμφωνα με την έρευνα της Petrofin:  

1.            Οι στόλοι με περισσότερα των 25 πλοίων  αποτελούν το 67,07%   του ελληνόκτητου στόλου τόσο σε αριθμό πλοίων όσο και σε χωρητικότητα. Ο αριθμός των ναυτιλιακών εταιρειών με στόλο άνω των 25 πλοίων αυξήθηκαν και έφθασαν μέσα στο 2017 τις 50 έναντι  46 το 2016, 24 το 2015, 22 το 2014 και 14 το 2013.

2.            Οι  μεγάλοι γίνονται μεγαλύτεροι και με νεότερους-σύγχρονους  στόλους. Τα πλοία που ανήκουν σε στόλους άνω των 25  «κομματιών» έχουν  ηλικία 0-9 έτη ενώ αυξάνει και η χωρητικότητά τους φθάνοντας τα 199,8 εκατομμύρια τόνους dw έναντι 188,4 το 2016 και 154,3 εκ. το 2015.

3.            Οι  έλληνες πλοιοκτήτες που έχουν στόλο η χωρητικότητα του οποίου ξεπερνάει το ένα εκατομμύριο τόνους είναι πλέον 75 έναντι 68 το 2016. Οι εφοπλιστές αυτοί ελέγχουν το 79,58%  του ελληνόκτητου στόλου έναντι 77,47% το 2016 , 76,7% το 2015, 74% το 2014 και  71,33% το 2013.

4.            Ο μέσος όρος στόλων με μέσο όριο ηλικίας άνω των 20 ετών μειώθηκε στους 200 από 235 απόρροια της μείωσης του αριθμού των εταιρειών.

5.            Είναι ενδιαφέρον το στατιστικό σύμφωνα με το οποίο οι εταιρείες με σύγχρονους στόλους από πλοία ηλικίας 0-9 ετών μειώθηκαν το 2017  από 187 το 2016 στις 184 το 2017.

6.            Μεγάλη η μείωση εταιρειών με 1-2 πλοία. Από 265 το 2016 έπεσαν στις 233 το 2017.

7.            Ο μέσος όρος ηλικίας του ελληνόκτητου στόλου μειώθηκε ακόμη περισσότερο. Έφθασε τα  11,8 έτη έναντι 12,9 το 2016.

 

Πηγή: Πρώτο θέμα