Χίος, Τετάρτη 25 Απριλίου

Σε εφαρμογή ο νέος νόμος για την ασφάλιση αυτοκινήτων

Τρί, 01/07/2014 - 11:18

Σε εφαρμογή τίθεται από σήμερα Τρίτη απο όλες τις ασφαλιστικές εταιρείες ο πρόσφατα ψηφισμένος νόμος που καθορίζει το νέο πλαίσιο που θα διέπει την ασφάλιση των αυτοκινήτων.
Ο νόμος, προβλέπει την υποχρέωση του ασφαλισμένου να πληρώσει το κόστος του ασφαλίστρου έως τη λήξη του, χωρίς να έχει πλέον τη δυνατότητα της αποπληρωμής του έως και 30 ημέρες μετά.
Σε διαφορετική περίπτωση το όχημά του θα θεωρείται ανασφάλιστο, κάτι που επισύρει αυστηρότατες ποινές.
Πλέον η έναντι τρίτων ασφαλιστική κάλυψη αστικής ευθύνης του κυρίου ή κατόχου αυτοκινήτου για ατυχήματα, από την κυκλοφορία αυτού αρχίζει μόνον με την καταβολή ολόκληρου του οφειλομένου ασφαλίστρου στον ασφαλιστή, πριν από την οποία απαγορεύεται η παράδοση του ασφαλιστηρίου στον ασφαλισμένο ή τον λήπτη της ασφάλισης.
Η ασφαλιστική
εταιρεία μπορεί να αντιτάξει τη λήξη της ασφαλιστικής σύμβασης, έναντι του ζημιωθέντος τρίτου μετά την πάροδο 16 ημερών από την επομένη της ημερομηνίας που ορίζεται με το ασφαλιστήριο ότι λήγει η ισχύς της, χωρίς να απαιτείται οποιαδήποτε άλλη ενέργεια ή ενημέρωση του λήπτη της ασφάλισης ή/και του ασφαλισμένου.
Παράλληλα, ο νέος νόμος για τα ανασφάλιστα οχήματα προβλέπει αυστηρές διοικητικές και ποινικές κυρώσεις για τους ιδιοκτήτες που δεν θα φροντίσουν να ανανεώσουν ή να ασφαλίσουν έγκαιρα το αυτοκίνητό τους.

Αναλυτικά οι κυρώσεις:

• Αφαίρεση πινακίδων, διπλώματος και άδειας κυκλοφορίας για δέκα ημέρες
• Αφαίρεση πινακίδων και άδειας κυκλοφορίας για δύο χρόνια σε περίπτωση ατυχήματος ή για τρία χρόνια σε περίπτωση υποτροπής
• Χρηματικό πρόστιμο υπέρ του Επικουρικού Κεφαλαίου, με πράξη της Αστυνομικής Αρχής, 500 ευρώ για τα επιβατικά και 250 ευρώ για τα δίκυκλα.
• Φυλάκιση από 2 μήνες μέχρι 1 χρόνο και χρηματική ποινή μέχρι 3.000 ευρώ σε περίπτωση εμπλοκής σε ατύχημα.
Πριν από την επιβολή του προστίμου η διαδικασία προβλέπει την αποστολή από τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων σε κάθε ιδιοκτήτη ανασφάλιστου ειδοποιητηρίου, βάσει του οποίου θα τον καλεί να ασφαλιστεί μέσα σε 8 μέρες και να πληρώσει παράβολο 250 ευρώ. Αν ο κάτοχος του αυτοκινήτου δε συμμορφωθεί, ο νόμος προβλέπει την επιβολή νέου προστίμου 500 ευρώ σε συνδυασμό με τις διοικητικές και ποινικές κυρώσεις.

Πηγή: http://www.skai.gr 

Σχετικά Άρθρα

Τρί, 24/04/2018 - 15:29
Τα κεντρικά γραφεία της Interamerican

Μετά από μια μεθοδικά οργανωμένη προετοιμασία, η ΙΝΤERAMERICAN παρουσιάζεται έτοιμη για τη συμμόρφωσή της ως προς τις απαιτήσεις του Γενικού Kανονισμού (ΕΕ) 2016/679 για την Προστασία των Προσωπικών Δεδομένων (General Data Protection Regulation – GDPR), o οποίος αντικαθιστά την Οδηγία 95/46/ΕΚ και τίθεται σε εφαρμογή από τις 25 Μαϊου. Η εταιρεία έχει υλοποιήσει όλα τα απαιτούμενα βήματα συμμόρφωσης ξεκινώντας από τον Σεπτέμβριο του 2016, λίγο μετά την ανακοίνωση του νέου Κανονισμού, ενώ έως σήμερα, στο πλαίσιο ανάπτυξης της σχετικής γνώσης, στελέχη της έχουν συμμετάσχει σε σημαντικά συνέδρια και ημερίδες εργασίας παρουσιάζοντας τις εταιρικές πρακτικές, με τις οποίες η INTERAMERICAN απαντά στις προκλήσεις που σηματοδοτούνται από τη συνεχώς επιταχυνόμενη ανάπτυξη της κοινωνίας της πληροφορίας μέσω της ψηφιακής τεχνολογίας.

 

Συγκεκριμένα, η εταιρεία από το 2016 προχώρησε στη δημιουργία και στελέχωση ομάδας διαχείρισης έργου, η οποία ανέλυσε σε βάθος τα άρθρα και τις έννοιες του Κανονισμού. Η ανάλυση θεωρείται ως ένα από τα πρώτα βασικά βήματα για τη συμμόρφωση. Η νέα τάξη πραγμάτων που φέρνει ο GDPR, πρωτίστως κατανοήθηκε και εμπεδώθηκε από τη διοίκηση, που υποστήριξε την εκπαίδευση μέσω προγράμματος ενημέρωσης (awareness program) επαναληπτικού χαρακτήρα, για την εξοικείωση όλου του ανθρώπινου δυναμικού του οργανισμού και την ομαλή προσαρμογή του στο κανονιστικό πλαίσιο. Η διεξαγωγή του DPIA (Data Privacy Impact Assessment) από τον οργανισμό ανέδειξε από τις αρχές του 2017 τις ελλείψεις και τις ευπάθειες που υπήρχαν στην εταιρεία και βάσει αυτών, σχεδιάστηκε το πλάνο υλοποίησης.

 

Η INTERAMERICAN προχώρησε στον ορισμό οργανικής θέσης Data Protection Officer (DPO) και σε ανάθεση καθηκόντων, καθώς και στη δημιουργία διατμηματικής ομάδας (DPO Hub), που απαρτίζεται από στελέχη ποικίλων δεξιοτήτων, στην οποία προεδρεύει ο DPO. Σκοπό της σύστασης της ομάδας αποτελεί η κάλυψη όλου του εύρους των απαιτήσεων του Κανονισμού, καθώς και η συνεχής συνεργασία για την αντιμετώπιση σχετικών θεμάτων που ενδέχεται να ανακύπτουν. Επίσης, πραγματοποιήθηκαν βασικές ενέργειες προσανατολισμένες στη συμμόρφωση, όπως

  • η εκπόνηση διαδικασιών και δράσεων,
  • η σύνταξη Πολιτικής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων
  • η ικανοποίηση των δικαιωμάτων (πρόσβασης, διόρθωσης, διαγραφής, περιορισμού της επεξεργασίας, φορητότητας και εναντίωσης) του υποκειμένου των Δεδομένων (πελάτη)
  • η δημιουργία συγκατάθεσης (ηλεκτρονική και έγγραφη) η οποία πρέπει να είναι σαφώς διακριτή, κατανοητή, εύκολα προσβάσιμη, σαφής και απλή.

 

Παράλληλα, διαμορφώθηκε πλαίσιο ώστε να πληρούνται οι «by default και by design» προδιαγραφές στα συστήματα και τις διαδικασίες, η διαβάθμιση και κατηγοριοποίηση των Δεδομένων σύμφωνα με τον νέο Κανονισμό, η χαρτογράφηση, καταγραφή και ο έλεγχος της ροής της επεξεργασίας των Δεδομένων, η διεξαγωγή Clean Desk Assessment και η Πολιτική Διατήρησης Δεδομένων (Archiving and Retention Policy).

 

 

 

 

 

Σημαντική απαίτηση του Κανονισμού αποτελεί και ο ενδελεχής έλεγχος και η επιβολή κανόνων στους εξωτερικούς συνεργάτες που επεξεργάζονται Δεδομένα για λογαριασμό της INTERAMERICAN. Η αναθεώρηση, με την προσθήκη νέων όρων που αφορούν στην Προστασία Προσωπικών Δεδομένων, των συμβάσεων με τρίτους ήταν μια από τις ενέργειες που ενδυνάμωσε το πλαίσιο συνεργασίας.

Με την διαρκή παρακολούθηση, επικαιροποίηση αλλά και μέσω τακτικών δοκιμαστικών ελέγχων των συστημάτων και των διαδικασιών, επιβεβαιώνεται από την εταιρεία το επίπεδο ασφάλειας της επεξεργασίας των εκάστοτε Δεδομένων από κινδύνους που απορρέουν από τυχαία γεγονότα ή παράνομη καταστροφή, απώλεια, αλλοίωση ή προσπέλαση των Προσωπικών Δεδομένων που συλλέχθηκαν, διαβιβάστηκαν, αποθηκεύτηκαν ή υποβλήθηκαν με οποιοδήποτε άλλο τρόπο σε επεξεργασία. Εξάλλου, μέσω βασικών δεικτών απόδοσης (KPIs) εκτιμάται και αξιολογείται η αποτελεσματικότητα των τεχνικών και οργανωτικών μέτρων που έχουν υλοποιηθεί και ανάλογα με την εκτίμηση, πραγματοποιούνται διορθωτικές ενέργειες προκειμένου να επιτυγχάνεται ένα υψηλό επίπεδο συμμόρφωσης και ευθυγράμμισης της INTERAMERICAN με τον Κανονισμό.

 

Ένα πολύ σημαντικό μέρος του συγκεκριμένου έργου αποτελεί η ανάπτυξη διαδικασιών αναφορικά με τις γνωστοποιήσεις που πρέπει να πραγματοποιούνται στην Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα (ΑΠΔΠΧ) αναφορικά με τον σκοπό της επεξεργασίας του υποκειμένου των Δεδομένων (πελάτη), καθώς και με ενημέρωση του πελάτη που οφείλει να κάνει η εταιρεία απευθείας, σε περίπτωση παραπόνων σχετικά με την επεξεργασία των δεδομένων του. Μέσω της διαδικασίας αντιμετώπισης συμβάντων (Data Breach Incident), η INTERAMERICAN μπορεί να διασφαλίζει την έγκαιρη και πιο αποτελεσματική διαχείρισή τους.

 

Πέραν αυτών των δράσεων που απαιτούνται για τη συμμόρφωση, ο οργανισμός έχει εστιάσει από το πρώτο βήμα προσαρμογής του σε ενέργειες που, συνδυαστικά, θα αποδίδουν επιχειρησιακή αριστεία:

  • ενδυνάμωση των σχέσεων εμπιστοσύνης με τους πελάτες
  • ανταγωνιστικό πλεονέκτημα έναντι των εταιρειών της ασφαλιστικής αγοράς
  • ελαχιστοποίηση των μη αναγκαίων Δεδομένων (minimization) και βελτίωση της επιχειρησιακής καθημερινότητας.

 

Για την INTERAMERICAN, ο νέος Γενικός Κανονισμός Προστασίας Δεδομένων (GDPR), δεν είναι ένα ακόμη τυπικό κανονιστικό πλαίσιο, αλλά και μία μοναδική ευκαιρία για επιχειρησιακή αριστεία.