Χίος, Τετάρτη 25 Απριλίου

Το Ταμείο Επαγγελματικής Ασφάλισης πρόκληση  για τους συνεργάτες πωλήσεων της INTERAMERICAN

Πέμ, 08/03/2018 - 20:59
INTERAMERICAN

 

Σε καλό δρόμο βρίσκονται οι προπαρασκευαστικές διαδικασίες για τη σύσταση του Ταμείου Επαγγελματικής Ασφάλισης (ΤΕΑ) των συνεργατών πωλήσεων της INTERAMERICAN, του οποίου τη δημιουργία έχει εξαγγείλει από πέρυσι η εταιρεία. Ήδη, ολοκληρώθηκε η φάση της ενημέρωσης τόσο των συνεργατών του εταιρικού δικτύου πωλήσεων agency (συντονιστών, unit managers και ασφαλιστικών συμβούλων) όσο και των συνεργαζομένων πρακτόρων. Ειδικότερα για το δίκτυο των brokers, η ΙΝΤΕRAMERICAN οργάνωσε πρόσφατα ημερίδες ενημέρωσης στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη.

 

Η πρωτοβουλία της INTERAMERICAN παρέχει μια εξαιρετική δυνατότητα ασφάλισης των συνεργατών της στις πωλήσεις και είναι πρωτοποριακή για την Ελλάδα, σε μια περίοδο που ο επαγγελματικός κλάδος της διαμεσολάβησης στην ασφαλιστική αγορά περνά ένα μεταβατικό στάδιο μεταβολών -λειτουργικών, φορολογικών κ.ά.- ταυτόχρονα με προκλήσεις για τον ρόλο του συμβούλου. Πρότυπο για την εταιρεία αποτελεί το ΤΕΑ εργαζομένων INTERAMERICAN. Το Ταμείο, στο όγδοο έτος της λειτουργίας του φέτος, αριθμεί 1.222 μέλη και από το 2013, που επενδύει τα αποθεματικά του στο Αμοιβαίο Κεφάλαιο «ΤΕΑ INTERAMERICAN Global Balanced Fund of Funds», συνολικά έχει σημειώσει απόδοση 23,14% ενώ το αποθεματικό εφάπαξ παροχών που διαθέτει, ανέρχεται σε 16,89 εκατ. ευρώ (31/12/2017).

 

Επισημαίνεται ότι, όσον αφορά στο φορολογικό πλαίσιο λειτουργίας των ΤΕΑ στη χώρα μας, όπως αυτό καθορίζεται από τον Ν.4172/2013 (ΦΕΚ 167), οι εισφορές των εργαζομένων και εργοδοτών εκπίπτονται κατά 100% και δεν φορολογούνται οι εφάπαξ παροχές, ενώ οι συντάξεις φορολογούνται ως εισόδημα. Τα ΤΕΑ συστήνονται σε εθελοντική βάση, είναι μη κερδοσκοπικά, αυτόνομα και αυτοδιοικούμενα νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου, βασίζονται στην επαγγελματική ιδιότητα ή στην απασχόληση σε κοινό εργοδότη ή στον κλάδο απασχόλησης των μελών και έχουν κεφαλαιοποιητικό χαρακτήρα. Τα ΤΕΑ εποπτεύονται από το υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων, ελέγχονται από την Εθνική Αναλογιστική Αρχή και οι επενδύσεις τους εποπτεύονται και ελέγχονται από την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς. Σήμερα προβάλλουν και στην Ελλάδα ως μια βάσιμη λύση συμπληρωματικής ασφάλισης (2ος πυλώνας) για ένα βιώσιμο συνταξιοδοτικό σύστημα και παρέχουν υψηλό επίπεδο προστασίας των δικαιωμάτων των ασφαλισμένων, εφ’ όσον δεν κινδυνεύουν από νομοθετικές παρεμβάσεις και αλλαγές στο εταιρικό περιβάλλον, ενώ η νομική μορφή τους διευκολύνει την εποπτεία τους και διασφαλίζει τη διαφάνεια.

 

Σχετικά Άρθρα

Τρί, 24/04/2018 - 15:29
Τα κεντρικά γραφεία της Interamerican

Μετά από μια μεθοδικά οργανωμένη προετοιμασία, η ΙΝΤERAMERICAN παρουσιάζεται έτοιμη για τη συμμόρφωσή της ως προς τις απαιτήσεις του Γενικού Kανονισμού (ΕΕ) 2016/679 για την Προστασία των Προσωπικών Δεδομένων (General Data Protection Regulation – GDPR), o οποίος αντικαθιστά την Οδηγία 95/46/ΕΚ και τίθεται σε εφαρμογή από τις 25 Μαϊου. Η εταιρεία έχει υλοποιήσει όλα τα απαιτούμενα βήματα συμμόρφωσης ξεκινώντας από τον Σεπτέμβριο του 2016, λίγο μετά την ανακοίνωση του νέου Κανονισμού, ενώ έως σήμερα, στο πλαίσιο ανάπτυξης της σχετικής γνώσης, στελέχη της έχουν συμμετάσχει σε σημαντικά συνέδρια και ημερίδες εργασίας παρουσιάζοντας τις εταιρικές πρακτικές, με τις οποίες η INTERAMERICAN απαντά στις προκλήσεις που σηματοδοτούνται από τη συνεχώς επιταχυνόμενη ανάπτυξη της κοινωνίας της πληροφορίας μέσω της ψηφιακής τεχνολογίας.

 

Συγκεκριμένα, η εταιρεία από το 2016 προχώρησε στη δημιουργία και στελέχωση ομάδας διαχείρισης έργου, η οποία ανέλυσε σε βάθος τα άρθρα και τις έννοιες του Κανονισμού. Η ανάλυση θεωρείται ως ένα από τα πρώτα βασικά βήματα για τη συμμόρφωση. Η νέα τάξη πραγμάτων που φέρνει ο GDPR, πρωτίστως κατανοήθηκε και εμπεδώθηκε από τη διοίκηση, που υποστήριξε την εκπαίδευση μέσω προγράμματος ενημέρωσης (awareness program) επαναληπτικού χαρακτήρα, για την εξοικείωση όλου του ανθρώπινου δυναμικού του οργανισμού και την ομαλή προσαρμογή του στο κανονιστικό πλαίσιο. Η διεξαγωγή του DPIA (Data Privacy Impact Assessment) από τον οργανισμό ανέδειξε από τις αρχές του 2017 τις ελλείψεις και τις ευπάθειες που υπήρχαν στην εταιρεία και βάσει αυτών, σχεδιάστηκε το πλάνο υλοποίησης.

 

Η INTERAMERICAN προχώρησε στον ορισμό οργανικής θέσης Data Protection Officer (DPO) και σε ανάθεση καθηκόντων, καθώς και στη δημιουργία διατμηματικής ομάδας (DPO Hub), που απαρτίζεται από στελέχη ποικίλων δεξιοτήτων, στην οποία προεδρεύει ο DPO. Σκοπό της σύστασης της ομάδας αποτελεί η κάλυψη όλου του εύρους των απαιτήσεων του Κανονισμού, καθώς και η συνεχής συνεργασία για την αντιμετώπιση σχετικών θεμάτων που ενδέχεται να ανακύπτουν. Επίσης, πραγματοποιήθηκαν βασικές ενέργειες προσανατολισμένες στη συμμόρφωση, όπως

  • η εκπόνηση διαδικασιών και δράσεων,
  • η σύνταξη Πολιτικής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων
  • η ικανοποίηση των δικαιωμάτων (πρόσβασης, διόρθωσης, διαγραφής, περιορισμού της επεξεργασίας, φορητότητας και εναντίωσης) του υποκειμένου των Δεδομένων (πελάτη)
  • η δημιουργία συγκατάθεσης (ηλεκτρονική και έγγραφη) η οποία πρέπει να είναι σαφώς διακριτή, κατανοητή, εύκολα προσβάσιμη, σαφής και απλή.

 

Παράλληλα, διαμορφώθηκε πλαίσιο ώστε να πληρούνται οι «by default και by design» προδιαγραφές στα συστήματα και τις διαδικασίες, η διαβάθμιση και κατηγοριοποίηση των Δεδομένων σύμφωνα με τον νέο Κανονισμό, η χαρτογράφηση, καταγραφή και ο έλεγχος της ροής της επεξεργασίας των Δεδομένων, η διεξαγωγή Clean Desk Assessment και η Πολιτική Διατήρησης Δεδομένων (Archiving and Retention Policy).

 

 

 

 

 

Σημαντική απαίτηση του Κανονισμού αποτελεί και ο ενδελεχής έλεγχος και η επιβολή κανόνων στους εξωτερικούς συνεργάτες που επεξεργάζονται Δεδομένα για λογαριασμό της INTERAMERICAN. Η αναθεώρηση, με την προσθήκη νέων όρων που αφορούν στην Προστασία Προσωπικών Δεδομένων, των συμβάσεων με τρίτους ήταν μια από τις ενέργειες που ενδυνάμωσε το πλαίσιο συνεργασίας.

Με την διαρκή παρακολούθηση, επικαιροποίηση αλλά και μέσω τακτικών δοκιμαστικών ελέγχων των συστημάτων και των διαδικασιών, επιβεβαιώνεται από την εταιρεία το επίπεδο ασφάλειας της επεξεργασίας των εκάστοτε Δεδομένων από κινδύνους που απορρέουν από τυχαία γεγονότα ή παράνομη καταστροφή, απώλεια, αλλοίωση ή προσπέλαση των Προσωπικών Δεδομένων που συλλέχθηκαν, διαβιβάστηκαν, αποθηκεύτηκαν ή υποβλήθηκαν με οποιοδήποτε άλλο τρόπο σε επεξεργασία. Εξάλλου, μέσω βασικών δεικτών απόδοσης (KPIs) εκτιμάται και αξιολογείται η αποτελεσματικότητα των τεχνικών και οργανωτικών μέτρων που έχουν υλοποιηθεί και ανάλογα με την εκτίμηση, πραγματοποιούνται διορθωτικές ενέργειες προκειμένου να επιτυγχάνεται ένα υψηλό επίπεδο συμμόρφωσης και ευθυγράμμισης της INTERAMERICAN με τον Κανονισμό.

 

Ένα πολύ σημαντικό μέρος του συγκεκριμένου έργου αποτελεί η ανάπτυξη διαδικασιών αναφορικά με τις γνωστοποιήσεις που πρέπει να πραγματοποιούνται στην Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα (ΑΠΔΠΧ) αναφορικά με τον σκοπό της επεξεργασίας του υποκειμένου των Δεδομένων (πελάτη), καθώς και με ενημέρωση του πελάτη που οφείλει να κάνει η εταιρεία απευθείας, σε περίπτωση παραπόνων σχετικά με την επεξεργασία των δεδομένων του. Μέσω της διαδικασίας αντιμετώπισης συμβάντων (Data Breach Incident), η INTERAMERICAN μπορεί να διασφαλίζει την έγκαιρη και πιο αποτελεσματική διαχείρισή τους.

 

Πέραν αυτών των δράσεων που απαιτούνται για τη συμμόρφωση, ο οργανισμός έχει εστιάσει από το πρώτο βήμα προσαρμογής του σε ενέργειες που, συνδυαστικά, θα αποδίδουν επιχειρησιακή αριστεία:

  • ενδυνάμωση των σχέσεων εμπιστοσύνης με τους πελάτες
  • ανταγωνιστικό πλεονέκτημα έναντι των εταιρειών της ασφαλιστικής αγοράς
  • ελαχιστοποίηση των μη αναγκαίων Δεδομένων (minimization) και βελτίωση της επιχειρησιακής καθημερινότητας.

 

Για την INTERAMERICAN, ο νέος Γενικός Κανονισμός Προστασίας Δεδομένων (GDPR), δεν είναι ένα ακόμη τυπικό κανονιστικό πλαίσιο, αλλά και μία μοναδική ευκαιρία για επιχειρησιακή αριστεία.