Ροή Ειδήσεων:
  • 01:19 Στην 10η θέση στην κατηγορία ORC international τερμάτισε το Χιώτικο σκάφος Code Zero Vodafone (Μιχάλης Μπελέγρης) στην 1η ιστιοδρομία (Πάτμος-Αστυπάλαια) στην Aegean Regatta. Στα σκάφη τύπου ORC Club στην 19η θέση τερμάτισε το DRAGON (Γιάννης Μυτακίδης) και στην 24η θέση το ORION (Γιώργος Μπελέγρης).
  • 01:16 Ο Κανάρης κατέκτησε την 1η θέση στο 1ο Κύπελλο Φιλίας «Αλέξανδρος Λυγνός» που έγινε στις Οινούσσες. Τα αποτελέσματα του τουρνουά: Κανάρης-Πανοινούσσιος: 1-0, Ποσειδών Καρδαμύλων-Πανοινούσσιος: 1-0, Κανάρης-Ποσειδών Καρδαμύλων: 0-0. Σε φιλικούς αγώνες: Ηρακλής-Μικρασιατική: 4-1, Δάφνη-Θύελλα Χαλκειούς: 1-1, Άτλας Νεοχωρίου-Φάρκαινα: 5-0.
  • 19:24 Η Εθνική μας ομάδα πόλο νεανίδων με την παίκτρια του ΝΟ Χίου Ελένη Κανετίδου στην σύνθεση της νίκησε με 13-11 την Μεγάλη Βρετανία στην πρεμιέρα του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος. Ένα γκολ για την ελληνική ομάδα σημείωσε η Κανετίδου.
  • 18:09 Επίθεση μέσω ανακοίνωσης που εξέδωσε κάνει στον γενικό γραμματέα της ΕΠΣ Χίου Στρατή Φεργαδιώτη, το πρώην μέλος της ΕΠΣ Χίου Ιάκωβος Λορέντζος. Αφορμή στάθηκε το κόψιμο του Θανάση Γιάχου από τους πίνακες των διαιτητών της Σούπερ Λίγκα. Ο κ. Λορέντζος κατηγορεί επίσης την διοίκηση της ΕΠΣ Χίου ότι αδράνησε στο θέμα του Γιάχου τονίζοντας ότι τόσο ο πρόεδρος όσο και ο γενικός γραμματέας της Ένωσης του είχαν αναφέρει ότι είχαν πάρει τις απαραίτητες διαβεβαιώσεις για την παραμονή του Χιώτη ρέφερι κάτι που τελικά δεν έγινε.
  • 07:01 Στα πλαίσια ανακατανομής μεταναστών - προσφύγων και επικαλούμενο ασφυκτική κατάσταση στο Κέντρο Μεταναστών στη Σάμο, χθες το βράδυ μεταφέρθηκαν με σκάφος του Λιμεναρχείου 51 μετανάστες - πρόσφυγες από τη Σάμο στη Χίο. Το περίεργο είναι ότι ενώ αυτό γίνεται πρώτη φορά, η κατάσταση στην ΒΙΑΛ είναι το ίδιο ασφυκτική, μετά την απόφαση του Δημάρχου να μεταφέρονται εκεί σταδιακά οι φιλοξενούμενοι στην Σούδα, η οποία όντως αδειάζει σταδιακά.
  • 10:00 ΕΛΕΟΣ. Εδώ και μία εβδομάδα έχει ξεβραστεί ένα νεκρό Δελφίνι στην παραλία της REV OIL. Δυστυχώς μέχρι σήμερα ουδείς φιλοτιμήθηκε να το απομακρύνει, με αποτέλεσμα η παραλία αυτή να έχει αποκλειστεί εκ των πραγμάτων για τους λουόμενους και η βρώμα και δυσωδία να φτάνει μέχρι τα σπίτια όσων κατοικούν, στην περιοχή, πέριξ του Φυλακίου της Αγίας Ελένης.
  • 08:59 Ο Σύλλογος «Δεσμός του Φραγκομαχαλά" οργανώνει συνάντηση μελών και φίλων με καφέ-παγωτό, την Τετάρτη 23 Αυγούστου στις 6.30 μ.μ. στην καφετέρια «Ηώς», στη Δασκαλόπετρα Βροντάδου. Επίσης μαζί με το πρακτορείο ταξιδίων SUNRISE οργανώνει 4ήμερη εκδρομή από 4-7 Σεπτεμβρίου προς ΤΣΕΣΜΕ-ΑΛΛΙΚΑΡΝΑΣΣΟ-ΚΩ-ΝΙΣΥΡΟ. Δηλώσεις έως 25/8/17 στο πρακτορείο SUNRISE TOURS, τηλ. 22710 41390-91.
  • 05:55 Την Κυριακή στη Χίο αναμένεται ηλιοφάνεια με λίγα σύννεφα. Οι άνεμοι θα πνέουν βόρειοι 5-3 μποφόρ,ενώ η θερμοκρασία θα κυμανθεί από 25-32οC.
  • 01:50 Ο Στρατής Φεργαδιώτης εκλέχθηκε αναπληρωματικός μέλος στην Επιτροπή Ελέγχου και Συμμόρφωσης της ΕΠΟ. Ο Γενικός Γραμματέας της ΕΠΣ Χίου έλαβε 42 ψήφους. Εκλέχθηκαν στο νέο Δ.Σ. της ΕΠΟ και οι τρεις πρόεδροι των νησιωτικών ΕΠΣ που ήταν υποψήφιοι της παράταξης του νέου πρόεδρου Βαγγέλη Γραμμένου. Ο Νίκος Βακάλης (πρόεδρος ΕΠΣ Σάμου) έλαβε 49 ψήφους, ο Παναγιώτης Διακοφώτης (πρόεδρος ΕΠΣ Δωδεκανήσου) και ο Σταύρος Ψαρόπουλος (πρόεδρος ΕΠΣ Λέσβου) έλαβαν από 48 ψήφους. Αναπληρωτής πρόεδρος της ΕΠΟ ο Νίκος Βακάλης.
  • 20:32 Συνέχεια πολιτιστικών δραστηριοτήτων για μικρούς και μεγάλους τη Δευτέρα 21 Αυγούστου στις 7:30 μ.μ. στη ΠΛΑΤΕΙΑ ΜΠΟΥ στον Άγιο Γεώργιο Συκούση, με ανακυκλώσιμα υλικά και κατασκευές από τον εικαστικό Μπάμπη Κοιλιάρη.
  • 20:28 Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Χίου, Ψαρῶν καί Οἰνουσσῶν κ. Μᾶρκος θά τελέσει σήμερα τήν Ἀκολουθίαν τοῦ Ὄρθρου καί στή συνέχεια τήν Θεία Λειτουργία στό Ἱερό Προσκύνημα Ἁγίας Μαρκέλλης Βολισσοῦ Χίου.
Custom Search
Τελευταία ενημέρωση: 21 Αυγ 2017 - 01:19

alithia

Δευτέρα, 21 Αύγουστος, 2017 - 01:51

Γιατί πάντα τα ελληνικά σίριαλ «συνέβαιναν» σε ένα δωμάτιο;

Τι είδους τηλεόραση θέλουμε; Γιατί ποτέ δεν κάναμε σπουδαίες παραγωγές κι όποτε κάναμε, έκλεισαν κανάλια; Ζούμε, όντως, μια νέα τηλεοπτική άγρια άνοιξη;
Τρί, 18/04/2017 - 15:08
Τι είδους τηλεόραση θέλουμε; Γιατί ποτέ δεν κάναμε σπουδαίες παραγωγές κι όποτε κάναμε, έκλεισαν κανάλια; Ζούμε, όντως, μια νέα τηλεοπτική άγρια άνοιξη;
Την τελευταία 8ετία δεν υπάρχει Έλληνας εμπλεκόμενος με το ελληνικό τηλεοπτικό πεδίο (σεναριογράφος, ηθοποιός, παραγωγός, σκηνοθέτης, κ.λπ) που να μην έχει βγει χαμένος από τη συναλλαγή του με τα (περισσότερα) ιδιωτικά (και δημόσια) κανάλια.

Αμέτρητες οι σειρές –κάποιες επιτυχημένες- των οποίων οι συντελεστές δεν πληρώθηκαν ποτέ, που έμειναν μέσα σε μια νύχτα χωρίς δουλειά, που ακόμη, με δικαστήρια και υποσχετικές προσπαθούν να πληρωθούν για τις άπειρες εργατοώρες γυρισμάτων, προβών, μετακινήσεων και όσα ακόμη ακριβά και κάποτε επώδυνα απαιτεί μία ελληνική τηλεοπτική παραγωγή. Επίσης, αρκετές οι σειρές που ενώ αναγγέλθηκαν, δεν προβλήθηκαν ποτέ, γιατί "έτσι" (επί τροχάδην θυμάμαι τα «4 μάτια», μια χαρακτηριστική περίπτωση που πολυδιαφημίστηκε και τελικώς στον τηλεθεατή δεν έφτασε ποτέ).

Επιτυχημένα ελληνικά σίριαλ έμειναν χωρίς τέλος, ο τηλεθεατής έμεινε με την απορία και με μία κάποια αγανάκτηση, αν μπήκε στη διαδικασία να αφιερώσει χρόνο και συνέπεια για να παρακολουθήσει κάτι και μετά ήταν και το βάσανο του περιοδικού με τα απαραίτητα dvd. Αυτό το τελευταίο ίσχυε κυρίως για την επέλαση των τουρκικών σειρών: ο τηλεθεατής έβλεπε τους πρώτους κύκλους στο κανάλι που προβάλλονταν και μετά, το αγαθό της δωρεάν τηλε-διασκέδασης, γινόταν είδος πολυτελείας. Όφειλε να αγοράσει το περιοδικό αν ήθελε, επιτέλους, να δει το τέλος της σειράς που έτυχε να του αρέσει. Ένα περίεργο deal, που θύμιζε «το ‘να χέρι νίβει τ’ άλλο» και πάει λέγοντας.

Η «σκληρή» reality τηλεόραση επανέρχεται, αυτή που κάποιοι πίστεψαν ότι άφησαν πίσω στα 90s. Και επανέρχεται όχι ως φθηνότερο πρόγραμμα που μπορεί να αγοράσει κάποιο κανάλι, αλλά ως «δοκιμασμένες συνταγές» τηλεθέασης.

Στο μεταξύ, η τηλεόραση στο εξωτερικό έχει γίνει ο νέος κινηματογράφος. Από το άπιαστο “Game of Thrones” και το “House of Cards”, μέχρι το “Taboo”, το “Stranger Things”, το “Feud”, το “Big Little Lies" και τόσα ακόμη σίριαλ, η ιδεοπαραγωγή και η μυθοπλασία έχει ανέβει σε άλλα επίπεδα. Γρήγορα πλάνα, έξυπνοι διάλογοι, πειστική σκηνογραφία και κοστούμια, εξωτερικά γυρίσματα, όλα να υπενθυμίζουν γιατί στην ελληνική τηλεόραση το καλύτερο μας, με τα ελάχιστα δυνατά χρήματα, έγινε από 4-5 ανθρώπους που είχαν όρεξη και λίγο σπίρτο (περίπτωση Καπουτζίδη), αλλά μέχρι εκεί και καληνύχτα και τίποτα άλλο.

Αγαπάμε την ελληνική τηλεόραση για τη νοσταλγία και για την εκ γενετής κατάντια της. Για τα πρώτα γυρίσματα σε αυλές, τα πρώτα καλά σενάρια, τους πρώτους ηθοποιούς που είχαν κάτι να δώσουν. Μετά, όλη μας η τηλεοπτική ζωή –με ελάχιστες εξαιρέσεις, που τελικά πληρώθηκαν ακριβά (πάλι επί τροχάδην θυμάμαι τη «Οι Μάγισσες της Σμύρνης» και το «Νησί) είναι κλεισμένη σε στούντιο «κουτιά», σε 2Χ3 δωμάτια, σε απολύτως εσωτερικά γυρίσματα.

Μόνο τις επιτυχημένες περιπτώσεις να θυμηθεί κανείς ή έστω αυτές που για κάποιον λόγο αγαπήθηκαν από το κοινό («Μαντάμ Σουσού», «Τρεις Χάριτες», έστω «Λάμψη», «Σαββατογεννημένες», «Τι Ψυχή θα Παραδώσεις», «Μεν και Δεν», «Κακός Βεζύρης», «Το καφέ της Χαράς», και πόσες ακόμη), αντιλαμβάνεται ότι η όποια δημιουργικότητα, η όποια φλόγα ήταν αναγκασμένη να περιοριστεί σε 4 τοίχους και να ανθίσει μόνο από την ευφυΐα του διαλογίστα, του σεναριογράφου και την ευελιξία του σκηνοθέτη να κάνει παπάδες με τα απολύτως ελάχιστα. Και φυσικά, ας μην ξεχνάμε ότι την εποχή των παχιών αγελάδων της ελληνικής τηλεόρασης, τα (πολλά) λεφτά οι καναλάρχες θεωρούσαν προτιμητέο να τα δίνουν στους ηθοποιούς – φίρμες και όχι να επενδύουν σοβαρότερα στην ανάπτυξη του κλάδου.

Αλλά τα «σπίρτα» λίγα, τα καλάμια πολλά και κάπως έτσι η ομιλούσα ελληνικά τηλεόραση εγκλωβίστηκε σε αργόσυρτους, τραγικούς διαλόγους που απευθύνονται σε τηλεθεατές χαμηλής νοημοσύνης και το πιο αστείο; Από «δημιουργούς» που υπό κανονικές συνθήκες δεν θα έπρεπε ποτέ να πιάσουν μολύβι στο χέρι τους.

Ναι, σύμφωνοι, το να συγκρίνεις όλα τα παραπάνω, από χώρες και τηλεοπτικά δίκτυα που ρίχνουν χρήμα (για να πάρουν χρήμα στη νιοστή) με αυτό που συμβαίνει στα ελληνικά, καθημαγμένα κανάλια της κρίσης είναι άδικο. Αλλά, επειδή η συζήτηση για την (ελληνική) τηλεόραση έχει ανοίξει ξανά –μαζί με διάφορες κάνουλες απ’ ό,τι φαίνεται- οφείλει κανείς να είναι ειλικρινής. Μαζί επανήλθε και η περί τηλεθέασης συζήτηση και επειδή υπάρχει ένας φόβος να πάει κανείς κόντρα στο 70% που παρακολουθεί το εκάστοτε reality show (και μάλιστα επιχειρηματολογεί για την «τηλεοπτική άνοιξη» που μας ξαναβρήκε), ας εντοπιστούν και μερικά ουσιώδη ελληνικά παράδοξα:

— Απ’ όποια χώρα πέρασε το ΔΝΤ η τηλεθέαση αυξήθηκε κατακόρυφα και με απόλυτους αριθμούς. Μόνο στην Ελλάδα δεν συνέβη κάτι τέτοιο. Τουναντίον, εκτός από την πρόσφατη εκτίναξη που προκλήθηκε από το “Survivor”.

— Δεν επανέρχεται η ελληνική ιδεοπαραγωγή, παρά τις σκόρπιες απόπειρες.
Η «σκληρή» reality τηλεόραση επανέρχεται, αυτή που κάποιοι πίστεψαν ότι άφησαν πίσω στα 90s. Και επανέρχεται όχι ως φθηνότερο πρόγραμμα που μπορεί να αγοράσει κάποιο κανάλι (κοστίζουν πανάκριβα τα δικαιώματα αυτών των προϊόντων), αλλά ως «δοκιμασμένες συνταγές» τηλεθέασης.

— Δεν πρόκειται περί άνοιξης (παρά μόνο για το ταμείο του εκάστοτε καναλάρχη), αλλά περί κατρακύλας και οπισθοδρόμησης.
Και εν τέλει, ας το αποδεχθούμε – κι ας συνεχίζουμε να βλέπουμε σειρές στο internet: στην Ελλάδα δεν θα κάνουμε τίποτα περισσότερο από σειρές δωματίου.
Με διαλόγους που θυμίζουν κάτι περισσότερο από «Λάμψη» (που για την εποχή της ήταν σούπερ) και με ηθοποιούς κουρασμένους, γονατισμένους και για καιρό άνεργους, που υποκύπτουν σε τρισάθλιες προτάσεις για το μεροκάματο. Και μόλις προσπαθήσουμε για κάτι καλύτερο, κάτι περισσότερο, κάτι που δεν μυρίζει κλεισούρα (ένα ωραίο παράδειγμα τέτοιας απόπειρας φέτος ήταν «Η Λέξη που δεν λες» με τον Καταλειφό), θα τελειώνουν τα λεφτά, θα κλείνει το παράθυρο και θα μένουμε ξανά μόνοι με τον εκάστοτε «δημιουργό» που φτιάχτηκε από 5 δείπνα με τηλεκριτικούς κι από τις σωστές λυκοφιλίες με τον εκάστοτε καναλάρχη.
Είναι απλά μαθηματικά.

Ας το χωνέψουμε όλο αυτό –μαζί με τη λατρεία μας για την κλειδαρότρυπα και τον κανιβαλισμό- κι ας τελειώνουμε επιτέλους με την ελληνική τηλεόραση που υπάρχει μόνο ως ανέκδοτο.

Πηγή: www.lifo.gr

Σχετικά άρθρα

Δεν υπάρχουν σχετικά άρθρα.