Ροή Ειδήσεων:
  • 07:09 Την Κυριακή, στις 29 Οκτωβρίου όπως γίνεται κάθε χρόνο την τελευταία Κυριακή του Οκτωβρίου θα περάσουμε από τη θερινή στη χειμερινή ώρα, με τους δείκτες των ρολογιών να γυρνάνε μία ώρα πίσω. Έτσι, στις 04:00 τα ξημερώματα θα πρέπει γυρίσουμε τους δείκτες των ρολογιών στις 03:00. Η ώρα αυτή θα διατηρηθεί έως και το Μάρτιο του 2018.
  • 06:57 Σήμερα Δευτέρα 23/10 στη Χίο αναμένεται ηλιοφάνεια με σταδιακά αυξανόμενη συννεφιά. Από αργά το βράδυ,και κυρίως προς τα ξημερώματα της Τρίτης αναμένονται βροχοπτώσεις ή/και μεμονωμένες καταιγίδες. Οι άνεμοι θα πνέουν Ν-Ν/Δ 3-5 μποφόρ,ενώ η θερμοκρασία θα κυμανθεί από 15-23oC. Αύριο Τρίτη 24/10 αναμένονται μπόρες βροχής ή/και μεμονωμένες καταιγίδες,ωστόσο ενδεχομένως να υπάρξουν και μικρά διαστήματα ηλιοφάνειας. Οι άνεμοι θα πνέουν νότιοι 3-4 μποφόρ,ενώ η θερμοκρασία θα κυμανθεί από 16-21οC.
  • 23:32 Όπως ανακοινώνεται, από την Πέμπτη 26 Οκτωβρίου και κάθε Πέμπτη στις 4 μ.μ. θα τελείται μελέτη Αγίας Γραφής στον Ιερό Ναό Αγ. Ιωάννου Προδρόμου στο Ιερό Τάγμα Αγίου Παντελεήμονος.
  • 21:52 Την Πέμπτη στις 7.00 και στις 11.00 μ.μ. "Αυτοπροσώπως" με τον Γιάννη Τζούμα στην ΑΛΗΘΕΙΑ ΤV, ο δάσκαλος παραδοσιακού Καράτε Παναγιώτης Μπίτσικας. Το Σάββατο μετά τα δελτία ειδήσεων και την Κυριακή στις 5.00 μ.μ. η εκπομπή "Ομορφη και παράξενη πατρίδα" στην ΑΛΗΘΕΙΑ ΤV, επισκέπτεται τον Πολιτιστικό Σύλλογο Πυργίου.
  • 18:30 Α’ Κατηγορία (5η αγωνιστική): Κανάρης-Βαρβασιακός: 5-0, Ποσειδών Καρδαμύλων-Πανοινούσσιος: 4-0, ΑΠΟ Χίου-Ατρόμητος Αγ. Γεωργίου: 4-1, Πανεπιστήμιο-Μικρασιατική: 0-4, Ηρακλής Θυμιανών-Θύελλα Χαλκειούς: 0-2, Φάρκαινα-Δάφνη: 0-2. Β’ Κατηγορία (4η αγωνιστική): Ερασιτέχνης-Κλασσικό: 0-9, Κυβέλη-Λέων Αφροδισίων: 0-4, Αναγέννηση Θολοποταμίου-Όμηρος Καλλιμασιάς: 1-3, Πύργος-Ένωση Λαγκάδας/Συκιάδας: 2-1, Άτλας Νεοχωρίου-Λαίλαπας: 1-3.
  • 16:55 Για την Γ’ Εθνική Κατηγορία: Θύελλα Ραφήνας-Αιολικός: 1-0, Διαγόρας Αγ. Παρασκευής-Ερμιονίδα: 1-0.
  • 16:47 Την ήττα γνώρισε στο Σχηματάρι ο ΒΑΟΛ με 89-51 από τον τοπικό Ερμή στην 2η αγωνιστική της Γ’ Εθνικής Κατηγορίας στο μπάσκετ ανδρών.
  • 06:46 Α’ Κατηγορία Μπάσκετ (2η αγωνιστική): Αιγέας-Όμηρος Καλλιμασιάς: 52-74, ΝΟ Θυμιανών-Κοφινάς: 61-47, Ένωση Λαγκάδας/Συκιάδας-Ίωνες: 63-53.
  • 19:29 Σπουδαία νίκη και μάλιστα εκτός έδρας, επί του Υδραϊκού -που θέλει να πρωταγωνιστήσει στο νέο πρωτάθλημα- με 8-7 πέτυχε το απόγευμα του Σαββάτου 21 Οκτωβρίου 2017 ο ΝΟΧ/Astra Airlines, στα πλαίσια της 2ης αγωνιστικής της Α1 πόλο των Ανδρών. Επόμενο παιχνίδι της χιώτικης ομάδας την προσεχή Τετάρτη 25/10/17 στι 4.30 μ.μ. στο Ιωνικό Κολυμβητήριο με τον Ναυτικό Όμιλο Χανίων.
  • 08:25 Παρουσία Ορκωτών Λογιστών και της διεύθυνσης της οικονομικής υπηρεσίας του Δήμου, διεξήχθη την Παρασκευή συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβούλιου Χίου, που αφορούσε την έγκριση ισολογισμού του 2011. Η συνεδρίαση είχε τυπικό χαρακτήρα, καθώς αφορούσε τα ταμεία των πρώην Δήμων, που πέρασαν στο ενιαίο ταμείο του ενός πλέον Δήμου Χίου, όπου και όλα βρέθηκαν εντάξει πλην του πρώην Δήμου Ομηρούπολης, που παρουσιάζει έλλειμμα 500.000 ευρώ ζήτημα για το οποίο έχει επιληφθεί και η Δικαιοσύνη.
  • 08:17 Μετά τις τελευταίες εξελίξεις με τον συνωστισμό και πάλι μεταναστών - προσφύγων στο νησί μας ο Βουλευτής Νότης Μηταράκης σημειώνει μεταξύ άλλων σε ανακοίνωση του, ότι η Κυβέρνηση είναι ανύπαρκτη και τα νησιά του Αιγαίου αφημένα στην τύχη τους.
Custom Search
Τελευταία ενημέρωση: 23 Οκτ 2017 - 07:09

alithia

Δευτέρα, 23 Οκτώβριος, 2017 - 08:56

Ο αρχιτεκτονικός φωτισμός και η σημασία του….

Τετ, 08/02/2017 - 10:59

Η μελέτη αρχιτεκτονικού φωτισμού αφορά την τοποθέτηση και τον έλεγχο του φωτός, φυσικού ή τεχνητού, μέσα σε έναν αρχιτεκτονικό χώρο, εξωτερικά στο κτίριο και τον περιβάλλοντα χώρο. Το φως και η αρχιτεκτονική δεν είναι δυο ξεχωριστές έννοιες, διότι αρχιτεκτονικά στοιχεία όπως οι επιφάνειες, ο όγκος, τα χρώματα και η υφή χάνουν τη σημασία τους χωρίς φως.       

                  The Louvre Abu Dhabi, Art Gallery and Museum.

 

Η μελέτη αρχιτεκτονικού φωτισμού αναδεικνύει τους εσωτερικούς και περιβάλλοντες χώρους, τους όγκους και τις μορφές. Ο σωστός φωτισμός βελτιώνει σε λειτουργικό και αισθητικό επίπεδο, εντείνει την ευκρίνεια στο περιβάλλον του κάθε χρήστη, προσδίδει ενδιαφέρον και ένταση. Η αισθητική του χώρου ή του κτιρίου βελτιώνεται τονίζοντας τις αρχιτεκτονικές λεπτομέρειες.  Θα μπορούσαμε να πούμε ότι πρόκειται για έναν σαφή προσδιορισμό και σχεδιασμό του ορίου φωτός και σκιάς. Εξάλλου, η αντίθεση είναι το βασικό συστατικό της φωτιστικής σύνθεσης και στόχος κάθε προσέγγισης είναι η δημιουργία ενός ενιαίου συνόλου, όπου υπάρχει μια ισορροπία ανάμεσα στο φως και τη σκιά.

 

 “Church of the light” (Η εκκλησία του φωτός), Tadao Ando.

Ο αρχιτέκτονας σχεδιάζει έχοντας καταρχάς στο νου του το φυσικό φως. Το φυσικό φως, η θερμότητα που χαρίζει, οι σκιές που δημιουργούνται από τα πλήρη και τα κενά επηρεάζουν σε μεγάλο βαθμό την βιωσιμότητα του χώρου και κατ επέκταση την ομαλή και ευχάριστη διαβίωση του χρήστη σε αυτόν. Σε μια χώρα όπως την Ελλάδα το φυσικό φως μπορεί να καλύψει μεγάλο μέρος των αναγκών μας μέσα στην μέρα με σωστή διαχείριση. Ειδικές κατασκευές μέσα στον χώρο δίνουν την δυνατότητα να ελέγξουμε την διάχυση του στους εσωτερικούς χώρους με πολύ εντυπωσιακά αποτελέσματα. 

Κατοικία στο Τόκυο.

 

Ο τεχνητός φωτισμός αφορά την χωροθέτηση των κατάλληλων φωτιστικών σωμάτων και την ποσότητα αυτών.  Η μελέτη τεχνητού φωτισμού δεν πρέπει να συγχέεται με την ηλεκτρολογική μελέτη. Η πρώτη αφορά το λειτουργικό και αισθητικό αποτέλεσμα ενώ η δεύτερη τις τεχνικές προδιαγραφές της εγκατάστασης. Οι δύο μελέτες είναι άρρηκτα συνδεδεμένες μιας και για να επιτευχθεί η πρώτη απαιτείται σωστή ηλεκτρολογική εγκατάσταση και πρόνοια κατάλληλων ηλεκτρικών παροχών.

Εσωτερικό Κατοικίας.

 

Σήμερα τα προϊόντα φωτισμού είναι πολλά και αυτό επιτρέπει στον αρχιτέκτονα να έχει μεγάλη εμβέλεια κινήσεων. Όλο και περισσότερο αξιοποιούνται οι πηγές LED (light - emitting diodes, φωτοδιόδους), οι οποίες πέρα από τον σαφή οικολογικό προσανατολισμό τους, την αυξημένη απόδοση ανά watt, έχουν μεγαλύτερη διάρκεια ζωής και επομένως επιφέρουν οικονομία στον καταναλωτή.

Για τον μελετητή όμως τα οφέλη είναι περισσότερα μιας και η ευελιξία των πηγών αυτών επιτρέπει αφαίρεση στο φωτισμό, πολυμορφία και  τεράστια ποικιλία προδιαγραφών, ακριβή οριοθέτηση πεδίων δίνοντας έμφαση σε όλα τα μέρη της αρχιτεκτονικής σύνθεσης. Τα παραπάνω στοιχεία ήταν αδύνατο να πραγματοποιηθούν παλαιότερα με τις συμβατικές μεθόδους που υπήρχαν. Για παράδειγμα στο παρελθόν ήταν δύσκολο να φωτίσουμε ομοιόμορφα ή στοχευμένα ένα υψηλό κτίριο. Σήμερα με τις πηγές  LED δίνουμε την απαιτούμενη ποσότητα φωτός ακριβώς εκεί που τη χρειαζόμαστε αφού οι φωτεινές επιφάνειες ή δέσμες έχουν την ίδια θερμοκρασία χρώματος και έντασης σε κάθε σημείο τους. Δημιουργούμε κατά το δοκούν "σκληρά" και σαφή όρια ανάμεσα στο φως και την σκιά, είτε διαβαθμίσεις αυτών των "ακραίων" καταστάσεων.

 

 

Η θερμοκρασία χρώματος είναι άλλο ένα βασικό χαρακτηριστικό των νέων τεχνολογιών φωτισμού.

 

Κάθε χρήση χώρου απαιτεί την κατάλληλη θερμοκρασία φωτισμού. Μια σχολική αίθουσα χρειάζεται διαφορετική θερμοκρασία χρώματος από το καθιστικό του σπιτιού μας, ένα ιατρείο  ή μια βιτρίνα καταστήματος.  Οι πηγές LED κατασκευάζονται σε μια μεγάλη κλίμακα αναφορικά με τη θερμοκρασία χρώματος, γεγονός ιδιαίτερα σημαντικό, με σκοπό τη σωστή απόδοση των χρωμάτων και την ικανοποίηση του χρήστη.

 

Επίσης ο φωτισμός με φωτοδιόδους εμφανίζει τον υψηλότερο δείκτη CRI (color rendering index) σε σύγκριση με άλλες πηγές. Ο δείκτης αυτός μετρά την ικανότητα απόδοσης των χρωμάτων από μια πηγή σε σύγκριση με το ηλιακό φως. Κατά συνέπεια, η ποιότητα του φωτός, όπως την αντιλαμβάνεται ο χρήστης, είναι βελτιωμένη με τη χρήση LED, ενώ αντίστοιχα ενισχύεται και αναδεικνύεται σημαντικά η εμπορική αξία των προϊόντων που φωτίζονται.

Βάση όλων των παραπάνω γίνεται κατανοητό ότι το φως αποτελεί κεντρικό στοιχείο της αρχιτεκτονικής σύνθεσης και η μελέτη φωτισμού οφείλει να είναι αναπόσπαστο τμήμα της αρχιτεκτονικής μελέτης. Παρόλο που το φως δεν έχει "υλική" υπόσταση, λειτουργεί παραπληρωματικά, αναδεικνύει τα βασικά στοιχεία του χώρου και εμπλουτίζει την εμπειρία του επισκέπτη, παρέχοντας μια ερμηνεία του. Σε καμία περίπτωση το αποτέλεσμα μιας μελέτης δεν θα είναι άρτιο αν ο αρχιτέκτονας/μελετητής δεν ασχοληθεί εκτενώς με  το κομμάτι του φωτισμού σε ένα έργο του. Ο διάσημος αρχιτέκτονας Louis Kahn είχε αναφέρει τα έξης αναφορικά με το θέμα:

«Ένας χώρος, δεν είναι χώρος χωρίς φυσικό φώς…»

«Όταν αποφασίζεις για μια κατασκευή, αποφασίζεις για το φως…»

«Ο ήλιος δεν φαινόταν τόσο υπέροχος μέχρι να αντανακλάσει στην πλευρά του κτιρίου».

 

Αγγελική Μ. Λω

αρχιτέκτων μηχανικός Δ.Π.Θ