Χίος, Τρίτη 16 Ιανουαρίου

Θεόδωρος Βενιάμης: Ούτε 5 Έλληνες ναυτικοί σε 5.000 πλοία

Παρ, 17/02/2017 - 06:58

«Σε 5.000 ελληνόκτητα πλοία δεν υπηρετούν ούτε πέντε Ελληνες!»

Την πολύ σοβαρή καταγγελία ότι οι συνδικαλιστές είναι που εμποδίζουν τους Ελληνες να δουλέψουν στα καράβια με μισθό 1.800 ευρώ έκανε στον Alpha 9.89 ο Θεόδωρος Βενιάμης, πρόεδρος της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών.

Οπως είπε ο κ. Βενιάμης «σε 5.000 ελληνόκτητα πλοία δεν υπηρετούν ούτε πέντε Ελληνες» εξαπολύοντας παράλληλα επίθεση στον πρόεδρο της ΠΕΝΕΝ Αντώνη Νταλακογιώργο.

Όπως εξήγησε «εγώ τα τελευταία χρόνια έχω φέρει σε κάθε κυβέρνηση το αίτημα να επαναφερθεί η έννοια της ναυτοσύνης. Πώς όμως; Να δώσουμε το δικαίωμα να ανέβουν οι έλληνες ναύτες με ανταγωνιστικά μισθολόγια με βάση τη σύμβαση που υπερασπίζεται η ΠΝΟ για τους ξένους ναυτικούς που υπηρετούν στα πλοία. Αυτήν έχουμε προτείνει ώστε να δώσουμε νέες θέσεις εργασίας με βάση τα διεθνή κρατούντα».

Χαρακτηριστικά σημείωσε ότι θα μπορούσαν και 50.000 Ελληνες να βρουν δουλειά στα πλοία αλλά οι συνδικαλιστές το μπλοκάρουν: «Να μας πει ο κ. Νταλακογιώργος πόσο έχει υπηρετήσει στα πλοία. Αν μπορέσει να βγάλει μια ανακοίνωση, να καταθέσει τη δική του προϋπηρεσία.Δεν μπορεί να μη δίνει κάποιος που κάθεται σε μια καρέκλα να κόβει το συνταγματικό δικαίωμα σε νεαρούς Έλληνες να βρουν δουλειά. Ας δει τι συμβαίνει στην ξηρά. Επάνω σε ένα πλοίο έχουμε 18 άτομα για κατώτερο πλήρωμα. Αν σήμερα σαν Ελλήνες πλοιοκτήτες απορροφήσουμε στην αρχή 10 μετά 20 μετά 50 χιλιάδες… Να βγει ο κ. Νταλακογεώργος να πει πόσοι Έλληνες ναύτες υπηρετούν στα βαπόρια. Αμφιβάλλω αν υπάρχουν πάνω από 10. Ο Νταλακογεώργος και άλλοι έχουν σφραγίδες και μπλοκάρουν το σύστημα. Υπάρχουν σωματεία για ειδικότητες που έχουν καταργηθεί».

Και συνέχισε: «Δεν εκπροσωπεί την ποντοπόρο ναυτιλία ο κ. Νταλακογιώργος. Δεν έχει ναύτες το ελληνόκτητο βαπόρι! Μετά τη δεκαετία του 80 λόγω των τότε συνδικαλιστικών αιτημάτων, έπαψαν οι μισθοί των κατωτέρω πληρωμάτων να είναι ανταγωνιστικοί. Στο κατώτερο πλήρωμα ελάχιστοι πάνε. Ορισμένοι συνδικαλιστές δεν ξέρω γιατί, έχουν κυρίαρχο αίτημα πάντα στις συμβάσεις νέες αυξήσεις. Το αποτέλεσμα ήταν να χάσουμε την ανταγωνιστικότητα. Η ΠΝΟ εκπροσωπεί και τη Διεθνή Ενωση Ναυτικών και ξέρει ποια μισθολόγια επικρατούν. Αυτά τα πληρώματα παίρνουν έχουν ένα μισθολόγιο, μια σύμβαση. Ο ναυτόπαις είναι περίπου στα 700-800 δολάρια. Ο ναύτης είναι 1.800 ευρώ, αυτό που πρέπει να ρωτήσετε είναι γιατί κάποιοι σαν τον κ. Νταλακογιώργο θέλουν και μπλοκάρουν στο όνομα συνδικαλιστικών αιτημάτων το δικαίωμα αυτών των παιδιών να φύγουν από τις καφετέριες και το αδιέξοδο».

«Δεν μπορεί να μη δίνει κάποιος που κάθεται σε μια καρέκλα να κόβει το συνταγματικό δικαίωμα σε νεαρούς Έλληνες να βρουν δουλειά. Ας δει τι συμβαίνει στην ξηρά ο κ. Νταλακογεώργος» είπε ο κ. Βενιάμης υποστηρίζοντας ότι οι Έλληνες πλοιοκτήτες θα μπορούσαν να απορροφήσουν χιλιάδες ανέργων.

Πηγή: e-nautilia

Σχετικά Άρθρα

Τρί, 16/01/2018 - 07:03
Μόρια

Δραματική παραμένει η κατάσταση στο κέντρο υποδοχής προσφύγων στην Μόρια της Λέσβου. 

Όπως κατήγγειλε στον ΣΚΑΪ ο γραμματέας της Ένωσης Αστυνομικών Υπαλλήλων της Λέσβου Απόστολος Παπαδέλης, οι συνθήκες διαβίωσης είναι τριτοκοσμικές με αρκετούς πρόσφυγες να μένουν σε πλαστικές σκηνές υπό ακατάλληλες συνθήκες υγιεινής. 

Ο κ. Παπαδέλης πρόσθεσε πως τα τζάμια του γραφείου του αξιωματικού υπηρεσίας παραμένουν σπασμένα από τις 22 Νοεμβρίου, οπότε είχαν ξεσπάσει εκτεταμένα επεισόδια στο καταυλισμό.

Σύμφωνα με τον κ. Παπαδέλη, τις τελευταίες εβδομάδες έχουν ενταθεί τα περιστατικά παραβατικότητας στο νησί της Λέσβου. 

Υπενθυμίζεται πως αυτή τη στιγμή στο καταυλισμό της Μόρια φιλοξενούνται περίπου 5.000 πρόσφυγες και για τη φύλαξη τους διατίθενται μόλις οχτώ αστυνομικοί ανά βάρδια.

«Περισσότεροι από 5.000 άνθρωποι περιμένουν στον προσφυγικό καταυλισμό της Μόριας στη Λέσβο. Αρκετοί από αυτούς πιστεύουν πλέον ότι οι κακές συνθήκες διαβίωσης είναι αποτέλεσμα πολιτικής απόφασης και ξεκίνησαν τις αντιδράσεις», επισήμανε πρόσφατα η γερμανική εφημερίδα Die Zeit σε εκτενές άρθρο της με τίτλο «Στη Μόριααποτυγχάνει η Ευρώπη».

Πηγή: http://www.skai.gr