Ροή Ειδήσεων:
  • 12:10 Στο Νοσοκομείο νοσηλεύεται από χθες το βράδυ 11μηνο βρέφος, που η μητέρα του Αφγανικής καταγωγής καταγγέλλει ότι βιάστηκε από τον πατέρα του. Οι γιατροί διαπίστωσαν ενδείξεις κακοποίησης, αλλά δεν υπάρχουν αποδείξεις πριν αποφανθεί ιατροδικαστής, αφού η κάκωση ενδεχόμενα να οφείλεται σε παθολογικούς λόγους. Η οικογένεια των Αφγανών έχει ζητήσει άσυλο στη χώρα μας και ζεί εκτός ΒΙΑΛ.
  • 09:53 O μύθος που περιγράφει την μονομαχία του Ωρίωνα και της θεάς ΄Αρτεμις στο βουνό Πελινναίο, έδωσε στην Χίο την πρώτη θέση στον διεθνή διαγωνισμό «Ξαναζωντανέψτε τον μύθο της περιοχής σας», που διοργάνωσαν στην Βόρεια Ιταλία τα ¨Ευρωπαϊκά Χωριά των Πεζοπόρων¨, με έδρα την Αυστρία. Ο Γιώργος Χαλάτσης (πρόεδρος των Φίλων Μονοπατιών Χίου) που προσκλήθηκε να συμμετάσχει στον διαγωνισμό, επέλεξε αυτόν τον μύθο, που εντυπωσίασε τους συνέδρους, αναδεικνύοντας τελικά τη Χίο νικήτρια.
  • 06:33 Αλλοι 103 μετανάστες - πρόσφυγες έφτασαν τα ξημερώματα στο νησί μας, 43 από τους οποίους διέσωσε το περιπολικό του Λιμεναρχείου, καθώς η ξύλινη βάρκα στην οποία είχαν επιβιβαστεί εξώκειλε στην Παναγία Οινουσσών. Τους υπόλοιπους 60, περισυνέλεξε από την θαλάσσια περιοχή της Αγίας Ελένης, το Φιλανδικό πλοίο της frontex.
  • 06:22 Με ενός λεπτού σιγή, στην μνήμη των θυμάτων στην Μάνδρα Αττικής, ξεκίνησε η συνεδρίαση του δημοτικού σύμβουλοι Χίου, το απόγευμα της Πέμπτης, με τον πρόεδρο του σώματος Γιάννη Γεωργιάδη να ανακοινώνει την συγκέντρωση φαρμάκων και υγειονομικού υλικού , για τους πληγέντες, στο ισόγειο του Δημαρχείου με την στήριξη του κοινωνικού φαρμακείου και του Ερυθρού Σταυρού. Ανάλογη πρωτοβουλία έχει ήδη αναλάβει και η ιματιοθήκη της Μητρόπολης Χίου.
  • 06:17 Κινούνται, που κινούνται όλα με ταχύτητα ... αραμπά, τώρα η δημιουργία ΠΡΟΚΕΚΑ στο 18 "κολλάει" αν η έκταση θα είναι Δημόσια ή Δημοτική. Σύμφωνα με τον Δήμαρχο Χίου, στη χθεσινή συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, έστειλε την προηγούμενη εβδομάδα επιστολή, ζητώντας να παραχωρηθεί έκταση στην περιοχή «18» του Αίπους για την δημιουργία ΠΡΟΚΕΚΑ. Η απάντηση μας επ' αυτού είναι αρνητική, είπε ο Δήμαρχος, καθώς, όπως ανέφερε στο "18" υπάρχει αρκετή δημόσια έκταση.
  • 06:06 Ξεκάθαρος ως προς τις ενέργειες της δημοτικής αρχής στο θέμα της π. ΒΙΑΛ ήταν ο Μανώλης Βουρνούς, που τόνισε σε κριτική, που άσκησε ο Π. Λαμπρινούδης, στη χθεσινή συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, ότι έχει σταλεί εξώδικο, που ζητά σε ένα μήνα την εγκατάλειψη της π. ΒΙΑΛ από το Υπουργείο , συμπληρώνοντας ότι οι νομικές ενέργειες έχουν μια σειρά.
  • 05:59 Το ποσό των 3.200.000 ευρώ οφείλουν στην ΔΕΥΑΧ, συμπολίτες μας και επιχειρήσεις με τον Πρόεδρο της εταιρείας Παντελή Νεαμονίτη να αναφέρει ότι ούτε ένας δεν έκανε χρήση της ευνοϊκής διάταξης των 100 δόσεων , προκειμένου να ταχτοποιήσει τις οφειλές του. Το θέμα συζητήθηκε στο περιθώριο της τιμολογιακής πολιτικής τις εταιρείας που ήρθε προς ψήφιση στο Δημοτικό Συμβούλιο, στη χθεσινή του συνεδρίαση, με τον δήμαρχο Χίου να τονίζει ότι αρχικά οι οφειλές ξεπερνούσαν το ποσό των 4.000.000 ευρώ.
  • 05:49 Σήμερα Παρασκευή 24/11, καθώς και αύριο Σάββατο 25/11 στη Χίο αναμένεται ηλιοφάνεια με λίγα σύννεφα. Οι άνεμοι θα πνέουν από διάφορες διευθύνσεις,γενικά ασθενείς,ενώ η θερμοκρασία θα κυμανθεί από 9-16οC. Αργά τη νύχτα και νωρίς το πρωί τα επίπεδα υγρασίας θα είναι υψηλά.
  • 19:52 Οπως ενημερώνει το Τελωνείο, την Τετάρτη το μεσημέρι, οι υπάλληλοι του, στα πλαίσια του επιχειρησιακού σχεδίου ελέγχων για καπνικά, κατάσχεσαν σε εταιρεία ταχυμεταφορών, αμέσως μετά την παραλαβή δέμα που περιείχε 3 κιλά χύμα καπνό. Το σύνολο των διαφυγόντων δασμών και φόρων ανέρχεται στο ποσό των 1.001,92ευρώ. Ο παραλήπτης οδηγήθηκε σήμερα στον Εισαγγελέα με την διαδικασία του αυτόφωρου.
  • 19:51 Η Κινηματογραφική Λέσχη Χίου θα προβάλει στις 8.30 μ.μ. την πολυβραβευμένη λατινοαμερικάνικη ταινία "Νερούδα" του Πάμπλο Λαραίν στο Ομήρειο.
  • 13:00 Το πόσο καλοί φορολογούμενοι πολίτες είναι οι Χιώτες για το κράτος, αποδεικνύεται ακόμη και στην παρούσα, παρατεταμένη περίοδο κρίσης, με βάση τα στοιχεία που παρουσιάζονται στον προϋπολογισμό, που κατατέθηκε στη Βουλή και αφορούν τα έσοδα των κατά τόπους Δημόσιων Οικονομικών Υπηρεσιών, αφού όπως φαίνεται το "λίπος" των προηγούμενων χρόνων, που δεν είναι όμως ανεξάντλητο, βοηθάει ακόμα για να πληρώνουμε. Για το οικονομικό έτος 2016 η Δ.Ο.Υ. Χίου παρουσιάζει ένα ποσοστό εισπραξιμότητας επί των βεβαιωθέντων εσόδων (μείον τα διαγραφέντα), της τάξης του 61,57%, ενώ στη... γειτονιά μας η αντίστοιχη υπηρεσία της Μυτιλήνης έχει 42,12% και η Σάμος 53,54%.
Custom Search
Τελευταία ενημέρωση: 24 Νοε 2017 - 12:18

alithia

Παρασκευή, 24 Νοέμβριος, 2017 - 14:48

“Νικολέτα Νομικού-Συγγρού: Ο Ανδρέας μου”

Τετ, 08/11/2017 - 19:15

Ο Πολυχώρος VAULT παρουσιάζει την παράσταση Νικολέτα Νομικού-Συγγρού: "Ο Ανδρέας μου” σε κείμενο - σκηνοθεσία Σίμου Παπαναστασόπουλου, από τις 11 Νοεμβρίου κάθε Σάββατο στις 19:00 και Κυριακή στις 21:00

 

Ο Πολυχώρος Vault παρουσιάζει το μονόλογο του Σίμου Παπαναστασόπουλου «Νικολέτα Νομικού Συγγρού: Ο Ανδρέας μου» σε σκηνοθεσία του ίδιου, με την Ιωάννα Γκαβάκου στο ρόλο της Νικολέτας Νομικού-Συγγρού και μουσική της Νένας Βενετσάνου, από το Σάββατο 11 Νοεμβρίου και κάθε Σάββατο στις 19:00 και Κυριακή στις 21:00, ως την Κυριακή 7 Ιανουαρίου, για 18 παραστάσεις.

 

Το έργο Νικολέτα Νομικού-Συγγρού: Ο Ανδρέας μου είναι ο δεύτερος από τους επτά μονολόγους που θα παρουσιαστούν τη νέα θεατρική περίοδο στον Πολυχώρο Vault, με αφορμή το θεατρικό project "Ο Γιος μου...". Επτά σκηνοθέτες ετοιμάζουν επτά παραστάσεις, στηριγμένες πάνω σε επτά βιογραφίες. Επτά μάνες μιλάνε για τους γιους τους. Επτά γυναίκες ηθοποιοί θα παρουσιάσουν επτά μονολόγους απλών γυναικών που μιλάνε για τα παιδιά τους, που εμείς γνωρίσαμε ως άντρες σπουδαίους και διακεκριμένους, που έλαμψαν με την προσωπικότητα, το έργο, την ευφυΐα, το ταλέντο, την τέχνη ή την επιστήμη τους (Καβάφης, Μάντζαρος, Σολωμός, Συγγρός, Μακρυγιάννης, Ψυχάρης, Μέγας Αλέξανδρος). Επτά σημαντικοί άντρες του παρελθόντος που η ζωή και το έργο τους παραμένει ακόμα πηγή έμπνευσης για τους σύγχρονους, μέσα από μια γυναικεία ματιά.

ΥΠΟΘΕΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ

Γεννημένη στη Χίο το 1807, ορφανή από πολύ μικρή, αλλά από εύπορη οικογένεια, η Νικολέτα Νομικού-Συγγρού σε ηλικία 13 ετών, παντρεύεται τον Δομένικο, γιατρό σπουδασμένο στο Παρίσι και 21 χρόνια μεγαλύτερό της. Η επανάσταση στη Χίο ενάντια στους Τούρκους κατακτητές και η απάντηση των Οθωμανών με την καταστροφή του νησιού το 1822, αναγκάζει την οικογένεια, που χάνει όλη την περιουσία της, να ξεκινήσει μια περιπλάνηση από Άνδρο, Τήνο και Σύρο μέχρι Κωνσταντινούπολη και Ταϊγάνι της Ρωσίας. Με τη σκληρή δουλειά του Δομένικου αποκτούν οικονομική ευχέρεια και φήμη. Η Νικολέτα φέρνει στον κόσμο δύο παιδιά, το Γιώργο, που μέλλει να ζήσει μόνο 28 χρόνια, και τον Ανδρέα με τον οποίο συνδέεται με μια σχέση «μητέρας διευρυμένων καθηκόντων» όπως λέει η ίδια.   

Ο Ανδρέας Συγγρός θεωρείται ο μεγαλύτερος εθνικός ευεργέτης, αλλά και μια από τις περισσότερο αμφιλεγόμενες και πολυσυζητημένες προσωπικότητες της Ελληνικής κοινωνίας του 19ου αιώνα. Ξεκινώντας τη σταδιοδρομία του στα 15 ως βοηθός λογιστή σε μία εμπορική επιχείρηση της Κωνσταντινούπολης, κατορθώνει σε ηλικία 24 ετών να γίνει ένας από τους πλουσιότερους εμπόρους και αργότερα ένας από τους πλουσιότερους ανθρώπους σε όλον τον κόσμο, δημιουργώντας τράπεζες σε Ελλάδα και Κωνσταντινούπολη, εισάγοντας τον καπιταλισμό και την έννοια του χρηματιστηρίου στην Ελλάδα. Η ανάμειξή του στην υπόθεση των μεταλλείων του Λαυρίου το 1871, μετά από απαίτηση του Βασιλιά Γεώργιου, η έκδοση μετοχών της εταιρίας που τα εκμεταλλευόταν και η διάδοση ότι τα μεταλλεύματα εκεί περιέχουν χρυσό, γίνεται η αιτία οικονομικής καταστροφής πολλών Ελλήνων (μεταξύ όλων και του Εμμανουήλ Ροΐδη) και πυροδοτεί βέλη ενάντια στο όνομα και την προσωπικότητά του. Τα Λαυρεωτικά γίνονται η αιτία για την πρώτη μεταφορά πλούτου από τα μικρά και μεσαία κοινωνικά στρώματα προς την πλουτοκρατία και οδηγούν στην πρώτη χρεοκοπία της νεότερης Ελλάδας (το περίφημο «Δυστυχώς επτωχεύσαμε» του Τρικούπη). Αργότερα παντρεύεται και στο τέλος της ζωής του, τόσο ο ίδιος, όσο και η γυναίκα του διαθέτουν ολόκληρη σχεδόν την περιουσία τους σε αγαθοεργίες και θέτουν την υπόλοιπη στη διάθεση του ελληνικού κράτους.

Η παράσταση παρακολουθεί την πορεία της οικογένειας Συγγρού σε μία ταραγμένη, μεταβαλλόμενη εποχή της Ελληνικής ιστορίας, βουτάει βαθιά στην ψυχή της ηρωίδας και ανιχνεύει τη συμβολή της στη διαμόρφωση της προσωπικότητας του επιφανούς γιού της. 

 

Συντελεστές

Κείμενο-Σκηνοθεσία: Σίμος Παπαναστασόπουλος

Εικαστική Επιμέλεια: Κατερίνα Καμπανέλλη

Μουσική: Νένα Βενετσάνου

Σχεδιασμός Φωτισμού: Άκης Σαμόλης

Καπέλα: Έφη Καρακώστα

Κοστούμι: Κωνσταντίνα Φιλιππάκου

Φωτογραφίες: Χριστίνα Φυλακτοπούλου

Video: Γιώργος Οικονομέας

Παραγωγή: Πολυχώρος Vault

 

Ερμηνεία: Ιωάννα Γκαβάκου

 

Λίγα λόγια για το θεατρικό project : Ο ΓΙΟΣ ΜΟΥ

Επτά μάνες μιλάνε για τους γιους τους. Επτά σκηνοθέτες ετοιμάζουν επτά παραστάσεις, στηριγμένες πάνω σε επτά βιογραφίες. Επτά γυναίκες ηθοποιοί θα παρουσιάσουν επτά μονολόγους απλών γυναικών που μιλάνε για τα παιδιά τους, που εμείς γνωρίσαμε ως άντρες σπουδαίους και διακεκριμένους, που έλαμψαν με την προσωπικότητα, το έργο, την ευφυΐα, το ταλέντο, την τέχνη ή την επιστήμη τους (Καβάφης, Μάντζαρος, Σολωμός, Συγγρός, Μακρυγιάννης, Ψυχάρης, Μέγας Αλέξανδρος)

 

Ο Αυγουστίνος Ρεμούνδος σκηνοθετεί και παρουσιάζει τη Ρεγγίνα Τουρίνη -  Μάντζαρου (μητέρα του Νικόλαου Μάντζαρου), μονόλογο που έγραψε και θα ερμηνεύσει η Χρύσα Σπυλιώτη, ο Κοραής Δαμάτης έγραψε και σκηνοθετεί το μονόλογο της Χαρίκλειας Καβάφη (μητέρα του Κωνσταντίνου Καβάφη), που θα ερμηνεύσει η Βάνα Παρθενιάδου,

ο Περικλής Μοσχολιδάκης έγραψε και σκηνοθετεί το μονόλογο της Αγγέλικας Νίκλη – Σολωμού (μητέρα του Διονύσιου Σολωμού) που θα ερμηνεύσει η Μάγδα Κατσιπάνου,

ο Σίμος Παπαναστασόπουλος έγραψε και σκηνοθετεί το μονόλογο της Νικολέτας Νομικού – Συγγρού (μητέρας του Ανδρέα Συγγρού) που θα ερμηνεύσει η Ιωάννα Γκαβάκου, ο Μενέλαος Καραντζάς σκηνοθετεί το κείμενο που έγραψε ο Χρήστος Καρασαββίδης για τη Φροσύνη Μπιάζη – Ψυχάρη (μητέρα του Γιάννη Ψυχάρη) που θα ερμηνεύσει η Αγγελική Καρυστινού, η Κατερίνα Πολυχρονοπούλου σκηνοθετεί το μονόλογο που έγραψε ο Γιώργος Μεσσολογγίτης για τη Βασιλική Τριανταφύλλου (μητέρα του Ιωάννη Μακρυγιάννη) που θα ερμηνεύσει η Ευγενία Αποστόλου, και o Σήφης Μάινας θα σκηνοθετήσει το μονόλογο την έγραψε και θα ερμηνεύσει η Κάτια Σπερελάκη για την Ολυμπιάδα (μητέρα του Μεγάλου Αλεξάνδρου)

 

Το project αυτό θα συνεχιστεί και την επόμενη σεζόν 2018-19 με επτά ακόμη μάνες σπουδαίων ανδρών.

 

Σίμος Παπαναστασόπουλος

Γεννήθηκε στην Αθήνα. Σπούδασε αρχιτεκτονική στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο και θέατρο στο Παλέρμο της Ιταλίας, από μέλη του Piccolo Teatro του Μιλάνου. Σκηνοθετεί, σκηνογραφεί και συμμετέχει ως ηθοποιός σε παραστάσεις από το  1987. Έχει διασκευάσει κλασικά έργα για παιδικό θέατρο και έχει γράψει, μεταφράσει και διασκευάσει αρκετά θεατρικά έργα. Ιδρυτικό μέλος της Εταιρείας Θεάτρου «Προσωπείο» εργάστηκε στις παραγωγές της και σε παραγωγές άλλων. Ξεχωρίζουν: «Η Σάλπιγγα του Αγγέλου» του Χρήστου Ναούμ στο θέατρο Ελυζέ, «Το Κορίτσι του Μόλου» του Γ. Φραγκούλη στο θέατρο Vault, το «Παιχνίδι των Δράκων», επίσης του Γ. Φραγκούλη στο θέατρο Eliart, «Ιστορίες Επιλεκτικής Μνήμης» των Γιώργου Ποτίδη και Rupert Bruck στο Σύγχρονο Θέατρο, ο «Χαρτοπαίχτης» του Μ. Χουρμούζη στο Θέατρο κάτω από τη Γέφυρα. «Κλάξον, τρομπέτες και Πλάκες» του Ντάριο Φο στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά. Γράφει (μαζί με τον Γ. Ποτίδη) και σκηνοθετεί την παράσταση bar-theatre «Δέκα Λεπτά Διάλειμμα». Σε συνεργασία με την Όπερα Νέων και την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών σκηνοθέτησε την όπερα του Donizzeti «Ρίτα" (μουσική διεύθυνση Α. Καλκάνης) και σε συνεργασία με την Καμεράτα και το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, την οπερέτα του Holst «Η Ιδέα» (μουσική διεύθυνση Νίκος Βασιλείου, πρώτη παρουσίαση στην Ελλάδα). Έγραψε και σκηνοθέτησε για λογαριασμό της Όπερας Νέων την μουσική παράσταση «Μιφασόλασι ρε Υφεση» μετά από παραγγελία του ραδιοφωνικού σταθμού Αθήνα 984, για τη συμπλήρωση 25 ετών από τη λειτουργία της ελεύθερης ραδιοφωνίας στην Ελλάδα. Ασχολήθηκε και με τον κινηματογράφο και την τηλεόραση ως σκηνογράφος – ενδυματολόγος και ηθοποιός.

 

Ιωάννα Γκαβάκου

Η Ιωάννα Γκαβάκου είναι απόφοιτος της σχολής του Εθνικού Θεάτρου και του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (θεατρολογία).  Έχει συνεργαστεί με σημαντικούς σκηνοθέτες του θεάτρου και του κινηματογράφου Κάρολο Κουν, Μιχάλη Κακογιάννη, Μίνο Βολανάκη, Νίκο Νικολαΐδη, Λεωνίδα Τριβιζά, Κώστα Μπάκα κ.α. Έχει παίξει σημαντικούς ρόλους, ενδεικτικά, τη Γρούσσα  στο "Κύκλο με τη Κιμωλία" του Μ. Μπρέχτ, Κασσάνδρα στις "Τρωάδες" του Ευριπίδη, Τιτάνια στο "Όνειρο Καλοκαιρινής Νύχτας" του Σαίξπηρ, Βερόνικα στο "Σπίτι της Βερόνικας" του Άιρα Λέβινγκ, Κλυταιμνήστρα στο "Γράμμα στον Ορέστη" του Ιάκωβου Καμπανέλλη κ.α. Για περίπου δέκα χρόνια έζησε στις Ηνωμένες Πολιτείες και συνεργάστηκε με επαγγελματικά Αμερικανικά Θέατρα στην Ουάσινγκτον και τη Νέα Υόρκη όπου απέσπασε και εξαιρετικές κριτικές από τον έγκυρο αμερικανικό τύπο Washington Post, Review magazine κ.α παίζοντας με το Scena Theater, την Washington Shakespeare company, το Strawberry festival  κ.α. μερικοί από τους ρόλους που έπαιξε στις Ηνωμένες Πολιτείες, Κλυταιμνήστρα στην "Ηλέκτρα" του Ευριπίδη, Κονστάνς στη "Τρελλή του Σαγιό" του Ζαν Ζιροντού, Εκάβη στις "Τρωάδες" του Ευριπίδη, τη Mrs. Death στο "Μein Kampf"G.Tabori, την Ηλέκτρα στον "Ορέστη" του Ευριπίδη κ.α.  Έχει παίξει επίσης στη τηλεόραση και το κινηματογράφο. Στη "Φόνισσα" ταινία βασισμένη στο διήγημα του Α.Παπαδιαμάντη σε σενάριο και σκηνοθεσία Στέλλας Αρκέντη έπαιξε το ρόλο της Φόνισσας, στο "Εγώ ο Γιαννούλης Χαλεπάς" ταινία σε σενάριο και σκηνοθεσία Στέλλας Αρκέντη, έπαιξε το ρόλο της Ειρήνης, μητέρας του Γιαννούλη Χαλεπά κ.α. Την άνοιξη του 2017 έπαιξε στο θέατρο Αλκμήνη στο "Ημερολόγιο Επιστροφής" , το ρόλο της Μαρίας Τσισκάκη-Γαλιατσάτου, θεατροποίηση του βιβλίου "Ελληνίδες σε Ναζιστικά Στρατόπεδα"  της Μαρίας Τσισκάκη-Γαλιατσάτου.

*ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΕΝΑΡΞΗ ΤΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ ΔΕΝ ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ Η ΕΙΣΟΔΟΣ ΣΤΗΝ ΑΙΘΟΥΣΑ

 

INFO!

ΓΙΑ ΤΗ ΣΤΗΛΗ ΘΕΑΜΑΤΩΝ:

ΗΜΕΡΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ:

Σάββατο                              19:00

Κυριακή                              21:00

 

ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 90 λεπτά (χωρίς διάλειμμα)