Χίος, Σάββατο 26 Μαΐου

Εκατομμύρια «κλικ» και δολάρια για τους σταρ του Ιντερνετ

Κυρ, 04/02/2018 - 10:19
Το YouTube σε αριθμούς

 

Τα ονόματά τους δεν είναι γνωστά στο ευρύ κοινό. Κι όμως, στο παράλληλο σύμπαν του YouTube, είναι απόλυτοι σταρ και φυσικά εκατομμυριούχοι. Ο λόγος για ορισμένους «καναλάρχες» της πλατφόρμας –gamers, κωμικούς, unboxers, βασίλισσες της ομορφιάς– με εκατομμύρια followers και views, που κερδίζουν αστρονομικά ποσά από διαφημίσεις και σπόνσορες.

Στη λίστα του Forbes με τους πλουσιότερους YouTubers στον κόσμο βρίσκουμε τον gamer Εβαν Φονγκ με το κανάλι VanossGaming, με 22 εκατ. συνδρομητές και 15,5 εκατ. δολάρια έσοδα σε έναν χρόνο, τον Ντάνιελ Μίντλετον (DanTDM), επίσης gamer, με 16,5 εκατ. δολάρια, τους Κόμπι και Κόρι Κότον, Γκάρετ Χίλμπερτ, Κόντι Τζόουνς και Τάιλερ Τόνεϊ ή αλλιώς Dude Perfect που κάνουν αθλητική εκπομπή κερδίζοντας 14 εκατ. δολάρια τον χρόνο, τον Μαρκ Φίσμπακ ή Markiplier που ασχολείται με τα horror games και έβγαλε 15 εκατ. δολάρια σε έναν χρόνο και τον Λόγκαν Πολ, σταρ της βίντεο υπηρεσίας Vine που μέτρησε 12,5 εκατ. δολάρια κέρδη από τα βίντεό του. Ανάμεσα στους Ελληνες σταρ του YouTube είναι ο Mikeius, ο Jeremy, ο Konilo, η Μικρή Ολλανδέζα, η AmiYiamiTube, ο Μαλιάτσης, η Μάρα Σαμαρτζή, η Μαίρη Συνατσάκη κ.ά.

Ουδείς περίμενε, τριγυρνώντας πριν από λίγα χρόνια στα «στενά» του YouTube και παρακολουθώντας κάτι «περίεργους» τύπους να μιλάνε για ό,τι τους κατέβει στο κεφάλι, ότι θα ήταν οι σταρ του μέλλοντος και, κυρίως, ότι θα έβγαζαν περισσότερα χρήματα από όσα οι περισσότεροι από εμάς δεν θα δούμε αθροιστικά σε μια ζωή. Ομως, αυτή είναι η δυναμική του YouTube, που σε μόλις 13 χρόνια ζωής, έχει αναδειχθεί σε μία από τις πιο επιδραστικές πλατφόρμες στο Ιντερνετ.

Παγκόσμια επιτυχία

Δημιούργημα τριών φίλων που εργάζονταν στην PayPal, του Σαντ Χάρλεϊ, Στιβ Τσεν και Τζουντ Καρίμ, το YouTube είχε αρχικά «έδρα» ένα διαμέρισμα πάνω από μια πιτσαρία στο Σαν Ματέο της Καλιφόρνιας. Το μέσο ενεργοποιήθηκε στις 23 Απριλίου του 2005 με ένα ερασιτεχνικό βίντεο στο οποίο ένας από τους ιδρυτές του βρίσκεται στον ζωολογικό κήπο και περιγράφει την εμπειρία του.

Σταδιακά κατάφερε να αιχμαλωτίσει μια ολόκληρη γενιά που μπορούσε να παρακολουθεί ό,τι ήθελε, όποτε ήθελε και σε όποια συσκευή ήθελε. Με ένα δισεκατομμύριο χρήστες παγκοσμίως (το τρίτο δημοφιλέστερο site μετά το Google και το Facebook), το YouΤube σήμερα παρακολουθείται από το ένα τρίτο όσων είναι διασυνδεδεμένοι στο Ιντερνετ, ενώ κάθε λεπτό «ανεβαίνει» στην πλατφόρμα περιεχόμενο 400 ωρών.

Το YouTube είναι ιδιαίτερα δημοφιλές στην Ελλάδα. Το 61% των χρηστών Ιντερνετ το επισκέπτεται καθημερινά, ενώ το 30% των χρηστών μεταξύ 25-44 δηλώνει ότι βλέπει βίντεο στο YouTube πιο συχνά από ό,τι παρακολουθεί τηλεόραση. Περισσότεροι από τους μισούς χρήστες της πλατφόρμας παρακολουθούν τα βίντεο από το κινητό τους. Η δημοφιλέστερη ασχολία στο YouTube είναι η μουσική (69%), ακολουθούν οι κατασκευές (33%), οι ταινίες (31%), η μαγειρική (30%), το γέλιο (24%), τα σπορ (24%), τα γκάτζετ (24%).

Πηγή: kathimerini.gr

Σχετικά Άρθρα

Πρόκειται για την Pulse and Opinion, στην οποία συμμετέχει ο Γιώργος Μελέκος και ήταν ανάμεσα σε τρεις ελληνικές εταιρείες που διακρίθηκαν σε συνέδριο τεχνολογίας στην Καλιφόρνια
Πέμ, 10/05/2018 - 10:00

Συναισθηματική ανάλυση κοινού και χάραξη στρατηγικής με βάση τις δημόσιες δηλώσεις των  χρηστών στα social media, εντοπισμός της γνησιότητας των προϊόντων με αναγνώριση DNA και μία πλατφόρμα που παρέχει υπηρεσίες μεταφορών με πολύ χαμηλό κόστος, προσέλκυσαν το ενδιαφέρον διεθνών επενδυτών από την ελληνική αποστολή στην Καλιφόρνια. Οι υπηρεσίες που παρέχουν αποκλειστικά τρεις ελληνικές εταιρείες, ανάμεσά τους και μια από τη Χίο (η Pulse and Opinion στην οποία μετέχει ο Γιώργος Μελέκος) ξεχώρισαν την προηγούμενη εβδομάδα στο Orange County της Καλιφόρνια.

Αναλυτικά στο θέμα αναφέρεται το παρακάτω ρεπορτάζ του ΑΠΕ- ΜΠΕ:

Οι τρεις εταιρείες επελέγησαν ως οι καλύτερες ανάμεσα σε 50 που δήλωσαν συμμετοχή στο πρόγραμμα επιχειρηματικής επιτάχυνσης " Accelerate Greece”.  Το πρόγραμμα διοργανώθηκε για πρώτη φορά φέτος στο Irvine του Λος Άντζελες από την αμερικανική ErgoCapital και την διεθνούς εμβέλειας μη κυβερνητική οργάνωση The Hellenic Initiative και είχε ως κύριο σκοπό να βοηθήσει ελλησνικές εταιρείες να δείξουν την εξωστρέφειά τους, να τις βάλουν στη διεθνή αγορά και να αποδείξουν πως τα ελληνικά μυαλά μπορούν να διαπρέψουν στο εξωτερικό, ακόμη και αν έχουν την έδρα τους και προσφέρουν θέσεις εργασίας στην Ελλάδα.

Οι τρεις ελληνικές εταιρείες (Pulse and Opinion, BioCos, JoinCargo) αξιολογήθηκαν από επιτροπή στην οποία μετείχαν υψηλόβαθμα στελέχη από τη Μέκκα της τεχνολογίας στην Καλιφόρνια και επελέγησαν μετά από αυστηρή αξιολόγηση με βάση τις λύσεις, τις δυνατότητες και το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα που διαθέτουν. Τα στελέχη των ελληνικών εταιρειών, είχαν την ευκαιρία ενώπιον εκατοντάδων επενδυτών και εκπροσώπων των κορυφαίων εταιρειών του κόσμου (Space X, Microsoft, FedEx, Google, Bank of America κ.λπ.) να παρουσιάσουν το έργο τους, τη δράση τους και τις υπηρεσίες που προσφέρουν καθώς και τα συγκριτικά τους πλεονεκτήματα που τους βοηθούν να στέκονται επάξια απέναντι στο διεθνή ανταγωνισμό.

Οι τρεις ελληνικές εταιρείες ήδη πέτυχαν όχι μόνο να γίνουν αντικείμενο συζήτησης για μία εβδομάδα στο χώρο των επενδύσεων και της τεχνολογίας, αλλά και να δημιουργήσουν τις κατάλληλες συνθήκες, το δίκτυο και  τις επαφές για να αναπτύξουν  άμεσα στρατηγική συνεργασία με αμερικανικές επιχειρήσεις. Επιχειρήσεις - κολοσσοί και καινοτόμα κεφάλαια (venture capital)  έδειξαν άμεσο ενδιαφέρον όχι μόνο να αξιοποιήσουν τις υπηρεσίες τους  αλλά και να επενδύσουν τα απαραίτητα κεφάλαια, ώστε να επιτύχουν διείσδυση στην απαιτητική αμερικανική αγορά.

"Φέτος καταφέραμε να βοηθήσουμε τρεις πολύ αξιόλογες ελληνικές εταιρείες να δείξουν τι αξίζουν στο κοινό που πρέπει και πραγματικά εντυπωσίασαν. Τους προσφέραμε τα εφόδια που χρειάστηκαν και τη γνώση που απαιτείται για να είναι περισσότερο έτοιμοι στις προκλήσεις της διεθνούς αγοράς. Είμαι πολύ υπερήφανος που το Accelerate Greece μπορεί να συμβάλει στην στήριξη νέων ελληνικών επιχειρήσεων και κάθε χρόνο να βοηθάμε ακόμη περισσότερους" δήλωσε ο ελληνοκαναδικής καταγωγής Peter Polydor, εμπνευστής του " Accelerate Greece” που μαζί με την Οργάνωση The Hellenic Initiative διοργάνωσαν τη φετινή πρωτοβουλία.

Οι τρεις εταιρείες που διακρίθηκαν φέτος στο " Accelerate Greece” και κατάφεραν να κάνουν την τεχνολογική διαφορά και να αναδείξουν την ελληνική καινοτόμο επιχειρηματικότητα είναι:

Pulse and Opinion (Αθήνα και Χίο): Εταιρεία που συλλέγει και αναλύει ψηφιακά δεδομένα χρησιμοποιώντας αλγόριθμους τεχνητής νοημοσύνης. Μέσω ειδικής πλατφόρμας αποτυπώνεται σε πραγματικό χρόνο το συναίσθημα του κοινού, βοηθώντας μεγάλες επιχειρήσεις και πρόσωπα να χαράξουν καλύτερα τη στρατηγική τους και να προστατεύσουν την ψηφιακή τους φήμη.

BioCos (Χανιά, Κρήτη): Eταιρεία βιοπληροφορικής για την καταπολέμηση τόσο της παραποίησης του τελικού προϊόντος όσο και της νοθείας της πρώτων υλών στις βιομηχανίες φαρμάκων, καλλυντικών και τροφίμων. Αναπτύσσει εφαρμογές σε αναδυόμενες και καινοτόμες τεχνολογίες με τη χρήση γενετικής πληροφορίας (DNA). 

JoinCargo (Αθήνα): Οnline εργαλείο αναζήτησης φορτηγών δημοσίας χρήσης μέσα από το οποίο οι εταιρίες κλείνουν χώρο για να μεταφέρουν το φορτίο τους σε ήδη προγραμματισμένα δρομολόγια, χωρίς τηλέφωνα και διαπραγματεύσεις. Στην JoinCargo, oι μικρομεσαίες επιχειρήσεις συμπληρώνουν τα στοιχεία του φορτίου που θέλουν να μεταφέρουν και βλέπουν άμεσα όλες τις επιλογές σε μεταφορείς, εξοικονομώντας έως 60% στα κόστη μεταφορών τους, καθώς οι χρεώσεις γίνονται με βάση τον όγκο του φορτίου.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ