
Συγνώμη που είμαι εκτός κλίματος, διότι στην επικαιρότητα τώρα είναι τώρα το Μεταναστευτικό και η μεγάλη κουβέντα στην Βουλή αν πρέπει να νομιμοποιούμε όσους αλλοδαπούς εργάζονται στην χώρα μας.
Χαίρομαι που ανακαλύψαμε την Αμερική έστω και το 2023, διότι άλλες χώρες έχουν παρόμοια μέτρα τουλάχιστον μισό αιώνα πριν και περιμένω όσους Βουλευτές το καταψήφισαν να πάνε στα Μαστιχοχώρια, που ψάχνουν εργάτες για να «σκουντουφλούνε» σχίνους ή αν προτιμούν την θάλασσα να προσληφθούν ως πληρώματα στις ανεμότρατες, σπόρ που και τα δύο ειδικά, τα προτιμούν οι Ελληνόπαιδες, μεγαλωμένοι μια ζωή στο πηλοφόρι και το μυστρί.
Αλλά ας μην παρασυρθώ από το κλίμα, διότι προ είπα θα είμαι… εκτός.
Επειδή λοιπόν είναι ακόμα χειμώνας και επειδή κατά τα λεγόμενα και θεωρητικώς και σχεδιαστικώς, νέο Λιμάνι στον πόλη της Χίου θα έχουμε το 2073, αν σας σοκάρει το νουμεράκι, απλά προσέθεσα στην σημερινή ημερομηνία 50 χρόνια, διότι θα μπορούσα να προσθέσω άλλα 50 (τόσα, δηλαδή 100 έκανε το Φράγμα Κόρης γεφύρι, από την σύλληψη μέχρι την μη υλοποίηση ακόμα και σήμερα) και να φτάσουμε στο… 2123 (μακριά σας φαίνεται;) προτείνω να ανακαλύψουμε τις σούπερ… διαστημικές συσκευές που λέγονται πλωτές προβλήτες!
Αν μια τέτοια τοποθετηθεί στο Λιμάνι της πόλης από το ύψος του «Κεντρικού» προς την λιμενολεκάνη, αυτό σημαίνει ότι θα μπορούν να δένουν τα κότερα, που σήμερα ΔΙΩΧΝΟΥΜΕ.
Έχει κανείς υπολογίσει τι έσοδα χάνει το νησί, επειδή το Λιμάνι μας έτσι όπως είναι σήμερα, είναι απαγορευτικό για πρόσδεση σκαφών άνω των 30 μέτρων;
Αυτό το γνωρίζουν όχι μόνο οι σχετικοί με το θέμα, Λιμεναρχείο, Λιμενικό ταμείο κ.λ.π αλλά και οι επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται στον τομέα του τουρισμού ή του εφοδιασμού σκαφών. Μιλάμε για ένα σεβαστό υπολογίσιμο έσοδο, που η Χίος χάνει σε μόνιμη βάση, περιμένοντας να «κτίσει» νέο Λιμάνι.
Έτσι χρονιά την χρονιά η Χίος αντί να προσελκύει διώχνει και αυτό δεν πρόκειται να αναστραφεί ακόμα και αν γίνει η Μαρίνα στο Καστέλλο, που και αυτό είναι έργο επί χάρτου.
Υπ’ όψιν, επειδή ρώτησα πριν γράψω, μια τοποθέτηση τέτοιας πλωτής εξέδρας δεν εμποδίζει σε τίποτα ούτε την πρόσδεση των πλοίων της ακτοπλοϊας, ούτε την γενικότερη λειτουργία του Λιμένα, πρόσδεση πολεμικών σκαφών κ.λ.π.
Επιπρόσθετα επειδή είναι πλωτή, άρα κινητή και αφαιρέσιμη, ανά πάσα στιγμή, δεν απαιτεί χρονοβόρες αδειοδοτήσεις κάτι που είναι πολύ σημαντικό στην χώρα της… μελέτης μέχρι θανάτου.
Με την ελπίδα να βάλαμε τη βάση για να ανοίξει μια τέτοια συζήτηση προτού ξημερωθούμε και προτού χάσουμε άλλο ένα καλοκαίρι, περιμένουμε και άλλους αρμοδιότερους ημών να τοποθετηθούν.
Υ.Γ.: Αν οι Βουλευτές μας, οι αρνητικοί στον Νόμο για την απασχόληση αλλοδαπών δεν τους αρέσουν οι προσφερόμενες αρχικά εργασίες, υπάρχει πάντα και η οικοδομή, διαχρονική αξία.








































