Το Αεροδρόμιο Χίου, είναι υπεράνω μικρόψυχων αντιδικιών

Σάβ, 07/09/2024 - 11:36

ΑΡΘΡΟ - ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΤΟΥ ΠΡΩΗΝ ΔΙΟΙΚΗΤΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ ΣΤΑΥΡΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗ

 

Το φετεινό καλοκαίρι βρέθηκα για μια εβδομάδα στην υπέροχη Χίο για διακοπές. Πραγματικά απόλαυσα τις ομορφιές του νησιού, την αυθεντική ατμόσφαιρα, τα γοητευτικά μαστιχοχώρια, τα μνημεία και τα μουσεία.

 

Ως Πρωην Διοικητης της ΥΠΑ την περίοδο 2002- 2004 θυμήθηκα τις μεγάλες προσπάθειες που κάναμε τότε για να δώσουμε μία σημαντική ώθηση για το έργο αναβάθμισης του Αεροδρομίου της Χίου. Σήμερα εξελίσσονται ακόμη δύο έργα στο αεροδρόμιο που είχαν σχεδιαστεί απο τότε, η επέκταση του αεροσταθμού και η επέκταση του διαδρόμου. Σκέφτηκα πως μετά απο 20 χρόνια βλέπω να ολοκληρώνεται ένα σχέδιο, ένα έργο κομβικής σημασίας που ξεκίνησε τότε με πολλούς κόπους και πολλά ξενύχτια.

 

Παρόλα αυτά διαπίστωσα με έκπληξη πως στον τοπικό τύπο εξελίσσεται σχεδόν καθημερινά ένας αδυσώπητος και μικρόψυχος διάλογος που βάλει τα έργα του αεροδρομίου, προβάλλοντας ανερυθρίαστα μάλλον την παράλογη απαίτηση προμήθειας αδρανών υλικών απο το μοναδικό και επομένως μονοπωλιακό λατομείο του νησιού, ενώ το έργο με ευθύνη του κεντρικού εθνικού σχεδιασμού και του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών έχει εξασφαλίσει σε συνεργασία με τον ανάδοχο επισήμους και περιβαλλοντικά αδειοδοτημένους δανειοθαλάμους εντός του νησιού. Αυτό κατέστη σαφές και στην πρόσφατη επίσκεψη του Υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών στο νησί, και στις ανάλογες δηλώσεις του ίδιου και των τοπικών επισήμων αρχών. Παρόλα αυτά η επιμονή του ιδιωτικού λατομείου συκοφαντεί ένα έργο εθνικής σημασίας, έναντι του ιδιοτελούς συμφέροντος, κρίνοντας μάλιστα τεχνικά και περιβαλλοντικά με μεροληπτικό τρόπο, τον επίσημο κρατικό σχεδιασμό.

 

Θα ήθελα να συνοψίσω στο σημείο αυτό τρία αναμφισβήτητα βασικά δεδομένα του θέματος αλλά και τρία εύλογα ερωτήματα, που έβρισκαν σύμφωνο κάθε έλληνα πολίτη.

 

ΤΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ

 

  1. Το αεροδρόμιο της Χίου και ο εκσυγχρονισμός του δεν χρειάζεται πολύ μυαλό, για να καταλάβει κανείς πως εκτός απο την κρίσιμη τουριστική δυναμική που θα προσδώσει στο νησί, έχει μέγιστη εθνική σημασία και θωρακίζει περαιτέρω τα κυριαρχικά μας συμφέροντα στην ευαίσθητη περιοχή
  2. Μέχρι το 2002 στο νησί υπήρχαν 7 λατομεία που τροφοδοτούσαν με πρώτες ύλες τα τεχνικά έργα, ιδιωτικά και δημόσια. Σήμερα έχει απομείνει ένα. Η έκθεση αναγκαιότητας σύστασης και λειτουργίας νέων λατομείων στη Χίο, παρότι έχει προωθηθεί στο Περιφερειακό Συμβούλιο, εκκρεμεί ως απόφαση
  3. Είναι κατανοητό πως η συνεχής συκοφάντηση του έργου επέκτασης του αεροδρομιου με αστεία επιχειρήματα, δια του τύπου θολώνει την εικόνα του στην κοινή γνώμη και δημιουργεί αδικαιολόγητη ανησυχία

 

ΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ

 

Α. Το ιδιωτικό ( μονοπωλιακό) και ιδιοτελές συμφέρον επιτρέπεται να αμαυρώνει την εικόνα ενός δημοσίου έργου, που διοικείται ως κατασκευή απο το αρμόδιο Υπουργειο Μεταφορών και Υποδομών;

 

Β. Αναμένει κανείς ένα εντελώς μειοψηφικό μέρος της ίδιας της τοπικής κοινωνίας, να σαμποτάρει με ανακρίβειες ένα έργο πραγματικά εθνικής πνοής;

 

Γ. Έχουν σκεφτεί οι ελάχιστες αυτές κακόβουλες πένες πως εγείρουν ζητήματα συκοφάντησης και δυσφήμισης, ότι πλήττουν το σπουδαιότερο έργο υποδομής του νησιού, ότι εντέλλει προσφέρουν κακές υπηρεσίες στον τόπο τους και στη χώρα;

 

Το έργο του εκσυγχρονισμού του Αεροδρομιου της Χίου, προωθείται αδιάλειπτα εδώ και 20 χρόνια με διακομματική συμφωνία. Και αν άργησε σε πολλές φάσεις του, δεν υπάρχει λόγο περαιτέρω επιβάρυνσης. Αντίθετα η δημόσια και συλλογική ομοθυμία της τοπικής κοινωνίας, οφείλει να στηρίξει το εμβληματικό αυτό έργο.

 

  • Ο Σταύρος Κωνσταντινίδης είναι Πολιτικός Μηχανικός - Συγκοινωνιολόγος Περιβαλλοντολόγος και ΠΡΩΗΝ ΔΙΟΙΚΗΤΗΣ ΤΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ (ΥΠΑ)