Χίος, Τρίτη 31 Μαρτίου

Μια σύντομη απάντηση σε "αλληλέγγυους"

Δευ, 22/08/2016 - 17:13

Με έκπληξη, αλλά και απορία, διάβασα την ανακοίνωση των «αλληλέγγυων» αναφορικά με άρθρο μου –περί του προσφυγικού εν γένει– οι οποίοι θεωρούν εαυτούς και αλλήλους θιγόμενους για όσα έγραψα περί έμμισθης εργασίας για τους απασχολούμενους στους χώρους παραμονής προσφύγων.

                Επειδή το ψέμα έχει κοντά ποδάρια, αλλά και δεν μου αρέσει να μένουν “σκιές” (μιας και τίποτε άλλο δεν είδαν μέσα στο κείμενο, παρά μόνο αυτό) έχω να πω τα εξής:

1)      Δεν αναφερόμουν σε κανέναν εξ αυτών. Και σε κανέναν ο οποίος πηγαίνει να βοηθήσει τους πρόσφυγες για λίγες ώρες εθελοντικά. Αυτοί, στους οποίους αναφερόμουν, κατάλαβαν σε ποιους αναφερόμουν και πήραν το μήνυμά τους.

2)      Κανένας δεν αμφισβήτησε την προσφορά τους (εξάλλου την έχω εξάρει και εντός του Δημοτικού Συμβουλίου-ας αναζητήσουν τα Πρακτικά για του λόγου το αληθές).

3)      Κανένας δεν τους έδωσε το δικαίωμα να διεκδικούν την πατρότητα της αλληλεγγύης, όπως και την αποκλειστικότητα, άρα και να ομιλούν εξ ονόματος της.

4)      Κανένας δεν τους έδωσε το δικαίωμα να υβρίζουν, με ψεύδη και συκοφαντίες, σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης όσους δεν συμφωνούν με τις απόψεις τους. Από τον τρόπο έκφρασης καθενός μας αποδεικνύεται και η παιδεία και το ήθος μας. Εξάλλου εκφράζουν μια ελάχιστη μειοψηφία συμπολιτών μας.

5)      Εθελοντές είναι όσοι (σύμφωνα με εγκύκλιο του Υπουργείου Μετανάστευσης- επί Υπουργίας Τασίας- η οποία δημοσιεύθηκε σε ΦΕΚ) έχουν εγγραφεί στα μητρώα εθελοντών και προσφέρουν εθελοντική εργασία υπέρ προσφύγων, μεταναστών, κ.α. ευπαθών κοινωνικά ανθρώπων. Διάφοροι άλλοι χαρακτηρισμοί αφορούν τους ίδιους και όχι εμένα. Ας αναζητήσουν να δουν εάν έχουν εγγραφεί στο μητρώο αυτό ή μήπως καθένας κάνει ότι του “καπνίσει” σ΄αυτό τον τόπο.

Συνεπώς, εάν για κάτι πρέπει να αποφανθεί η δικαιοσύνη είναι το πώς, με ποιο δικαίωμα, και από πού προβλέπεται, πολίτες που δεν έχουν καμία επίσημη καταγραφή, να περιέρχονται σε χώρους παραμονής ή καταγραφής προσφύγων.-

 

 

 

Άλλες απόψεις: Του Γιώργου Φωτ. Παπαδόπουλου