
Η επιστολή του Προέδρου του Συλλόγου, Γ. Μυλώναδη που ακολουθεί απευθύνεται στον Περιφερειάρχη Βορείου Αιγαίου κ. Κωνσταντίνο Μουτζούρη
Θα είμαι όσο γίνεται πιο σύντομος. Στις 26 Ιανουαρίου, όταν ήρθατε στη Χίο, εκπροσωπώντας τον Σύλλογο σας έκανα μία σύντομη αναφορά για τις προτάσεις στα δρομολόγια του υπεραστικού ΚΤΕΛ που ο Σύλλογος έχει κάνει από τα τέλη Οκτωβρίου προς τον τότε Αντιπεριφερειάρχη Μεταφορών κ. Αθηνάδη όπου συγκεκριμένα θεωρούμε ότι είναι αναγκαίο να πυκνώσουν τα δρομολόγια κατά την διάρκεια της καλοκαιρινής περιόδου καθώς δεν υπάρχουν απογευματινά για να προσεγγίσει ένας επισκέπτης, αλλά ακόμη και ο ίδιος ο κάτοικος της Χίου, παραλίες πιο μακρινές καθώς και χωριά στα οποία θα περιηγηθεί και θα καθίσει να φάει ή να καθίσει σε καφετέρια. Μάλιστα η Νέα Μονή που είναι Μνημείο Ουνέσκο δεν συνδέεται καθόλου παρόλο που το κόστος για ένα δρομολόγιο πηγαινέλα είναι μόλις 57,56€! Με τα σημερινά δρομολόγια εάν θέλει κάποιος να πάει σε μακρινή παραλία όπως τα Μαύρα Βόλια ή η Κώμη θα πρέπει στις 1530 να ξαναμπεί στο λεωφορείο για να επιστρέψει στην πόλη της Χίου…
Ζητήθηκε τότε από την εταιρεία να κάνει μία οικονομοτεχνική μελέτη με βάσει τα δρομολόγια που προτείναμε όπου έχει βάλει ελάχιστο κέρδος και έχει προτείνει τον τρόπο της χρηματοδότησης, σύμφωνα με τον ν. 2963/2001 και το άρθρο 19, όπου μπορούν οι δήμοι ή οι περιφέρειες να συνάπτουν συμβάσεις εκτέλεσης ενδοδημοτικής και διαδημοτικής υπεραστικής συγκοινωνίας, αντλώντας κονδύλια από το Ετήσιο Πρόγραμμα Δράσης Περιφέρειας Βόρειου Αιγαίου, όπως γίνεται σε άλλες Περιφέρειες στην Ελλάδα. Επιπροσθέτως, προτείνει για την μείωση του τελικού ποσού της χρηματοδότησης, να αφαιρούνται από το τιμολόγιο οι εισπράξεις των εισιτήριων, στις συμφωνηθείσες διαδρομές.
Την αντικατάσταση του κ. Αθηνάδη από τον κ. Αστυρακάκη απευθυνθήκαμε σε εκείνον στις 15 Ιανουαρίου όπου του διαβιβάσαμε τις προτάσεις μας μαζί με τα συνημμένα αρχεία της εταιρείας. Θεωρούμε ότι ένας προορισμός σαν τη Χίο που έχει την ατυχία να μην έχει μεγάλο διάδρομο αεροδρομίου που ισοδυναμεί με μηδενικές απευθείας αεροπορικές αφίξεις από το εξωτερικό θα πρέπει να υποστηριχθεί τουλάχιστον στις μετακινήσεις εντός του νησιού όπως σας είχα αναφέρει και στη συνάντηση και γι’αυτό κρίνουμε ως Δ.Σ του Συλλόγου που εκπροσωπεί τα 3/4 των κλινών του νησιού να απευθυνθούμε απευθείας σε Εσάς προκειμένου να παρέμβετε.
Στο συνημμένο αρχείο της οικονομικοτεχνικής μελέτης φαίνονται όλα τα δρομολόγια και τα κόστη. Αυτό που μπορούμε να σας προτείνουμε ως μέση λύση είναι στις προσθήκες νέων δρομολογίων να γίνουν περικοπές στις ημέρες και να μην μπουν και κάποιες ώρες αναχώρησης που είχαμε στο αρχικό πλάνο. Με αυτόν τον τρόπο το συνολικό κόστος για 13 εβδομάδες από 169.492,70€ θα πέσει στα 59.012,20€ όπως φαίνεται παρακάτω:
ΧΡΟΝΙΚΗ ΠΕΡΊΟΔΟΣ: 15 ΙΟΥΝΙΟΥ - 15 ΣΕΠΤΕΜΒΡΊΟΥ |
||||
ΗΜΕΡΕΣ |
ΑΝΑΧΩΡΗΣΗ |
|||
1 |
ΤΡ,ΠΑ,ΚΥ |
1700 |
Χίος - Θολοποτάμι - Αρμόλια - Πυργί - Ολύμποι - Μεστά - Λιμάνι Μεστών |
|
ΤΡ,ΠΑ,ΚΥ |
2030 |
Λιμάνι Μεστών - Μεστά - Ολύμποι - Πυργί - Αρμόλια - Θολοποτάμι - Χίος |
||
Συνολικό κόστος ανά εβδομάδα 604,32€ |
||||
2 |
ΔΕ,ΠΕ,ΣΑ |
1700 |
Χίος - Θολοποτάμι - Αρμόλια - Καλαμωτή - Κώμη – Εμπορειός |
|
ΔΕ,ΠΕ,ΣΑ |
2030 |
Εμπορειός - Κώμη - Καλαμωτή - Αρμόλια - Θολοποτάμι – Χίος |
||
Συνολικό κόστος ανά εβδομάδα 460,44€ |
||||
3 |
ΤΡ,ΠΑ, ΚΥ |
1100 |
Χίος - Νέα Μονή |
|
ΤΡ,ΠΑ, ΚΥ |
1230 |
Νέα Μονή – Χίος |
||
ΔΕ,ΤΕ,ΣΑ |
1800 |
Χίος - Νέα Μονή |
||
ΔΕ,ΤΕ,ΣΑ |
1930 |
Νέα Μονή – Χίος |
||
Συνολικό κόστος ανά εβδομάδα 345,32€ |
||||
4 |
ΔΕ,ΤΕ,ΠΑ,ΣΑ,ΚΥ |
1100 |
Χίος - Παραλία Γλάρων |
|
ΔΕ,ΤΕ,ΠΑ,ΣΑ,ΚΥ |
1830 |
Παραλία Γλάρων-Χίος |
||
Συνολικό κόστος ανά εβδομάδα 239,80€ |
||||
5 |
ΤΡ,ΠΑ,ΚΥ |
1200 |
Χίος - Αρμόλια - Βέσσα - Λιθί - Λιθί παραλία |
|
ΤΡ,ΠΑ,ΚΥ |
1700 |
Χίος - Αρμόλια - Βέσσα - Λιθί - Λιθί παραλία |
||
ΤΡ,ΠΑ,ΚΥ |
2030 |
Λιθί παραλία - Λιθί - Βέσσα - Αρμόλια – Χίος |
||
Συνολικό κόστος ανά εβδομάδα 733,77€ |
||||
6 |
ΔΕ, ΤΕ,ΚΥ |
1200 |
Χίος - Παραλία Γλάρων - Συκιάδα - Λαγκάδα - Καρδάμυλα - Ναγός – Γιόσωνας |
|
ΔΕ, ΤΕ,ΚΥ |
1800 |
Χίος - Παραλία Γλάρων - Συκιάδα - Λαγκάδα - Καρδάμυλα - Ναγός – Γιόσωνας |
||
ΔΕ, ΤΕ,ΚΥ |
2030 |
Γιόσωνας - Ναγός - Καρδάμυλα - Λαγκάδα - Συκιάδα - Παραλία Γλάρων – Χίο |
||
Συνολικό κόστος ανά εβδομάδα 755,37€ |
||||
7 |
ΔΕ, ΠΕ, ΣΑ |
1200 |
Χίος - Βολισσός - Αγία Μαρκέλλα |
|
ΔΕ, ΠΕ, ΣΑ |
1700 |
Αγία Μαρκέλλα – Βολισσός |
||
ΔΕ, ΠΕ, ΣΑ |
1715 |
Βολισσός - Αγία Μαρκέλλα |
||
ΔΕ, ΠΕ, ΣΑ |
1900 |
Αγία Μαρκέλλα - Βολισσός – Χίος |
||
Συνολικό κόστος ανά εβδομάδα 805,68€ |
||||
8 |
ΤΕ, ΚΥ |
1130 |
Χίος - Θολοποτάμι - Αρμόλια - Πυργί - Ολύμποι - Σπήλαιο Ολύμπων (με αναμονή λεωφορείου 40') - Παραλία Αγία Δύναμη - Ολύμποι - Πυργί - Μουσείο Μαστίχας (με αναμονή 60') - Εμπορειός – Κώμη |
|
ΤΕ, ΚΥ |
1730 |
Κώμη - Εμπορειό - Πυργί - Ολύμποι - Αγία Δύναμη - Ολύμποι - Πυργί - Αρμόλια - Θολοποτάμι – Χίος |
||
Συνολικό κόστος ανά εβδομάδα 594,70€ |
||||
ΣΥΝΟΛΟ ΓΙΑ 13 ΕΒΔΟΜΑΔΕΣ: |
59.012,20 € |
Ο επισκέπτης θα μπορέσει να πάει παντού κατά την διάρκεια της παραμονής του και λάβετε υπόψη πόσο πολύ θα ωφεληθούν οι τοπικές οικονομίες.
Σας παρακαλούμε να μελετήσετε την αναθεωρημένη πρόταση μας. Επίσης έχουμε ζητήσει από τον Νοέμβριο από την Εταιρεία να φτιάξει ιστοσελίδα και είχε υποσχεθεί ο Πρόεδρος της ότι μέχρι τέλη Δεκεμβρίου θα ήταν έτοιμη. Μέχρι και σήμερα δεν έχει γίνει κάτι. Εάν μπορείτε δείτε το και αυτό, όπως γνωρίζετε και εσείς τα κόστη κατασκευής ιστοσελίδων είναι πολύ μικρά.
Με εκτίμηση, για το Δ.Σ.
Γιώργος Μυλωνάδης - Πρόεδρος Συλλόγου Ε.Ε.Δ.Δ & Τ.Ε.Κ Χίου