Στο πλευρό μαθητών, γονιών και εργαζομέων

Πέμ, 17/06/2021 - 17:21

Όλο το διάστημα της πανδημίας οι εκπαιδευτικοί στηρίξαμε με όλες μας τις δυνάμεις τους μαθητές και τις μαθήτριές μας σε αυτές τις πρωτόγνωρες συνθήκες. Παρά τα τεράστια προβλήματα, τα οποία το ΔΣ της ΟΛΜΕ από την πρώτη στιγμή ανέδειξε καταθέτοντας μάλιστα επανειλημμένως προτάσεις επίλυσής τους, καλέσαμε ως Ομοσπονδία όλα τα μέλη μας να συμμετάσχουν στην τηλεκπαίδευση προκειμένου να σταθούμε δίπλα στους μαθητές και τις μαθήτριές μας. Το σύνολο των εκπαιδευτικών, προς τιμήν τους, ανταποκρίθηκε στο κάλεσμα αυτό της ΟΛΜΕ.

Η γενιά αυτή έχει βιώσει αδιανόητες και πρωτόγνωρες συνθήκες, λόγω της υγειονομικής κρίσης, λόγω του εγκλεισμού που ειδικά για τους εφήβους είχε σοβαρότατες ψυχολογικές συνέπειες, λόγω του κλεισίματος των σχολείων για σχεδόν 8 μήνες τις δύο τελευταίες σχολικές χρονιές, λόγω της τηλεκπαίδευσης που σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να υποκαταστήσει τη δια ζώσης διδασκαλία.

Ταυτόχρονα, οι μαθητές/τριες μας είχαν να αντιμετωπίσουν, πέρα από όσα προκλήθηκαν από την πανδημία, και μία κυβερνητική πολιτική που όχι μόνο δεν επέλυσε τα τεράστια προβλήματα, αλλά προχώρησε σε απαράδεκτες νομοθετήσεις (ξαφνική αλλαγή του εξεταστικού συστήματος, καθιέρωση Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής, Τράπεζα Θεμάτων κλπ) που επιβάρυναν ακόμα περισσότερο εκπαιδευτικά και ψυχολογικά την έτσι κι αλλιώς εξαιρετικά επιβαρυμένη αυτή γενιά μαθητών/τριων

Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ συντάσσεται πλήρως με το σύνολο των εργαζομένων ενάντια στην προσπάθεια επιβολής του αντεργατικού νομοσχεδίου και της επίθεσης της κυβέρνησης στα εργασιακά και συνδικαλιστικά μας δικαιώματα. Γι’αυτό άλλωστε συμμετείχε μαζικά στην πανεργατική απεργία της 10ης Ιουνίου, καθώς και σε όλες τις κινητοποιήσεις ενάντια στο νομοσχέδιο αυτό.

Εμείς οι εκπαιδευτικοί που στην ιστορική μας διαδρομή πάντοτε πρωτοστατούσαμε και συνεχίζουμε να πρωτοστατούμε στους κοινωνικούς αγώνες με αίσθημα ευθύνης θα σταθούμε για μία ακόμα φορά αρωγοί στους/στις μαθητές/τριες μας, αγωνιζόμενοι/ες, ώστε να μην περάσει το νομοσχέδιο που καταστρέφει το μέλλον τους και εξασφαλίζοντας παράλληλα ότι δεν θα επέλθει επιπλέον ψυχολογικός φόρτος σε αυτούς/ες από την ακύρωση των πανελλαδικών εξετάσεων.

Ο εκπαιδευτικός σήμερα είναι ολόπλευρα δίπλα στους μαθητές και της μαθήτριες του.

Στέκεται αρωγός στην ολοκλήρωση της προσπάθειας που καταβάλουν για την εισαγωγή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και ταυτοχρόνως αντιπαλεύει τον εργασιακό μεσαίωνα που του σχεδιάζουν.

Οι μαθητές μας αυτό το κατανοούν και το αναγνωρίζουν. Χαρακτηριστική είναι η δήλωση της Συντονιστικής Επιτροπης Μαθητών Αθήνας που λέει:

«Δεν ανεχόμαστε να μιλάει εκ μέρους των μαθητών καμία Κεραμέως, κανένας Χατζηδάκης και κανένα κανάλι σαν να είναι εκπρόσωποί μας!

Η κυβέρνηση αποφάσισε να φέρει και να ψηφίσει την Τετάρτη, μέρα διεξαγωγής Πανελλαδικών Εξετάσεων, νομοσχέδιο που καταργεί το 8ωρο και θεσμοθετεί το 10ωρο δουλειάς, τις απλήρωτες υπερωρίες, καταργούν την Κυριακάτικη αργία σε ακόμα περισσότερα επαγγέλματα.
Χιλιάδες εργαζόμενοι σε όλη τη χώρα, ανάμεσα τους οι γονείς και οι καθηγητές μας, ήδη έχουν κάνει μια τεράστια απεργία την προηγούμενη εβδομάδα και θα κάνουν ξανά- κόντρα σε θεούς και δαίμονες- και σήμερα.

Οι καθηγητές μας που είναι σήμερα επιτηρητές στις Πανελλαδικές έχουν πει από την πρώτη στιγμή πως σήμερα θα είναι στο πλευρό των μαθητών που εξετάζονται, οι οποίες θα διεξαχθούν κανονικά. Θα είναι δίπλα μας, όπως ήταν όλους αυτούς τους μήνες που δοκιμαστήκαμε για να φτάσουμε ως εδώ. Παρόλα αυτά, έχει ξεκινήσει μια τεράστια επίθεση εκ μέρους της κυβέρνησης απέναντί στην σημερινή απεργία, λέγοντας με δυο λόγια πως “όσοι είναι με την απεργία, δεν είναι με τους μαθητές που δίνουν Πανελλαδικές”!

Τους απαντάμε λοιπόν… Δε ντρέπονται λίγο;

• Τώρα τους πήρε ο πόνος για τους μαθητές; Όταν πέρναγαν την ελάχιστη Βάση Εισαγωγής που θα αφήσει πάνω από 20.000 από εμάς εκτός ΑΕΙ, μάλλον δεν τους ένοιαζε και τόσο.

• Όταν ανοιγόκλειναν τα σχολεία, όταν στοιβαζόμασταν απροστάτευτοι σε αίθουσες-κλουβιά, όταν μείναμε 5 μήνες στα σπίτια παλεύοντας με το webex, δεν νομίζουμε πως τους ένοιαζε η ταλαιπωρία που περνούσαμε.

• Τόσο καιρό βλέπουμε τους γονείς μας να αγωνιούν για το πως θα τα βγάλουμε πέρα, να δουλεύουν όλη μέρα κλεισμένοι στο σπίτι, να έρχονται αντιμέτωποι με τον κίνδυνο της απόλυσης παρά τις θυσίες που κάνουν, να κινδυνεύουν από τον κορονοιό στα ΜΜΜ και στη δουλειά τους. Και φέρνουν και από πάνω τέτοιο Νομοσχέδιο. Αν νοιάζονται για εμάς, να νοιάζονται και για τους εργαζόμενους γονείς μας και να μην τους καταδικάζουν σε ακόμα χειρότερες συνθήκες εργασίας.

• Τους νοιάζει για το μέλλον μας; Να μην ψηφίσουν τότε το Νομοσχέδιο που θα μας κάνει σε λίγα χρόνια εργαζόμενους που θα αναγκαζόμαστε να δουλεύουμε σε αυτές τις συνθήκες, με αυτά τα απάνθρωπα ωράρια και τους μισθούς ψίχουλα!

Τέτοιο ενδιαφέρον δε το θέλουμε!

Στην τελική, αν δεν θέλανε να δημιουργηθεί όλη αυτή η κατάσταση, θα μπορούσαν απλά να μην φέρουν και να μη ψηφίσουν εν μέσω Πανελλαδικών και πανδημίας τέτοιο άθλιο Νομοσχέδιο.

Δε γίνεται να ζητάν οι εργαζόμενοι να μην αντιδράσουν όταν τσακίζονται. Αγωνίζονται δυναμικά και καλά κάνουν.

Σήμερα, μέρα πανελλαδικής απεργίας οι μαθητές όλης της χώρας ξέρουμε ποια είναι η θέση μας. Στο πλευρό των εργαζόμενων γονιών μας, των φοιτητών, όλου του λαού.

Οι μαθητές της Γ' Λυκείου θα δίνουμε τη δική μας μάχη στις εξετάσεις.

Και θα νικήσουμε όλοι.»

Όσο για τα επικίνδυνα και αυταρχικά παιχνίδια εντυπώσεων της κ. Κεραμέως, είναι προφανές ότι εμείς οι εκπαιδευτικοί, δεν περιμέναμε να προστατεύσει αυτή τους μαθητές και τις μαθήτριές μας, όπως δεν το έκανε και σε όλη τη διάρκεια της πανδημίας.

Εμείς οι εκπαιδευτικοί φροντίσαμε πολύ πριν την αντιδημοκρατική αγωγή της υπουργού να πάρουμε την απόφαση για απρόσκοπτη πραγματοποίηση των πανελλαδικών εξετάσεων.

Της συνιστούμε αν πραγματικά έχει το παραμικρό ενδιαφέρον για αυτήν την πολύπαθη γενιά να καταργήσει την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής και να εξασφαλίσει την εισαγωγή μαθητών/τριων σε όλες τις προβλεπόμενες θέσεις των ΑΕΙ.

 

* Ομιλία του Προέδρου της ΕΛΜΕ Χίου Στ. Σταυρινούδη στην απεργιακή συγκέντρωση της 16ης Ιουνίου 2021: αφιερωμένη στους/στις μαθητές που συμμετέχουν στις Πανελλήνιες Εξετάσεις

Άλλες απόψεις: Του Σταύρου Σταυρινούδη