
Αυτή η προσέγγιση είχε ένα συμβολισμό. Το δεξαμενόπλοιο SAKYRA PRINCESS της ΤΕΝ δεν έδεσε ανοιχτά του λιμανιού της Χίου μόνο για δεξαμενισμό, τεχνικές εργασίες και εφοδιασμό, πράγματα που έχουν βεβαίως τη συμβολή τους στην τοπική οικονομία.
Προσέγγισε για να δείξει ότι εκτός του εφοδιασμού υπάρχει και το… ψητό και είναι το ίδιο το πλοίο, που μπορεί εξ ολοκλήρου να στελεχωθεί με ελληνικά πληρώματα.
Έτσι σήμερα, Σπουδαστές από την Ακαδημία Μηχανικών Χίου, φοιτητές του τμήματος Ναυτιλίας του Πανεπιστημίου Αιγαίου και μαθητές από το “Σπίτι της Μαρίας”, συνοδευόμενοι από στελέχη της ΤΕΝ αλλά και τον Διευθυντή του Ιδρύματος Τσάκου, Μιχάλη Μπελέγρη, έκαναν κάτι απλό, μπήκαν σε μια λάντζα και επισκέφθηκαν το πλοίο.
Ο όγκος του επιβλητικός, η υποδοχή θερμή από τον ρώσο Πλοίαρχο του σκάφους, DMITRIY POLKONIKOV και το υπόλοιπο... αλλοδαπό πλήρωμα.
Τα στελέχη της εταιρείας, Τίτος Κουνάκης, Αρχιμηχανικός και υπεύθυνος του γραφείου της ΤΕΝ στη Χίο και Παναγιώτης Μπεχλιβάνης, Πλοίαρχος, ξενάγησαν τους επισκέπτες στο χωρητικότητας 105.000 τόνων δεξαμενόπλοιο. Όλοι φορώντας κράνος και ωτοασπίδες για τις μηχανές (μάλλον υπερβολικό το μέτρο αφού ο θόρυβος δεν ήταν ενοχλητικός), ξεναγήθηκαν στο σιδερένιο αυτό πλωτό εργοστάσιο, είχαν την ευκαιρία να θέσουν τις απορίες τους και κυρίως να πάρουν μια γεύση του πλοίου από… μέσα.
Στόχος της εταιρείας, είχε πει σε πρόσφατη επίσκεψή του στη Χίο ο καπ. Παναγιώτης Τσάκος, είναι να τα στελεχώσει ει δυνατόν και 100% από Έλληνες και γιατί όχι χιώτες ναυτικούς.
Αρκεί βέβαια να θέλουμε κι εμείς να βρέξουμε τον πισινό μας με... θάλασσα, γιατί κακά τα ψέματα οι ναυτιλιακές Εταιρείες μπορεί να έχουν τη δική τους πολιτική προσέγγισης σε Έλληνες και για το δικό τους συμφέρον, οι νέοι όμως δεν έχουν κανένα μέλλον στη στεριά της μιζέριας και των 400 ευρώ μηνιαίως.
Μπορεί να έχουν περάσει κοντά δύο αιώνες, αλλά είναι τραγικά επίκαιρα τα λόγια του Οσίου Νικηφόρου, που δείχνοντας στους φτωχούς τσοπάνηδες και αγρότες από τη Ράχη των Καρδαμύλων τη θάλασσα τους είπε: “Aυτό το χωράφι να πάτε να οργώσετε, είναι το μεγαλύτερο του κόσμου.”
Ας σημειωθεί κάπου ότι τα εγγόνια και τα δισέγγονα των... τσοπάνηδων έχουν σήμερα στην ιδιοκτησία τους περισσότερα πλοία απ’ όσα όλη μαζί η… Μεγάλη Βρετανία.















































