Χίος, Σάββατο 23 Μαρτίου

Δρομολόγηση πρότυπου εμπορικού σκάφους για εκπαιδευτικούς πλόες, στο Αιγαίο

Η είδηση από τον χαιρετισμό του καπ. Παν. Τσάκου στην Ημερίδα για τη ναυτιλία
Σάβ, 11/03/2017 - 06:16

Μια σημαντική είδηση ανέδειξε η χθεσινή Ημερίδα για τη ναυτιλία στο Ομήρειο, που οργάνωσαν τα "Ναυτικά χρονικά" καθώς ενώπιον δεκάδων Σπουδαστών των Ακαδημιών Εμπορικού ναυτικού και φοιτητών του τμήματος Ναυτιλίας του Πανεπιστημίου Αιγαίου, ο καπ. Παναγιώτης Τσάκος σε χαιρετισμό του, που διαβάστηκε, εκτός από τον έντονο συναισθηματικό του χαρακτήρα, περιέχονταν απόφασης του Ιδρύματός "Μ. Τσάκος" να προβή στη δρομολόγηση πρότυπου εμπορικού σκάφους για εκπαιδευτικούς πλόες, στο Αιγαίο, τον Εύξεινο Πόντο και την Α. Μεσόγειο, για την αξιοποίηση του στη συμπληρωματική κάλυψη της πρακτικής εκπαίδευσης των δοκίμων ΑΕΝ.

 

Αναλυτικά ο χαιρετισμός του Καπετάνιου ήταν ο εξής:

«Αγαπητοί Σύνεδροι, σημερινά και μελλοντικά στελέχη της Ναυτιλίας μας, θα ήθελα, κι εγώ με τη σειρά μου, να σας καλωσορίσω στη ναυτομάνα Χίο και να συγχαρώ τα «Ναυτικά Χρονικά», διοργανωτές αυτής της αξιέπαινης και σημαντικής ημερίδας.

Εμείς οι Χιώτες, αν θελήσουμε να γράψουμε τη ναυτική παράδοση του Τόπου μας, δεν ξέρουμε πόσο «πίσω», χρονικά, πρέπει να πάμε, αφού οι ρίζες της ναυτικής μας παράδοσης χάνονται στα βάθη των αιώνων. Θα μπορούσε να πει κανείς πως, από καταβολής κόσμου, ξεκινά αυτή η λαμπρή πορεία που φτάνει δυναμικά και προοδευτικά μέχρι τις μέρες μας.

Έτσι, και οι δικοί μας προπάτορές δεν θα μπορούσουν να κάνουν αλλιώς από το να συνεχίσουν, με απαράμιλλη δυναμική και δεξιότητα τη ζωή τους στη θάλασσα και να αναδείξουν κορυφαία τη Χιακή Ναυτoσύνη στεριώνοντάς την, σε διαχρονικώς στέρεα θεμέλια. Γι’ αυτό έχουμε επωμισθή μεγάλη ευθύνη να φανούμε αντάξιοι της παρακαταθήκης που μας κληροδότησαν και των αξιών που μας μεταλαμπάδευσαν για να μπορέσουμε να περάσουμε τη σκυτάλη σε εσάς, τη νέα γενιά, με τις ίδιες αρχές, ιδεώδη, αξίες και παραδόσεις που παραλάβαμε από τις ηγετικές και πρωτοπόρες μορφές της Ναυτιλίας μας. Μιας Ναυτιλίας που θεώρησε και θεωρεί καθήκον της πρωταρχικό να αναβαθμίζει και προάγει την εκπαίδευση και κατάρτιση νέων που έχουν αποφασίσει να σταδιοδρομήσουν στη θάλασσα. Μιας Ναυτιλίας που προσέφερε, και συνεχίζει να προσφέρει, όσο κανένας άλλος τομέας, στην εθνική μας οικονομία, την κοινωνία και την εθνοπολιτική ισχύ της Χώρας.

Σε μια συνάθροιση σαν τη σημερινή, οφείλουμε να στρέψουμε ευγνώμονα τις σκέψεις μας στους πρωτοπόρους της Ναυτιλίας μας του προηγούμενου αιώνα: Τον Πατριάρχη της Δυναστείας των Λιβανών, Γεώργιο Μιχαήλ Λιβανό, ο οποίος ίδρυσε το 1925 το Λιβάνειο Γυμνάσιο Καρδαμύλων που ανέδειξε εκαντοτάδες Πλοιάρχους και δεκάδες εφοπλιστές, τον Στρατή Ανδρεάδη με το Ναυτικό Γυμνασίο Βροντάδου, τους Χανδρήδες και τον Ιωάννη Καρρά που ίδρυσαν την Σχολή Μηχανικών Χίου, η οποία επεξετάθη από τον Γεώργιο Πατέρα και έτερο Καρδαμυλίτη εφοπλιστή, τον Μιχαήλ Μ. Ξυλά και τη σύζυγό του που δημιούργησαν το Ομήρειο Πνευματικό Κέντρο και τον Ιδρυτή της Helmepa Γεώργιο Πανταζή Λιβανό. Να αποτίσουμε φόρο τιμής στην οικογένεια Πατέρα για την ίδρυση του Ναυτικού Γυμνασίου Οινουσσών και την ΑΕΝ Πλοιάρχων Οινουσσών αλλά και όλους τους πατριώτες Χιώτες – Αιγνουσιώτες για όσα έκαναν για την ανάδειξη της ναυτοσύνης του Τόπου τους, όπως το Ναυτικό Μουσείο Χίου που ίδρυσε η οικογένεια του κυρίου Νίκου Λω, με κορωνίδα το υπέροχο Ναυτικό Μουσείο, προσφορά της οικογένειας Λεμού, κορυφαίο και μοναδικό στην Ελλάδα.

Αυτοί όλοι μόχθησαν και έσπειραν, γενιές ολόκληρες τον σπόρο της δημιουργίας πριν από εμάς και το μήνυμα που θέλω να περάσω σήμερα είναι ότι ο σπόρος αυτός δεν ήταν πρόσκαιρος, δεν ήταν ευκαιριακός, δεν ήταν απλώς ένας κρίκος σε μια αλυσίδα προσοδοφόρας δοσοληψίας. Ερρίφθη και ρίζωσε σε βαθειά θεμέλια ήθους, πάθους, σεβασμού και εκτίμησης, αγάπης, αλληλεγγύης και αφοσίωσης προς την θάλασσα και το πλοίο. Ετσι ξεκίνησε και μεγαλούργησε η Ελληνική ναυτωσύνη, χέρι-χέρι με τους καπετάνιους, τους καραβοκύρηδες και τους ναυτικούς που επί γενιές εναλλάσσονται στους ρόλους, μοιράζοντας μεταξύ τους τους καρπούς της θάλασσας. Η ναυτιλία μας έχοντας ως ύψιστη αρετή την ευγενή άμιλλα, την ευπρέπεια, τον αλληλοσεβασμό και την αλληλοεκτίμηση, βασίστηκε στη συνέπεια και εθέσπισε ως ανώτερο κώδικα τιμής και ηθικής την αποφυγή του αθέμιτου ανταγωνισμού.

Αυτός ο κώδικας τιμής και αυτές οι αξίες θα πρέπει να διαφυλαχθούν και να παραμείνουν ως κόρη οφθαλμού από όλους μας, εργοδότες και εργαζομένους, ιδιαίτερα από τους νεοεισερχομένους στο επάγγελμα και στο χώρο.

Στη γενική προσπάθεια διατήρησης και περαιτέρω ανάπτυξης της ναυτιλίας μας, αναγνωρίζουμε και τη δική μας ευθύνη να σας δώσουμε όλα τα εφόδια και να σας εξασφαλίσουμε την ανώτερη δυνατή εκπαίδευση και κατάρτιση για να μπορέσετε να αντεπεξέλθετε με επιτυχία στις απαιτήσεις των συνεχώς μεταβαλλόμενων και αυξανόμενων συγκυριών του ναυτιλιακού χώρου και όχι μόνο.

Για το λόγο αυτό και επειδή ενστερνιζόμαστε πλήρως το καθήκον μας να προσφέρουμε τις καλύτερες δυνατές υπηρεσίες στους συνεργάτες μας Ναυτικούς, δημιουργήσαμε, εγώ και η οικογένειά μου, εδώ στη Χίο, το πρώτο μας ναυτιλιακό γραφείο, εδώ και 40 χρόνια, επενδύοντας συνεχώς στην εκπαίδευση των ναυτικών μας και του προσωπικού των γραφείων με κορωνίδα των αντίστοιχων δραστηριοτήτων μας το εν Αθήναις Κέντρο Ναυτικής Εκπαίδευσης «MARIA TSAKOS – Training Academy», εξοπλισμένο με τους πιο σύγχρονους προσομοιωτές γέφυρας, μηχανοστασίου και φόρτωσης πλοίων.

Συγχρόνως, πιστεύοντας ακράδαντα ότι αυτά που απλόχερα μας δίνει η θάλασσα οφείλουμε να τα επιστρέφουμε στην κοινωνία, δημιουργήσαμε, πριν 7 χρόνια, το Κοινωφελές Ίδρυμα «Μαρία Τσάκος» Διεθνές Κέντρο Ναυτικής Έρευνας και Παράδοσης που, πέρα από το κοινωνικό και εκπαιδευτικό έργο που επιτελείται στο «Σπίτι της Μαρίας» στα Καρδάμυλα, καταγίνεται με πολυσχιδείς ναυτικές, φιλανθρωπικές και πολιτιστικές δραστηριότητες, έχοντας σαν μόνιμη έγνοια τους ανθρώπους της θάλασσας και τις οικογένειές τους.

Και χαίρομαι ιδιαίτερα που η Ημερίδα σας μου δίνει την ευκαιρία να ανακοινώσω στο χιακό κοινό την απόφαση του Ιδρύματός μας να προβεί στη δρομολόγηση πρότυπου εμπορικού σκάφους για εκπαιδευτικούς πλόες, στο Αιγαίο, τον Εύξεινο Πόντο και την Αν. Μεσόγειο, για την αξιοποίησή του στη συμπληρωματική κάλυψη της πρακτικής εκπαίδευσης των δοκίμων ΑΕΝ.

Τελειώνοντας, σας συγχαίρω για την επιλογή σας να υπηρετήσετε τη Ναυτιλία – τη μοναδική παγκόσμια πρωτιά διαρκείας που έχει κατακτήσει η πατρίδα μας και σας εύχομαι κάθε πρόοδο και προκοπή στη σταδιοδρομία σας επ’ ωφελεία υμών των ιδίων, της οικογένειάς σας, της ιδιαίτερης πατρίδας σας και της Ελλάδας μας.

Σας ευχαριστώ!»

Σχετικά Άρθρα

Σημαντική βελτίωση των δεικτών για τα τροχαία ατυχήματα στην Ελλάδα
Σάβ, 23/03/2019 - 06:30

Η INTERAMERICAN προσεγγίζει με ιδιαίτερο ενδιαφέρον το ζήτημα του περιορισμού των τροχαίων ατυχημάτων και των συνεπειών τους, στο πλαίσιο της ασφαλιστικής αποστολής της «να συμβάλλει ώστε οι άνθρωποι να ζουν ασφαλέστερα, περισσότερο και καλύτερα». Η εταιρεία, με ηγετική παρουσία στον κλάδο ασφάλισης οχημάτων -περί τα 600.000 ασφαλισμένα οχήματα μαζί με την απευθείας ασφάλιση Anytime- εκφράζει έμπρακτα την υπευθυνότητά της σε αυτό το εξαιρετικά σημαντικό θέμα εδώ και δύο δεκαετίες. INTERAMERICAN και Anytime αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες με στόχο την ενημέρωση/εκπαίδευση των πολιτών για τη βελτίωση της συμπεριφοράς κατά την οδήγηση και την αντιμετώπιση της παραβατικότητας, καθώς επίσης για την έρευνα σε σχετικά δεδομένα και την αξιοποίηση της προηγμένης ψηφιακής τεχνολογίας και καινοτομίας.

 

Με αφορμή τη θεσμοθετημένη Εβδομάδα Οδικής Ασφάλειας (18-24 Μαρτίου), επισημαίνεται ιδιαίτερα η ουσιαστική συνεργασία της εταιρείας με το Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας του Ε.Μ.Π., μέσω της Anytime. Η συνεργασία, που ξεκίνησε το 2017, έχει αποδώσει από τον Δεκέμβριο του 2018 έως σήμερα, σειρά ενημερωτικής αρθρογραφίας για τη συμπεριφορά των οδηγών και τα μέτρα πρόληψης - προστασίας από τροχαία ατυχήματα, με σημαντικό αριθμό unique page views (www.nrso.ntua.gr). Αξίζει να σημειωθεί και η συνεργασία της Anytime με τη δημοτική επιχείρηση e-trikala της πόλης των Τρικάλων, που έχει αναδείξει πιλοτικά τη χρήση εξελιγμένων αυτοκινούμενων οχημάτων για μαζική μετακίνηση εντός του αστικού ιστού (πρόγραμμα citymobil2), που μελλοντικά μπορούν να συμβάλουν όχι μόνο στον περιορισμό της ατμοσφαιρικής ρύπανσης και της αποσυμφόρησης της κυκλοφορίας αλλά έμμεσα και στη μείωση των ατυχημάτων στην πόλη.

 

Εξάλλου, η INTERAMERICAN υποστηρίζει σταθερά το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.ΑΣ.) «Πάνος Μυλωνάς», τις σχετικές δράσεις της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος, του οργανισμού «Συμμαχία για την Ελλάδα» ως μέλος του, καθώς και θεματικές εκδηλώσεις για την κυκλοφοριακή αγωγή και την ασφαλή οδήγηση λοιπών φορέων. Οι πρακτικές της εταιρείας για την οδική ασφάλεια ανταποκρίνονται άμεσα σε Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης του Ο.Η.Ε. (UN SDGs - «17 Στόχοι για να αλλάξουμε τον κόσμο») και ειδικότερα για την αντιμετώπιση κινδύνων, στον στόχο 3 «για καλή υγεία και ευημερία», 11 «για βιώσιμες πόλεις και κοινότητες» και 17 «για συνεργασίες».

 

Παράλληλα, το INTERAMERICAN Research Center εργάζεται σε ερευνητικό επίπεδο, καταγράφοντας διεθνείς τάσεις και δεδομένα για τις εξελίξεις στην τεχνολογία των αυτοκινήτων σε συνδυασμό με την ασφάλεια και την ποιότητα ζωής, που συνεπάγονται μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και του υψηλού κόστους σε ανθρώπινες ζωές, υγεία και οικονομία. Προς αυτή την κατεύθυνση, η εταιρεία έχει στραφεί αποφασιστικά προς μια νέα αντίληψη προϊοντικής και τιμολογιακής πολιτικής, πιο αντικειμενικής και δίκαιης. Η Anytime είναι έτοιμη να επιβραβεύσει, με νέο πρόγραμμα προσεχώς, τις επιδόσεις έξυπνης και ασφαλούς οδήγησης (pay how you drive), ενώ διαθέτει και τα πρωτοποριακά προγράμματα “Buy the Mile” για μικρότερη - οικονομικότερη χρήση αυτοκινήτου, που ως κίνητρο έμμεσα περιορίζει και τις πιθανότητες για ατυχήματα. Καθοριστική γι’ αυτά τα καινοτόμα προγράμματα είναι η χρήση προηγμένων εφαρμογών της ψηφιακής τεχνολογίας, μέσω συνεργασιών που έχει συνάψει η Anytime.

 

Σύμφωνα με τα στοιχεία του Παρατηρητηρίου Οδικής Ασφάλειας του Ε.Μ.Π. (NTUA Road Safety Observatory), που επεξεργάζεται δεδομένα της ΕΛ.ΣΤΑΤ., κατά το 2018 οι θάνατοι από τροχαία ατυχήματα στην Ελλάδα παρουσίασαν σημαντική μείωση, για δεύτερη διαδοχική χρονιά, κατά 5,6% σε σύγκριση με το 2017. Η μείωση αυτή μπορεί να αποδοθεί τόσο  στην επιρροή  της οικονομικής κρίσης όσο και στην κατασκευή και χρήση 500 χιλιομέτρων νέων και αναβαθμισμένων αυτοκινητοδρόμων σε θέσεις εθνικών οδών που είχαν υψηλά ποσοστά θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων. Την τελευταία δεκαετία, η χώρα μας παρουσιάζει τη μεγαλύτερη βελτίωση στην οδική ασφάλεια εντός των χωρών της Ε.Ε. με μείωση των θανάτων κατά 56% και των σοβαρών τραυματισμών κατά 60%.

 

ΠΙΝΑΚΑΣ ΒΑΣΙΚΩΝ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΤΡΟΧΑΙΩΝ ΑΤΥΧΗΜΑΤΩΝ

(Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας Ε.Μ.Π.)

 

2008-2018

2008

2009

2010

2011

2012

2013

2014

2015

2016

2017

2018*

2018/2008

Τραυματισμοί από τροχαία

15.083

14.789

15.032

13.849

12.398

12.109

11.690

11.440

11.318

10.848

10.740

-29%

Θάνατοι από τροχαία

1.553

1.456

1.258

1.141

988

879

795

793

824

731

690

-56%

 Σοβαροί τραυματισμοί

1.872

1.676

1.709

1.626

1.399

1.212

1.016

999

879

706

748

-60%

Ελαφροί τραυματισμοί

17.138

16.965

17.399

15.633

14.241

13.963

13.548

13.097

12.946

12.565

12.243

-29%

 Στόλος οχημάτων

7.729

7.911

8.062

8.087

8.070

8.035

8.048

8.076

8.173

8.263

8.407

9%

 

ν στόχο 3 «για καλή υγεία και ευημερία», 11 «για βιώσιμες πόλεις και κοινότητες» και 17 «για συνεργασίες».

 

Παράλληλα, το INTERAMERICAN Research Center εργάζεται σε ερευνητικό επίπεδο, καταγράφοντας διεθνείς τάσεις και δεδομένα για τις εξελίξεις στην τεχνολογία των αυτοκινήτων σε συνδυασμό με την ασφάλεια και την ποιότητα ζωής, που συνεπάγονται μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και του υψηλού κόστους σε ανθρώπινες ζωές, υγεία και οικονομία. Προς αυτή την κατεύθυνση, η εταιρεία έχει στραφεί αποφασιστικά προς μια νέα αντίληψη προϊοντικής και τιμολογιακής πολιτικής, πιο αντικειμενικής και δίκαιης. Η Anytime είναι έτοιμη να επιβραβεύσει, με νέο πρόγραμμα προσεχώς, τις επιδόσεις έξυπνης και ασφαλούς οδήγησης (pay how you drive), ενώ διαθέτει και τα πρωτοποριακά προγράμματα “Buy the Mile” για μικρότερη - οικονομικότερη χρήση αυτοκινήτου, που ως κίνητρο έμμεσα περιορίζει και τις πιθανότητες για ατυχήματα. Καθοριστική γι’ αυτά τα καινοτόμα προγράμματα είναι η χρήση προηγμένων εφαρμογών της ψηφιακής τεχνολογίας, μέσω συνεργασιών που έχει συνάψει η Anytime.

 

Σύμφωνα με τα στοιχεία του Παρατηρητηρίου Οδικής Ασφάλειας του Ε.Μ.Π. (NTUA Road Safety Observatory), που επεξεργάζεται δεδομένα της ΕΛ.ΣΤΑΤ., κατά το 2018 οι θάνατοι από τροχαία ατυχήματα στην Ελλάδα παρουσίασαν σημαντική μείωση, για δεύτερη διαδοχική χρονιά, κατά 5,6% σε σύγκριση με το 2017. Η μείωση αυτή μπορεί να αποδοθεί τόσο  στην επιρροή  της οικονομικής κρίσης όσο και στην κατασκευή και χρήση 500 χιλιομέτρων νέων και αναβαθμισμένων αυτοκινητοδρόμων σε θέσεις εθνικών οδών που είχαν υψηλά ποσοστά θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων. Την τελευταία δεκαετία, η χώρα μας παρουσιάζει τη μεγαλύτερη βελτίωση στην οδική ασφάλεια εντός των χωρών της Ε.Ε. με μείωση των θανάτων κατά 56% και των σοβαρών τραυματισμών κατά 60%.

 

ΠΙΝΑΚΑΣ ΒΑΣΙΚΩΝ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΤΡΟΧΑΙΩΝ ΑΤΥΧΗΜΑΤΩΝ

(Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας Ε.Μ.Π.)

 

2008-2018

2008

2009

2010

2011

2012

2013

2014

2015

2016

2017

2018*

2018/2008

Τραυματισμοί από τροχαία

15.083

14.789

15.032

13.849

12.398

12.109

11.690

11.440

11.318

10.848

10.740

-29%

Θάνατοι από τροχαία

1.553

1.456

1.258

1.141

988

879

795

793

824

731

690

-56%

 Σοβαροί τραυματισμοί

1.872

1.676

1.709

1.626

1.399

1.212

1.016

999

879

706

748

-60%

Ελαφροί τραυματισμοί

17.138

16.965

17.399

15.633

14.241

13.963

13.548

13.097

12.946

12.565

12.243

-29%

 Στόλος οχημάτων

7.729

7.911

8.062

8.087

8.070

8.035

8.048

8.076

8.173

8.263

8.407

9%

Θάνατοι ανά εκατομμύριο οχημάτων

201

184

156

141

122

109

99

98

101

88

83

-59%

Παραβιάσεις ορίου ταχύτητας

349.417

330.186

263.382

238.033

186.675

178.816

156.982

173.476

176.592

214.132

237.687

-32%

Παραβίαση οδήγησης υπό την επίδραση οινοπνεύματος

47.257

45.901

38.033

34.992

30.707

30.853

29.597

29.191

33.192

33.620

35.099

-26%

Παραβίαση χρήσης ζώνης ασφαλείας

86.353

77.274

49.703

37.120

33.722

35.478

34.526

29.611

34.831

32.500

31.395

-64%

Παραβίαση χρήσης κράνους

94.530

78.453

51.526

47.250

47.736

58.122

54.354

52.783

63.971

60.142

51.903

-45%

 

 

* Τα στοιχεία 2018 προέρχονται από προσωρινά δεδομένα.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

.