Χίος, Τετάρτη 16 Οκτωβρίου

INTERAMERICAN: η εικόνα της διαχείρισης των ζημιών ένα χρόνο μετά τις πυρκαϊές στην Αττική

Παρ, 12/07/2019 - 19:14
Η τοιχογραφία στο 1ο ΕΠΑΛ Ραφήνας, που φιλοτεχνήθηκε από την UrbanAct. Στο στιγμιότυπο, οι Γιάννης Ρούντος, διευθυντής Εταιρικών Σχέσεων και Υπευθυνότητας INTERAMERICAN, ο Κυριάκος Ιωσηφίδης (UrbanAct) και ο Γεράσιμος Καβαλλιεράτος, διευθυντής του ΕΠΑΛ.

Συμπληρώνεται ένας χρόνος από την καταστροφική, με οδυνηρό κόστος σε ανθρώπινες ζωές, πυρκαϊά στην Ανατολική Αττική και η εμπειρία επιβάλλεται να αποτελέσει «σύμβουλο» πρόληψης παρόμοιων γεγονότων, αλλά και επούλωσης πληγών. Η INTERAMERICAN, προσεγγίζοντας τη διαχείριση κινδύνων με απόλυτο αίσθημα ασφαλιστικής και κοινωνικής ευθύνης, προτάσσει στην ατζέντα των θεμάτων που την απασχολούν τους κινδύνους από φυσικές και ανθρωπογενείς καταστροφές.

Το γεγονός του Ιουλίου 2018 αναδεικνύει ένα βαρύ οικονομικό κόστος από τις μη ασφαλισμένες ζημιές και τη σημασία της ασφαλιστικής κάλυψης της περιουσίας. Η INTERAMERICAN έχει, πλέον, μια ολοκληρωμένη εικόνα για την κάλυψη που διαχειρίστηκε σχετικά, τόσο στην Ανατολική Αττική όσο και στην Κινέτα, με 139 ζημιές στον κλάδο περιουσίας συνολικού ύψους 5,14 εκατ. ευρώ σε αποζημιώσεις, από τις οποίες έχουν κλείσει έως σήμερα οι 125 ζημιές με πληρωμές 4,17 εκατ. ευρώ. Στον κλάδο αυτοκινήτου, έχει αποζημιωθεί το σύνολο σχεδόν των ζημιών (εκκρεμεί μια ζημιά), που έφθασαν στις 42 με αποζημιώσεις 160 χιλιάδων ευρώ.

Οι επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής μπορούν να επηρεάσουν σημαντικά το ύψος των αποζημιώσεων που καταβάλλει μια ασφαλιστική εταιρεία, όπως συνέβη κατά το 2018 για την INTERAMERICAN. Η εταιρεία αναγνωρίζει πως οι κίνδυνοι που σχετίζονται με την κλιματική αλλαγή μπορούν να έχουν αξιοπρόσεκτη επίδραση στους ιδιώτες πελάτες της. Για τους επιχειρηματικούς οργανισμούς που είναι πελάτες της μέσω των προϊοντικών γραμμών ασφάλισης περιβαλλοντικής ευθύνης και ασφάλισης επενδύσεων σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, η INTERAMERICAN συμβάλλει στη μείωση των κανονιστικών κινδύνων που αυτοί διατρέχουν, ενώ ενισχύει και ενθαρρύνει την ικανότητά τους να πραγματοποιούν υπεύθυνες επενδύσεις, οι οποίες συντελούν στον μετριασμό των επιδράσεων της κλιματικής αλλαγής.

Επισημαίνεται ότι, διεθνώς, το περιστατικό με το υψηλότερο κόστος αποζημιώσεων για φυσικές καταστροφές του 2018 ήταν η πυρκαϊά στην Καλιφόρνια, που κόστισε στην ασφαλιστική αγορά πάνω από 12 δισ. δολάρια ΗΠΑ. Οι πυρκαϊές, όπως αναφέρεται σε έκδοση του INTERAMERICAN Research Center, εκδηλώνονται συχνά ως δευτερογενής κίνδυνος (π.χ. μετά από πρωτογενή ξηρασία) συνεπεία της αλλαγής του κλίματος. Συμβάντα κινδύνου δευτερογενών επιπτώσεων είναι και οι πλημμύρες από καταιγίδες. Από τα 304 γεγονότα καταστροφών το 2018, σε όλο τον κόσμο, τα 181 αφορούσαν σε φυσικές καταστροφές και τα 123 προκλήθηκαν από ανθρώπινο παράγοντα. Οι συνολικές ασφαλισμένες ζημιές για το 2017 και το 2018, που προέκυψαν από φυσικές καταστροφές παγκοσμίως, ήταν οι υψηλότερες ανά διετία και ανήλθαν σε 219 δισ. δολάρια, με τις περισσότερες από τις μισές να αφορούν σε δευτερογενείς κινδύνους (στοιχεία Swiss Re).

 

Πρωτοβουλία κοινωνικής υπευθυνότητας για την Ανατολική Αττική

Στο επίπεδο της κοινωνικής και περιβαλλοντικής ευθύνης η εταιρεία, αναγνωρίζοντας τις δραματικές συνέπειες της κλιματικής αλλαγής και την υψηλή ευθύνη των ασφαλιστικών οργανισμών για την αντιμετώπισή της, κινείται στο πλαίσιο των διεθνών δεσμεύσεων της, ως μέλος του UN Ervironment Program Finance Initiative και των Αρχών για την Αειφόρο Ασφάλιση (Principles for Sustainable Insurance). Η INTERAMERICAN έχει αναδείξει ως ουσιαστικό εταιρικό θέμα τον Στόχο 13 από τους 17 Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης (Sustainable Development Goals), τον σχετικό με την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής.

Η κοινωνική αντίδραση της INTERAMERICAN αναφορικά με το γεγονός της περσινής πυρκαϊάς στην Ανατολική Αττική, αφ’ ενός συνδέθηκε με τις πρωτοβουλίες του Δικτύου CSR Hellas, του οποίου η εταιρεία αποτελεί μέλος, και αφετέρου με τη χορηγική υποστήριξη της δημιουργίας τοιχογραφιών σε σχολεία των περιοχών που επλήγησαν.

Η INTERAMERICAN υποστήριξε τις εικαστικές παρεμβάσεις με τοιχογραφίες της UrbanAct στο ΕΠΑΛ Ραφήνας και στο Δημοτικό Σχολείο και Νηπιαγωγείο της Αγίας Μαρίνας. Το έργο, στο πλαίσιο του προγράμματος της UrbanAct «Ζωγραφίζοντας Σχολικά Κτήρια» που τελεί υπό την αιγίδα του υπουργείου Παιδείας, ειδικότερα για εκπαιδευτικές εγκαταστάσεις στις εν λόγω περιοχές αποτέλεσε μια αντισταθμιστική εικόνα εξωρραϊσμού, με ευεργετική επίδραση στο ηθικό και τη διάθεση των μαθητών και των περιοίκων. 

 

Σχετικά Άρθρα

Τέσσερις βασικές αιτίες για την εκρηκτική άνοδο κυρίως στα VLCC
Τρί, 15/10/2019 - 19:54

Από ρεκόρ σε ρεκόρ «τρέχουν» οι ναυτιλιακοί δείκτες λόγω της εκρηκτικής ανόδου των ναύλων στα δεξαμενόπλοια και ειδικότερα στα Very large Crude Carriers (VLCC).

Την προ-προηγούμενη εβδομάδα ο ναυτιλιακός δείκτης του ναυλομεσιτικού οίκου Clarksons, ο ClarkSea Index, που αποτυπώνει το μέσο ημερήσιο έσοδο όλων των κύριων κατηγοριών των πλοίων (δεξαμενόπλοια, φορτηγά πλοία, πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, πλοία μεταφοράς αερίων), σημείωσε το μεγαλύτερο ποσοστό εβδομαδιαίας μεταβολής (23% στα 20.096 δολ./ημέρα), ενώ στο τέλος της περασμένης εβδομάδας σημειώθηκε ένα ακόμα ρεκόρ, καθώς καταγράφηκε η μεγαλύτερη αύξηση (55% στα 31.207 δολ./ημέρα).

Η εξέλιξη αυτή, αναφέρει ο Στιβ Γκόρντον, αναλυτής των Clarksons Research, είναι απολύτως συνδεδεμένη με την πορεία των ναύλων των δεξαμενόπλοιων που την Παρασκευή 11 Οκτωβρίου «πέταξαν» στα 307.888 δολ./ημέρα για τα πλοία VLCC.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ειδικά ο υποδείκτης ClarkSea των δεξαμενόπλοιων αυξήθηκε κατά 323% σε διάστημα δύο εβδομάδων, στα 80.255 δολ./ημέρα, υπερβαίνοντας το προηγούμενο υψηλό όλων των εποχών που ήταν τον Νοέμβριο του 2007. Ο πραγματικός μέσος ημερήσιος ναύλος, σημειώνει ο Βρετανός αναλυτής, διέγραψε ακόμη πιο θεαματική ρότα με την άνοδο να φτάνει στο 516% από 50.002 δολ./ημέρα, στα 307.888 δολ./ημέρα, όπως προαναφέρθηκε!

Οι βασικοί παράγοντες

Τέσσερις παράγοντες εντοπίζει ο Στιβ Γκόρντον ως «υπεύθυνους» για την έκρηξη των ναύλων στα VLCC. Ο πρώτος παράγοντας είναι οι επιβληθείσες κυρώσεις από τις ΗΠΑ σε επιλεγμένες θυγατρικές με πλοία δεξαμενόπλοιων (αντιπροσωπεύουν το 3% της μεταφορικής ικανότητας κλάδου) του μεγαλύτερου ναυτιλιακού ομίλου της Κίνας, της Cosco, που αντιπροσωπεύει το 3,8% της παγκόσμιας μεταφορικής ικανότητας. Οι κυρώσεις αυτές «υποχρέωσαν» την αγορά να αναζητήσει άλλα ασφαλή πλοία προκαλώντας  άνοδο της ζήτησης μεταφορικής ικανότητας.

Ο δεύτερος παράγοντας λέγεται ότι είναι αντίστοιχες αναφορές για επιβολή κυρώσεων σε δεξαμενόπλοια που σχετίζονται με ναυλώσεις για μεταφορά πετρελαίου από τη Βενεζουέλα, αναφορές που έχουν προσθέσει περαιτέρω σύγχυση για το τι πραγματικά ισχύει στον κλάδο.

Επίσης η αγορά επηρεάζεται από την πρόσφατη επίθεση σε δεξαμενόπλοιο την περιοχή του Κόλπου και τέλος από τον μεγάλο τυφώνα που χτύπησε την Ιαπωνία.

Οι αναλυτές περίμεναν μία καλή επόμενη χρονιά στον κλάδο των δεξαμενόπλοιων, λόγω των νέων κανονισμών περί καυσίμων (το γνωστό ΙΜΟ 2020). Ανέμεναν μία αύξηση της ζήτησης σε τονομίλια κατά 5% με μία ταυτόχρονη μείωση της προσφοράς κατά 2% λόγω της επιλογής ορισμένων πλοιοκτητών να βγάλουν τάνκερ από την αγορά για να τα εφοδιάσουν με scrubbers. Σε συνδυασμό με τη λόγω εποχικότητας άνοδο της ζήτησης τα θεμελιώδη μεγέθη του κλάδου προμήνυαν για κάτι καλύτερο. Όμως αυτό που συμβαίνει τώρα ξεπέρασε κάθε προσδοκία.

Έγραφαν ιστορία

Οι προηγούμενες τέσσερις μεγαλύτερες εβδομαδιαίες κινήσεις του ClarkSea Index καταγράφηκαν το 2007 και το 2008, τρεις στην αγορά δεξαμενόπλοιων και μία στον κλάδο των πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου. Μία από αυτές ήταν τον Δεκέμβριο του 2007, όταν μια ήδη δυνατή αγορά εκτινάχθηκε ακόμη ψηλότερα λόγω αυξημένης ζήτησης δεξαμενόπλοιων διπλού τοιχώματος που προκλήθηκε από μία κορεατική πετρελαιοκηλίδα. Τότε οι ναύλοι στα VLCCs «πήδηξαν» από τα 120.000 δολ./ μέρα στα 230.000 δολ./ημέρα μέσα σε μία εβδομάδα και ο γενικός δείκτης Clarksea έφθασε στο υψηλότερο επίπεδο των 50.714 δολ./ημέρα. Υπενθυμίζεται ότι την προηγούμενη Παρασκευή έκλεισε στα 31.207 δολ./ημέρα. Ωστόσο, για να ξεπεράσει το όριο των 50.714 δολ./ημέρα πρέπει να συμβάλουν σε αυτό και οι άλλες κατηγορίες πλοίων (Bulkers, Containerships και Gas Carriers).

 

Του Λάμπρου Καραγεώργου Από την έντυπη έκδοση της Ναυτεμπορικής 

Του Λάμπρου Καραγεώργου