Χίος, Τρίτη 7 Ιουλίου

Τα μπόνους για ηλεκτροκίνητα αυτοκινήτα - σκούτερ - ποδήλατα. Κίνητρα για επενδύσεις ηλεκτροκίνησης

Παρ, 05/06/2020 - 19:06

Μπόνους για την αγορά ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων, σκούτερ και ποδηλάτων, διευκόλυνση της χρήσης τους και κίνητρα για επενδύσεις στον τομέα της ηλεκτροκίνησης ειδικά για τις λιγνιτικές περιοχές περιλαμβάνει το «πακέτο» των κινήτρων, που ανακοίνωσαν σήμερα οι συναρμόδιοι υπουργοί Περιβάλλοντος – Ενέργειας Κωστής Χατζηδάκης και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής.

Συνολικά το κόστος αγοράς ηλεκτρικού αυτοκινήτου μειώνεται κατά μέσο όρο κατά 25%, όφελος στο οποίο προστίθεται το σημαντικά μειωμένο κόστος χρήσης (για καύσιμα και συντήρηση) σε σχέση με τα συμβατικά οχήματα.

Αναλυτικά, τα μέτρα για την ηλεκτροκίνηση έχουν ως εξής:

-Για τα ΙΧ, έκπτωση ίση με το 15% της λιανικής τιμής προ φόρων με όριο τα 5.500 ευρώ συν 500 ευρώ για την (προαιρετική) εγκατάσταση φορτιστή. Επιπλέον, εξαίρεση του ηλεκτρικού αυτοκινήτου από τα τεκμήρια. Το μπόνους εφαρμόζεται μόνο για ηλεκτρικά (όχι για υβριδικά ΙΧ).

-Για τα σκούτερ, 20% της λιανικής τιμής προ φόρων με όριο τα 800 ευρώ.

-Για τα ποδήλατα, 40% της αξίας με όριο επίσης τα 800 ευρώ, ποσό που μπορεί να καλύψει μέχρι και το 50% της τελικής αξίας.

-Αν η αγορά νέου συνδυάζεται με την απόσυρση του παλιού ΙΧ ή μοτοσυκλέτας, θα καταβάλλεται επιπλέον μπόνους απόσυρσης, ύψους 1.000 και 400 ευρώ αντίστοιχα.

-Για την αγορά και μίσθωση ηλεκτρικών οχημάτων από εταιρείες προβλέπεται αυξημένη έκπτωση της δαπάνης από τα έσοδα. Στην περίπτωση των εταιρικών οχημάτων επιδοτείται και η απόκτηση υβριδικών (όχι μόνο ηλεκτρικών) οχημάτων. Το επιπλέον ποσοστό έκπτωσης είναι αντίστοιχα 50% για ηλεκτρικά και 30% για υβριδικά επί της πραγματικής δαπάνης (π.χ. αν το μηνιαίο μίσθωμα είναι 300 ευρώ, θα εκπίπτουν 450 ή 390 ευρώ αντίστοιχα) και η παραχώρηση στον εργαζόμενο δεν θα φορολογείται ως παροχή σε είδος.

Οι επιδοτήσεις που θα δοθούν ως το τέλος του 2021, με τα τωρινά δεδομένα θα φθάσουν συνολικά στα 100 εκατ. ευρώ και θα εκταμιευθούν με το μοντέλο του προγράμματος «Εξοικονόμηση κατ’ Οίκον», δηλαδή με υποβολή αίτησης μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας, μέχρις εξαντλήσεως του προϋπολογισμού. Ο κ. Χατζηδάκης τόνισε πάντως ότι μεγάλο μέρος του Ευρωπαϊκού Ταμείου Ανάκαμψης που σχεδιάζεται, θα αφορά τις πράσινες μετακινήσεις, που σημαίνει ότι τα κίνητρα θα διατηρηθούν ή / και θα διευρυνθούν τα επόμενα χρόνια.

Η γενική γραμματέας του ΥΠΕΝ Αλεξάνδρα Σδούκου σημείωσε πως με τους υφιστάμενους πόρους θα επιδοτηθεί η αγορά 1.700 ΙΧ, 3.000 δικύκλων, 1.000 ταξί, 6.000 εταιρικών οχημάτων (με όριο 3 οχήματα ανά νομικό πρόσωπο και 6 στα νησιά) και η εγκατάσταση 1.000 οικιακών σημείων φόρτισης. Τόνισε ακόμη ότι για την ανάπτυξη του δικτύου φόρτισης θα ισχύσει το μοντέλο αγοράς.

Τα κίνητρα αγοράς προστίθενται στο όφελος από το μειωμένο κόστος χρήσης του ηλεκτρικού οχήματος. Σύμφωνα με τα σχετικά στοιχεία το κόστος καυσίμου για 10.000 χιλιόμετρα που είναι κατά μέσο όρο 1.200 ευρώ για βενζινοκίνητα, πέφτει στα 420 ευρώ για τα ηλεκτρικά (ή 220 ευρώ αν η φόρτιση γίνεται με νυχτερινό τιμολόγιο). Αντίστοιχα με 50 ευρώ ο κάτοχος συμβατικού αυτοκινήτου μπορεί να διανύσει 420 χιλιόμετρα, ενώ για το ηλεκτρικό η απόσταση ανεβαίνει στα 1.190 χλμ. (2.270 χλμ. με νυχτερινό τιμολόγιο ρεύματος). Επιπλέον το ηλεκτρικό όχημα απαλλάσσεται από τέλη κυκλοφορίας, θα σταθμεύει δωρεάν στους δημόσιους χώρους και έχει χαμηλότερο κόστος σέρβις (ενδεικτικά, 100 ευρώ έναντι 350 ευρώ για τα συμβατικά).

Με το ίδιο νομοσχέδιο, το οποίο αναμένεται να ψηφιστεί τον Ιούλιο, δημιουργείται το πλαίσιο για την ανάπτυξη δικτύου φορτιστών, με έμφαση σε δημόσια προσβάσιμους χώρους και ρυθμίζονται τα θέματα τεχνικής υποστήριξης, συντήρησης και επισκευής των ηλεκτρικών οχημάτων. Ως το Μάρτιο του 2021 οι Δήμοι θα πρέπει να χωροθετήσουν τα σημεία στα οποία μπορούν να εγκατασταθούν φορτιστές, την ίδια χρονιά θα καλυφθεί πλήρως το εθνικό δίκτυο, ενώ οι εισαγωγείς αυτοκινήτων δεσμεύονται να λειτουργήσουν άμεσα 1.200 σημεία στα οποία θα εγκατασταθούν φορτιστές. Φορτιστές θα εγκαθίστανται υποχρεωτικά στα καινούργια κτίρια, ενώ για τα παλιά δεν θα απαιτείται η σύμφωνη γνώμη της γενικής συνέλευσης της πολυκατοικίας (όπως ισχύει για το φυσικό αέριο).

Σε ό,τι αφορά τα κίνητρα για επενδύσεις σε μονάδες παραγωγής φορτιστών, μπαταριών (ή ενδεχομένως και οχημάτων) προβλέπονται μειωμένος φορολογικός συντελεστής κατά 5 μονάδες για 5 χρήσεις, χαμηλότερες εργοδοτικές εισφορές για νέες θέσεις εργασίας και θέσπιση συντελεστών υπεραπόσβεσης ώστε η επένδυση να ανακτάται σε ορίζοντα τριετίας. Τα κίνητρα θα ισχύουν για επενδύσεις αποκλειστικά σε λιγνιτικές περιοχές (Δυτική Μακεδονία και Μεγαλόπολη) που πλήττονται από την απανθρακοποίηση της οικονομίας.

Ο κ.Χατζηδάκης υπογράμμισε ότι δεν έχει συζητηθεί θέμα περιορισμών στην κυκλοφορία των οχημάτων παλιάς τεχνολογίας στα αστικά κέντρα (όπως γίνεται σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες), ούτε θα αυξηθούν τα τέλη κυκλοφορίας γι αυτά. Θα ληφθούν όμως μέτρα για τον περιορισμό της εισαγωγής μεταχειρισμένων ΙΧ (απαγόρευση εισαγωγής των οχημάτων τεχνολογίας euro 1, 2 και 3 και επιβολή περιβαλλοντικού τέλους στην τεχνολογία 4 ύψους 4.000 ευρώ.

Ο υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Γεράσιμος Θωμάς τόνισε ότι η ηλεκτροκίνηση αποτελεί σημαντική συνεισφορά στην υλοποίηση του Εθνικού Σχεδίου για την ενέργεια και το κλίμα, ενώ θα ακολουθήσουν πρωτοβουλίες για την εξοικονόμηση ενέργειας.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

 

Συντασσόμενος με πρωτοβουλία του Διεθνούς Ναυτικού Επιμελητηρίου
Τρί, 07/07/2020 - 19:19

Όλες οι σειρήνες των πλοίων θα ηχήσουν ταυτόχρονα σε όλο τον κόσμο το μεσημέρι της 8ης Ιουλίου σε μια προσπάθεια ν αφυπνιστούν οι κυβερνήσεις για τον επαναπατρισμό των ναυτικών μας, που "κόλλησε" λογω κορωνοϊού.

Χαρακτηριστική του κλίματος είναι η παρακάτω ανακοίνωση του Ομίλου Τσάκου.

 

Το Διεθνές Ναυτικό Επιμελητήριο καλεί τους πλοιάρχους όλων των πλοίων που θα βρεθούν σε λιμάνι το μεσημέρι της  8ης Ιουλίου, να σημάνουν την σειρήνα τους. Η πρωτοβουλία αυτή αποσκοπεί να καταδείξει την απαράδεκτη κατάσταση στην οποία έχουν περιέλθει οι ναυτικοί, που εξακολουθούν να εργάζονται διαρκώς, λησμονημένοι και εγκαταλελειμμένοι.

 

Συντασσόμαστε ανεπιφύλακτα με την πρωτοβουλία του Διεθνούς Ναυτικού Επιμελητηρίου (ICS) για την ανάδειξη του θέματος της αντικατάστασης των ναυτικών, που συνεχίζουν να παραμένουν στα πλοία λόγω της πανδημίας COVID-19 και καλούμε τα πλοία μας, σε όποιο λιμάνι του κόσμου βρεθούν να σημάνουν εμφατικά, στις 12 το μεσημέρι της 8ης Ιουλίου, τη σειρήνα τους, ώστε να αφυπνιστούν οι κυβερνήσεις όλου του κόσμου, οι διεθνείς φορείς και παράγοντες και η παγκόσμια κοινή γνώμη.

 

Όπως δεν μπορεί να υπάρξει παγκόσμια οικονομία και εμπόριο χωρίς τη ναυτιλία, έτσι και η ναυτιλία δεν μπορεί να λειτουργήσει χωρίς ναυτικούς. Χάρη στους ναυτικούς μας, η ναυτιλία είναι εκείνη που συνεχίζει, 24 ώρες την ημέρα, επτά ημέρες την εβδομάδα, να εξυπηρετεί το σύνολο σχεδόν των μεταφορικών αναγκών του κόσμου, εξασφαλίζοντας τον εφοδιασμό των κοινωνιών, βιομηχανιών και μονάδων παραγωγής με τα αγαθά, πρώτες ύλες και παντοειδή εφόδια που έχουν ανάγκη.

 

Έχει έλθει επιτέλους, η στιγμή να αναγνωρισθούν οι ναυτικοί ως “key workers”, όπως έχουν ζητήσει ο Γεν. Γραμματεύς του ΙΜΟ και ο Εκτελεστικός Διευθυντής του ILO.

 

Επιβάλλεται, κατά συνέπεια, η άμεση επίλυση του φλέγοντος προβλήματος της αλλαγής των πληρωμάτων και του επαναπατρισμού των ναυτικών, οι οποίοι μήνες τώρα ταλαιπωρούνται σκληρά από κόπωση, μοναξιά και άγχος σε όλα τα πλάτη και μήκη του κόσμου. Θεωρούμε άδικο και απαράδεκτο να παραμένουν σήμερα περισσότεροι από 300.000 ναυτικοί εγκλωβισμένοι σε πλοία και ξηρά υπηρετώντας χωρίς αντικατάσταση εξαιτίας διαδικαστικών προβλημάτων (visas, διαβατήρια) καθ’ όν χρόνο λιμάνια και αεροδρόμια παραμένουν κλειστά και λόγῳ έλλειψης χώρων υποδοχής και πτήσεων προς τις πατρίδες τους ενώ ταυτόχρονα συνάδελφοί τους, που περιμένουν να ναυτολογηθούν, αντιμετωπίζουν προβλήματα βιοπορισμού.

 

Καλούμε κάθε Αρχή και Εξουσία να προχωρήσουν στην απλούστευση των διαδικασιών και να επισπεύσουν, λαμβάνοντας όλα τα αναγκαία μέτρα, τον επαναπατρισμό των ναυτικών και την απρόσκοπτη εναλλαγή των πληρωμάτων, διασφαλίζοντας, ανά πάσαν στιγμή, την δέουσα ιατρική περίθαλψη και φροντίδα των ήδη καταπονημένων εν πλῳ ναυτικών.

 

Στα πενήντα χρόνια της ζωής του, ο Όμιλός μας όχι μόνο δεν ξεχνάμε τι οφείλουμε στους πολύτιμους και ανεκτίμητους συνεργάτες, τους ναυτικούς μας αλλά τους διαβεβαιώνουμε:. «Δεν σας ξεχνάμε. Δεν είστε μόνοι σας. Είμαστε περήφανοι για σας. Θα είμαστε πάντα μαζί σας!»