Χίος, Τετάρτη 17 Ιουλίου

Εν' αναμονή χρηματοδότησης για τη μελέτη σκοπιμότητας για τα λιμάνια Χίου και Μεστών

Δείτε το Βίντεο
Πέμ, 13/12/2018 - 11:26

 

Προκοστολόγηση της μελέτης σκοπιμότητας για τα λιμάνια της Χίου και των Μεστών ζήτησε από το Λιμενικό Ταμείο Χίου το Υπουργείο Ναυτιλίας, κάτι το οποίο θα γίνει σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Αιγαίου, ώστε στη συνέχεια το υπουργείο να μεριμνήσει για την εξασφάλιση της χρηματοδότησης για τη μελέτη.

Τα παραπάνω προέκυψαν μετά τις νέες επαφές που έγιναν στο περιθώριο της παρουσίας του Γενικού Γραμματέα Ναυτιλίας, Δ. Τεμπονέρα στη Χίο, για τις εργασίες του ΣΑΣ και της ημερίδας για την ακτοπλοΐα και το μεταφορικό ισοδύναμο, με τον Πρόεδρο του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Χίου, Αντώνη Κέφη να γνωστοποιεί, μέσω του Ράδιο “Α” τις τελευταίες εξελίξεις.

Αξίζει να αναφερθεί ότι κατά τη διάρκεια της ημερίδας  σημαντική αναφορά έγινε στο λιμάνι των Μεστών. Αποσαφηνίσθηκε ότι θα πρέπει να αναλυθούν τα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα μιας τέτοιας απόφασης καθώς και οι οικονομικές συνέπειες που θα έχει η μετακίνηση της επιβατικής και εμπορευματικής κίνησης που θα αποφασιστεί έπειτα από δημόσιο διάλογο. Τέλος επισημάνθηκε ότι προχωρούν οι μελέτες χερσαίων εγκαταστάσεων για την πλήρη εφαρμογή του ISPS και για την προσέλκυση κρουαζιέρας.

Όπως είπε στο Ράδιο "Α"  ο Δήμαρχος, Μανώλης Βουρνούς, είναι αναγκαίο “να γίνει μια μελέτη η οποία θα βλέπει την τοπική οικονομία στο σύνολό της και θα βλέπει τι την συμφέρει περισσότερο. Ποια είναι τα υπέρ αν λειτουργεί το κεντρικό λιμάνι στη Χίο, ποια αν λειτουργεί στα Μεστά; Εφ’ όσον λειτουργήσει στη Χίο ή τα Μεστά ποιες είναι οι αρνητικές επιπτώσεις και πως θεραπεύονται; Τι θα κάνουμε για να καλύψουμε αυτές τις αρνητικές επιπτώσεις; Δεν μπορεί να πεθάνουν π.χ. οικονομικοί κλάδοι επειδή έχει πείσμα ο Δήμαρχος να μεταφέρει στα Μεστά την εμπορευματική κίνηση ή επειδή κάποιος έριξε μια καλή ιδέα ή επειδή το θέλει ο Υπουργός ή επειδή μας βρέθηκε ένα λιμάνι εκεί,που κάποιος, για κάποιο λόγο το έκανε εκείνη την εποχή. Πρέπει να γίνει με σωστές κινήσεις όλο αυτό και ούτε πρέπει να μείνουμε στο λιμάνι της Χίου επειδή αυτό ξέρουμε κι αυτό εμπιστευόμαστε, όπως έλεγε μια διαφήμιση απορρυπαντικού παλιά. Πρέπει να κάνουμε κινήσεις σαν κοινωνία και σαν οικονομία βασισμένοι σε πραγματικά δεδομένα. Να το μετρήσουμε να δούμε τι μας συμφέρει και τι εξυπηρετεί το μέλλον.”

Για ο ίδιο θέμα μέσω του Ράδιο “Α” παρέμβαση έκανε και ο Πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων, Γιώργος Μισετζής, συντασσόμενος με το Δήμαρχο αλλά εκφράζοντας παράλληλα τη βεβαιότητα ότι το λιμάνι των Μεστών μπορεί να ενταχθεί στην οικονομική ζωή του τόπου δυναμικά. Μάλιστα σημείωσε ότι αντί του ενός δρομολογίου εβδομαδιαίως που επιδιώκεται να προσεγγίζει στα Μεστά, ειδικά για τους θερινούς μήνες, θα πρέπει να εξεταστεί η πραγματοποίηση και 2ου.

“Είναι πύλη το λιμάνι Μεστών και πριν τη νέα σεζόν πρέπει να ολοκληρωθεί η μελέτη σκοπιμότητας και να αναληφθούν πρωτοβουλίες. Πρέπει να καταλάβουμε ότι ο τουριστικός τομέας πάσχει και θα φτάσουμε σε “λουκέτα”, οπότε πρέπει να ενεργήσουμε άμεσα”, κατέληξε ο κ. Μισετζής.

Σχετικά Άρθρα

Συνέντευξη στην ΕΡΤ και την εκπομπή "Επόμενη Μέρα"
Τρί, 16/07/2019 - 19:41

Ο Υφυπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Νότης Μηταράκης, βρέθηκε στην ΕΡΤ και την εκπομπή «Επόμενη Μέρα» και μίλησε για ζητήματα σοβαρά που απασχολούν την επικαιρότητα.

Μεταξύ άλλων, αναφέρθηκε στο ζήτημα των συντάξεων χηρείας καθώς και στο θέμα της κατάργησης της έκδοσης ΑΜΚΑ στους μετανάστες. 

Για τις συντάξεις χηρείας συγκεκριμένα ανέφερε:

 

«Για εμάς το θέμα των συντάξεων χηρείας είναι ένα πολύ σημαντικό και ευαίσθητο θέμα και δεν θέλουμε να καθυστερήσει καθόλου να επιλυθεί. Ο νόμος Κατρούγκαλου ήταν ανάλγητος με τις χήρες, μειώνοντας από το 70% στο 50% το ποσοστό αναπλήρωσης που έπαιρνε η χήρα. Επιπροσθέτως, έθεσε και ηλικιακούς περιορισμούς, καθώς πολλές από τις χήρες θα έπαιρναν συντάξεις μόνο για τρία χρόνια. Μετά από τη γενική κοινωνική κατακραυγή, ο ΣΥΡΙΖΑ άλλαξε πριν από λίγους μήνες τη διάταξη, επαναφέροντας τις συντάξεις εκεί όπου ήταν. Εντούτοις, στην πορεία ανακαλύψαμε πως δεν έχει υπογράψει το Υπουργείο Εργασίας την εγκύκλιο που χρειάζεται προκειμένου να εφαρμοσθεί η πληρωμή της διαφοράς και να γίνει ο επανυπολογισμός. Επιπλέον, η μη υπογραφή της εγκυκλίου είχε σαν αποτέλεσμα να μην έχει παραγγελθεί από τη Διεύθυνση Μηχανοργάνωσης του ΕΦΚΑ, το απαραίτητο λογισμικό το οποίο χρειάζεται κάποιες εβδομάδες να ετοιμαστεί και το οποίο μπαίνει στο σύστημα του ΕΦΚΑ και αναπροσαρμόζει ηλεκτρονικά τις συντάξεις, προκειμένου να μην χρειαστεί να εκδοθούν νέες αποφάσεις και να ολοκληρωθεί σύντομα…

Ολοκληρώνοντας πρόσθεσε πως προκειμένου να αντιμετωπισθεί το θέμα το συντομότερο δυνατόν, ο κ. Μηταράκης δήλωσε πως μέχρι την Παρασκευή θα έχουν γίνει όλες οι απαραίτητες ενέργειες σε συνεργασία με τη Μηχανογράφηση, προκειμένου να επανυπολογιστούν και να καταβληθούν οι συντάξεις χηρείας το συντομότερο δυνατόν. 

Εν συνεχεία, ο κ. Μηταράκης αναφέρθηκε στο ζήτημα της κατάργηση του ΑΜΚΑ για τους μετανάστες:

 

«Βάσει νομοθεσίας που υπήρχε τα τελευταία χρόνια, δινόταν ένας προσωρινός αριθμός σε εκείνους που ήταν στη χώρα μας σαν πρόσφυγες και μετανάστες. Η διαδικασία αυτή δεν εφαρμόσθηκε ποτέ από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ. Επιπροσθέτως, λίγες μέρες πριν τις εκλογές του Ιουλίου, το Υπουργείο Εργασίας πέρασε μια εγκύκλιο, προκειμένου να δίνεται αριθμός ΑΜΚΑ- με τα αντίστοιχα δικαιώματα πρόσβασης στην αγορά εργασίας και στην υγειονομική περίθαλψη που αυτό συνεπάγεται- χωρίς κανέναν απολύτως κριτήριο. Οποιοσδήποτε έμπαινε στη χώρα μας για λίγες ημέρες, μπορούσε να εκδώσει ΑΜΚΑ και να λάβει μόνιμα δικαιώματα… Η κυβέρνησή μας ανέστειλε την εν λόγω εγκύκλιο και θα επανέλθουμε έπειτα από την απαραίτητη μελέτη που πρέπει να γίνει, με ένα μόνιμο μηχανισμό, που θα αφορά όσους είναι νόμιμα στη χώρα μας, όσους δικαιούνται διεθνούς προστασίας, καθώς και εκείνους που κατοικούν με άδεια παραμονής στην Ελλάδα».

Δείτε ολόκληρη την εκπομπή εδώ: https://youtu.be/0-n0_x7nOeg

amesa_tha_prohorisoyme_se_oles_tis_energeies_gia_ton_epanypologismo_ton_syntaxeon_hireias