
Με βολές εκατέρωθεν, δια... αλληλογραφίας, οι Βουλευτές Χίου με αφορμή την πρόσφατη απάντηση του υπουργού Μεταφορών για τα έργα του αεροδρομίου, επιχειρούν να πείσουν για το ποιανού η Κυβέρνηση έχει κάνει περισσότερα για τον τόπο.
Ακολουθούν αναλυτικά οι ανακοινώσεις τους, αρχής γενομένης από εκείνη του Κυβερνητικού Βουλευτή, Ανδρέα Μιχαηλίδη:
«Σχετικά με τη συζήτηση στη Βουλή του θέματος της αναβάθμισης και επέκτασης του αεροδρομίου Χίου, μετά από Επίκαιρη Ερώτηση του κ. Μηταράκη, και επειδή έχει διαστρεβλωθεί η κυβερνητική θέση, θα θέλαμε να επισημάνουμε τα εξής, τα οποία άλλωστε προκύπτουν από τα λεγόμενα του αρμόδιου Υπουργού κατά τη χθεσινή συζήτηση.
- Ο καθαρισμός και η περίφραξη των απαλλοτριωμένων εκτάσεων (clear way) έγινε από την παρούσα κυβέρνηση. Το έργο ολοκληρώνεται εντός των επόμενων εβδομάδων.
- Είναι υπό εκπόνηση και ολοκληρώνεται το πρώτο εξάμηνο του 2017 η μελέτη σκοπιμότητας για την επέκταση του αεροδιαδρόμου.
- Έχουν δεσμευθεί κονδύλια στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα 2014-2020 του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την αναβάθμιση και τον εκσυγχρονισμό αεροδρομίων, μεταξύ των οποίων και της Χίου.
- Η οριστική απόφαση για το αν θα προχωρήσουν τα έργα αναβάθμισης θα ληφθεί εφόσον ξεκαθαριστεί από την πλευρά του ΤΑΙΠΕΔ το αν θα συμπεριληφθεί το αεροδρόμιο Χίου σε αυτά προς ιδιωτικοποίηση. Αυτό είναι απόλυτο λογικό· σκανδαλώδης, και απόλυτα ενδεικτική της νεοφιλελεύθερης ιδεολογίας της, είναι η θέση της ΝΔ να ξοδευτούν κάποια εκατομμύρια κρατικού χρήματος σε υποδομές οι οποίες πιθανόν να ιδιωτικοποιηθούν!
- Απαιτείται μεγάλο θράσος να εγκαλούν την κυβέρνηση για καθυστερήσεις αυτοί οι οποίοι δεν είχαν όχι απλά εξασφαλίσει χρηματοδότηση, αλλά ούτε καν είχαν ολοκληρώσει τις απαιτούμενες μελέτες και το clear way. Να υπενθυμίσουμε ότι ο κ. Μηταράκης διετέλεσε επί 2,5 χρόνια Υφυπουργός Ανάπτυξης."
Στις παραπάνω αναφορές του Βουλευτή ΣΥΡΙΖΑ, ο Βουλευτής Χίου της Νέας Δημοκρατίας, κ. Νότης Μηταράκης, απαντά με την ακόλουθη δήλωση:
«Επειδή ο κ. Ανδρέας Μιχαηλίδης επιθυμεί να κάνουμε συγκρίσεις για την πρόοδο των έργων στο Αεροδρόμιο της Χίου, μετά χαράς να γίνουν.
Από τον Απρίλιο του 2014, ως Υφυπουργός Ανάπτυξης & Ανταγωνιστικότητας ανέλαβα προσωπικά πρωτοβουλία για την επιτάχυνση του έργου με τη σύσταση επιτροπής, στην οποία μετείχαν ο Γενικός Γραμματέας Δημόσιας Περιουσίας, ο Γενικός Γραμματέας Χωροταξίας και Αστικού Περιβάλλοντος και ο Διοικητής της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας.
Ως αποτέλεσμα, μέχρι το τέλος του 2014, ολοκληρώθηκαν οι απαλλοτριώσεις, ενώ έγινε παραλαβή – και τυπικά και ουσιαστικά – όλης της έκτασης που χρειάζεται για την επέκταση του διαδρόμου, καθώς τελείωσε η διαδικασία των διοικητικών αποβολών. Παράλληλα, ολοκληρώθηκε και η διαδικασία για την προετοιμασία του έργου της κατεδάφισης, ισοπέδωσης και περίφραξης του χώρου, με χρονοδιάγραμμα προκήρυξης του εν λόγω έργου το πρώτο τρίμηνο του 2015, ενώ δρομολογήθηκαν και τα επόμενα βήματα για την υλοποίηση διαφόρων μελετών που απαιτούνταν.
Τονίζω ότι ως προς το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα 2014 – 2020 του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, όντως περιλαμβάνει κονδύλια για το Αεροδρόμιο Χίου, αυτό όμως έχει εκπονηθεί από την Κυβέρνηση Σαμαρά και έχει παραληφθεί και εγκριθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή στις 15 Δεκεμβρίου 2014, όπως αποδεικνύεται στη σελ. 1 του σχετικού εντύπου!
Αντίθετα, ο ΣΥΡΙΖΑ στα 2 χρόνια διακυβέρνησης, το μόνο που κάνει είναι να υπονομεύει την επέκταση του αεροδρομίου. Άργησε σχεδόν 10 μήνες να προκηρύξει το έργο της περίφραξης και της διαμόρφωσης της απαλλοτριωθείσας έκτασης, ενώ ακούγεται ανεδαφικό ότι θα ολοκληρωθεί σε λίγες εβδομάδες, αφού ακόμη δεν έχει βρεθεί λύση για το θέμα του δρόμου. Παράλληλα, ο ΣΥΡΙΖΑ μοιράζει υποσχέσεις για «νέα συλλογή στοιχείων» και «εξαντλητικό διάλογο του κόμματος με την τοπική κοινωνία». Ενώ ο ίδιος ο Υπουργός Υποδομών δήλωσε στη συζήτηση της επίκαιρης ερώτησής μου στη Βουλή (σ.σ. 13/02/2017) ότι «…Όμως, δεν πρόκειται, κύριε Μηταράκη, να το αρχίσουμε αυτό το έργο -και θέλω να είμαι πολύ ειλικρινής…».
Κλείνοντας, θέλω να τονίσω ότι αν ο ΣΥΡΙΖΑ και ο κ. Ανδρέας Μιχαηλίδης επιθυμούν να κάνουμε συγκρίσεις και στα υπόλοιπα φλέγοντα θέματα της Χίου, μπορούμε να τις κάνουμε για το μεταναστευτικό, το νησιωτικό ΦΠΑ, το ρουκετόπολεμο και όχι μόνο.
Πλέον, όμως, είναι η ώρα των πράξεων και όχι των λόγων. Και κανείς δεν έχει το δικαίωμα στο όνομα κάποιων ιδεολογικών αγκυλώσεων να υπονομεύσει έργα κομβικής σημασίας για το νησί μας και από κοινωνικής και από οικονομικής και από εθνικής ακόμη πλευράς. Ας δουλέψουμε επιτέλους συντονισμένα και με όραμα, το οφείλουμε στο νησί μας.»







































