Χίος, Τετάρτη 3 Ιουνίου

Γαληνός, Πρόεδρος και Λαμπρινούδης, Γραμματέας της ΠΕΔ

Πέμ, 02/10/2014 - 10:19

O Δήμαρχος Λέσβου, Σπύρος Γαληνός, εκλέχτηκε πρόεδρος της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων του Βορείου Αιγαίου.

Συνολικά το ψηφοδέλτιο Γαληνού - Βουρνού και λοιπών δημάρχων έλαβε 43 ψήφους, 8 το ψηφοδέλτιο Λαμπρινούδη, με τη βοήθεια μόνο ενός δημοτικού συμβούλου από τη Σάμο, και από 7 το ψηφοδέλτιο που στηρίχθηκε από τους ανεξάρτητους συνδυασμούς προσκείμενους στο ΣΥΡΙΖΑ, όπως και ο συνδυασμός της ΛΑ.Σ. και 2 το ψηφοδέλτιο της ΑΝΤΑΡΣΥΑ.

Στις εκλογές για την ΠΕΔ, πέρα από το σύνολο των δημάρχων που μετέχουν εξ οφίτσιο, μέλη εκλέχθηκαν οι: Αμύγδαλος (42), Βογιατζής (36), Τζιμής (31), Καραγεωργίου (30), Κατσίβελης (17) και Σκαφίδας (17).

Στις εκλογές για τη συμμετοχή στη Γενική Συνέλευση της ΚΕΔΕ εκλέχτηκαν οι Στ. Ζουμίδης (30) και Πόντικας (28), ενώ από το συνδυασμό Λαμπρινούδη ο Στ. Καμπούρης με 8 ψήφους.

Σχετικά Άρθρα

Τετ, 03/06/2020 - 18:05
φωτο αρχείου

Απελευθέρωση Προκυμαίας Κεντρικού Λιμένα Χίου από οχήματα παντός τύπου, πλην οχημάτων ειδικού σκοπού (Ε.Κ.Α.Β. – Π.Υ. – ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ – ΛΙΜΕΝΑΡΧΕΙΟΥ κ.λπ.)

α) Εφαρμογή άμεσης λύσης με μέτρα συν – αντιμετώπισης του κυκλοφοριακού

β) Προώθηση και εφαρμογή της μεσομακροπρόθεσμης λύσης του πολλαπλασιασμού των δυνατοτήτων του Κεντρικού Λιμένα Χίου (πρόταση Σταύρου Μιχαηλίδη και λοιπών εθελοντών Μηχανικών)

ΣΧΕΤ: Επιστολή μου από 22/05/2020

Κύριε Πρόεδρε, Κύριε Δήμαρχε, Κυρίες και Κύριοι Δημοτικοί Σύμβουλοι, Κυρία και Κύριοι εκπρόσωποι Υπηρεσιών, Φορέων και Πολιτών.

Για το άνω θέμα που καλείσθε να αποφασίσετε σήμερα είναι γνωστές οι διαδοχικές προσεγγίσεις για την λύση του αρχικά από το 2003 -  αρχιτέκτων κυκλοφοριολόγος Ιορδάνης Πετρίδης μόνιμος κάτοικος και εργαζόμενος σε Δήμο της Μεγάλης Βρετανίας και μετέπειτα από τα μέσα του 2004 που κατατέθηκε στο Λιμενικό Ταμείο Χίου η πρόταση Στ. Μιχαηλίδη, αλλά και από πέρσι που περατώθηκε από την προηγούμενη Δημοτική Αρχή ο Περιφερειακός Δρόμος της Πόλης.

Κατά την ίδια εποχή είχε κατατεθεί πρόταση της Δ.Α. 20022006 για την κατασκευή προσωρινού χωματόδρομου σε επαφή με το εξωτερικό – παραθαλάσσιο τείχος του φρουρίου, με υποχρέωση να καθαιρεθεί όταν αποπερατωθεί ο περιφερειακός δρόμος της πόλης.

Τελικά για διάφορους λόγους: δεν εγκρίθηκε το πιο πάνω έργο από το Κ.Α. Συμβούλιο.

Όπως έχω αναφέρει σε προηγούμενο σημείωμά μου (σχετ. 1) που ενσωματώθηκε στην προηγούμενη Συνεδρίαση με το ίδιο θέμα, είναι δυνατό το κλείσιμο της Προκυμαίας για όλα τα οχήματα πλην του ειδικού -άνω- σκοπού. Εφόσον ΟΛΟΙ μας με πρώτη την Δημοτική Αρχή, ασχοληθούμε και επανασχεδιάσουμε σωστά το κυκλοφοριακό της Πόλης, όπως έχει γίνει και στους υπόλοιπους μικρούς και μεγάλους Δήμους της πατρίδας, δίδοντας προτεραιότητα στην εξυπηρέτηση του πεζού (στις μαμάδες με καρότσια, στα ΑΜΕΑ κ.λπ.) και στα καθαρά μέσα μετακίνησης (ποδήλατα, ηλεκτρικά πατίνια κ.λπ.).

Αυτό προϋποθέτει: σωστή οδοσήμανση, φωτιζόμενες διαβάσεις πεζών, νέο παραθαλάσσιο μέτωπο πολλαπλών χρήσεων, νέους χώρους στάθμευσης, χρήση των υπαρχόντων και σύνδεσή τους με την πόλη με ευέλικτα μεσαίου μεγέθους Λεωφορεία.

Η Χίος του Πολιτισμού, της ναυτιλίας, του εμπορίου και της μαστίχας, δεν επιτρέπεται να ανέχεται την χρήση της Προκυμαίας από θορυβώδη και επικίνδυνα μικρά και μεγάλα οχήματα που μηδενίζουν εκτός από την ποιότητα ζωής και την τουριστική της ανάπτυξη.

Εφόσον εφαρμοσθούν τα προηγούμενα, θα γίνει δυνατή η Πυροσβεστική Υποστήριξη του Κέντρου και των Περιχώρων της Πόλης από την Πυροσβεστική Υπηρεσία Χίου, που πρόσφατα ο Διοικητής την χαρακτήρισε για λόγους παραβατικής στάθμευσης και έλλειψη οργάνωσης την πόλη ΑΒΑΤΟ, με ότι αυτό σημαίνει για την ασφάλεια των Δημοτών.Ως Φίλοι του Πεζού, τασσόμαστε: υπέρ του κλεισίματος της Προκυμαίας, εφόσον διατηρηθούν τα πεζοδρόμια της στην σημερινή θέση τους.

Τέλος, ως προς την μεσομακροπρόθεσμη ΟΡΙΣΤΙΚΗ λύση του προβλήματος, πρέπει έστω και με καθυστέρηση 15-16 ετών (!!) να προωθηθεί η πρόταση Στ. Μιχαηλίδη εκ νέου, όπως έπραξε στις 22/02/2005 ο Δήμαρχος ως Πρόεδρος – τότε – του Λιμενικού Ταμείου Χίου για τους λόγους που αναλυτικά αναφέρονται στο άνω έγγραφό του με Α.Π. 258/22-02-2005, το οποίο επισυνάπτεται στην παρούσα τοποθέτησή μου, προκειμένου να επαναπροωθηθεί αρμοδίως.

Εξ άλλου το Δημοτικό Συμβούλιο έχει συναποφασίσει ΟΜΟΦΩΝΑ για την ανάθεση μελέτης ποσού 690.000 ΕΥΡΩ για την αναβάθμιση και συμπλήρωση του παραθαλάσσιου μετώπου από Δασκαλόπετρα μέχρι Κεραμεία που πρωτοκατατέθηκε ως αίτημα, από το Δίκτυο Πολιτών και Φορέων (Φίλοι του Πεζού, Ποδηλάτες Χίου, Ποδηλατείν, Σύλλογος Αθλητών Υγείας Χίου – CHIOS RUNNING).

Τέλος ως άνθρωποι που πρέπει να κοιτάμε ψηλά, απαιτείται να συναποφασίσουμε τόσο για την προώθηση των κολλημένων ή εσφαλμένων έργων, όσο και για τα νέα που χρειαζόμαστε, όπως: η εφαρμογή της πρότασης Στ. Μιχαηλίδη, η ολοκλήρωση των Λιμενικών και των Οδικών Υποδομών του Λιμένα Μεστών και των Μαστιχοχωρίων, αλλά και της Λιμνοδεξαμενής στο Σαραπειό, από την οποία: θα υδρευθεί με ΠΟΣΙΜΟ νερό όλη η Ανατολική πλευρά του νησιού, από τα Καρδάμυλα μέχρι τα Νένητα.

 

Με τιμή, για τους φίλους του Πεζού: Δήμης Μυλωνάδης