Χίος, Τετάρτη 19 Φεβρουαρίου

Γιάννης Πλακιωτάκης στη Βουλή: Το Μεταφορικό Ισοδύναμο αξιολογείται και θα εξορθολογιστεί.

"Επιδοματικού χαρακτήρα μέτρα δεν συνιστούν μεταρρύθμιση".
Τρί, 21/01/2020 - 19:43

«Ένα Επιδοματικού χαρακτήρα μέτρο, όπως το Μεταφορικό Ισοδύναμο, δεν συνιστά μεταρρύθμιση. Ούτε βεβαίως μπορεί να αποτελεί τη στρατηγική προσέγγιση μίας κυβέρνησης για τα νησιά μας και τη νησιωτικότητα.  

Το ότι ο ΣΥΡΙΖΑ επιχειρεί να το παρουσιάσει με αυτόν τον τρόπο,  οφείλεται στο γεγονός ότι  η κυβέρνηση του δεν είχε κανένα στρατηγικό σχεδιασμό για τα νησιά και δεν έκανε όσα έπρεπε να κάνει για τους νησιώτες». 

Αυτό τόνισε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Γιάννης Πλακιωτάκης απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ κ. Σωκράτη Βαρδάκη, επισημαίνοντας ότι «το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής αξιολογεί ήδη το μεταφορικό ισοδύναμο ώστε να το καταστήσει ένα πραγματικό αναπτυξιακό εργαλείο, όπως όφειλε να ήταν ευθύς εξ αρχής». 

«Η ανάγκη εξορθολογισμού του μέτρου», συνέχισε, αποδεικνύεται και από το γεγονός πως από τα 570 εκατ. ευρώ που προβλέπονται για την κάλυψη του μόλις το 9,86% έχουν απορροφηθεί μέσα σε δύο χρόνια. Ειδικότερα οι νησιωτικές επιχειρήσεις,  δεν «αγκάλιασαν» το μέτρο, αφού μόνο 1 στις 10 έκανε χρήση, και αυτό είναι κάτι που οφείλει να μας προβληματίσει.

Ειδικά σε ότι αφορά τα καύσιμα», τόνισε ο κύριος Πλακιωτάκης, «σε πάρα πολλές περιπτώσεις έχουν παρατηρηθεί σοβαρές στρεβλώσεις στην αγορά και οι εκπρόσωποι των βενζινοπωλών, αλλά και ο Σύνδεσμος Εταιριών εμπορίας πετρελαιοειδών Ελλάδος, κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου».   

Σε αυτόν τον εξορθολογισμό», πρόσθεσε, «συμμετέχουν όλοι οι άμεσα εμπλεκόμενοι καθώς στόχος του Υπουργείου είναι να καταστεί το μεταφορικό ισοδύναμο, όχι μόνο ένα μέτρο διασφάλισης της κοινωνικής συνοχής της νησιωτικής Ελλάδας μέσω της διεύρυνσης των κοινωνικών ομάδων στις οποίες απευθύνεται , αλλά και ένα μέτρο ενίσχυσης και βελτίωσης της ανταγωνιστικότητας των νησιών μας». 

Σε ότι αφορά την Κρήτη, ο κ. Πλακιωτάκης επισήμανε: «πρώτος  εγώ επιθυμώ  τη στήριξη της ανταγωνιστικότητας και της ευημερίας των κατοίκων της και της υγιούς της επιχειρηματικότητας. Προχωράμε,  στην ένταξη της Κρήτης σε καθεστώς στήριξης για το μεταφορικό κόστος, αλλά σε τομείς που πραγματικά ευνοούν την ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεων,  καθώς και στη δρομολόγηση της ένταξης σε καθεστώς στήριξης για κατοίκους / επιβάτες,  με εισοδηματικά ή κοινωνικά κριτήρια». 

Τετ, 19/02/2020 - 16:02

Την αντίθεσή της στην επίταξη και στην κατασκευή νέου Κέντρου για τους πρόσφυγες και μετανάστες στη Χίο εκφράζει η Δημοτική Κοινότητα Χίου, η οποία κινούμενη στο ίδιο μήκος κύματος με το δημοτικό συμβούλιο, σε συνεδρίασή της στις 11 Φεβρουαρίου αποφάσισε ομόφωνα τα παρακάτω:

Τάσσεται κατά της επίταξης για την κατασκευή της υπερδομής στο Αίπος και παράλληλα ζητά:

 

Α) Την άμεση αποσυμφόρηση του νησιού μας,

 

Β) Να κλείσει η ΒΙΑΛ και να μην δημιουργηθεί καμία άλλη νέα δομή

στην Χίο παρά μόνο ένα κέντρο καταγραφής και ταυτοποίηση, δυναμικότητας το πολύ 500 ατόμων

 

Γ) Να ελεγχθούν όλες οι ΜΚΟ για το ρόλο τους,

 

Δ) Να αυξηθεί η φύλαξη στα θαλάσσια σύνορά μας,

 

Ε) Να αποζημιωθούν όσοι κάτοικοι της Χίου έχουν υποστεί ζημιές.