Με απόλυτη επιτυχία στέφθηκε η 24ωρη πανελλαδική απεργία των Ναυτεργατών στις 3/12/2015 η οποία πραγματοποιήθηκε σε όλες τις κατηγορίες πλοίων και σε όλα τα λιμάνια της χώρας μας.
Πειραιάς – Ραφήνα – Λαύριο – Πάτρα – Ηγουμενίτσα – Κέρκυρα – Βόλος – Αιδηψός – Κρήτη – Μυτιλήνη – Ρόδος και σε δεκάδες ακόμη λιμάνια οι Ναυτεργάτες συμμετείχαν μαζικά και αγωνιστικά στην απεργία παλεύοντας ενάντια στην βάρβαρη επίθεση κυβέρνησης – μεγάλου κεφαλαίου και των τοκογλύφων δανειστών (Ε.Ε – Δ.Ν.Τ – Ε.Κ.Τ) οι οποίοι από κοινού μεθοδεύουν την συντριβή των δικαιωμάτων των εργαζομένων και των φτωχών λαϊκών στρωμάτων.
Στα πλαίσια αυτά το σχέδιο του κρατικού προϋπολογισμού σηματοδοτεί την λήψη νέων σκληρών αντεργατικών και αντιλαϊκών μέτρων όπως είναι οι σαρωτικές αλλαγές στο σύστημα κοινωνικής ασφάλισης με νέες περικοπές και μειώσεις οι οποίες θα υλοποιηθούν έως τις 15/1/2016 και οι οποίες θα δώσουν την χαριστική βολή στο δημόσιο σύστημα κοινωνικής ασφάλισης και στα ασφαλιστικά μας ταμεία με νέα σκληρά φορομπηχτικά μέτρα που θα λεηλατήσουν το πενιχρό εισόδημα των λαϊκών και εργατικών στρωμάτων και τα οποία οδηγούν στην φτώχεια και την εξαθλίωση την μεγάλη πλειοψηφία του λαού μας. Επίσης σε πλήρη εξέλιξη είναι το ξεπούλημα των δημόσιων επιχειρήσεων και στην συνέχεια θα ακολουθήσουν τα εργασιακά – συνδικαλιστικά κ.λπ.
Κυβέρνηση – δανειστές – μεγάλο κεφάλαιο μαζί με το υπόλοιπο πολιτικό τους προσωπικό (Ν.Δ – ΠΑΣΟΚ – Ποτάμι – Ένωση Κεντρώων – Χρυσή Αυγή) εμμένουν στην ταξική πολιτική τα βάρη της κρίσης και των νεομνημονιακών δεσμεύσεων να τα φορτώσουν και αυτή την φορά στις πλάτες των μόνιμων υποζυγίων τους εργαζόμενους, τους συνταξιούχους, τους αυτοαπασχολούμενους και τα μικρομεσαία στρώματα.
Παράλληλα απαλλάσσουν το μεγάλο εγχώριο και ξένο κεφάλαιο, στηρίζουν την επιχειρηματική τους ασυδοσία και υπόσχονται νέα προνόμια για την ενίσχυση και αύξηση της κερδοφορίας τους.
Η γενικευμένη υποβόσκουσα αγανάκτηση του λαού και των εργαζομένων πρέπει να εκφρασθεί και να εξελιχθεί σε οργανωμένο πολιτικό – κοινωνικό κίνημα με ταξικό προσανατολισμό που θα αμφισβητήσει ευθέως όχι μόνο τα προωθούμενα μνημονιακά μέτρα και τις πολιτικές τους αλλά θα θέτει προωθημένους στόχους, αιτήματα και διεκδικήσεις για έναν άλλο δρόμο εξόδου από την βαθειά κρίση του συστήματος, των καταστροφικών μνημονιακών πολιτικών, που θα δίνει μια νέα ελπιδοφόρα εναλλακτική επιλογή υπέρ των συμφερόντων του λαού και των εργαζομένων.
Προϋπόθεση γι’ αυτό είναι η ανασύνταξη του εργατικού και συνδικαλιστικού κινήματος, η ενίσχυση και η μαζικότητα των αγώνων, ο ταξικός προσανατολισμός τους, η αμφισβήτηση της κυριαρχίας των δυνάμεων του κεφαλαίου, των πολιτικών που χαράσσονται από τις πολιτικές ελίτ του ευρωπαϊκού νεοφιλελευθερισμού, ρήξης με τις πολιτικές της Ε.Ε και της ζώνης του ευρώ.
Το μοντέλο της ψευτοαριστεράς του ΣΥΡΙΖΑ αποδεικνύει πλέον και στον πλέον δύσπιστο ότι δεν διαφέρει στο ελάχιστο με τις ασκούμενες πολιτικές των άλλων αστικών πολιτικών δυνάμεων στον χώρο της Ναυτιλίας και αποσκοπεί στην διατήρηση, την ενίσχυση και την διεύρυνση της ανταγωνιστικότητας του εφοπλιστικού κεφαλαίου.
Τσίπρας, Καμμένος, Δραγασάκης, Σταθάκης, Τσακαλώτος, Δρίτσας και οι υπόλοιποι της κυβερνώσας αριστεράς αποτελούν τους νέους θιασώτες του άθλιου και βαθύτατα αντιλαϊκού θεσμικού πλαισίου στην ναυτιλία αλλά και τους εγγυητές να μην ανοίξει η παραμικρή χαραμάδα σε αυτό το θεσμοθετημένο καθεστώς εφοπλιστικής ασυδοσίας, φοροασυλίας και της μαύρης ανασφάλιστης εργασίας.
Χωρίς την σύγκρουση, την ρήξη και την ανατροπή αυτού του συστήματος είναι αδύνατον να προωθηθούν λύσεις στα προβλήματα που ταλανίζουν τον Ναυτεργατικό μας κόσμο όπως είναι η κατάρρευση του κοινωνικοασφαλιστικού μας συστήματος (ΝΑΤ – ΚΕΑΝ – Ταμεία Πρόνοιας – Οίκος Ναύτη), η αλματώδης αύξηση της ανεργίας που ξεπερνάει το 60% στον χώρο της Ναυτεργασίας, η ανασφάλιστη μαύρη εργασία στην ποντοπόρο ναυτιλία που αγγίζει το 85%, η απλήρωτη ναυτική εργασία, η διατήρηση του αντιδραστικού πλαισίου για την ναυτική εργασία και το συνδικαλιστικό κίνημα που είναι υπό τον έλεγχο (σε συντριπτικό ποσοστό) του εφοπλιστικού κεφαλαίου. Μια πολιτική η οποία ταυτίζεται στα διεθνή φόρουμ με τις επιδιώξεις και τα εφοπλιστικά συμφέροντα και ταυτόχρονα τσακίζει, συντρίβει τα εναπομείναντα δικαιώματα των Ναυτεργατών στην απασχόληση, στις εργασιακές σχέσεις, στις ΣΣΕ, στην κοινωνική ασφάλιση, που ποινικοποιεί αγώνες και κινητοποιήσεις και έχει μετατρέψει τον μηχανισμό του Υπουργείου Ναυτιλίας και πολλές υπηρεσίες και τον έχει θέσει στην υπηρεσία των εφοπλιστικών συμφερόντων.
Η μάχη ενάντια σε αυτήν την πολιτική ΠΡΕΠΕΙ να συνεχισθεί, θα ενταθεί και θα κλιμακωθεί το επόμενο χρονικό διάστημα με έναν πολύμορφο αγώνα τον οποίο πιστεύουμε ότι θα στηρίξει, θα πλαισιώσει και θα συμπορευθεί μαζί μας ο ιστορικός μας κλάδος.
Στέλιος Κουμπιας
Πλοίαρχος Ε.Ν
Αντιπρόεδρος Π.Ε.Σ.Α.Ε.Ν