Χίος, Παρασκευή 13 Δεκεμβρίου

Ξεκίνησε το μεταφορικό ισοδύναμο και στα αεροπορικά εισιτήρια

Παραδείγματα επιδότησης και στα ακτοπλοϊκά δρομολόγια
Δείτε τις Φωτογραφίες
Τρί, 21/05/2019 - 09:19

Από χθες ξεκίνησε  η επέκταση του μέτρου επιδότησης των εισιτηρίων των επιβατών και στις αεροπορικές μεταφορές,, όπως ανακοίνωσε σε συνέντευξη Τύπου ο Αναπληρωτής Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Νεκτάριος Σαντορινιός.

"Νομίζω ότι αυτό είναι ένα δίκαιο αίτημα το οποίο είχαν όλοι οι νησιώτες, που γίνεται πράξη με σκοπό την εξυπηρέτηση των πολιτών. Οι δικαιούχοι δε χρειάζεται να κάνουν καμία επιπλέον διαδικασία: όσοι είναι ήδη εγγεγραμμένοι χρησιμοποιούν το Μοναδικό Αριθμό Νησιώτη στο σύστημα κρατήσεων των αεροπορικών εταιρειών και η επιδότηση θα είναι αντίστοιχη στο μέγιστο της επιδότησης για την αντίστοιχη ακτοπλοϊκή μεταφορά, δηλαδή για εισιτήριο με καμπίνα β’ θέσης, για αποστάσεις άνω των 80 ναυτικών μιλίων και εισιτήριο της θέσης ταχυπλόου, κάτω των 80 ναυτικών μιλίων. Στο μέτρο συμμετέχουν η Aegean, η Sky Express και η Astra Airlines», ανέφερε ο Υπουργός.

Ο ίδιος παρέθεσε παραδείγματα σχετικά με τα ισχύοντα στο μεταφορικό ισοδύναμο στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες.

Συγκεκριμένα είπε:

Το ΜΙ έχει τρεις πυλώνες- μετακίνηση πολιτών, μεταφορά προϊόντων, επιδότηση μεταφοράς καυσίμων- και έναν κανόνα: την εξίσωση του κόστους μεταφοράς από και προς τα νησιά, σε σχέση με την ηπειρωτική Ελλάδα.

 

ΜΙ για τα νοικοκυριά και τις οικογένειες των νησιών

 

«Δικαιούχοι του μέτρου της επιδότησης του κόστους μετακίνησης είναι όλοι οι κάτοικοι των νησιών καθώς και οι αναπληρωτές καθηγητές και δάσκαλοι, το επικουρικό ιατρικό και παραϊατρικό προσωπικό, τα στελέχη των Σωμάτων Ασφαλείας και των Ενόπλων Δυνάμεων, που διαμένουν στα νησιά μας, αλλά και μέλη αθλητικών νησιωτικών Σωματείων».

 

«Η ανταπόκριση στο μέτρο, από την πρώτη εφαρμογή μέχρι και σήμερα, είναι χαρακτηριστική:200.000 πολίτες έχουν εγγραφεί και έχουν λάβει το Μοναδικό Αριθμό Νησιώτη, καθημερινά καταγράφονται 1.000 με 1.500 εγγραφές. Το ποσό επιδότησης, μέχρι σήμερα, έχει υπερβεί τα 6 εκ. €».

 

«Να επισημάνουμε ότι η επιδότηση αυτή είναι ακατάσχετη και αφορολόγητη».

 

«Η διαδικασία εγγραφής είναι εξαιρετικά απλή: μπαίνουμε στο www.metaforikoisodynamo.grβάζουμε τους κωδικούς του TAXIS δίνουμε κάποια πληροφοριακά στοιχεία και τον λογαριασμό στον οποίο θα επιστρέφονται τα χρήματα και αμέσως παίρνουμε το μοναδικό αριθμό νησιώτη. Έκτοτε δεν χρειάζεται να κάνουμε τίποτε άλλο από το να δίνουμε στο πρακτορείο τον Μοναδικό Αριθμό Νησιώτη (ΜΑΝ) κάθε φορά που βγάζουμε το εισιτήριό μας».

 

Παραδείγματα επιστροφής μεταφορικού κόστους με ΜΙ για τους πολίτες:

 

  • Σύρος- Πειραιά: κόστος 33 ευρώ, επιστρέφονται 19,31 ευρώ. Επιστροφή περίπου 58%. Για ταξίδι με κλίνη, από το κόστος τω 49,5 ευρώ, επιστρέφονται 35,81, περίπου το 72% και για ταξίδι με ταχύπλοο από το κόστος των 47,7 ευρώ επιστρέφονται τα 34 ευρώ, περίπου 71%.

  • Κάρπαθος – Πειραιάς: Από το κόστος των 63,5 ευρώ, επιστρέφονται 24,66, περίπου το 39%. Για ταξίδι με κλίνη, από το κόστος των 78 ευρώ, επιστρέφονται τα 19,16, περίπου το 50%.

  • Λέσβος – Ρόδος με ενδιάμεσο σταθμό στη Σάμο: εδώ να επισημάνουμε ότι θεωρείται ως επιλέξιμο το ταξίδι και αν υπάρχει ενδιάμεσος σταθμός εντός 24 ωρών. Από το συνολικό κόστος των 91 ευρώ, επιστρέφονται 46,67, περίπου το 51%.

  • Παξοί – Ηγουμενίτσα: κόστος των 11 ευρώ, επιστρέφονται τα 7,21, περίπου το 25%.

  • Αλόννησος – Βόλος: κόστος των 30 ευρώ επιστρέφονται 19,53, περίπου το 65%.

  • Σαμοθράκη – Αλεξανδρούπολη: κόστος των 15,9 ευρώ, επιστρέφονται 10,67, περίπου το 67%.

 

ΜΙ για τις νησιωτικές επιχειρήσεις

 

«Επιλέξιμες είναι οι πολύ μικρές, μικρές, μικρομεσαίες και μεσαίες επιχειρήσεις με κύκλο εργασιών μέχρι 40 εκ. ευρώ. Όσο κι αν έχω ψάξει, η αλήθεια είναι ότι δεν έχω βρει σε κανένα νησί τέτοια επιχείρηση που να υπερβαίνει τα 40 εκατομμύρια, άρα ουσιαστικά δεν υπάρχει κάποιος αποκλεισμός. Το μέτρο αφορά όλες τις επιχειρήσεις των νησιών που ασχολούνται με την παραγωγή, το εμπόριο, τη βιομηχανία, την εστίαση, τον τουρισμό αλλά και την ανακύκλωση».

 

«Υπολογίζεται ότι οι νησιωτικές επιχειρήσεις, που συμμετέχουν στο μέτρο, δαπανούν περίπου 6 εκ. ευρώ για μεταφορά προϊόντων από και προς τα νησιά. Με το ΜΙ το ποσοστό επιστροφής για το σύνολο των μεταφορικών εξόδων των επιχειρήσεων κυμαίνεται κατά μέσο όρο στο 44%, γεγονός που δίνει πραγματική ανάσα στις επιχειρήσεις. Και αυτή η επιδότηση είναι ακατάσχετη και αφορολόγητη».

 

Χαρακτηριστικά παραδείγματα:

 

  • Επιχείρηση στη Χίο με παραστατικά δαπανών συνολικής επιλέξιμης αξίας 1.313 ευρώ, έλαβε αντιστάθμιση 1.200 ευρώ. Ποσοστό επιστροφής, 91,5.

  • Επιχείρηση στη Λέσβο, με παραστατικά δαπανών επιλέξιμης αξίας 2.400, έλαβε αντιστάθμισμα 2.185, ποσοστό 91%.

  • Επιχείρηση στη Λήμνο με παραστατικά δαπανών επιλέξιμης αξίας 1.788 ευρώ, έλαβε αντιστάθμιση 1.096 ευρώ, ποσοστό 60%.

  • Επιχείρηση στο Καστελόριζο, με παραστατικά δαπανών για επαγγελματικά της οχήματα, συνολικού ύψους 1.364,5, έλαβε αντιστάθμιση 656 ευρώ, ποσοστό 48%.

  • Επιχείρηση στη Σαμοθράκη με παραστατικά δαπανών για επαγγελματικά οχήματα συνολικού ύψους 7.248 ευρώ, έλαβε ως αντιστάθμισμα 5.632 ευρώ, ποσοστό 78%.

 

ΜΙ στα καύσιμα

 

«Αποφασίσαμε να εντάξουμε στο μέτρο την μεταφορά στρατηγικών φορτίων στα μικρά και απομακρυσμένα νησιά της χώρας μας, έτσι ώστε να μειωθεί το κόστος ζωής των νησιωτών αλλά και να ενισχυθούν οι επιχειρήσεις. Στόχος μας είναι η μείωση του κόστους της αμόλυβδης βενζίνης και του diesel και ήδη έχουμε εντυπωσιακά αποτελέσματα σε όλα τα νησιά».

 

«Πιλοτικά έχει ξεκινήσει σε 34 μικρά και απομακρυσμένα νησιά και η χρηματοδότηση γίνεται με βάση την απόσταση από το διυλιστήριο, τη διαθεσιμότητα εγκαταστάσεων αποθήκευσης στο νησί και το μέγεθος της αγοράς του».

 

Παραδείγματα από νησιωτικά πρατήρια καυσίμων όπου μειώθηκε το κόστος μετά την εφαρμογή του ΜΙ:

 

  • Στην Κάρπαθο την ημέρα εφαρμογής του μέτρου, από 1,88 που ήταν η αμόλυβδη, πήγε 1,68.

  • Στην Κάσο, από 2,02 πήγε 1,82.

  • Στη Σαμοθράκη, από 1,786 πήγε 1,544.

  • Στη Φολέγανδρο από 1,897 πήγε 1,698.

  • Στη Σίφνο, από 1,89 πήγε 1,70.

 

Τα επόμενα βήματα

  1. «Από σήμερα ξεκινά η επέκταση του μέτρου επιδότησης των εισιτηρίων των επιβατών και στις αεροπορικές μεταφορές. Νομίζω ότι αυτό είναι ένα δίκαιο αίτημα το οποίο είχαν όλοι οι νησιώτες, που γίνεται πράξη με σκοπό την εξυπηρέτηση των πολιτών. Οι δικαιούχοι δε χρειάζεται να κάνουν καμία επιπλέον διαδικασία: όσοι είναι ήδη εγγεγραμμένοι χρησιμοποιούν το Μοναδικό Αριθμό Νησιώτη στο σύστημα κρατήσεων των αεροπορικών εταιρειών και η επιδότηση θα είναι αντίστοιχη στο μέγιστο της επιδότησης για την αντίστοιχη ακτοπλοϊκή μεταφορά, δηλαδή για εισιτήριο με καμπίνα β’ θέσης, για αποστάσεις άνω των 80 ναυτικών μιλίων και εισιτήριο της θέσης ταχυπλόου, κάτω των 80 ναυτικών μιλίων. Στο μέτρο συμμετέχουν η Aegean, η Sky Express και η Astra Airlines».

     

  2. «Η πιλοτική εφαρμογή για τα καύσιμα, λήγει την 31/12/2019. Με τις απαραίτητες διορθώσεις που θα προκύψουν από την πιλοτική εφαρμογή που τρέχει τώρα και σε συνεργασία με τους φορείς των καυσίμων, από την 1/1/2020 θα επεκταθεί η επιδότηση του κόστους μεταφοράς των καυσίμων και σε όλα τα υπόλοιπα νησιά της χώρας».

     

  3. «Επέκταση της κάλυψης του κόστους μεταφοράς των προϊόντων από και προς το νησί της Κρήτη- ένα δίκαιο αίτημα των επιχειρήσεων των Κρητικών όπου και αυτοί βιώνουν αυξημένα κόστη. Με τη βοήθεια των Επιμελητηρίων Κρήτης και της Περιφέρειας του νησιού έχει ήδη ετοιμαστεί μια μελέτη από το Πανεπιστήμιο Πειραιά που μας δίνει τα απαραίτητα στοιχεία. Έτσι από 1/7/2019, μία σειρά από προϊόντα και επιχειρήσεις της Κρήτης, θα είναι επιλέξιμα για το μέτρο της μεταφοράς προϊόντων από και προ το νησί της Κρήτης, στο πλαίσιο του ΜΙ».

Σχετικά Άρθρα

Εισήγηση Νότη Μηταράκη στο διεθνές συνέδριο του Economist
Πέμ, 12/12/2019 - 19:35

Κυρίες και Κύριοι,

Θα ήθελα κατ’ αρχάς να σας συγχαρώ και να σας ευχαριστήσω που μου δίνετε την ευκαιρία να μιλήσω για τη νούμερο ένα πρόκληση που αντιμετωπίζουν ως έθνος, το δημογραφικό. 

Μια πρόκληση μου επηρεάζει το κράτος πρόνοιας, τις δαπάνες υγείας και κοινωνικής αλληλεγγύης.

Μια πρόκληση που καταφανώς επηρεάζει τα διανεμητικά συστήματα κοινωνικής ασφάλισης, όπως εφαρμόζεται σήμερα στην χώρα μας, και στην κύρια και στην επικουρική ασφάλιση. 

Βέβαια να τονίσουμε ότι το δημογραφικό είναι δημιούργημα ενός ευτυχούς και ενός δυστυχούς γεγονότος. 

Το ευτυχές είναι ότι ζούμε περισσότερο. Και όπως συζητήσαμε την προηγούμενη εβδομάδα στον ΟΑΣΑ στο Παρίσι είναι κάτι για το οποίο πρέπει να γιορτάζουμε.

To 2005 ένας άντρας 65 ετών θα ζούσε ακόμα 17 χρόνια και μια γυναίκα 20. Σήμερα ένας αντίστοιχος 65αρης θα ζήσει ακόμα 18,5 χρόνια και μια γυναίκα 22, ενώ το 2070 θα έχουμε φτάσει τα 24 χρόνια για τους άντρες και τα 27 για τις γυναίκες.

Το δυστυχές είναι ότι γεννάμε λιγότερο. Το 2007 είχαμε 112.000 γεννήσεις και το 2018 μόλις 86.500. Αντιστοιχούν μόλις 1,38 παιδιά ανά γυναίκα, όταν ο δείκτης διατήρησης του πληθυσμού είναι στα 2,1.  

Ένα σύστημα διανεμητικό όπως έχουμε σήμερα χρειάζεται περίπου 4 εργαζόμενους για 1 συνταξιούχο για να είναι βιώσιμο.

Εμείς σήμερα έχουμε  περίπου 1,64 εργαζόμενους ανά συνταξιούχο και το 2070 θα έχουμε 1,25.

Εξαιτίας του δημογραφικού, με το σημερινό συνταξιοδοτικό, ο συντελεστής αναπλήρωσης εισοδήματος από 70% το 2019 θα πέσει στο 56% το 2070 σύμφωνα με τις ισχύουσες μελέτες.

Άρα, από δημογραφικής πλευράς, το σύστημα πιέζεται. 

Και αυτό πρέπει να το αντιμετωπίσουμε, όχι αύριο, ή σε 10 χρόνια, αλλά σήμερα.

Όπως έχει πει ο ίδιος ο Πρωθυπουργός είναι ένα διακύβευμα σχεδόν υπαρξιακό. 

Καταρχάς να καθησυχάσω ότι δεν έρχομαι να εξαγγείλω σήμερα αύξηση ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης. Ήδη με μέση ηλικία συνταξιοδότησης το 2030 στα 65 έτη, η Ελλάδα βρίσκεται ελαφρώς πιο ψηλά από το μέσο ευρωπαϊκό όρο που είναι στα 64,7 έτη. 

Σε βραχυπρόθεσμο ορίζοντα, ήδη στο Υπουργείο Εργασίας σχεδιάζουμε μια σειρά από δράσεις με θετικό αντίκτυπο. 

Πρώτον σταματάμε να βλέπουμε τιμωρητικά την εργασία των ήδη συνταξιούχων, μειώνοντας την περικοπή των συντάξεών τους. 

Δεύτερον εργαζόμαστε για την ανάσχεση του brain drain. 

Ταυτόχρονα με κίνητρα και ελέγχους στηρίζουμε την πλήρη απασχόληση και τις τυπικές μορφές εργασίας, άρα και την εισφοροδότηση. 

Ωστόσο, όλα αυτά τα μέτρα είναι βραχυπρόθεσμα και πυροσβεστικά.

Δεν αντιμετωπίζουν την αιτία του προβλήματος, δηλαδή το ότι τα διανεμητικά συστήματα δε μπορούν να σηκώσουν αποτελεσματικά το βάρος του δημογραφικού. 

Χρειαζόμαστε συστήματα κοινωνικής ασφάλισης, μεικτά. Στα οποία θα υπάρχει στάθμιση των διαφορετικών κινδύνων (δημοσιονομικός, δημογραφικός, επενδυτικός). 

Μεικτό σύστημα συνεπάγεται την εισαγωγή στοιχείων κεφαλαιοποίησης παράλληλα με το Pay-as-you go σύστημα.

Ταυτόχρονα, πρέπει και το ίδιο το κράτος να αναπροσαρμόσει το ρόλο του και τις πολιτικές του ως θεματοφύλακας και διαχειριστής της κοινωνικής ασφάλισης. 

Η αποκλειστική στροφή προς ιδιωτικά ή αμιγώς προαιρετικά συστήματα κοινωνικής ασφάλισης έχει αποδειχτεί διεθνώς, ανεπαρκής. 

Αυτή τη στιγμή είμαστε στο στάδιο που πρέπει να προχωρήσουμε από την απλή διαπίστωση στο σχεδιασμό και την πράξη.

Ανοίγουμε το διάλογο και προχωράμε αποφασιστικά σε συγκεκριμένες προτάσεις, γιατί το μέλλον είναι ήδη εδώ και πρέπει να το αντιμετωπίσουμε. 

Σας ευχαριστώ.