Χίος, Τετάρτη 16 Ιανουαρίου

Δυο - δυο οι ταινίες την Παρασκευή από την Κινηματογραφική Λέσχη

Τετ, 05/12/2018 - 13:26

Διπλή προβολή θα έχουμε αυτήν την Παρασκευή στις 8.30 στο Ομήρειο από την Κινηματογραφική Λέσχη Χίου. Συγκεκριμένα θα προβληθεί το  ιστορικό – ανθρωπολογικού ενδιαφέροντος ντοκιμαντέρ της Χριστίνας Σπύρου σε σκηνοθεσία Έλενας Καλογρίδου με τίτλο «Μεταλλεία Αντιμονίου, Κέραμος Χίου». Στη συνέχεια θα προβληθεί η σατιρική ταινία της Σάλι Πότερ “The Party”.  Η ταινία έχει διακριθεί με το Βρετανικό Βραβείο Ανεξάρτητου Κινηματογράφου Β’ Καλύτερου Γυναικείου Ρόλου και υποψηφιότητα για Χρυσή Άρκτο Φεστιβάλ Βερολίνου 2017.

 

«Μεταλλεία Αντιμονίου, Κέραμος Χίου»

Σενάριο, έρευνα, παραγωγή: Χριστίνα Σπύρου
Μουσική: Σπυριδούλα Μπώκου

Αφήγηση: Μιχάλης Ανεζίρης, Χριστίνα Σπύρου

Σκηνοθεσία, μοντάζ: Έλενα Καλογρίδου                 

 

Από τα μονοπάτια των μεταλλωρύχων, τις υπόγειες στοές, τα μισογκρεμισμένα κτίρια της μικρής βιομηχανικής εγκατάστασης, τον ερειπωμένο οικισμό και το παλιό νεκροταφείο, μέχρι το δρόμο προς τη θάλασσα, μια ιστορία είναι ανάγκη να ειπωθεί. Τα μεταλλεία αντιμονίου στο απομακρυσμένο χωριό Κέραμος της βορειοδυτικής Χίου είναι ένα υπαίθριο μουσείο, άγνωστο κομμάτι της κοινωνικής και βιομηχανικής μας ιστορίας, με τα φωτεινά και σκοτεινά της σημεία. Λειτούργησαν αρχικά ως Societe Anonyme des mines de Keramos στα τέλη του 19ου αιώνα μέσα στον μεταλλευτικό πυρετό που κατέλαβε το Αιγαίο, δίνοντας εξαιρετικής ποιότητας μετάλλευμα. H τελική φάση της λειτουργίας τους μεταπολεμικά οδήγησε στην εγκατάλειψη και την τραγωδία των μεταλλωρύχων, θύματα των συνθηκών εργασίας. Σήμερα περιμένουν καρτερικά το ανθρώπινο ενδιαφέρον.

 

The Party

Κωμωδία/ Μ. Βρετανία/ 2017/ 71΄

Σκηνοθεσία: Σάλι Πότερ

Σενάριο: Σάλι Πότερ

Πρωταγωνιστούν: Κριστίν Σκοτ Τόμας, Τίμοθι Σπολ, Μπρούνο Γκανζ, Τσέρι Τζόουνς, Έμιλι Μόρτιμερ, Κίλιαν Μέρφι, Πατρίσια Κλάρκσον

 

Η Τζάνετ, φιλόδοξη πολιτικός της αντιπολίτευσης, διοργανώνει ένα πάρτυ για να γιορτάσει το διορισμό της στην κυβέρνηση. Όσο εκείνη προετοιμάζεται, ο σύζυγός της, Μπιλ, πίνει κρασί και αλλάζει δίσκους βυθισμένος στις δικές του σκέψεις. Οι καλεσμένοι καταφθάνουν έχοντας τα δικά τους προβλήματα και το πάρτυ γρήγορα θα πάρει μία παράξενη τροπή με τις διαπροσωπικές σχέσεις όλων να ακροβατούν στο χείλος της καταστροφής καθ’ όλη τη διάρκεια της ταινίας.

Η Σάλι Πότερ αποδομεί την άρχουσα τάξη και μιλάει με σθένος για το άσπρο και το μαύρο των ανθρώπινων σχέσεων σε αυτή τη βιτριολική κωμικοτραγική σάτιρα, που γυρίστηκε σε διάστημα μόλις 2 εβδομάδων, εν μέσω του δημοψηφίσματος για το Brexit. Η ταινία είναι γυρισμένη σε ασπρόμαυρο, με έντονη θεατρικότητα, καθώς διαδραματίζεται στο εσωτερικό ενός κομψού, λονδρέζικου σπιτιού, αλλά πρόκειται κυρίως για μία ταινία χαρακτήρων, όπου το πρωταγωνιστικό καστ αποτελείται από εξαιρετικούς ηθοποιούς ταινιών ανσάμπλ και χαρίζει πολύ καλές ερμηνείες, με αληθινά αστείες ατάκες αλλά και έντονο σασπένς και ανατροπές μέχρι το τέλος.

Διακρίσεις: Βρετανικό Βραβείο Ανεξάρτητου Κινηματογράφου Καλύτερου Β' γυναικείου ρόλου για την Πατρίσια Κλάρκσον

 

 

 

Την Παρασκευή στην Κινηματογραφική Λέσχη
Τετ, 16/01/2019 - 10:47

Την Παρασκευή στις 8.30 μ.μ. στο Ομήρειο θα προβληθεί από την Κινηματογραφική Λέσχη, η δραματική ταινία, παραγωγής του 2017, της Ελίνας Ψίκου, «Ο Γιός της Σοφίας».

Δραματική/ Ελλάδα-Γαλλία-Βουλγαρία/ 2017/ 111΄ Σκηνοθεσία-Σενάριο: Ελίνα Ψύκου

Πρωταγωνιστούν: Βίκτορ Κάμουτ, Βάλερι Τσεπλάνοβα, Θανάσης Παπαγεωργίου.

Υπόθεση:

Το καλοκαίρι του 2004 εν μέσω Ολυμπιακών Αγώνων ο 11χρονος Μίσα έρχεται από τη Ρωσία για να ζήσει με τη μητέρα του Σοφία, η οποία, χωρίς εκείνος να το γνωρίζει, έχει παντρευτεί τον ηλικιωμένο κ. Νίκο, παλιό παραμυθά-παρουσιαστή της τηλεόρασης.

Η Ελλάδα στο απόγειο του σύγχρονου μύθου της. Ένα παιδί σε μετάβαση για μια νέα πραγματικότητα. Η μητέρα του η οποία με τη σειρά της προσπαθεί να ξαναδημιουργήσει τους κομμένους δεσμούς μαζί του. Και ο πατριός ένα απολίθωμα αξιών περασμένων δεκαετιών που δεν μπορεί ν’ αντιληφθεί την πραγματικότητα μιας πολυπολιτισμικής κοινωνίας. Ο μικρός Βίκτορ Κάμουτ στο πληγωμένο, βουβό βλέμμα του, εκφράζει όλο το άγχος αυτού του μετέωρου βήματος και η Ψύκου με τη βοήθεια του πλούσιου ντεκόρ της Πηνελόπης Βαλτή και την εξαίρετη κατά στιγμές φωτογραφία του Διονύση Ευθυμιόπουλου αγκαλιάζει το μικρό της ήρωα σε ένα περιβάλλον άλλοτε μαγικού κι άλλοτε σκληρού ρεαλισμού. Και μας κάνει ν’ αναμετρηθούμε με τους συλλογικούς μας μύθους.

Διακρίσεις: Βραβείο καλύτερης ταινίας Φεστιβάλ Τραϊμπέκα 2017, Βραβεία Καλύτερης Ταινίας, Σκηνοθεσίας και Β΄ ανδρικού ρόλου Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου 2018.