Χίος, Πέμπτη 14 Νοεμβρίου

Παλιά τραγούδια με τον Δαυίδ Ναχμία στο Ομήρειο

Πέμ, 17/10/2019 - 13:13

Παλιά τραγούδια με τον Δαυίδ Ναχμία, θα παρουσιαστούν την Τετάρτη 23 Οκτωβρίου στο Ομήρειο στις 8 μ.μ., στο πλαίσιο εκδήλωσης με τον τίτλο «Το μουσικό ρολόι του 20ου αιώνα» που διοργανώνει η «Μούσα Ελληνική».

 Τραγουδούν: Θάνος Πολύδωρας και Εβελίνα Νικόλιζα, φιλική συμμετοχή Αντωνία Χαλιορή στο πιάνο ο Δαυίδ Ναχμίας

Ακολουθεί αναλυτικά το πρόγραμμα της εκδήλωσης:

 

ΘΑΝΟΣ
Τώρα που σε γνώρισα
Στης Πλάκας τις ανηφοριές
Αριβεντέρτσι Αθήνα
Ποτ πουρι
Τι ειν’ αυτό που το λένε αγάπη
Καράβια φεύγουνε έως Μαρία   
ΕΒΕΛΙΝΑ
Je suis malade
ΘΑΝΟΣ
Όλα μ’ αρέσουν σε σένα
Ραμόνα
Ζήλεια
Picolissima serenata
ΕΒΕΛΙΝΑ
Ζήτω ο Ρωμιός
Ποτ πουρι
Γελάς & Δυο πράσινα μάτια έως Χαμένα όνειρα
ΕΒΕΛΙΝΑ
Αγαπώ έναν τύπο
Που να ‘ναι ο ίσκιος σου Θεέ
Χέρι χέρι
Δος μου δυο γλυκά φιλιά
ΜΑΖΙ
Θα σε πάρω να φύγουμε

ΘΑΝΟΣ
Στο παζάρι
Παπαρούνα
Ποτ πουρι
Σκληρή καρδιά έως Φαληράκι 
ΕΒΕΛΙΝΑ
Μη λες τίποτα
Ποια μάτια σε κοιτάζουνε
Θάνος
Δημητράκης
Τα τελευταία γιασεμιά
ΕΒΕΛΙΝΑ
Τι σου βρήκα
Τα μάτια, τα δικά σου τα μάτια
Θάνος
Πίνε πάντα κρασί
Εγώ θα κόψω το κρασί
Ποτ πουρι986546
Μαραμένα τα γιούλια
 Όταν γελάς & Ο κόσμος άλλαξε
Μη φοβάσαι & Αντίο
 

 

τιμή εισιτηρίου 15€ και με προπώληση 12 ευρώ, μαθητικό 5 ευρώ ΑΜΕΑ - ΟΑΕΔ ΔΩΡΕΆΝ

Σχετικά Άρθρα

Τετ, 13/11/2019 - 16:53

Τον Απρίλιο του 2016 η Ιωάννα Θεοδωράτου παρουσίασε το πρωτόλειο έργο της ‘Αύγουστος Οίνος’, μυθιστόρημα και  έκδοση Ωκεανίδα για να προσθέσει στην εργογραφία της δυο χρόνια μετά και τονΑπρίλη του 2018 ακόμη ένα μυθιστόρημα-το παρουσιαζόμενο- Στο ΚΑΣΤΡΟ ΠΟΥ ΣΤΟΙΧΕΙΩΣΑΜΕ, έκδοση και αυτό Ωκεανίδα.

Στο Κάστρο που στοιχειώσαμε.

Ογκώδες. Μυθιστόρημα που τελειώνοντας το σκέφτηκα ότι ένας έμπειρος συγγραφέας μαζεύοντας όλα τα ακούσματα που  μετέφερε η Ι.Θ., στο μυθιστόρημα της θα έγραφε μια μισή σε  όγκο εξαίρετη νουβέλα. Όμως η συγγραφέας ‘τολμά’ να περάσει το υλικό της σε μυθιστόρημα.

Μυθιστόρημα. Η εξιστόριση ενός μύθου.

Μόνο που στο Κάστρο της Ιωάννας δεν έχουμε να κάνουμε μόνο με μύθο αλλά  και με ένα από τα πιο τραγικά γεγονότα της Νεολληνικής Ιστορίας. Την Μικρασιατική Καταστροφή. Ιστορικό λοιπόν το υπόβαθρο του μυθιστορήματος της.

1922. Φωτιά και τσεκούρι. Τα Μικρασιατικά παράλια οριστικά χάνουν την Ελληνικότητα αιώνων. Πρόσφυγες που τα καταφέρνουν να βρούν ότι είδους πλεούμενο μπορούν ,περνούν στα απέναντι των Μικρασιατικών ακτών Ελληνικά νησιά. Ένα από αυτά  και η Χίος.

 Νήσος Χίος και  το Κάστρο στην καρδιά της πόλης. Χώρος  χρήσης -πριν την απελευθέρωση της νήσου- των Οθωμανών. Εδώ θα εγκατασταθούν πολλοί Μικρασιάτες. Η όλη εξέλιξη και πορεία του προσφυγικού στοιχείου στη Χίο έχει γεμίσει χιλιάδες σελίδες . Εμείς ‘στεκόμαστε’ στη δουλειά τη Ιωάννας. Ναι, είναι αυτό το βιβλίο για πολλούς λόγους αξιοπρόσεκτο κι όσα πολυσέλιδα πονήματα του είδους έχετε διαβάσει αξίζει τον κόπο η ανάγνωση του γιατί με εξέπλιξε η ικανότητα της Ιωάννας στην λακωνική αναφορά των ιστορικών γεγονότων σε συνδιασμό με την λυρική καταγραφή των γεγονότων της μυθιστορίας.

Μια οικογένεια από την Σμύρνη με ένα κοριτσάκι-την ηρωίδα του βιβλίου, την Ελισσώ- μετά την καταστροφή της Μ. Ασίας καταλήγουν πρόσφυγες στην Χίο. Και στο Κάστρο. Από εδώ ξεκινάει η ιστορία της μυθιστορίας της Ιωάννας με ιστορικό δηλαδή υπόβαθρο από την τοπική ιστορία της πατρίδας της.

Και η συνέχεια του μυθιστορήματος που χρονικά φτάνει μέχρι το σήμερα εκτυλίσεται σχεδόν εξ ολοκλήρου στη Χίο με πολύ ρομαντισμό, περιπέτεια και την ταυτόχρονη παρουσίαση και των επόμενων δραματικών –μετά την Μικρασιατική Καταστροφή- ιστορικών γεγονότων.

Είναι ιστορικό το μυθιστόρημα το αναλυόμενο; Όχι.Περιπέτεια; Ίσως. Το βέβαιο-μελετώντας το ,είναι ότι σε παρασύρει η καλή γραφή του στην άκοπη ανάγνωση του γιατί η συγγραφέας διαθέτει αφηγηματικές αρετές, οι περιγραφές της διαθέτουν το κατάλληλο ρεαλιστικό στοιχείο , οι ρομαντικές εικόνες συγκινούν και το κυριότερο οι χαρακτήρες των ηρώων της είναι ολοκληρωμένοι.

Ευφράδεια στη διατύπωση και σταθερός αφηγηματικός ρυθμός που ‘στολίζουν’ τις περιγραφόμενες εικόνες όσο και τον ψυχισμό των ηρώων της με –‘τολμώ’ να πώ-, μία υποβόσκουσα ποιητικότητα που με την σειρά της η νεαρή συγγραφέας ‘τολμά’ να βάλει σε πεζό λόγο.

Εδώ να σημειώσω ότι η Χία -με ρίζες και από Κεφαλλονιά- συγγραφέας μας έχει αρκετό δρόμο μπροστά της για να βρεθεί ‘σε ίση ευθεία’ με τους ήδη διακεκριμένους συμπατριώτες της λόγιους και γενικά τους λογοτέχνες αυτου του είδους λόγου .δηλαδή των Ιστορικών μυθιστορημάτων. Και δεν εννοώ ηλικιακά. Ποιοτικά.Η συγγραφέας είναι ακόμη στο στάδιο του ‘ψαξίματος’.

Παρόλα αυτά το ‘ψάξιμο’ της Ιωάννας στο χώρο του μυθιστορήματος μου θυμίζει-αχνά- τον αυθαίρετο προσωπικό κι αυτόνομο μυθιστορηματικό τρόπο του Τσεζάρε Παβέζε γιατί η Ιωάννα   δεν ακολουθεί τις επιταγές του κατεστημένου όπως οι περισσότεροι σύγχρονοι της-πολυσέλιδα βιβλία  δήθεν ιστορικού υποβάθρου με ερωτικές σκηνές των ηρωίδων να καλύπτουν το 1/3 της ύλης- αλλά διεισδύει στην ουσία των ανθρωπίνων σε συσχετισμό με τα ιστορικά γεγονότα.

Το : ‘Στο ΚΑΣΤΡΟ ΠΟΥ ΣΤΟΙΧΕΙΩΣΑΜΕ’ , ξαφνιάζει ευχάριστα τα λογοτεχνικά μας νερά και ξεγελάει τον αναγνώστη δίνοντας του περισσότερα από ότι περιμένει. Κι ενώ θα μπορούσε να είναι μία μισού μεγέθους νουβέλα,  και  ενώ-πράγματι- υπάρχουν σχετικές αδυναμίες λόγω της απειρίας της συγγραφέως σε αυτού του είδους τα μυθιστορήματα όπου και διαπρέπουν πολλοί νεοέλληνες συγγραφείς αυτό δεν αναιρεί τα πολλά θετικά του βιβλίου πού ήδη  σας τα εξέθεσα και σαφώς πολλοί θα το διαβάσετε απνευστί. Του αξίζει.

ΙΩΑΝΝΑ ΘΕΟΔΩΡΑΤΟΥ

                   Στο

          ΚΑΣΤΡΟ

                ΠΟΥ

ΣΤΟΙΧΕΙΩΣΑΜΕ

Εκδόσεις ΩΚΕΑΝΙΔΑ/2018.

Κείμενο

Τασσώ Γαΐλα

Αρθρογράφος-Ερευνήτρια