Εγώ λέω να βάλουμε στο Λιμάνι της Χίου και Καπετάνιους στη… στεριά

Γιάννης Τζούμας
Πέμ, 19/05/2022 - 20:36

Δεν πειράζει ας κάνουμε χιούμορ μην τρελαθούμε.

Βλέποντας όμως τον Γιώργη Αρβανίτη να καπετανεύει το πρωϊ στο Λιμάνι μας από τη… στεριά, λέω, βρε μπας και είναι αυτή η λύση και δεν το έχουμε καταλάβει ακόμα;

Δηλαδή τέτοιο, που είναι πλέον το Λιμάνι της πόλης, εκτός των Καπετάνιων των πλοίων, να έχουμε και μερικούς… στεριανούς να δίνουν οδηγίες πρόσδεσης!

Ας τα πάρουμε με τη σειρά, αν θέλουμε να δώσουμε λύση και η λύση αυτή, το σημειώνω από την αρχή, είναι ΠΟΛΙΤΙΚΗ και θα την δώσει το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, που στην περίπτωση της Χίου και του Λιμανιού της δεν μπορεί να κάνει άλλο το κορόϊδο.

Σήμερα είμαστε για άλλη μια φορά τυχεροί αλλά δεν θα είμαστε για πάντα.

Τυχεροί γιατί το πλοίο μπαίνοντας τα ξημερώματα στο ακατάλληλο και επικίνδυνο Λιμάνι της πόλης της Χίου, με δεδομένο τον καιρό, το μήκος του πλοίου και το γεγονός ότι τα 2/3 του Λιμανιού είναι ΑΧΡΗΣΤΑ, στο παρά 1 λεπτό στην κυριολεξία δεν έπεσε πάνω στο ΠΑΘ του Λιμενικού Σώματος, να θρηνήσουμε θύματα και να έχομε ένα σοβαρό ναυτικό δυστύχημα.

Τυχεροί, γιατί τα πληρώματα των Ρυμουλκών έδειξαν ετοιμότητα, ναυτοσύνη και αυτοθυσία και δεν άφησαν το πλοίο να βγεί στη… στεριά.

Τυχεροί, γιατί για 5-10 λεπτά κόπασαν οι ριπές του ανέμου και μπόρεσε ο Καπετάνιος του «Νήσος Σάμος» Γιώργης Αρβανίτης, που βρίσκεται στο νησί με άδεια, να δώσει οδηγίες από στεριάς στον συνάδελφο του, που τον αντικαταστούσε στην Πλοιαρχία του σκάφους και έτσι αυτό μπόρεσε να δέσει.

Αν δεν γίνονταν αυτά, ακόμα και την σύγκρουση να γλύτωνε το πλοίο, θα έμενε κολλημένο στο ύψος του «Αστέρα» τουλάχιστον… μια εβδομάδα.

Και επειδή δεν μπορεί να είμαστε πάντα τυχεροί και επειδή οι Καπετάνιοι τα έχουν πεί και τα έχουν γράψει, οι Εταιρείες τα έχουν επισημάνει, ο Λιμενάρχης σήμερα πιο ξεκάθαρος δεν μπορούσε να γίνει για την επικινδυνότητα του Λιμανιού της πόλης, επειδή εμείς είμαστε άτολμοι, διστακτικοί, και αδρανείς, ακόμα και από συνήθεια η λύση είναι ΜΙΑ.

 Να τολμήσει το ΥΕΝ να καταργήσει το Λιμάνι της πόλης από κεντρικό των δρομολογίων της ακτοπλοϊκής γραμμής Πειραιά – Χίου – Μυτιλήνης.

Η ιστορία είναι μεγάλη. Το Λιμάνι της πόλης είναι έργο της… Οθωμανικής Αυτοκρατορίας, φτιαγμένο για τα πλοία στα μέτρα της εποχής.

Το Λιμάνι αυτό σήμερα είναι ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟ γιατί απλά ΔΕΝ είναι Λιμάνι παρά… Μαρίνα που απλά έχει ένα τμήμα με μεγάλο βύθισμα.

Το Λιμάνι αυτό της πόλης ΔΕΝ είναι Λιμάνι γιατί δεν επιτρέπει παρά πρόσδεση μόνο σε μια πλευρά του, δεν επιτρέπει ελιγμούς παρά μόνο σε… μπουνάτσα, δεν έχει χερσαίους χώρους, παρά μόνο ένα ελάχιστο στην μία πλευρά του. Δεν τηρεί ΚΑΝΕΝΑ κανόνα ασφαλείας, που επιβάλλουν οι Ευρωπαϊκοί κανόνες, λειτουργεί στην ουσία ΠΑΡΑΝΟΜΑ με την ανοχή των υπηρεσιών και την κάλυψη του Κράτους και της εκάστοτε Κυβέρνησης.

Το Λιμάνι της πόλης χρειάζεται συγκεκριμένα έργα και μέτρα για να μπορεί να είναι στοιχειωδώς λειτουργικό και ασφαλές.

Μέχρι να γίνουν αυτά, Master plan και άλλα γνωστά, χιλιοειπωμένα και πρακτικά μόνο ΛΟΓΙΑ, θα πρέπει να χρησιμοποιείται ως κεντρικό Λιμάνι του νησιού αυτό των ΜΕΣΤΩΝ.

Βεβαίως αυτό προσκρούει σε συμφέροντα και μας ξεβολεύει, αλλά η συνέχιση της σημερινής κατάστασης μας οδηγεί μαθηματικά σε σοβαρό δυστύχημα.

Την επόμενη φορά μπορεί να μην είμαστε το ίδιο τυχεροί.

 

Υ.Γ.: Οι συνάδελφοί των Αθηνών, που μας έχουν μάθει πιά απ’ έξω στα ατυχήματα των λιμανιών και ψάχνοντας την υποδομή του Λιμανιού των Μεστών, με ρωτούν γιατί δεν το χρησιμοποιούμε, αφήνοντας το παλιό Λιμάνι ως κέντρο αναψυχής και περιπάτου. "Καλά χαζοί είσαστε;" Είναι το κλασικό ερώτημα. Τι να απαντώ;

Σχετικά Άρθρα