Φταίμε μόνο εμείς, που στο Αιγαίο είμαστε πρωταθλητές στην Ευρώπη σε θανατηφόρα τροχαία;

Γιάννης Τζούμας
Πέμ, 16/11/2023 - 20:45

Έβλεπα σήμερα πάλι τα εμπόδια στην στροφή στο My market από τον Καρφά στην χώρα και αυτό είναι μόνο ένα παράδειγμα.

Το πρόβλημα επισημάνθηκε προς 15θημέρου. Βγαίνεις προς την Λεωφόρο Ενώσεως και έχεις να αντιμετωπίσεις τρία εμπόδια. Μια πινακίδα της Εθνικής, έτερη πινακίδα με τις τιμές γωνιακού πρατηρίου καυσίμων και μια στάση των ΚΤΕΛ.

Είχαμε άραγε αδιαφορία για την επισήμανση; Κάθε άλλο. Επικοινώνησε μαζί μας ο Αντιπεριφερειάρχης, σημειώνοντας ότι η Τεχνική υπηρεσία της Περιφέρειας είδε το πρόβλημα και αποφάσισε άμεση αποκατάσταση. Το ίδιο μας είπαν και από το Αστικό ΚΤΕΛ. Άμεσα και εκείνοι θα μεταφέρουν την στάση σε άλλο σημείο. Τα ίδια πληροφορηθήκαμε μέσω τρίτων για το πρατήριο καυσίμων. Κοντολογίς ο ένας περιμένει τον άλλο, αλλά στο μεταξύ ΟΛΑ τα εμπόδια είναι ακλόνητα!

Τα σκεπτόμουν αυτά ενώ διάβαζα παράλληλα τα στοιχεία της Eurostat για το 2021 για τα τροχαία δυστυχήματα στην Ευρώπη, όπου τρείς ελληνικές περιφέρειες κατατάσσονται στις πλέον θανατηφόρες και ανάμεσα τους, καλά το μαντέψατε στην 2η θέση φιγουράρει πια άλλη, η Περιφέρεια Β. Αιγαίου!

Αν ενδιαφέρεστε λεπτομερώς, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Στατιστική Υπηρεσία, το 2021 σημειώθηκαν 19.917 θάνατοι από τροχαία δυστυχήματα στους δρόμους της ΕΕ, που ισοδυναμούν με 45 θανάτους ανά εκατομμύριο κατοίκους.

Η περιφέρεια στην ΕΕ με το υψηλότερο ποσοστό θανάτων από τροχαία δυστυχήματα ήταν το Severozapaden στη βορειοδυτική Βουλγαρία (133). Συνολικά, υπήρχαν 20 περιφέρειες της ΕΕ με τουλάχιστον 80 θανάτους από τροχαία ανά εκατομμύριο κατοίκων. Αυτές οι περιοχές βρίσκονταν κυρίως στη Ρουμανία (έξι περιφέρειες), τη Βουλγαρία (τρεις περιφέρειες) και στην Ελλάδα τρεις περιφέρειες: η Πελοπόννησος (109), το Βόρειο Αιγαίο (103) και η Στερεά Ελλάδα (89). Ακολουθούν η Κροατία, η Πολωνία και η Πορτογαλία με δύο περιφέρειες η καθεμία, με τις υπόλοιπες περιοχές να βρίσκονται σε Βέλγιο και Ιταλία.

Μερικά από τα υψηλότερα ποσοστά θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων καταγράφηκαν σε αγροτικές περιοχές, ενώ οι αστικές περιοχές και οι πρωτεύουσες έτειναν να αναφέρουν πολύ χαμηλότερα ποσοστά.

Τα χαμηλότερα ποσοστά θανατηφόρων τροχαίων καταγράφηκαν σε αστικές περιοχές, όπως οι Βρυξέλλες με 7 θανάτους από τροχαία ανά εκατομμύριο κατοίκους, η Βιέννη (8), η Στοκχόλμη και η Βρέμη (9).

Αυτά με τα στοιχεία για να επιστρέψουμε στην πεζή πραγματικότητα, ενώ έξω ακούγεται πάλι η σειρήνα του μοναδικού μας ασθενοφόρου, που πάλι σπεύδει σε κάποιο τροχαίο, για το οποίο με το αρχικό παράδειγμα των εμποδίων στην στροφή του My market, παραμένει το ερώτημα. Φταίμε μόνο εμείς ή και οι υπηρεσίες μας που πολλές φορές είναι πιο αργές απ’ τον θάνατο.

Υ.Γ.: Στην επόμενη βουδιά, που θα κάνουν στο ΥΕΝ, ας μην δώσουν παράταση κατάθεσης δικαιολογητικών για τους σπουδαστές των Ακαδημιών 4 μήνες (!) ας το κάνουν 4… χρόνια!!!

Σχετικά Άρθρα