Χίος, Παρασκευή 29 Μαΐου

Γίνεται να σηκώσουμε την Προκυμαία με… γρύλο;

Γιάννης Τζούμας
Τρί, 26/11/2019 - 19:34

Δεν το κατάλαβα, εδώ επειδή από το καλό πρώτο μπετόν του Φράγματος της Κόρης το γεφύρι, φύτρωσαν μέσα… πεύκα, θα ακούσουμε οσονούπω την πρόταση να γίνει δεύτερο Φράγμα, ίνα αποδειχθεί ότι οι Χιώτες πάμε δύο – δύο και στα… φράγματα.

Εδώ θα γίνει μπάζωμα μέχρι τον ΝΟΧ για να δένει το παπόρι… φαρδοκάπουλα, εδώ θα επεκταθεί θαλασσίως η Φτωχειά Προκυμαία ώστε το REX να βρεθεί εντός του Κάστρου, που λέει ο λόγος.

Εδώ θα γίνει ολόκληρη… Μουσουλμανούπολη στο οροπέδιο του Αίπους, όπου λόγω κλιματολογικών συνθηκών ήτο ανέκαθεν  τόπος κατοικίας από αρχαιοτάτων χρόνων, εδώ όπου νάναι θα μπεί εσωτερικός φωτισμός στο νέο Δικαστικό Μέγαρο και θα στρωθεί άσφαλτος ο νέος παραλιακός δρόμος στο Αεροδρόμιο, για να μην γειτνιάζει η επέκταση με τη θάλασσα και κρυώσουν τα παϊδια των αεροπλάνων από την υγρασία.

Εδώ σε λίγο ο Κάμπος θα αρδεύεται από το αρτεσιανό ύδωρ του Βιολογικού, να εξάγουμε επιτέλους… κατρουλομαντέρινα, εδώ κοντολογίς θα γίνει κοσμογωνία, εγώ δεν μπορώ να προτείνω ένα… κολοέργο να σωθούμε από τον πνιγμό προ του θαλασσίου κύματος, που έδωσε και το όνομα του στην Προ κυμαία;

Και το έργο αυτό συνίσταται στην πρόταση του τίτλου.

Ένα σωρό θαύματα κάνει σήμερα η τεχνολογία. Θα βάλομε ένα γρύλο και σε περίπτωση μπόρας όπως η τελευταία, θα σηκώνουμε την Προκυμαία, όχι πολύ 5-10 πόντους να φεύγει στη θάλασσα το βρόχινο νερό, να μην τσαλαβουτούν παραλιακώς τα οχήματα, να μην γίνονται λούτσα οι πεζοί και να μην επιστρέφει το ύδωρ στους εσωτερικούς δρόμους και να μας πνίγει.

Τώρα επειδή κάποιος μπορεί να πεί ότι αυτό δεν γίνεται, θερμή παράκληση να του βουλώσουμε το στόμα με μια μελέτη της τάξεως του ενός, ας πούμε, εκατομμυρίου ευρώ, που να αποδεικνύει το εφικτό του εγχειρήματος, που θα κοστίσει άλλα δέκα εκατομμύρια.

Και μην πεί κανείς και τι θα πετύχουμε με αυτό;

Πρώτον θα του  ζητήσουμε να μας πεί ένα σκασμό λεφτά, που δώσαμε μέχρι τώρα στο φράγμα Κόρης γεφύρι τι απέδωσαν και πως αξιοποιείται άλλος ένας σκασμός λεφτά που δόθηκε για να φτιαχτεί το Λιμάνι των Μεστών και δεύτερον θα τον ταπώσομε λέγοντας του πως έτσι… διακινείται το χρήμα.

Και επειδή παρατράβηξε η πλάκα ας ρίξουμε μια ματιά στην φωτογραφία της Προκυμαίας του 1936, του Μάξ Ρεντιάν  από το αρχείο του Βαγγγέλη Ρουφάκη, περιοδικό «Δάφνη».

Η Προκυμαία δεν έπιανε ποτέ σταγόνα νερό και κάτω είχε παβέδες.

Οι κυβόλιθοι είναι εκεί στη θέση τους σκεπασμένοι από την άσφαλτο ημών των νέο ηλιθίων.

Ας την ξηλώσουμε και θα αποκαλυφθεί μια Προκυμαία θαύμα.

 

 

Υ.Γ. Υπ’ όψιν το προτεινόμενο έργο δεν προϋποθέτει… διακίνηση χρήματος.

Σχετικά Άρθρα

Γιάννης Τζούμας
Πέμ, 28/05/2020 - 17:26

Όσοι κυκλοφορούσαμε στην πόλη τις μέρες του κορωνοϊού ξέρετε τι λέω.

Μιλάμε για την… απόλαυση, όχι μόνο για την έλλειψη κυκλοφοριακού φόρτου, αλλά κυρίως για την απουσία θορύβων, που εγώ υπολογίζω, χωρίς να είμαι ειδικός, ότι το 80% οφείλονται στα μηχανοκίνητα, μη ηλεκτρικά δίκυκλα.

Άραγε υπάρχει λύση γι’ αυτό και μήπως είναι ευκαιρία να την ξαναδούμε μιάς και λόγω πάλι κορωνοϊού, δεν έχει δόξες μόνο η… οδός Καρτάλη, αλλά μάθαμε ότι τα πόδια μας έχουν φτιαχτεί για περπάτημα, αλλά και για ποδηλασία, μιας και πρόκειται για κίνηση και άσκηση μαζί, εγώ δε θα συμπλήρωνα, επειδή το ζώ εδώ και αρκετά χρόνια είναι, και φιλοσοφία και τρόπος ζωής.

Να διευκρινίσω ότι δεν αναφέρομαι στην αγωνιστική ποδηλασία, που είναι άριστο και σκληρό άθλημα αλλά στην χαλαρή, που έχει σχέση με την μετακίνηση μας, χωρίς θόρυβο, με άσκηση και υγεία. Διευκρινίζω επίσης ότι αυτό αφορά από το απλό ποδήλατο μέχρι το ηλεκτρικό αφού στο δεύτερο δεν… λουφάρεις πετάλι, απλά σε βοηθάει να μην σου «βγαίνει η γλώσσα» στις ανηφόρες και η πόλη μας έχει αρκετά τέτοια σημεία.

Αφορμή για τον σημερινό προβληματισμό μου έδωσε όχι η Παγκόσμια ημέρα ποδηλάτου, που πλησιάζει (3 Ιουνίου) αλλά το γεγονός ότι δύο ελληνικές πόλεις η Καρδίτσα και το Ρέθυμνο, βραβεύτηκαν από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για τις επιδόσεις τους στη δημιουργία ενός ασφαλέστερου περιβάλλοντος για πεζούς και ποδηλάτες.

Οι επιτυχίες αυτές είναι αποτέλεσμα μιας συστηματικής προσπάθειας, που και στις δύο πόλεις ξεκίνησε πριν από μία 15ετία.

Από την σχετική ειδησεογραφία κράτησα τα λόγια του Βασίλη Τσιάκου Δημάρχου της Καρδίτσας.

«Η Καρδίτσα, είπε, είναι η πρώτη πόλη στο ποδήλατο στην Ελλάδα, με το μεγαλύτερο δίκτυο ποδηλατοδρόμων και πάνω από 20.000 ποδήλατα στους δρόμους. Ξεκινήσαμε με τον πρώτο ποδηλατόδρομο πριν από 15 χρόνια και πλέον διαθέτουμε 7 χλμ. ποδηλατοδρόμων στο κέντρο και συνολικά 15 χλμ. σε όλη την πόλη. Ο πατέρας μου, που είναι 86 ετών, κυκλοφορεί με το ποδήλατο, είναι πλέον στη νοοτροπία του Καρδιτσιώτη.

Πως έγινε όμως αυτό το θαύμα. Επειδή η Καρδίτσα έχει… ισιάδες;

Ο λόγος πάλι στον Δήμαρχο.

«Παρέχομε έκπτωση κατά 20% στα δημοτικά τέλη στις επιχειρήσεις των οποίων οι εργαζόμενοι χρησιμοποιούν ποδήλατο (π.χ. διανομείς), αλλά και κίνητρα στους δημοτικούς υπαλλήλους ώστε να μην χρησιμοποιούν Ι.Χ. για να πηγαίνουν στον χώρο εργασίας τους»

Ανάλογη είναι η πορεία του Ρεθύμνου. «Ξεκινήσαμε το 2007 και κάθε χρόνο κάνουμε κάτι επιπλέον», είπε ο δήμαρχος Γιώργος Μαρινάκης. «Ημασταν οι πρώτοι στην Ελλάδα που ταξινομήσαμε ηλεκτρικό λεωφορείο - τα τελευταία τρία χρόνια οδηγώ κι εγώ ηλεκτρικό Ι.Χ. Παράλληλα, εργαστήκαμε συστηματικά στην απόδοση του δημόσιου χώρου στον πεζό και στον ποδηλάτη, με διαπλατύνσεις πεζοδρομίων, δημιουργία ποδηλατοδρόμων και άλλα».

Τι συμβουλεύουν οι δύο δήμαρχοι τους συναδέλφους τους;

«Να ξεκινήσουν από τα σχολεία. Να εκπαιδεύσουν τα παιδιά και να δημιουργήσουν ποδηλατολωρίδες από το κέντρο της πόλης προς τα σχολεία και τα βασικά σημεία ενδιαφέροντος της πόλης. Ετσι θα καλλιεργήσουν σταδιακά την αλλαγή νοοτροπίας», λέει ο δήμαρχος Καρδίτσας.

 «Οταν ξεκινήσαμε, είχαμε πολλές αντιδράσεις από κατεστημένα συμφέροντα που είχαν μάθει να εκμεταλλεύονται τον δημόσιο χώρο», αναφέρει ο δήμαρχος Ρεθύμνου. «Σήμερα, αυτά που κάποτε “παζαρεύαμε” έχουν τελειώσει. Όποιοι προτιμούν οι πόλεις τους να ασφυκτιούν από το αυτοκίνητο, ας μην κάνουν τίποτα. Να ξέρουν, όμως, ότι δεν θα βρίσκουν ευρωπαϊκές χρηματοδοτήσεις ούτε για μισό έργο. Οι καιροί πλέον άλλαξαν».

Το τελευταίο ας το κρατήσουμε και εμείς, θα το βρούμε μπροστά μας.

Ας κάνει την πρώτη αρχή ο Δήμος, ήδη το έδαφος έχει καλλιεργηθεί. Αν δοθούν κίνητρα, αν φτιαχτεί ο πρώτος ποδηλατόδρομος, πιστέψτε με θα δούμε μια πόλη ζηλευτή, θα νοιώσουμε εκτός από την ελευθερία του ποδηλάτη και την ευτυχία να ζείς χωρίς θορύβους.

Βεβαίως εδώ μαζί με την επίκληση της… Αθηνάς χρειάζεται να κουνήσουμε και τα χέρια μας ή μάλλον για την περίσταση τα… πόδια μας και αυτό πιστέψτε με δεν είναι εύκολο.

 

Υ.Γ.: Το έχω ξαναγράψει. Αν όσοι με έχουν ρωτήσει για την λειτουργικότητα του ηλεκτρικού ποδηλάτου, ειδικά ρωτούν αν κάνεις… πετάλι και τους απαντώ ότι αν δεν θέλουν ας πάρουν… μονόγκαζο, αν όλοι αυτοί προχωρούσαν και στην αγορά, ο Μιχάλης ο Γιαννιώδης θα είχε πουλήσει καμιά εκατοσταριά ποδήλατα, ενώ βίας έχει δώσει 4-5.