Ή πρέπει να τα… φάμε τα δίκυκλα ή να βρεθεί χώρος να τα σταθμεύουμε

Γιάννης Τζούμας
Τρί, 22/10/2024 - 21:06

Συγνώμη που το βάζω λίγο ωμά, αλλά αδέλφια, κάποιος πρέπει να μιλήσει και να γίνει κακός, οπότε από… συνήθεια αφήστε να γίνω εγώ.

Η πραγματικότητα της κίνησης στην πόλη είναι γνωστή. Με σειρά παρεμβάσεων και αναπλάσεων, κακήν κακώς και με πολύ χρήμα και χρόνο, η πόλη αλλάζει προς το καλύτερο. Αυτό θα φανεί ξεκάθαρα, όταν με το καλό τελειώσει ο Δημοτικός Κήπος, ελπίζω να… ζούμε, και αναπλαστεί η διαδρομή από το Κάστρο στην Απλωταριά. Τότε το πράγμα θα «φωνάζει» από μόνο του ότι το ιστορικό κέντρο πρέπει να πεζοδρομηθεί, πλην της κυκλοφορίας ορισμένων ωρών και μόνο για ανεφοδιασμό καταστημάτων, αν και μελλοντικά, όχι πολύ μακρινό αυτό, ανάγκες εφοδιασμού θα έχουν μόνο οι εταιρείες ταχυμεταφορών, αφού η μισή Χίος, προς το παρόν αγοράζει τα προϊόντα της διαδικτυακά. Την ίδια βουδιά κάναμε και με τα τοπικά Παντοπωλεία, ελληνικά… super market. Τα κλείσαμε και έμεινε ένα «καρτέλ» ξένων αλυσίδων, που έχει πάει τις τιμές κατά διαόλου.

Για να μην παρασυρθούμε όμως, το κυκλοφοριακό στην πόλη έχει το εξής χαρακτηριστικό. Δημιουργήθηκαν μια σειρά χώροι στάθμευσης Ι.Χ. τα οποία και για πρακτικούς λόγους έφυγαν από το κέντρο. Πρακτικά τι να το κάνεις το ρημάδι εκεί, αφού ούτε να σταματήσεις μπορείς, τα κολωνάκια γάρ (Ο Μεννής, που κατάλαβε ότι οι αίγες θέλουν καπίστρι) ούτε μπορείς να παρκάρεις.

Για μια σειρά λοιπόν λόγους, που δεν αναλύουμε λόγω οικονομίας χώρου, η πλειοψηφία των συμπολιτών μας εν κινήσει έχουν επιλέξει το μηχανοκίνητο δίκυκλο, αν και στο ποδήλατο έχουν γίνει σημαντικά βήματα προόδου.

Αυτό από μόνο του είναι προοδευτικό και δίνει ανάσα στην κυκλοφορία, όμως πως ακριβώς πρέπει να αντιδράσουν οι πολίτες όταν γίνεται μαρτύριο; Και για να γίνω πιο σαφής, αν και οι οδηγοί δικύκλων ήδη με κατάλαβαν, αν κατέβουν οι πολίτες στο κέντρο, που ακριβώς να τα σταθμεύσουν;

Σχεδόν πουθενά. Στην κυριολεξία ή πρέπει να τα… φάνε ή να φλερτάρουν με την κλήση. Και επειδή το πρώτο είναι πρακτικά αδύνατο, συμβαίνει το δεύτερο. Δεν υπάρχει στην κυριολεξία ούτε ένας οδηγός δικύκλου, που να μην «φιλοδωρείται» με δυό ή τρείς κλήσεις τον μήνα.

Επειδή λοιπόν αυτό είναι πρώτα απ’ όλα ανήθικο, αφού τις κλήσεις τις εισπράττει αυτός, που είναι υπεύθυνος για την εξασφάλιση χώρων στάθμευσης, δηλαδή ο Δήμος, κάτι πρέπει να γίνει ΧΘΕΣ σε αυτή την κατεύθυνση.

Δεν είναι δύσκολο η Επιτροπή Κυκλοφορίας του Δήμου Χίου ή όποιος άλλος αρμόδιος φορέας, να καταλήξει σε συγκεκριμένους χώρους, που να χρησιμοποιούνται αποκλειστικά για στάθμευση δικύκλων.

Και επειδή είπα ποιός είναι ο συνήθης… κακός να περάσω στην πρώτη πρόταση. Ο χώρος πίσω από την Περ. Ενότητα, απέναντι από την πιάτσα των ΤΑΧΙ (φωτο) που είναι μπροστά στο κτίριο, που έχει την πινακίδα Πινακοθήκη (φουρτούνα μας, η τέχνη μας μάρανε) γιατί πρέπει να χρησιμοποιείται από Ι.Χ. της Περ. Ενότητας; Έχουν τόσο πολύ και τόσο επείγουσα εργασία, που χρειάζονται ιδιωτικό πάρκινγκ; Δεν τους φτάνει η κεντρική είσοδος; Δεν τους φτάνει ο χώρος πίσω από το κτίριο, που τον έχουν μάλιστα περιφράξει;

Με μέτριους υπολογισμούς, αν οι κύριοι αυτοί σταθμεύουν τα Ι.Χ. τους υπηρεσιακά ή μη, όπως όλοι οι κοινοί θνητοί, αλλέως λέγονται και κορόϊδα, στους χώρους στάθμευσης, εκεί δημιουργείται ένας χώρος στάθμευσης για πάνω από 50 δίκυκλα. Για αρχή δεν είναι λίγα. Περιμένουμε λοιπόν από την Δημοτική αρχή Μαλαφή να τολμήσει. Αλλιώς αυτό είναι το ηθικό, ας σβήνουν τις κλήσεις που βεβαιώνει η τροχαία και που τα χρήματα «ζεστά» μπαίνουν στο Δημοτικό ταμείο.

 

Υ.Γ: Πρίν πυροβολείτε από το… βλακόμετρο, διαβάζετε καλά τι γράφουμε. Δεν είμαστε εναντίον καμιάς πίστας μηχανοκίνητου αθλητισμού, ας το λέμε έτσι να παρηγοριόμαστε, ζητάμε αυτό να γίνει νόμιμα. Αν το καλοσκεφτούν, αυτό συμφέρει όσους πήραν την πρωτοβουλία της «πίστας» στου Γρού. Αλλιώς αργά ή γρήγορα θα έχουν μπλεξίματα. Και σε περίπτωση ατυχήματος, εμείς δέκα ξύλα να χτυπήσουμε, τα μπλεξίματα θα είναι σοβαρά.

 

 

Σχετικά Άρθρα