Το…  καπελάκι του Μιχάλη Κολοκυθιά

Γιάννης Τζούμας
Τρί, 04/10/2022 - 20:49

Μεγάλο Σχολείο η δημοσιογραφία.

Αφού λέω, φεύγοντας, αν προλάβω, θα πώ ότι έζησα μέσω αυτής τρείς ζωές.

Γιατί δημοσιογραφία δεν είναι μόνο αυτό που φαίνεται, αλλά και αυτό που έπεται ή προηγείται.

Ένα τέτοιο παράδειγμα είναι ο Μιχάλης Κολοκυθιάς, ο μίστερ… τουρισμός στην Χίο, που όταν μου έδωσε την τελευταία του συνέντευξη τηλεοπτικά, στην εκπομπή «Αυτοπροσώπως» μου ήρθε στο στούντιο με ένα… κίτρινο καπελάκι.

Λέω… ήλιο στο στούντιο δεν έχει, να τον ενοχλούν οι προβολείς λίγο δύσκολο, άστο και θα δούμε.

Γραβατωμένος εγώ, με το… καπελάκι ο Μιχάλης.

Τι θα γίνει θα το βγάλεις, του λέω, να αρχίσουμε;

Μα τι λές, επίτηδες το έβαλα, θα το φοράω σε όλη την συνέντευξη.

Έχεις την εντύπωση ότι θα προσέξει κανείς τι θα πώ; Ή πως θα θυμάται κανείς τι είπα. Όλοι όμως θα αναρωτιούνται, σε όλη την συνέντευξη, γιατί φοράω καπελάκι. Στο τέλος θα τους μείνει αυτό.

Και είδες χρώμα; Έχεις αναρωτηθεί γιατί τα Σχολικά Λεωφορεία είναι κίτρινα; Για να «βγάζουν μάτι» να ξεχωρίζουν.

Ξέρεις κάτι, αφού θα μιλάμε για τουρισμό, θέλω να καταλάβουν όλοι το μήνυμα. Τι είμαι εγώ που μιλάω τώρα σε σένα; Προϊόν. Ε, προϊόν είναι και ο τουρισμός. Και τι θέλει αυτός για να ξεχωρίσει. Αυτό που επιστημονικά λέγεται brand name.

Έχεις την εντύπωση ότι πριν φύγει από την Νέα Μονή δυστυχώς η Ευγενία Κλειδαρά, να πάει στην Μυτιλήνη, ήξερε κανείς τον Άγιο Ραφαήλ; Η Ηγουμένη αυτή φόρεσε το… καπελάκι στην Λέσβο, της έδωσε brand name, έστησε από το μηδέν θρησκευτικό τουρισμό.

Εκατό χρόνια να χτυπιόμαστε στην Χίο, δέκα αεροδρόμια να φτιάξουμε αν δεν βρούμε, αν δεν φτιάξουμε το brand name του νησιού, τουριστικό φώς δεν πρόκειται δούμε.

Αυτός ήταν ο Μιχάλης Κολοκυθιάς, που μας την έκανε για το αιώνιο ταξίδι, αφήνοντας στο νησί την σφραγίδα του, στον τομέα του και ανοίγοντας πρωτοπόρα τον τουριστικό δρόμο, ανεξάρτητα αν βάλτωσε και αυτός μέσα στην γενικότερη νιρβάνα, που έστησε μέσα στο DNA μας η σιγουριά της… προπέλας.

Και κάτι ακόμα, η συνέντευξη δόθηκε πρίν δυό χρόνια, όταν δεν υπήρχαν ούτε… Ουκρανίες, ούτε ενεργειακές κρίσεις.

Τότε ο Μιχάλης είχε πεί. Το μέλλον του τουρισμού είναι ο… χειμώνας. Οι Ευρωπαίοι μπορούν να μην ξεπαγιάζουν. Να τους προσφέρουμε φιλοξενία και τον χειμώνα, να εκμεταλλευτούμε το ήπιο κλίμα, την φιλοξενία μας, τις φτηνές τιμές μας, τις δυνατότητες του διαδικτύου. Αυτοί που έρχονται στο νησί 10 μέρες, να έρχονται 10 μήνες.

Συμπατριώτες, ο Μιχάλης Κολοκυθιάς ήταν ένας άνθρωπος που στον τομέα του έβλεπε 50 χρόνια μπροστά. Κρίμα που έφυγε νωρίς.

 

Υ.Γ.: Eίχε περάσει κανένας μήνας από την προβολή της συνέντευξης και με βρίσκει στο δρόμο. Είχα δίκιο για το… καπελάκι ή όχι; Είχες του λέω.

 

Σχετικά Άρθρα