Χίος, Παρασκευή 29 Μαΐου

Προτείνω να είναι κλειστά τα Σχολεία στις γιορτές όλων των Αγίων

Γιάννης Τζούμας
Σάβ, 05/01/2019 - 22:05

Δεν το κατάλαβα, εγώ δεν έχω το δικαίωμα μίας πρότασης, που να προάγει το ιερό δικαίωμα στην τεμπελιά;

Ας γίνω σαφής, μην με παρεξηγήσει και ο άγιος Γιάννης, του οποίου το όνομα φέρει η μισή Ελλάδα, παρ' ότι μεταξύ μας δεν είναι και πολύ… ελληνικό.

Ως γνωστόν λοιπόν τα Φώτα εορτάζομε, παρά το γεγονός ότι το πνεύμα εν ήδη περιστεράς δεν φαίνεται να μας επηρεάζει, αλλά εδώ μπορεί να μην φταίει το πνεύμα, αλλά η… κεφαλή.

Οπότε λοιπόν εορτάζομε, είναι κλειστά και τα σχολεία, κατ’ έθιμον, από την μια καθ’ ότι οι άγιοι φαίνεται μας είπαν ότι θέλουν καθιστικό… λιβάνισμα, από την άλλη το έχουμε κατοχυρώσει και νομοθετικά, για να νίβει το ένα χέρι το άλλο, του καλού πολιτευτή από την μια και του πονηρού συνδικαλιστή από την άλλη.

Βεβαίως εδώ και χρόνια μαζί με την Κυριακή, που είναι αφιερωμένη στον Κύριο, κλείσαμε, τα σχολεία εννοώ και το Σαββάτο, καθ’ ότι… εβραϊκή αργία, η οποία θα μπορούσε εδώ που τα λέμε να συμπληρωθεί και με την Παρασκευή, ιερή μέρα του Μωάμεθ, για να έχουμε ως πολυπολιτισμική κοινωνία, όλοι χωρίς διακρίσεις, το δικαίωμα στην… ξεκούραση.

Και μετά τον μακρύ αυτό πρόλογο, ας αφήσουμε την ολίγη πλάκα και να ρωτήσουμε σοβαρά.

Τα σχολεία γιατί είναι κλειστά τη Δευτέρα;

Να τιμάται ο άγιος Γιάννης άδικο έναντι του αγίου Παϊσίου ή του αγίου Εφραίμ ή του αγίου Μάμα, μεγάλη χάρη τους, αφήστε τις αγίες, που είναι και αυτές αμέτρητες ή για να ξεμπερδεύουμε ας προσθέσουμε και των αγίων Πάντων, να τα κλείσουμε τα ρημάδια καλά - καλά να ξεμπερδεύουμε.

Αλήθεια, υπάρχει καμιά λογική εκτός ίσως από την απόφαση πονηρών πολιτικών, που κατάφεραν έτσι να απαξιώσουν την αξιόλογη δουλειά του λειτουργήματος πολλών επαινετών εκπαιδευτικών;

Το αυτόν ισχύει και με τις άδειες για την διεξαγωγή συνδικαλιστικών συνελεύσεων, όπου πάλι… τιμής ένεκεν τα σχολεία είναι κλειστά… με το νόμο.

Ακούστε, για να ξεμπερδεύουμε και ας είμαι εγώ ο κακός.

Το να λέμε το κάνουν οι άλλοι, αυτό δεν βγάζει την ευθύνη από πάνω μας και σε τελική ανάλυση εκθέτει εμάς.

Οι πολιτικοί δεν έχουν πρόβλημα, γι’ αυτό φέραμε την Ελλάδα επαίτη στην ποδιά των Ευρωπαίων και την καταντήσαμε καρπαζοεισπράκτορα της υφηλίου. Δεν έχουν πρόβλημα να γίνονται ρεζίλι. Το ρεζιλίκι στην ουσία είναι στην φύση του επαγγέλματος τους. Δεν τους βλέπετε; Παρουσιάζονται, γυαλίζονται, μοστράρονται και μετά αποσύρονται όπως τα μοντέλα αυτοκινήτων.

Δεν έχουν λοιπόν πρόβλημα να υπογράφουν αργίες με τη σέσουλα.

Από τους τρείς Ιεράρχες, που επειδή είχαν άμεση σχέση με το πνεύμα, εμείς τους τιμάμε απέχοντας απ’ αυτό, μέχρι τον άγιο Γιάννη, που προφανώς τον τιμάμε εις ανάμνηση της… Σαλώμης, μέχρι τις "Γενικές Συνδικαλιστικές Συνελεύσεις".

Πρόβλημα όμως έπρεπε να έχουν οι εκπαιδευτικοί που το αποδέχονται, όπως έχουν και όσοι σιωπούν. Αλήθεια ποιος θα μας εξηγήσει γιατί κάθονται τη Δευτέρα;

Κανονικά έπρεπε να καταδικάζουν όχι την μία παραπάνω μέρα αδικαιολόγητης αποχής, αλλά ακόμα και την ώρα. Να μην αφήνουν τους αδιάντροπους πολιτικούς και τους πονηρούς συνδικαλιστές να απαξιώνουν έτσι την εργασία και το λειτούργημα τους.

Αντ’ αυτού όμως βλέπω ότι επικρατεί η δύναμη της αδράνειας ή η λογική δεν βαριέσαι μια μέρα είναι ή άλλα μεμψίμοιρα πράγματα, που μας πάνε πολύ πίσω, την ώρα που η χώρα έπρεπε να τρέχει με τα χίλια προς τα εμπρός… από εχθές.

Υ.Γ.: Για να συμπληρώσω λίγο το σκεπτικό του προλόγου, δεν θα ήταν άσχημη ιδέα να κλείσουν τα σχολεία και την Τρίτη λόγω… χιονοπτώσεων.

Σχετικά Άρθρα

Γιάννης Τζούμας
Πέμ, 28/05/2020 - 17:26

Όσοι κυκλοφορούσαμε στην πόλη τις μέρες του κορωνοϊού ξέρετε τι λέω.

Μιλάμε για την… απόλαυση, όχι μόνο για την έλλειψη κυκλοφοριακού φόρτου, αλλά κυρίως για την απουσία θορύβων, που εγώ υπολογίζω, χωρίς να είμαι ειδικός, ότι το 80% οφείλονται στα μηχανοκίνητα, μη ηλεκτρικά δίκυκλα.

Άραγε υπάρχει λύση γι’ αυτό και μήπως είναι ευκαιρία να την ξαναδούμε μιάς και λόγω πάλι κορωνοϊού, δεν έχει δόξες μόνο η… οδός Καρτάλη, αλλά μάθαμε ότι τα πόδια μας έχουν φτιαχτεί για περπάτημα, αλλά και για ποδηλασία, μιας και πρόκειται για κίνηση και άσκηση μαζί, εγώ δε θα συμπλήρωνα, επειδή το ζώ εδώ και αρκετά χρόνια είναι, και φιλοσοφία και τρόπος ζωής.

Να διευκρινίσω ότι δεν αναφέρομαι στην αγωνιστική ποδηλασία, που είναι άριστο και σκληρό άθλημα αλλά στην χαλαρή, που έχει σχέση με την μετακίνηση μας, χωρίς θόρυβο, με άσκηση και υγεία. Διευκρινίζω επίσης ότι αυτό αφορά από το απλό ποδήλατο μέχρι το ηλεκτρικό αφού στο δεύτερο δεν… λουφάρεις πετάλι, απλά σε βοηθάει να μην σου «βγαίνει η γλώσσα» στις ανηφόρες και η πόλη μας έχει αρκετά τέτοια σημεία.

Αφορμή για τον σημερινό προβληματισμό μου έδωσε όχι η Παγκόσμια ημέρα ποδηλάτου, που πλησιάζει (3 Ιουνίου) αλλά το γεγονός ότι δύο ελληνικές πόλεις η Καρδίτσα και το Ρέθυμνο, βραβεύτηκαν από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για τις επιδόσεις τους στη δημιουργία ενός ασφαλέστερου περιβάλλοντος για πεζούς και ποδηλάτες.

Οι επιτυχίες αυτές είναι αποτέλεσμα μιας συστηματικής προσπάθειας, που και στις δύο πόλεις ξεκίνησε πριν από μία 15ετία.

Από την σχετική ειδησεογραφία κράτησα τα λόγια του Βασίλη Τσιάκου Δημάρχου της Καρδίτσας.

«Η Καρδίτσα, είπε, είναι η πρώτη πόλη στο ποδήλατο στην Ελλάδα, με το μεγαλύτερο δίκτυο ποδηλατοδρόμων και πάνω από 20.000 ποδήλατα στους δρόμους. Ξεκινήσαμε με τον πρώτο ποδηλατόδρομο πριν από 15 χρόνια και πλέον διαθέτουμε 7 χλμ. ποδηλατοδρόμων στο κέντρο και συνολικά 15 χλμ. σε όλη την πόλη. Ο πατέρας μου, που είναι 86 ετών, κυκλοφορεί με το ποδήλατο, είναι πλέον στη νοοτροπία του Καρδιτσιώτη.

Πως έγινε όμως αυτό το θαύμα. Επειδή η Καρδίτσα έχει… ισιάδες;

Ο λόγος πάλι στον Δήμαρχο.

«Παρέχομε έκπτωση κατά 20% στα δημοτικά τέλη στις επιχειρήσεις των οποίων οι εργαζόμενοι χρησιμοποιούν ποδήλατο (π.χ. διανομείς), αλλά και κίνητρα στους δημοτικούς υπαλλήλους ώστε να μην χρησιμοποιούν Ι.Χ. για να πηγαίνουν στον χώρο εργασίας τους»

Ανάλογη είναι η πορεία του Ρεθύμνου. «Ξεκινήσαμε το 2007 και κάθε χρόνο κάνουμε κάτι επιπλέον», είπε ο δήμαρχος Γιώργος Μαρινάκης. «Ημασταν οι πρώτοι στην Ελλάδα που ταξινομήσαμε ηλεκτρικό λεωφορείο - τα τελευταία τρία χρόνια οδηγώ κι εγώ ηλεκτρικό Ι.Χ. Παράλληλα, εργαστήκαμε συστηματικά στην απόδοση του δημόσιου χώρου στον πεζό και στον ποδηλάτη, με διαπλατύνσεις πεζοδρομίων, δημιουργία ποδηλατοδρόμων και άλλα».

Τι συμβουλεύουν οι δύο δήμαρχοι τους συναδέλφους τους;

«Να ξεκινήσουν από τα σχολεία. Να εκπαιδεύσουν τα παιδιά και να δημιουργήσουν ποδηλατολωρίδες από το κέντρο της πόλης προς τα σχολεία και τα βασικά σημεία ενδιαφέροντος της πόλης. Ετσι θα καλλιεργήσουν σταδιακά την αλλαγή νοοτροπίας», λέει ο δήμαρχος Καρδίτσας.

 «Οταν ξεκινήσαμε, είχαμε πολλές αντιδράσεις από κατεστημένα συμφέροντα που είχαν μάθει να εκμεταλλεύονται τον δημόσιο χώρο», αναφέρει ο δήμαρχος Ρεθύμνου. «Σήμερα, αυτά που κάποτε “παζαρεύαμε” έχουν τελειώσει. Όποιοι προτιμούν οι πόλεις τους να ασφυκτιούν από το αυτοκίνητο, ας μην κάνουν τίποτα. Να ξέρουν, όμως, ότι δεν θα βρίσκουν ευρωπαϊκές χρηματοδοτήσεις ούτε για μισό έργο. Οι καιροί πλέον άλλαξαν».

Το τελευταίο ας το κρατήσουμε και εμείς, θα το βρούμε μπροστά μας.

Ας κάνει την πρώτη αρχή ο Δήμος, ήδη το έδαφος έχει καλλιεργηθεί. Αν δοθούν κίνητρα, αν φτιαχτεί ο πρώτος ποδηλατόδρομος, πιστέψτε με θα δούμε μια πόλη ζηλευτή, θα νοιώσουμε εκτός από την ελευθερία του ποδηλάτη και την ευτυχία να ζείς χωρίς θορύβους.

Βεβαίως εδώ μαζί με την επίκληση της… Αθηνάς χρειάζεται να κουνήσουμε και τα χέρια μας ή μάλλον για την περίσταση τα… πόδια μας και αυτό πιστέψτε με δεν είναι εύκολο.

 

Υ.Γ.: Το έχω ξαναγράψει. Αν όσοι με έχουν ρωτήσει για την λειτουργικότητα του ηλεκτρικού ποδηλάτου, ειδικά ρωτούν αν κάνεις… πετάλι και τους απαντώ ότι αν δεν θέλουν ας πάρουν… μονόγκαζο, αν όλοι αυτοί προχωρούσαν και στην αγορά, ο Μιχάλης ο Γιαννιώδης θα είχε πουλήσει καμιά εκατοσταριά ποδήλατα, ενώ βίας έχει δώσει 4-5.