To Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών μπορεί να μας κάνει… παιδιά;

Γιάννης Τζούμας
Παρ, 07/12/2018 - 18:52

Παρακολουθούμε όλοι τις τελευταίες μέρες ανακοινώσεις και δηλώσεις σχετικές με την συνεδρίαση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, που τη Δευτέρα θα γίνει στην αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου.

Η προσωπική μου απορία είναι γιατί στην Κυβέρνηση βάζουν δόλωμα στο αγκίστρι την ώρα που το ψάρι τσιμπάει και με σκέτο το μέταλλο.

Το δόλωμα βέβαια αφορά την εξήγηση του Μεταφορικού ισοδύναμου εν όψει της προεκλογικής περιόδου που διανύουμε, γιατί αυτό θα μας πούν στο ΣΑΣ τη Δευτέρα, αλλά απ’ ότι αντιλαμβάνονται και στην Κυβέρνηση εμείς ούτε αυτό χρειαζόμαστε.

Με βάση την επικαιρότητα, το ΣΑΣ ευθύνεται για την ακρίβεια των εισιτηρίων, για τους κεφαλαιοκράτες εφοπλιστές, για την μονοπωλιακή γραμμή, μπορεί να μας βάλει πλοίο που να γυρίζει τα νησιά, να μας ανοίξει το Λιμάνι των Μεστών, να αναβαθμίσει την ακτοπλοϊκή μας σύνδεση, και οι ανακοινώσεις συνεχίζονται με την ελπίδα να μην ζητήσουμε από το ΣΑΣ να μας κάνει… παιδιά.

Κατανοώντας την ανάγκη όλων να προβάλλουν υπαρκτά προβλήματα, υπάρχει ο κίνδυνος να μας περάσουν για χάνους, που θα εκτονωθούν στον σάκο του μποξ… ΣΑΣ αφήνοντας κατά μέρος όσους έχουν την ευθύνη της σημερινής μιζέριας.

Καλύτερα όμως να ξεκινήσουμε από τα… απλά πράγματα, μήπως και σταματήσουμε να πελαγοδρομούμε με τα πολύπλοκα.

Τι είναι το ΣΑΣ; Χωρίς να μηδενίζεται η αποστολή και σημασία του δεν τα «σφάζει και τα μαχαιρώνει όλα». Ένα συμβουλευτικό όργανο του πρώην ΥΕΝ είναι, που τώρα είναι και νησιωτικής πολιτικής και χερσαίας και δεν συμμαζεύεται, ενδεικτικό του τι έχει καταλάβει το πολιτικό μας δυναμικό για το την σημασία της εμπορικής ναυτιλίας στη χώρα μας.

Συνεδριάζει 6 φορές το χρόνο, τώρα είχαν την εξυπνάδα να συνεδριάζει και στην Επαρχία, οι αποφάσεις όμως παίρνονται από τον υπουργό και πολλές φορές χρησιμοποιείται το ΣΑΣ ως… ασπίδα για τους εκάστοτε υπουργούς, με την έννοια ότι όταν χρειαστεί να πούν ΟΧΙ δεν το λένε αυτοί αλλά το κακό… ΣΑΣ.

Βεβαίως και χρειάζεται η γνωμοδότηση του ΣΑΣ για να δρομολογηθεί πλοίο στα Μεστά αλλά ούτε ελεγχόμενη οικονομία έχουμε ούτε είμαστε η Βόρεια Κορέα. Αν οι Μεταφορικές Εταιρείες δεν βάζουν στο πλοίο αυτό ούτε μια νταλίκα ή αν οι επιβάτες δεν ταξιδεύουν, εκατό φορές να αποφασίζει το ΣΑΣ ουδείς θα του δίνει σημασία. Οι εταιρείες δεν είναι φιλανθρωπικά ιδρύματα, θέλουν να κερδίζουν και πολύ καλά κάνουν.

Το αυτόν ισχύει και με τον ανταγωνισμό. Τι ζητάμε δηλαδή από το ΣΑΣ να δρομολογήσει πλοία στη γραμμή ή να ιδρύσει εταιρείες;

Δεν έχουμε καταλάβει ότι την επόμενη δεκαετία όσοι συνταξιούχοι θα έχουν μείνει στα νησιά, εκτός αν υπάρχει εκτίμηση ότι θα μένουν νέοι, θα βλέπουν το πλοίο να περνά δύο φορές την εβδομάδα;

Ποιά δρομολόγηση πλοίου στα νησιά μεταξύ τους; Να μετακινεί ποιούς;

Γίνεται αυτός που βαφτίζει τα Ψαρά Ηρωϊκή νήσο την ίδια ώρα να την φορτώνει λόγω… ηρωισμού με ΦΠΑ 24%; Δεν βλέπουμε ότι μπροστά μας εξελίσσεται μια πολιτική, που ερημώνει τα νησιά, χρήσιμα προς το παρόν ως προσφυγικός – μεταναστευτικός φράκτης;

Επαναλαμβάνουμε δεν μηδενίζουμε κανένα έστω και γνωμοδοτικό όργανο αλλά εδώ κοντεύουμε να δώσουμε στο ΣΑΣ την σημασία της Γενικής Συνέλευσης του ΟΗΕ. Επιτέλους άλλο χαμένοι με αυτή την πολιτική, που αν δεν αλλάξει χαρίζει το Αιγαίο σε βάθος χρόνου στην Τουρκία και άλλο… χάνοι.

 

Υ.Γ. Να ρωτήσω αν κανένα μέλος του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών θα ρθεί στο νησί τη Δευτέρα… ακτοπλοϊκώς;

 

Σχετικά Άρθρα