
Την Παρασκευή 5 Ιουνίου θα συγκληθεί τελικά το δημοτικό συμβούλιο Χίου με κεντρικό θέμα εκείνο του αεροδρομίου. Όπως γνωστοποίησε το πρωί από το Ράδιο «Α» ο Πρόεδρος του Σώματος, Κλέαρχος Χρύσης, η συνεδρίαση θα είναι διευρυμένη και θα κληθούν να συμμετάσχουν εκτός από τους δύο Χιώτες Βουλευτές και πρώην Βουλευτές που έχουν γνώση του θέματος (ενδεικτικά ανέφερε τον Κ. Τριαντάφυλλο και τη Μ. Σταυρινούδη), η Περιφέρεια, αλλά και άλλοι φορείς.
Τουλάχιστον έτσι θα δοθεί η ευκαιρία της απ’ ευθείας ανταλλαγής απόψεων, αφού στο χρόνιο σήριαλ του αεροδρομίου τα τελευταία «επεισόδια» που παρακολουθήσαμε περιέπλεξαν ακόμη περισσότερο την κατάσταση. Αφενός ο Κυβερνητικός Βουλευτής επισήμανε στην ενημέρωση από τον ΣΥΡΙΖΑ στο επιμελητήριο ότι η επέκταση δεν είναι απλή υπόθεση και δεν αφορά μόνο τον «καθαρισμό» της απαλλοτριωθείσας προς Βορρά έκτασης, αφετέρου στην κινητοποίηση της Τρίτης που έγινε στο αεροδρόμιο, Δήμαρχος και Αντιπεριφερειάρχης επισήμαναν ότι στην παρούσα φάση πρέπει να γίνει άμεσα το συγκεκριμένο βήμα, ενώ το ίδιο καταθέτει ως θέση και ο έτερος Βουλευτής, Νότης Μηταράκης.
Αξίζει να αναφερθεί ότι, πέρα από την πολιτική βούληση που πρέπει να υπάρξει για την εκκαθάριση της απαλλοτριωθείσας έκτασης και την εξασφάλιση χρηματοδότησης για το έργο, για να καταστεί αυτή ωφέλιμη για τη λειτουργία του αεροδρομίου, πρέπει να αντιμετωπιστούν τα «αγκάθια» των δύο δρόμων, της οδού Ι. Χρήστου, που πρέπει να επιμηκυνθεί με έξοδο στην Αεροπόρου Ροδοκανάκη και της Λεωφόρου Ενώσεως που πρέπει να μετατοπιστεί ανατολικά, από το ύψος μετά τις εγκαταστάσεις του Βιολογικού και μέχρι τους φωτεινούς σηματοδότες της Φάρκαινας. Το πόσο θα μετατοπιστεί είναι ζήτημα προς εξέταση, αφού πιο μετριοπαθείς αναφορές κάνουν λόγο ακόμη και για 10 μέτρα για να συνάδει ο «ελεύθερος» χώρος που θα δημιουργηθεί με τις ισχύουσες σήμερα προδιαγραφές, όχι για την επέκταση του διαδρόμου, αλλά για την εξασφάλιση του clear way, που θα επιτρέπει σε αεροσκάφη να προσγειώνονται με μεγαλύτερο φορτίο στο αεροδρόμιο της Χίου.
Το «μπαλάκι» για τα δύο οδικά έργα, που δεν φαίνεται να έχει στα πλάνα της η ΥΠΑ, πέφτει στο αυτοδιοικητικό γήπεδο, Δήμου και Περιφέρειας, όπως είχε γίνει και με την απαλλοτριωθείσα έκταση πριν από μερικά χρόνια στο νότιο τμήμα, όταν το οδικό έργο ανέλαβε η τότε Νομαρχία και τελικά η χρηματοδότησή του καλύφθηκε από την ΥΠΑ, σε μια περίοδο βέβαια που… λεφτά υπήρχαν.
Αξίζει να αναφερθεί ότι γνωρίζοντες από τα μέσα τον τρόπο λειτουργίας της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, θεωρούν ότι αν λυθεί το θέμα των δρόμων, τότε η υπηρεσία θα αναλάβει να… καθαρίσει το βόρειο τμήμα του αεροδρομίου, όπου και εκεί φαίνεται να υπάρχουν άλλα δεδομένα από τα μέχρι τώρα γνωστά.
Μέχρι σήμερα εκείνο που ξέραμε είναι ότι η ισοπέδωση των απαλλοτριωθέντων και η περίφραξη έχει ένα κόστος της τάξεως των 200.000 ευρώ, όμως σύμφωνα με άλλη πηγή, το εκτιμώμενο ποσό είναι τριπλάσιο, φτάνει δηλαδή στα 600.000 ευρώ, γιατί πρόκειται για τρία έργα: Το ένα είναι εκείνο του «καθαρισμού», το δεύτερο της περίφραξης και το τρίτο της μεταφοράς των αδρανών υλικών στη… Σάμο, γιατί δεν υπάρχει χώρος εναπόθεσής τους στη Χίο!







































