Το υπουργείο Παιδείας «εκσυγχρονίζει» τα σχολικά βιβλία της Ιστορίας- Ποιες αλλαγές δρομολογεί

Για πρώτη φορά η Ιστορία στα σχολικά βιβλία θα φτάσει ως τον 21ο αιώνα, περιλαμβάνοντας την παγκοσμιοποίηση αλλά και την προσφυγική κρίση
Κυρ, 02/04/2017 - 21:20
Για πρώτη φορά η Ιστορία στα σχολικά βιβλία θα φτάσει ως τον 21ο αιώνα, περιλαμβάνοντας την παγκοσμιοποίηση αλλά και την προσφυγική κρίση
Να αναμορφώσει τα αναλυτικά προγράμματα, πάνω στα οποία θα στηριχθεί η συγγραφή των νέων βιβλίων της Ιστορίας, αποφάσισε η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, που δρομολογεί νέες αλλαγές στα συγκεκριμένα σχολικά συγγράμματα.

Σύμφωνα με δημοσίευμα στο Βήμα της Κυριακής, το πόρισμα που θα παραδοθεί σε λίγες ημέρες στο υπουργείο Παιδείας είναι ένα σχέδιο του νέου αναλυτικού προγράμματος της Ιστορίας και περιλαμβάνει μια μεγάλη «καινοτομία», αφού για πρώτη φορά η Ιστορία στα σχολικά βιβλία θα φτάσει ως τον 21ο αιώνα.

Το τελευταίο κεφάλαιο θα είναι η παγκοσμιοποίηση και θα περιλαμβάνει ακόμα και την προσφυγική κρίση. Επίσης, γεγονότα του 20ου αιώνα θα καταλαμβάνουν πλέον μεγαλύτερο μέρος, καθώς θεωρείται καθοριστικός και πρέπει να έχει μεγαλύτερη συμμετοχή στην εκπαίδευση των παιδιών ιδιαίτερα στο λύκειο.

Σημειωτέον πως στο ελληνικό σχολείο η Ιστορία σταματά πριν από τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ υπάρχουν χώρες, όπως η Γαλλία, όπου οι μαθητές της Γ' Λυκείου διδάσκονται μόνο μεταπολεμική ιστορία.

Όπως αναφέρει το δημοσίευμα, το πόρισμα της Επιτροπής, που θα τεθεί προς διαβούλευση, περιλαμβάνει τις εξής κατευθύνσεις:

- Σκοπός της ύλης ανά τάξη
- Μεθοδολογία
- Περιεχόμενα ανά τάξη
- Θεματικοί φάκελοι σε συμβατική και ψηφιακή μορφή

Οι θεματικοί φάκελοι θα επιτρέπουν τη μελέτη των ιστορικών ζητημάτων σε βάθος και από αυτούς θα επιλέγουν οι εκπαιδευτικοί τα θέματα διδασκαλίας.

Το καινοτόμο στοιχείο στους θεματικούς φακέλους: θα είναι ανοιχτοί, ώστε να εμπλουτίζονται συνεχώς με νέα δεδομένα.

Για παράδειγμα, ένας θεματικός φάκελος για την Ακρόπολη θα περιέχει πηγές, οπτικές αναπαραστάσεις, λογοτεχνικές αναπαραστάσεις, που θα οδηγούν τον μαθητή να σκέφτεται ιστορικά, να μπορεί να συνδυάσει πηγές και να εξασκήσει την κριτική του σκέψη.

Πηγή: www.lifo.gr