Χίος, Παρασκευή 5 Ιουνίου

Έκτακτα μέτρα οικονομικής ελάφρυνσης και βελτίωσης της εξυπηρέτησης από τη ΔΕΗ

Δευ, 23/03/2020 - 14:46

Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση η ΔΕΗ στέκεται δίπλα στην ελληνική κοινωνία τις δύσκολες ώρες που περνάμε. Βασική της προτεραιότητα είναι η διασφάλιση της ενεργειακής επάρκειας της χώρας και συγχρόνως η στήριξη των καταναλωτών της.

Ειδικά αυτή την κρίσιμη περίοδο, που επιβάλλεται η μεγαλύτερη δυνατή παραμονή μας στο σπίτι.

Η ΔΕΗ, στο βαθμό των δυνατοτήτων της, προχωρά σε μια σειρά μέτρων οικονομικής ελάφρυνσης των πολιτών. Ενώ παράλληλα, βοηθά όλους τους πελάτες της να πραγματοποιήσουν τις συναλλαγές τους και να εξυπηρετηθούν από το σπίτι τους καλώντας στο τηλεφωνικό κέντρο της ΔΕΗ 11770 ή μέσα από την ιστοσελίδα www.dei.gr.

Συγκεκριμένα από τις 26 Μαρτίου 2020 και για το επόμενο τρίμηνο η ΔΕΗ προσφέρει:

 

· Δωρεάν πάγιο για όλους τους πελάτες χαμηλής τάσης.

· Έκπτωση 8% στους ευάλωτους πελάτες κατηγορίας Β’ & Γ’ (ηλικιωμένοι άνω των 70 ετών, άτομα σε μηχανική υποστήριξη, που δεν εντάσσονται στο ΚΟΤ). Οι ευάλωτοι πελάτες- δικαιούχοι του Κοινωνικού Οικιακού Τιμολογίου συνεχίζουν να τιμολογούνται με τα ειδικά προνομιακά τιμολόγια και μεγάλες εκπτώσεις.

· €5 έκπτωση για όλους τους πελάτες e-bill, παλαιούς και νέους. Συμβουλεύουμε όλους τους καταναλωτές μας να εγγραφούν από το κινητό, το tablet ή τον υπολογιστή τους στην υπηρεσία e-bill και να επωφεληθούν τόσο από τις απλοποιημένες διαδικασίες, όσο και από την έκπτωση

στους λογαριασμούς τους.

· Έκπτωση 8% για νοικοκυριά και επιχειρήσεις χαμηλής τάσης με κατανάλωση πάνω από 2.000 KWh, ώστε να μην επιβαρυνθούν από τις υψηλές καταναλώσεις για όσο διάστημα παραμείνουν στο σπίτι με τις οικογένειές τους, αλλά και για τις επιχειρήσεις, που αυτή την περίοδο δοκιμάζονται.

Παράλληλα, η ΔΕΗ έχει ήδη προβεί σε σειρά παρεμβάσεων για την ολοκληρωμένη εξυπηρέτηση των

πελατών της από το τηλεφωνικό κέντρο 11770 και την ιστοσελίδα της  www.dei.gr, ώστε να βοηθήσειτους πελάτες της να παραμείνουν στο σπίτι.

Συγκεκριμένα:

· Το τηλεφωνικό κέντρο 11770 λειτουργεί με διευρυμένο ωράριο καθημερινά από τις 7:00 το πρωί έως τις 21:00 το βράδυ.

· Οι πελάτες μπορούν να εξυπηρετηθούν από το 11770 για όλες τις συναλλαγές τους (νέα συμβόλαια, αλλαγές στοιχείων, διακανονισμοί, κλπ.).

· Στην ιστοσελίδα της ΔΕΗ  www.dei.gr/epayment όλοι οι πελάτες μπορούν να πληρώσουν απλά  και γρήγορα χωρίς καμία επιπλέον προμήθεια με όλες τις χρεωστικές και πιστωτικές κάρτες.

· Το τηλεφωνικό κέντρο 11770 εξυπηρετεί όσους πελάτες δεν είναι εξοικειωμένοι με τις ηλεκτρονικές πληρωμές δίνοντάς τους οδηγίες βήμα-βήμα για την πληρωμή μέσω της ιστοσελίδας της ΔΕΗ.

· Το τηλεφωνικό κέντρο 11770 θα μπορεί, σε περίπτωση που ο εκτιμώμενος χρόνος αναμονής υπερβαίνει τα 3 λεπτά, να καλεί όσους πελάτες το επιθυμούν, ώστε να βελτιωθεί η διαδικασίαεξυπηρέτησής τους.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Σχετικά Άρθρα

Παρ, 05/06/2020 - 19:08

Μπόνους για την αγορά ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων, σκούτερ και ποδηλάτων, διευκόλυνση της χρήσης τους και κίνητρα για επενδύσεις στον τομέα της ηλεκτροκίνησης ειδικά για τις λιγνιτικές περιοχές περιλαμβάνει το «πακέτο» των κινήτρων, που ανακοίνωσαν σήμερα οι συναρμόδιοι υπουργοί Περιβάλλοντος – Ενέργειας Κωστής Χατζηδάκης και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής.

Συνολικά το κόστος αγοράς ηλεκτρικού αυτοκινήτου μειώνεται κατά μέσο όρο κατά 25%, όφελος στο οποίο προστίθεται το σημαντικά μειωμένο κόστος χρήσης (για καύσιμα και συντήρηση) σε σχέση με τα συμβατικά οχήματα.

Αναλυτικά, τα μέτρα για την ηλεκτροκίνηση έχουν ως εξής:

-Για τα ΙΧ, έκπτωση ίση με το 15% της λιανικής τιμής προ φόρων με όριο τα 5.500 ευρώ συν 500 ευρώ για την (προαιρετική) εγκατάσταση φορτιστή. Επιπλέον, εξαίρεση του ηλεκτρικού αυτοκινήτου από τα τεκμήρια. Το μπόνους εφαρμόζεται μόνο για ηλεκτρικά (όχι για υβριδικά ΙΧ).

-Για τα σκούτερ, 20% της λιανικής τιμής προ φόρων με όριο τα 800 ευρώ.

-Για τα ποδήλατα, 40% της αξίας με όριο επίσης τα 800 ευρώ, ποσό που μπορεί να καλύψει μέχρι και το 50% της τελικής αξίας.

-Αν η αγορά νέου συνδυάζεται με την απόσυρση του παλιού ΙΧ ή μοτοσυκλέτας, θα καταβάλλεται επιπλέον μπόνους απόσυρσης, ύψους 1.000 και 400 ευρώ αντίστοιχα.

-Για την αγορά και μίσθωση ηλεκτρικών οχημάτων από εταιρείες προβλέπεται αυξημένη έκπτωση της δαπάνης από τα έσοδα. Στην περίπτωση των εταιρικών οχημάτων επιδοτείται και η απόκτηση υβριδικών (όχι μόνο ηλεκτρικών) οχημάτων. Το επιπλέον ποσοστό έκπτωσης είναι αντίστοιχα 50% για ηλεκτρικά και 30% για υβριδικά επί της πραγματικής δαπάνης (π.χ. αν το μηνιαίο μίσθωμα είναι 300 ευρώ, θα εκπίπτουν 450 ή 390 ευρώ αντίστοιχα) και η παραχώρηση στον εργαζόμενο δεν θα φορολογείται ως παροχή σε είδος.

Οι επιδοτήσεις που θα δοθούν ως το τέλος του 2021, με τα τωρινά δεδομένα θα φθάσουν συνολικά στα 100 εκατ. ευρώ και θα εκταμιευθούν με το μοντέλο του προγράμματος «Εξοικονόμηση κατ’ Οίκον», δηλαδή με υποβολή αίτησης μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας, μέχρις εξαντλήσεως του προϋπολογισμού. Ο κ. Χατζηδάκης τόνισε πάντως ότι μεγάλο μέρος του Ευρωπαϊκού Ταμείου Ανάκαμψης που σχεδιάζεται, θα αφορά τις πράσινες μετακινήσεις, που σημαίνει ότι τα κίνητρα θα διατηρηθούν ή / και θα διευρυνθούν τα επόμενα χρόνια.

Η γενική γραμματέας του ΥΠΕΝ Αλεξάνδρα Σδούκου σημείωσε πως με τους υφιστάμενους πόρους θα επιδοτηθεί η αγορά 1.700 ΙΧ, 3.000 δικύκλων, 1.000 ταξί, 6.000 εταιρικών οχημάτων (με όριο 3 οχήματα ανά νομικό πρόσωπο και 6 στα νησιά) και η εγκατάσταση 1.000 οικιακών σημείων φόρτισης. Τόνισε ακόμη ότι για την ανάπτυξη του δικτύου φόρτισης θα ισχύσει το μοντέλο αγοράς.

Τα κίνητρα αγοράς προστίθενται στο όφελος από το μειωμένο κόστος χρήσης του ηλεκτρικού οχήματος. Σύμφωνα με τα σχετικά στοιχεία το κόστος καυσίμου για 10.000 χιλιόμετρα που είναι κατά μέσο όρο 1.200 ευρώ για βενζινοκίνητα, πέφτει στα 420 ευρώ για τα ηλεκτρικά (ή 220 ευρώ αν η φόρτιση γίνεται με νυχτερινό τιμολόγιο). Αντίστοιχα με 50 ευρώ ο κάτοχος συμβατικού αυτοκινήτου μπορεί να διανύσει 420 χιλιόμετρα, ενώ για το ηλεκτρικό η απόσταση ανεβαίνει στα 1.190 χλμ. (2.270 χλμ. με νυχτερινό τιμολόγιο ρεύματος). Επιπλέον το ηλεκτρικό όχημα απαλλάσσεται από τέλη κυκλοφορίας, θα σταθμεύει δωρεάν στους δημόσιους χώρους και έχει χαμηλότερο κόστος σέρβις (ενδεικτικά, 100 ευρώ έναντι 350 ευρώ για τα συμβατικά).

Με το ίδιο νομοσχέδιο, το οποίο αναμένεται να ψηφιστεί τον Ιούλιο, δημιουργείται το πλαίσιο για την ανάπτυξη δικτύου φορτιστών, με έμφαση σε δημόσια προσβάσιμους χώρους και ρυθμίζονται τα θέματα τεχνικής υποστήριξης, συντήρησης και επισκευής των ηλεκτρικών οχημάτων. Ως το Μάρτιο του 2021 οι Δήμοι θα πρέπει να χωροθετήσουν τα σημεία στα οποία μπορούν να εγκατασταθούν φορτιστές, την ίδια χρονιά θα καλυφθεί πλήρως το εθνικό δίκτυο, ενώ οι εισαγωγείς αυτοκινήτων δεσμεύονται να λειτουργήσουν άμεσα 1.200 σημεία στα οποία θα εγκατασταθούν φορτιστές. Φορτιστές θα εγκαθίστανται υποχρεωτικά στα καινούργια κτίρια, ενώ για τα παλιά δεν θα απαιτείται η σύμφωνη γνώμη της γενικής συνέλευσης της πολυκατοικίας (όπως ισχύει για το φυσικό αέριο).

Σε ό,τι αφορά τα κίνητρα για επενδύσεις σε μονάδες παραγωγής φορτιστών, μπαταριών (ή ενδεχομένως και οχημάτων) προβλέπονται μειωμένος φορολογικός συντελεστής κατά 5 μονάδες για 5 χρήσεις, χαμηλότερες εργοδοτικές εισφορές για νέες θέσεις εργασίας και θέσπιση συντελεστών υπεραπόσβεσης ώστε η επένδυση να ανακτάται σε ορίζοντα τριετίας. Τα κίνητρα θα ισχύουν για επενδύσεις αποκλειστικά σε λιγνιτικές περιοχές (Δυτική Μακεδονία και Μεγαλόπολη) που πλήττονται από την απανθρακοποίηση της οικονομίας.

Ο κ.Χατζηδάκης υπογράμμισε ότι δεν έχει συζητηθεί θέμα περιορισμών στην κυκλοφορία των οχημάτων παλιάς τεχνολογίας στα αστικά κέντρα (όπως γίνεται σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες), ούτε θα αυξηθούν τα τέλη κυκλοφορίας γι αυτά. Θα ληφθούν όμως μέτρα για τον περιορισμό της εισαγωγής μεταχειρισμένων ΙΧ (απαγόρευση εισαγωγής των οχημάτων τεχνολογίας euro 1, 2 και 3 και επιβολή περιβαλλοντικού τέλους στην τεχνολογία 4 ύψους 4.000 ευρώ.

Ο υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Γεράσιμος Θωμάς τόνισε ότι η ηλεκτροκίνηση αποτελεί σημαντική συνεισφορά στην υλοποίηση του Εθνικού Σχεδίου για την ενέργεια και το κλίμα, ενώ θα ακολουθήσουν πρωτοβουλίες για την εξοικονόμηση ενέργειας.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ