
Εν αντιθέσει με τον Φορέα τουρισμού του νησιού μας, που ως αντιστάθμισμα των επιπτώσεων των πυρκαγιών στην τουριστική οικονομία ζήτησε αναστολή φορολογίας και επιχορηγήσεις (!) από τον Σύλλογο Ενοικιαζομένων δωματίων στάλθηκε στους αρμόδιους φορείς η παρακάτω επιστολή:
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΝΟΙΚΙΑΖΟΜΕΝΩΝ ΕΠΙΠΛΩΜΕΝΩΝ ΔΩΜΑΤΙΩΝ-ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΠΛΩΜΕΝΩΝ ΚΑΤΟΙΚΙΩΝ ΧΙΟΥ
ΠΡΟΣ: ΓΡΑΦΕΙΟ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΥ
Κοινοποίηση: Υπουργείο Τουρισμού
Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής
Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών
Υπουργείο Οικονομικών
Υπουργείο Εσωτερικών
Υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας
ΔΥΠΑ
Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού
Αξιότιμε κύριε Πρωθυπουργέ,
Η Χίος πρόσφατα δοκιμάσθηκε από τις φωτιές με αποτέλεσμα να καούν 70 τετραγωνικά χιλιόμετρα που αντιστοιχούν στο 1/12 της συνολικής επιφάνειας του νησιού. Τόσο ο πρωτογενής όσο και ο δευτερογενής τομέας επλήγησαν και ως συνεπακόλουθο και ο κλάδος του τουρισμού καθώς υπήρξαν αρκετές ακυρώσεις.
Λαμβάνοντας επίσης υπόψη ότι:
- Δεν υπάρχουν απευθείας πτήσεις με το εξωτερικό
- Τα αεροπορικά εισιτήρια από Αθήνα και Θεσσαλονίκη το καλοκαίρι είναι πολύ ακριβά. Μέχρι και 300€ απαιτούνται για εισιτήρια μετ’επιστροφής ενώ για να πάει κανείς σε ευρωπαϊκούς προορισμούς πληρώνει αρκετά λιγότερα χρήματα.
- Η μετάβαση με πλοίο από τον Πειραιά έχει διάρκεια που κυμαίνεται από 8-10 ώρες και υπάρχει έλλειψη καμπινών που συνεπάγεται ταλαιπωρία για το επιβατηγό κοινό. Τα δρομολόγια δεν είναι αρκετά την περίοδο του Αυγούστου μέχρι και το πρώτο δεκαήμερο του Σεπτεμβρίου που υπάρχει αυξημένη ζήτηση.
- Πολλοί ελληνοαμερικάνοι που έρχονται κάθε χρόνο στην Χίο, φέτος δεν θα έρθουν λόγω της υποτίμησης του δολαρίου.
Τα παραπάνω έχουν ως συνεπακόλουθο να υπάρχει σημαντική πτώση στις κρατήσεις στα περισσότερα τουριστικά καταλύματα του νησιού την περίοδο του καλοκαιριού. Ο κοινωνικός τουρισμός διασώζει κάπως την κατάσταση για όσα τουριστικά καταλύματα είναι συμβεβλημένα στο πρόγραμμα αλλά δεν μπορεί ωστόσο η βιωσιμότητα των επιχειρήσεων αυτών να βασισθεί σε αυτόν καθώς οι τιμές είναι πολύ χαμηλές ενώ τα έξοδα λειτουργίας των είναι πολύ μεγάλα και συνεχώς αυξάνονται.
Με την επιστολή μας θέλουμε να σας ζητήσουμε τα εξής:
- Πέρσι στις 10 Μαΐου που επισκεφθήκατε την Χίο δηλώσατε ότι η εργολαβία που αφορά την επέκταση του διαδρόμου, που είναι μόλις 287μ και έπρεπε με το αρχικό χρονοδιάγραμμα να έχει παραδοθεί τον Αύγουστο του 2024, θα παραδοθεί επί πρωθυπουργίας σας ενώ και επίσημα έχει ανακοινωθεί για τον Δεκέμβριο του 2026. Ωστόσο από πέρσι που ήρθατε μέχρι και σήμερα και καθώς έχουν περάσει 14 μήνες η πρόοδος των εργασιών είναι μικρή. Είναι πάγιο αίτημα όλων των επαγγελματικών φορέων του νησιού αλλά και του απλού πολίτη να επιταχυνθούν οι εργασίες και να ολοκληρωθεί.
- Η ανακατασκευή του τελωνείου στο λιμάνι της Πόλης της Χίο, την κύρια πύλη του νησιού, ενώ έχουν περάσει 31 μήνες από την αρχική υπογραφή ακόμα δεν έχει ξεκινήσει με αποτέλεσμα να ταλαιπωρείται ο κόσμος λόγω των πολύωρων αναμονών μέχρι να περάσουν τον έλεγχο των διαβατηρίων. Παρακαλούμε επίσης να το κοιτάξετε και αυτό.
- Είναι επιτακτική ανάγκη ότι έργα αφορούν την συγκέντρωση νερού όπως είναι τα φράγματα (πχ φράγμα Κόρης Γεφύρι κλπ) να ολοκληρωθούν καθώς υπάρχει έλλειψη νερού τους καλοκαιρινούς μήνες όπως σας είναι γνωστό.
Πέραν των ανωτέρω που έχουν να κάνουν με τις βασικές ελλείψεις σε υποδομές, αιτούμαστε και τα εξής μέτρα στήριξης, προκειμένου να τονωθεί ο τουρισμός στο νησί μας και να ενισχυθεί η βιωσιμότητα των επιχειρήσεων μας, μετά τα σοβαρά πλήγματα που δεχθήκαμε:
- Θέσπιση ειδικού προγράμματος Chios Pass, αντίστοιχου με τα Samos Pass και Evia Pass, με στόχο την παροχή κινήτρων στους επισκέπτες.
- Συμπερίληψη της Χίου στους ειδικούς πίνακες της ΔΥΠΑ με δυνατότητα 12 διανυκτερεύσεων μέσω κοινωνικού τουρισμού, καθώς και αύξηση της επιδότησης των voucher κατά 20%, για όλο το έτος όπως έχει εφαρμοστεί και σε άλλες περιοχές που έχουν αντιμετωπίσει παρόμοιες κρίσεις.
- Μείωση του κόστους των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων στη γραμμή Χίου – Τσεσμέ
- Επιδότηση των αεροπορικών πτήσεων από και προς Αθήνα και Θεσσαλονίκη ώστε να καταστούν προσβάσιμες οι μετακινήσεις και να αρθεί το αντικίνητρο που δημιουργείται λόγω του υπερβολικού κόστους.
- Διοργάνωση διαφημιστικής καμπάνιας προβολής της Χίου, μέσω τηλεόρασης και λοιπών ΜΜΕ
- Δημιουργία ακτοπλοϊκής σύνδεσης Βόλου – Μεστών για την βελτίωση της σύνδεσης με την Κεντρική Ελλάδα.
Με εκτίμηση,
Γιώργος Μυλωνάδης
Πρόεδρος Δ.Σ Ε.Ε.Δ.Δ & Τ.Ε.Κ Χίου ο ‘ΟΜΗΡΟΣ’







































