Χίος, Πέμπτη 16 Αυγούστου

Συνεργασία με συμβούλους τουρισμού για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας

ΣΤΟΧΟΣ Η ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΕΦΙΚΤΩΝ ΛΥΣΕΩΝ ΓΙΑ ΤΙΣ ΥΠΟΔΟΜΕΣ
Δείτε το Βίντεο
Παρ, 25/05/2018 - 16:19

Την συνεργασία της με εταιρεία Συμβούλων Τουρισμού και συγκεκριμένα την CTM, ανακοινώσε η διοίκηση του επιμελητηρίου Χίου , προκείμενου να βρει τι φταίει και ο τουρισμός κρουαζιέρας μας …κουνά μαντήλι, καθώς το νησί μας το  προσεγγίζουν μικρά κρουαζιερόπλοια με λίγους επιβάτες-τουρίστες.

«Η συνεργασία μας θα ξεκινήσει από  την αποτύπωση των υποδομών αλλά και τρόπους ανάπτυξης της κρουαζιέρας στη  Χίο», ανέφερε ο πρόεδρος του επιμελητηρίου Χίου Παντελής Λεγάτος, που έδωσε και το στίγμα της συνεργασίας με την εταιρία.

Για μια μελέτη που θα κληθεί να δείξει το δρόμο για την βελτίωση υποδομών αλλά με εφικτό τρόπο, έκανε λόγο ο εντεταλμένος για θέματα τουρισμού, δημοτικός σύμβουλος Δημήτρης Καράλης, που χαιρέτησε εκπροσωπώντας τον Δήμος Χίου, αυτή την προσπάθεια.

«Στόχος μας είναι να  βοηθούμε λιμάνια να γίνουν φιλικοί προορισμοί για την κρουαζιέρα» ανέφερε η κ. Κρύση Παλάση , από την CTM, προσθέτοντας ότι η Χίος έχει δυνατότητες.

Τα αποτελέσματα της μελέτης και οι προτάσεις θα είναι έτοιμες μέσα στο επόμενο τρίμηνο με τους συντελεστές να τονίζουν ότι ο προγραμματισμός κρουαζιέρας έχει διετή ορίζοντα.

synergasia_epimelitirioy_ctm_gia_tin_anaptyxis_tis_kroyazieras_sti_hio

Σχετικά Άρθρα

ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΟΥ ΛΙΜΕΝΑΡΧΕΙΟΥ ΧΙΟΥ
Τρί, 14/08/2018 - 19:09
Με εξαίρεση το 2016, από το 2012 μέχρι σήμερα η ακτοπλοϊκή κίνηση παρουσιάζει μικρές αυξομειώσεις

Στα επίπεδα των 185 – 190 χιλιάδων επιβατών τείνει να σταθεροποιηθεί τα τελευταία 5 χρόνια η ακτοπλοϊκή κίνηση στο νησί, όσον αφορά τους αφιχθέντες με τα πλοία που εκτελούν δρομολόγια στις γραμμές εσωτερικού, με προορισμό το λιμάνι της Χίου.

Αν εξαιρέσει κανείς τους αφιχθέντες του 2016, που ήταν κατά 10.000 λιγότεροι, σύμφωνα με τα στοιχεία που επεξεργάστηκε και παρουσίασε στην «Α» η Κεντρική Λιμενάρχης Χίου, Ειρήνη Αργύρη, τα υπόλοιπα χρόνια η κίνηση των αφιχθέντων κυμάνθηκε στον αριθμό που προαναφέρθηκε με εξαίρεση τα έτη 2009 και 2010 που είχαμε τη χειρότερη χρονιά της δεκαετίας (149.918 επιβάτες) και την καλύτερη χρονιά (213.478 επιβάτες), αντίστοιχα.

Όπως εκτιμά η κα Αργύρη, κρίνοντας από τα δεδομένα της ακτοπλοϊκής κίνησης το πρώτο επτάμηνο του 2018 που καταγράφει 102.822 αφιχθέντες, φέτος, εκτός απροόπτου, ο αριθμός των αφιχθέντων θα κλείσει στα ίδια με πέρσι επίπεδα.

Στα επίπεδα του 2015 επιστρέφουν τα δρομολόγια που εκτελούνται στις γραμμές εσωτερικού από και προς το λιμάνι της Χίου

 

Κι έρχεται για τη συνέχεια  της επεξεργασίας των δεδομένων το ερώτημα: τελικά τα δρομολόγια που μειώθηκαν είχαν ως αποτέλεσμα τη μείωση του επιβατικού κοινού, ή η μείωση των επιβατών οδήγησε στη μείωση των δρομολογίων, με τις εταιρείες να βάζουν περισσότερα το καλοκαίρι και να περιορίζουν τους πλόες την υπόλοιπη περίοδο;

Μένοντας μόνο στην αλήθεια των αριθμών και επικεντρώνοντας στο 1ο εξάμηνο των ετών από το 2015 έως το 2018 εκείνο που διαπιστώνουμε είναι ότι τα δρομολόγια των πλοίων φέτος έχουν φτάσει στα επίπεδα του 2015, είναι μειωμένα -μέχρι και 12,9%- σε σχέση με το 2016 και 2017, όμως δεν παρατηρείται ανάλογη μείωση επιβατών και μάλιστα σε σχέση με το 2016 το ’18 υπάρχει αύξηση κατά 1,2% (στα όρια του στατιστικού λάθους) στους αποβιβασθέντες.

Το «ακτοπλοϊκό τσουνάμι» των προσφύγων – μεταναστών

Η αναφορά στα στοιχεία επικεντρώθηκε κυρίως στους αφιχθέντες και όχι σε εκείνους που επιβιβάστηκαν στα πλοία της γραμμής από το λιμάνι της Χίου, με δεδομένο ότι για το 2015 και το 2017 δεν μπορούν να εξαχθούν ασφαλή συμπεράσματα.

Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι το 1ο εξάμηνο του 2016 έφυγαν 87.774 επιβάτες, αλλά το ίδιο διάστημα οι μετανάστες που αναχώρησαν από τη Χίο έφτασαν στον αριθμό των 34.966, ενώ και το 2015 μέσα στους 82.774 επιβάτες που έφυγαν από Χίο ήταν και 12.826 πρόσφυγες – μετανάστες! Αν αφαιρεθούν λοιπόν από το επιβατικό κοινό οι μεταφορές των προσφύγων, τότε, κατ’ εκτίμηση, όπως φαίνεται στα στοιχεία που επεξεργάστηκε η Ειρήνη Αργύρη, το 2018 έχουμε μείωση επιβιβασθέντων κατά 2,2% σε σχέση με το ’17, κατά 6,3% σε σχέση με το 2015, και αύξηση 24% συγκριτικά με το 2016!